Kysymys

Puhelinmyyjien jatkuva soittelu

  • 5 tammikuu 2011
  • 10 kommenttia
  • 4090 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Hei,
En tiedä kenen kontolle tämä kuuluisi, mutta minua alkaa tässä pikkuhiljaa tympimään nuo Saunalahden puhelinmyyjien soittelut. Minulla on DNA:n määräaikainen puhelinliittymä ja Soneran määräaikainen nettiliittymä, joten en voi vaihtaa niistä kumpaakaan enkä tämän todella rasittavan puhelinrumban jälkeen haluakkaan. Minulle on soitettu samasta asiasta varmaan reilusti yli kymmenen kertaa viime aikoina ja olen joka kerralla todennut saman asian, että ei, en voi vaihtaa. En todellakaan jaksa näitä soittoja ja sanoa samaa asiaa monta kertaa, kun myyjiltä ei saa edes suunvuoroa. Olen sen verran kohtelias, etten samantien lyö luuria korvaan, mutta pikkuhiljaa en kyllä enää puhu yhdenkään myyjän kanssa. Oikeasti, on tuntunut jo häiriköinniltä tuo soittelu. Kerran kyllä otin teiltä jonkun puhepaketin vastaan, kun en tajunnut määräaikaista sopimustani, mutta sen jälkeen olen kieltäytynyt kaikesta ja ilmoittanut joka kerta, etten voi vaihtaa. En tiedä näkyykö teillä sitten nykyään, että minulla on määräaikainen sopimus kun juuri eilen minulle tarjottiin jotain muuta ihme pakettia vaikka myyjä tiesikin sopimuksestani, mutta minua ei suoraan sanottuna kiinnosta yhtikäs mikään enää.
Kysymys kuuluu: voiko Saunalahden puhelinmyyjien listalta päästä jotenkin pois?

Ystävällisin terveisin Kristiina Niskanen

10 kommenttia


Hei,
En tiedä kenen kontolle tämä kuuluisi, mutta minua alkaa tässä pikkuhiljaa tympimään nuo Saunalahden puhelinmyyjien soittelut. Minulla on DNA:n määräaikainen puhelinliittymä ja Soneran määräaikainen nettiliittymä, joten en voi vaihtaa niistä kumpaakaan enkä tämän todella rasittavan puhelinrumban jälkeen haluakkaan. Minulle on soitettu samasta asiasta varmaan reilusti yli kymmenen kertaa viime aikoina ja olen joka kerralla todennut saman asian, että ei, en voi vaihtaa. En todellakaan jaksa näitä soittoja ja sanoa samaa asiaa monta kertaa, kun myyjiltä ei saa edes suunvuoroa. Olen sen verran kohtelias, etten samantien lyö luuria korvaan, mutta pikkuhiljaa en kyllä enää puhu yhdenkään myyjän kanssa. Oikeasti, on tuntunut jo häiriköinniltä tuo soittelu. Kerran kyllä otin teiltä jonkun puhepaketin vastaan, kun en tajunnut määräaikaista sopimustani, mutta sen jälkeen olen kieltäytynyt kaikesta ja ilmoittanut joka kerta, etten voi vaihtaa. En tiedä näkyykö teillä sitten nykyään, että minulla on määräaikainen sopimus kun juuri eilen minulle tarjottiin jotain muuta ihme pakettia vaikka myyjä tiesikin sopimuksestani, mutta minua ei suoraan sanottuna kiinnosta yhtikäs mikään enää.
Kysymys kuuluu: voiko Saunalahden puhelinmyyjien listalta päästä jotenkin pois?

Ystävällisin terveisin Kristiina Niskanen


Voit ilmoittaa Saunalahtea koskevasta telemarkkinointikiellosta osoitteessa saunalahti.fi, löydät kohdan sivun oikeasta alalaidasta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tässä muuten suora linkki:
https://oma.saunalahti.fi/settings/TelemarketDenial

Tuolla etusivulla tuo teksti on vähän huomaamaton.

Mutta eikös siellä Saunalahden kuluttajamarkkinointia hoitavan yrityksen järjestelmässä ole semmoinen kohta, johon asiakkaan kohdalle voi laittaa tiedon markkinointikiellosta? Tai ainakin yleensä näissä järjestelmissä on.

Tässä muuten suora linkki:
https://oma.saunalahti.fi/settings/TelemarketDenial

Tuolla etusivulla tuo teksti on vähän huomaamaton.

Mutta eikös siellä Saunalahden kuluttajamarkkinointia hoitavan yrityksen järjestelmässä ole semmoinen kohta, johon asiakkaan kohdalle voi laittaa tiedon markkinointikiellosta? Tai ainakin yleensä näissä järjestelmissä on.

Enialla ainakin on soittojärjestelmässä kohta mihin voi laittaa soittokiellon asiakkaalle tarvittaessa.
Itellä on sama Soneran ja Dna:n kanssa mutta siinä vaiheessa kun ne on esitellyt itsensä ja kysyvät että onko hetki aikaa niin siinä kohassa pitää vastata että on vuoden vielä kytkyä ja samaten mokkulassa. (Vaikkei olisikaan mutta ne ei sitä tiedä) Yleensä keskustelu päättyy tähän ja toivotellaan hyvät päivän jatkot. Koska nekinhän tekee vaan työtään ja jos ne heti tietää ettei tyyppi voi vaihtaa liittymää niin turhaanhan ne sit omaa työaikaansa kuluttaa.
Jos puhelinmyyjä jankkaa kuuntelematta, jätä puhelin pöydälle ja katso viiden minuutin kuluttua vieläkö linja on auki...

Vaihtoehtoisia tapoja:
- lyö luuri korvaan; helpoin
- ala puhua itse taukoamatta; purat vaikka huutaen kaiken ketutuksen, minkä puhelinmyyjät ovat kerryttäneet!  ;D
- kuljeta myyjää, kysele kaikkia mahdollisia lisäpalveluja ja sitten huuda: "Akku loppuu!" ja paina punaista...

Jos puhelinmyyjä jankkaa kuuntelematta, jätä puhelin pöydälle ja katso viiden minuutin kuluttua vieläkö linja on auki...

Vaihtoehtoisia tapoja:
- lyö luuri korvaan; helpoin
- ala puhua itse taukoamatta; purat vaikka huutaen kaiken ketutuksen, minkä puhelinmyyjät ovat kerryttäneet!  ;D
- kuljeta myyjää, kysele kaikkia mahdollisia lisäpalveluja ja sitten huuda: "Akku loppuu!" ja paina punaista...

Jankkaus on osoitus huonosta myynti taidosta ja se ei ole ainakaan minun mielestäni kovin kannattavaa enkä harrasta semmoista.
Ihmiset pyrkivät purkaan vihan tunteita puhelinmyyjiin(joissakin tapauksissa)
Annetaan vaikka yksi esimerkki miten saat meidät lopettamaan sinulle soittamisen.
-jos et halua ,että sinulle soitetaan pyydä myyjää laittamaan telemarkkinointi kielto jolloin numero poistetaan listasta(näin ollen emme tuhlaa teidänkään aikaa, ettekä myöskään meidän aikaa).
-Enemmänkin minua alkaa naurattamaan jos alat huutamaan puhelimessa(hyvin lapsellista).
Käyttäjätaso 1
Itseäni kummastuttaa se, että saunalahtea kaupitteleva myyjä ei tiedä mitä liittymiä SAUNALAHDELTA asiakkaalla jolle hän soittaa on. "Ai sulla onkin sitten asia kunnossa, hyvää päivänjatkoa hei".
Kannanpa kekoon korteni minäkin.
Maanantai-iltana sain aivan "poskettoman" hyvän tarjouksen Janilta (saattaa olla että muistan nimen väärinkin) Kuukausimaksua olisi nostettu kympillä entisestä ja pudotettu datan siirtomäärä neljännekseen 😠 Kuukausimaksun määrän kertoi luonnollisestikin sivulauseessa jottei siihen olisi niin kiinnittänyt niin huomiota. Painotus oli siinä että  Elisan ja Sauniksen liittymiin olisi saanut soitella halvemmalla pitkään. Eikö niitä olemassa olevia liittymiä laisinkaan tarkisteta jos soitetaan Saunalahden omalle asiakkaalle?
Sen verran tämä ärsytti että hetken mietin jo liittymän vaihtamistakin mutta tulin sitten tulokseen että laitan markkinointikiellon päälle omasta Saunalahdesta. Joka ei tietenkään onnistu koska:
"Sinulla on käytössäsi Saunalahden edullinen ja monipuolinen liittymä, jonka ominaisuuksiin kuuluu, että saat Elisa konsernin sekä valittujen yhteistyökumppaneiden etuja ja tarjouksia mm. teksti- ja multimediaviestillä sekä sähköpostilla. Siksi et voi muuttaa joitakin tai mitään tämän liittymän asiakasviestintätietoja."


Onko kellään kokemusta toimiiko yleinen suoramarkkinointikielto tälläisessä tapauksessa?

nim. Jos jokin ammattiala pitäisi julistaa laittomaksi niin puhelinmyynti olisi mielestäni aika kärjessä sillä listalla.
Käyttäjätaso 2
Ota numeros pois numeropalvelusta.. 😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Minä taase taidan olla jo "mustalla listalla", varmaan yhden käden sormilla voi laskea ne puhelut mitä on puhelinmyyjiltä tullut. Lehtimyyjiltä tainnut useampi tulla. Kyllä on onnellinen olotila  :D
Joskus kun soittavat ja kysyvät soittavatko huonolla hetkellä, sanon että huono hetki, enkä aio mitään tilata muutoinkaan, kiitos ja hei.
Olen myös maininnut joskus, että otan kyllä yhteyttä, jos katson tarvitsevani jotain. Taitaa vaan olla niin, että netissä liikkuessa moni saattaa laittaa ruksin kohtaan, missä kysytään saako lähettää mainos ym.viestejä,tarjouksia tai ottaa yhteyttä. Se on "laaki ja vainaa". Ottaa jonkun littymän ja koittaa elellä sen kanssa, eikä vaihda ja venkslaa joka tarjous sentin takia. Ei ne varmaan myyjät pysy perillä mitä kelläkin on ja kokeilee kepillä jäätä. Löytyisi sitä varmaan mullekkin joku halvempi vaihtoehto nykyisen tilalle, mutta ei ole myyjät vielä "hokanneet"  😉

Osallistu keskusteluun