Puhelinmyyntiin pettynyt

  • 13 helmikuu 2017
  • 1 kommentti
  • 214 katselukerrat

Ostin Elisa/Saunalahden puhelinmyyjän kautta Lumia 650 puhelimen, joka toimitettiin minulle kyllä kiitettävän nopeasti 4.2.2017. Kävin Elisan myymälässä (6.2.) hankkimassa siihen uuden Sim-kortin, jonka myyjä asensi laitteeseen muttei sen enempää. Sanoi vain, että kyllä muut toiminnot sujuvat kotoa käsin. Samalla hänen toimestaan minulle myytiin Turvapaketti kolmelle laitteelle (aikaisemman 1 laitteen) tilalle. Minulta ei kyselty laitteista sen ihmeellisemmin.

Kotona en saanutkaan tilejäni toimimaan (elisanet.fi ja live.com). Siis sähköposti ja Netti eivät suostuneet pelaamaan. Laite pyysi jatkuvasti uutta salasanaa tileihini. Jouduin menemään henkilökohtaisesti Omaguru-palvelijan luo Tampereella, joka totesi, että puhelimen toimimattomuuden ongelma on siinä, että Windows 10 käyttöjärjestelmä olisi pitänyt päivittää heti aluksi. Itse puhelin ei pyytänyt päivitystä, eikä puhelimen myyjä eikä Sim-kortin myyjä maininneet asiasta mitään. Olisiko tavallisen käyttäjän pitänyt tuo tajuta? No Omaguru päivitti puhelimeni ja kaikki onnistui tämän jälkeen, kiitos hänelle mutta tuo operaatio maksoi 65 €. Omaguru mainitsi myös, että Lumia 650:een ei saa turvapakettia ja Mac-tietokoneeni vanha versio ei hyväksy turvapakettia, joten 3 laitteen turvapaketti kohdallani oli tarpeeton, joten palasin 1-laitteen pakettiin turvaamaan Pc-läppärini toimintoja.

Olisiko Elisalla paikka kouluttaa myyjiään hieman enemmän, jotta osaisivat ohjeistaa asiakkaitaan ostotilanteessa, vai onko tarkoituskin "rahastaa" tavallista asiakasta tällä tavoin? Ihmettelen vieläkin, että Sim-kortin myyjä oli valmis myymään turvapaketin puhelimeen, johon sitä ei voi asentaa.

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Myyjien tietotaidoissa voi olla hyvinkin suuria eroja henkilöiden välillä. Jotkut osaavat tehdä esim. mobiililaitteilla vaikka mitä ja tuntevat laitteet sekä niiden ominaisuudet kuin omat taskunsa. Osa henkilöistä tietää laitteista juuri sen verran kun pitää, jotta voi suoriutua omasta työstään.

Sinulle on ilmeisesti sattunut kohdalle sellainen henkilö, jonka osaaminen ja tietotaito eivät ole olleet riittävän korkealla, jotta kyseinen myyjä olisi voinut antaa sinulle tarvittavat vinkit käyttöönotossa ja olisit täten voinut välttää OmaGurun veloituksen.

Elisa varmasti kyllä kouluttaa henkilökuntaansa, jotta he voisivat palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin ja monipuolisesti. On kuitenkin aivan henkilöstä kiinni, kuinka paljon koulutuksista jää korvien väliin ja kuinka sen informaation osaa soveltaa käytännössä.

Osallistu keskusteluun