Kysymys

Puhelinmyyjien käytöksestä..

  • 1 joulukuu 2010
  • 6 kommenttia
  • 2135 katselukerrat

Eipä löytyny muuta osoitetta palautteelle, niin annetaan sitten tänne. Elikkä puhelinmyyjien käytöstä voisi pikkuisen valvoa! Alkaa tympimään tuo touhu, että työaikana soitetaan ja kaupataan puhelinliittymää. Muutoin ei siitä olisikaan haittaa, mutta kun puhelu aloitetaan ulkoa opiskellulla litanjalla tuon liittymän ylivertaisuudesta muihin nähden, niin että siinä ei itse saa suunvuoroa väliin ja kysymättä, että "soittelenko pahaan aikaan". Sitten, kun viimein saat sen puheenvuoron ja kieltäydyt ostamasta, niin tuumataan puhelimeen, että "Eihän siinä mitään, jos kerran haluat maksaa enemmän" ja lyödään luuri korvaan. Toki ymmärrän, että puhelinmyyjän työ on rankkaa ja se tympäisee, jos ei saa myytyä, mutta tuolla konstilla sitä ei ainakaan saa. Onkohan tälle palautteelle oikeampaa kanavaa, jossa se menisi perille, niin että se vaikuttaakin johonkin?

6 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Kai ystäväsi tarkisti tilausvahvistuksesta mikä liittymä hänelle oli myyty?


Viimeksi kun asioin Saunalahden puhelinmyyjän kanssa (tai siis hän soitti minulle, kun halusi keskeyttää numeronsiirron toiselle operaattorille), sain haluamanilaisen tarjouksen. Kun pyysin vahvistusta sovituista ehdoista sähköpostitse/postitse, sain vastauksen, ettei heillä kuulemma ole tapana sellaisia lähetellä. Eipä siinä.. Taisi silti olla ainoa diili, joka on mennyt kerralla oikein...
Käyttäjätaso 3

Kuulinpa tällaisen tapahtuman. Sauniksen puhelinmyyjä oli soittanut ystävälleni, ja luvannut hänelle vuoden ajan veloituksettomat puhelut saunalahden elisan ja columbuksen liittymiin. ystäväni oli sitten soitellut sitten reilusti siskolleen jolla on myös saunalahti... sitten napsahti lasku n.60 josta saunalahteen elisaan ja columbukseen oli n.50 . Laskun olisi pitänyt todellisuudessa olla siis n.10 . hän soitti saunalahden maksulliseen asiakaspalveluun, ja sieltä kerrottiin, että hänellä ei mitään puheaika etua ole, ja ei mitään hyvitystä laskuihinsa saanut. Nyt hänellä on määräaikainen ensivuoden huhtikuulle asti, ja jos vaihtaisi operaattoria joutuisi maksamaan paketistaan saunalahdelle joka kk sen kuukausimaksun. Melkoista toimintaa!!!!!!!!


Kai ystäväsi tarkisti tilausvahvistuksesta mikä liittymä hänelle oli myyty? Tälläisissä tapauksissa on vaikea sanoa mikä on mennyt pieleen, mutta ihmisiä kun kaikki olemme, niin myyjä on voinut tehdä inhimillisen virheen ja laittaa väärän liittymätyypin.
Lisäksi kirjoituksestasi ei käy ilmi oliko Saunalahden asiakaspalvelu vaihtanut ystäväsi liittymätyyppiä. Ymmärrän kyllä että tälläiset asiat kismittävät, mutta operaattoreiden kanssa pitää asiasta osata jutella ja yrittää esittää asia mahdollisimman pitkälle rauhallisesti.
Tässä tapauksessa ystävällesi on ilmeisesti luvattu Tikka+ liittymä, mutta laitettu todennäköisesti Norppa+.
Mitä ilmeisimmin ystävällesi oli soitettu Eniasta, Saunalahden liittymien ja Elisan palveluiden jälleenmyyjältä, ja sieltä pitäisi aina tulla myyjän yhteystiedot tekstiviestillä. Eli siihen numeroon soittamalla ystävällesi olisi varmasti selvinnyt mikä on mennyt vikaan. Lisäksi painotan vielä, että etteikö asiakaspalvelussa hänen annettu vaihtaa liittymätyyppiä tai edes ehdotettu sitä?

Asiakkaan pitää itse myös olla hereillä näissä asioissa eikä vain valittaa, että minua on kohdeltu väärin. Edelleenkin kun me kaikki olemme erehtyväisiä ihmisiä, eli joskus on katsottava myös itseään peilistä olisinko voinut jollain tavalla ennalta ehkäista asioita tapahtumasta.
Kuulinpa tällaisen tapahtuman. Sauniksen puhelinmyyjä oli soittanut ystävälleni, ja luvannut hänelle vuoden ajan veloituksettomat puhelut saunalahden elisan ja columbuksen liittymiin. ystäväni oli sitten soitellut sitten reilusti siskolleen jolla on myös saunalahti... sitten napsahti lasku n.60 josta saunalahteen elisaan ja columbukseen oli n.50 . Laskun olisi pitänyt todellisuudessa olla siis n.10 . hän soitti saunalahden maksulliseen asiakaspalveluun, ja sieltä kerrottiin, että hänellä ei mitään puheaika etua ole, ja ei mitään hyvitystä laskuihinsa saanut. Nyt hänellä on määräaikainen ensivuoden huhtikuulle asti, ja jos vaihtaisi operaattoria joutuisi maksamaan paketistaan saunalahdelle joka kk sen kuukausimaksun. Melkoista toimintaa!!!!!!!!
Käyttäjätaso 1
Autoin eilen Noksun yhtiökokouksessa erästä vanhaa pariskuntaa, jonka känny ei enää toiminut. Kertomansa mukaan olivat sopineet puhelinmyyjän kanssa vaihtamisesta halvempaan operaattoriin. Uusi kortti ja sopimuspaperi olivat ehtineet jo kolahtaa postiluukusta.  Pariskunta oli itse sählännyt, sillä olivat käyneet paikallisessa kodintekniikkamyymälässä pyytämässä apua uuden SIM-kortin asettamiseksi puhelimeen. Tässä tapauksessa heille ei ollut vielä tullut tekstiviestiä kortin vaihtamisesta.  Avulias myyjä oli vaihtanut tietysti kortin ja heittänyt vanhan pois..

Kokouksen jälkeen heillä oli tarkoituksena soittaa puhelimellaan jonnekin. Eihän tuota verkkoa tietenkään löytynyt uuden SIM-kortin kanssa, sillä korttia ei ollut aktivoitu. Soitin illalla asiakaspalveluun heidän puolestaan kysyäkseni, milloin vaihdon on tarkoitus tapahtua. Saimme selville, että heillä olikin vielä vanhan operaattorin kanssa kytkysopimusta jäljellä (en tiedä miksi, sillä kännykkä oli ainakin autuaan vanhaa mallia). Koko siirtoprosessi oli keskeytynyt määräaikaisuuden vuoksi. Miten puhelinmyyjä saisi selville, onko luurin toisessa päässä vielä kytkyä jäljellä? Eihän tuossa auttanut lopulta kuin neuvoa heitä takaisin vanhan operaattorin myymälään hakemaan uusi SIM-kortti vanhan tilalle.

Kiitokset aspaan eilisestä selvittelystä!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kaverilla on tässä päättymässä miniläppärin kytkysopimus, jossa yhden Megan mobiililaajakaista 9,90 kuukaudessa. Enialta oli sitten soitettu, että nyt olisi tarjouksessa jatkoa sopimukselle. Neljä euroa kuukaudessa lisää ja saat verkon maksiminopeuden. Kaveri sitten tilasi tuotteen. Määräaikaisuus tuli, mutta kaveri on ollut tyytyväinen ja tuskin olisi operaattoria vaihtanut.

Ja kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä:
1. Koska kyseessä onkin uusi sopimus, MobiililaajakaistaPaketti Nopsa, kaveri saa uuden Nettitikun.
2. Myyjä sai provikat uudesta liittymäsopimuksesta.
3. Kaveri pitää MobiililaajakaistaPaketin Saunalahdella uudet 24 kuukautta.

Vai ovatko sittenkään:
1. Kyseessä ei ole tarjous, vaan normaalihinta.
2. Tässä tulikin uusi sopimus, ei sopimuksen jatko/nopeudenmuutos, jonka olisi pystynyt tekemään itse oma.saunalahdessa. Kaveri joutuu siis todennäköisesti maksamaan kahta perusmaksua maaliskuulta.
3. Saunalahdelle tulee ylimääräisiä kuluja. Uuden sopimuksen solmimisesta ja entisen irtisanomisesta sekä myyjän työajan "väärinkäytöstä" ja hänelle maksetusta ylimääräisestä palkasta. Ja tietysti vielä se Nettitikkukin meni....

Ei näin.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Eipä löytyny muuta osoitetta palautteelle, niin annetaan sitten tänne. Elikkä puhelinmyyjien käytöstä voisi pikkuisen valvoa! Alkaa tympimään tuo touhu, että työaikana soitetaan ja kaupataan puhelinliittymää. Muutoin ei siitä olisikaan haittaa, mutta kun puhelu aloitetaan ulkoa opiskellulla litanjalla tuon liittymän ylivertaisuudesta muihin nähden, niin että siinä ei itse saa suunvuoroa väliin ja kysymättä, että "soittelenko pahaan aikaan". Sitten, kun viimein saat sen puheenvuoron ja kieltäydyt ostamasta, niin tuumataan puhelimeen, että "Eihän siinä mitään, jos kerran haluat maksaa enemmän" ja lyödään luuri korvaan. Toki ymmärrän, että puhelinmyyjän työ on rankkaa ja se tympäisee, jos ei saa myytyä, mutta tuolla konstilla sitä ei ainakaan saa. Onkohan tälle palautteelle oikeampaa kanavaa, jossa se menisi perille, niin että se vaikuttaakin johonkin?


Hei,

pahoittelut puhelinmyyjiemme toiminnasta. Laitan palautteen edelleen yleisessä muodossa, sillä tiedoissasi ei ole asiakasnumeroa. Toki ymmärrän, ettei asiakasnumeroa voi ollakaan, jos sinulla ei ole Saunalahden liittymää käytössäsi. Asiakaspalveluumme voi laittaa viestejä myös saunalahti.fi > Asiakaspalvelu > Ota yhteyttä > Tuotekyselyt (ominaisuudet, hinnat, lisäpalvelut ym.). Suoraa palaute kohtaa ei varsinaisesti ole, mutta viesti tulee perille lomakkeella. Lomakkeeseen pääset myös http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/puhetuote.php ' TARGET='_blank.

Osallistu keskusteluun