Kysymys

Puhelu yhdistyy väärään numeroon, mitä kannattaa tehdä?


ONKO SAMOJA KOKEMUKSIA??? Eilen kävi jo kolmannen kerran niin että koitin soittaa miehelleni ja siellä vastaa joku vieras mies joka tablettiin olen kuulemma soittanut. Eli puhelu yhdistyy väärälle henkilölle. Aikaisemmin luulin että olin naputellut numeron väärin kun soitin työpaikkani lankapuhelimesta, mutta eilen kävi sama homma vaikka soitin kännykän valikosta löytyvään numeroon jota siis käytän jatkuvasti. Miten se voi välillä yhdistyä jollekin muulle??! Mieheni operaattorina on Elisa. Auttaako pelkkä operaattorin vaihto vai pitääkö avata kokonaan uusi liittymä ja vaihtaa numeroa? Onko kellään käynyt samoin??

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pearlfish kirjoitti:
ONKO SAMOJA KOKEMUKSIA??? Eilen kävi jo kolmannen kerran niin että koitin soittaa miehelleni ja siellä vastaa joku vieras mies joka tablettiin olen kuulemma soittanut. Eli puhelu yhdistyy väärälle henkilölle. Aikaisemmin luulin että olin naputellut numeron väärin kun soitin työpaikkani lankapuhelimesta, mutta eilen kävi sama homma vaikka soitin kännykän valikosta löytyvään numeroon jota siis käytän jatkuvasti. Miten se voi välillä yhdistyä jollekin muulle??! Mieheni operaattorina on Elisa. Auttaako pelkkä operaattorin vaihto vai pitääkö avata kokonaan uusi liittymä ja vaihtaa numeroa? Onko kellään käynyt samoin??

Kuulostaa aika kummalliselta ja ei itselleni ole sattunut moista.

Testatkaapa asiaa miehesi kanssa esim. seuraavalla tavalla.

1. Pyydä miestäsi soittamaan sinulle ja vastaa. Sitten puhelun voi katkaista.

2. Etsi sitten äskeinen puhelu puhelimesi lokista ja valitse soita eli uusi puhelu miehellesi lokin kautta. Jos menee oikealle miehelle , niin sitten talleta ko. numero puhelinmuistioon ja poista se vanha.

Jos puhelu menee em. menetelmällä jollekin vieraalle , niin sitten on kyseessä jokin verkkovika ja siitä kannattaa tehdä vikailmoitus. Toinen mahdollisuus on , että vika on puhelimessasi eli ei aina yhdistä puhelinmuistiosta soitettaessa oikein tai SIM-kortissasi on jotakin omituista vikaa. Onko se puhelimesi kuinka vanha?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
Eihän miehen puhelimessa ole soitonsiirtoa väärään numeroon? Kannattaa tarkistaa soitonsiirto näppäilemällä *#21# ja luuri auki (siis siitä puhelimesta, johon puhelut eivät tule perille).

Välittömän soitonsiirron saa poistettua komennolla ##21# luuri auki.

Kaikki soitonsiirrot saa pois ##002# luuri auki.
Soittelen miehelleni lähes päivittäin eli pääsääntöisesti numero kyllä toimii ihan oikein. Vain kolme kertaa siis käynyt näin. Mieheni ei ole tehnyt soitonsiirtoja puhelimestaan. Oma puhelimeni on kuukauden vanha Lumia 920 ja siitäkin ole kerinnyt jo monta kertaa soittamaan onnistuneesti oikealle miehelle 🙂 Enkä usko että vika voi olla minun puhelimessani, koska aikaisemmat kaksi vikasoittoa olen soittanut lankapuhelimesta enkä kännykästäni.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kaikki on mahdollista; tässä muistin virkistämiseksi DNA:n asiakas jutteli yhtäkkiä täysin tuntemattoman ihmisen kanssa puhelimessa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013012916613035_uu.shtml

Suosittelen tekemään vikailmoituksen. Ei siellä välttämättä uskota, mutta heti kun langalle pomppaa naapurin Tiina, johan uskottavuus palautuu. Ja vikailmoitus tehdään.
Joo, täytyy tehdä ilmoitus. Katsotaan mitä sanovat.

Sen vielä unohdin aikaisemmin mainita että mieheni puhelimessa myös näkyi soittoyritykseni "yksi puhelu tullut". Siitä meillä ei ole varmuutta onko puhelin hälyttänyt ääneen vai onko se hälyttänyt pelkästään siellä väärässä paikassa ja silti tullut tuo soittoyritysmerkintä.

Ja tietenkään nyt kun olemme tänään koittaneet testata asiaa soittemalla perheen eri puhelimista mieheni numeroon, niin ainakin se hälyyttää mieheni puhelimessa, eikä myöskään kukaan vieras ole vastannut luuriin. Mutta en sitten tiedä jos se "väärä mies" on jo kyllästynyt soivaan tablettiinsa eikä enää viitse edes vastata siihen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pearlfish kirjoitti:

Sen vielä unohdin aikaisemmin mainita että mieheni puhelimessa myös näkyi soittoyritykseni "yksi puhelu tullut". Siitä meillä ei ole varmuutta onko puhelin hälyttänyt ääneen vai onko se hälyttänyt pelkästään siellä väärässä paikassa ja silti tullut tuo soittoyritysmerkintä.

Jos vastaajan puhelimessa on soitonsiirto toiseen numeroon päällä , niin ei sinne omaan numeroon käsittääkseni pitäisi tulla mitään ilmoitusta saapuneista puheluista.

Verkkovialta tämä alkaa haiskahtaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Joo, joku reititysongelma tms.

Ootko aloittaja mutuen huomannut koskeeko vika vain tiettyä sijaintia vai onko puhelin yhdistänyt paikasta riippumatta jonnekin toiselle paikkakunnalle? Jos tuota esiintyy tietyissä paikoissa, saattaa vika paikantua juurikin noihin tukiasemiin joihin luuri on yhteydessä soittamisen aikana.

Ota talteen muutama esimerkkipuhelu tarkkojen aikojen kera kun näin kävi eli kun verkko yhdisti ihan muualle kuin piti niin Elisa tutkii vian. Tarkka aika on tärkeä, koska Elisan verkossa on jatkuvasti puhe-, sms- ja dataliikennettä kellon ympäri. Ja ilmoituksenhan voi tehdä mihin aikaan tahansa päivästä soittamalla.
Ja vielä sellainen huomio, että jos minä soitan omasta puhelimestani omaan numerooni, puhelin tuuttaa varattua. Jos mieheni soittaa omasta puhelimesta omaan numeroonsa, niin se vain hälyyttää "normaalisti". Outoa sekin.
Ekat kaksi soitin Helsingin Kampista jossa olen töissä. Siitä ei ole aikatietoja. Eilinen puhelu oli Nummelassa automatkalla. Tästä on onneksi lokitiedot tallella.

Kiitos vielä teille vastanneille!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pearlfish kirjoitti:
Ja vielä sellainen huomio, että jos minä soitan omasta puhelimestani omaan numerooni, puhelin tuuttaa varattua. Jos mieheni soittaa omasta puhelimesta omaan numeroonsa, niin se vain hälyyttää "normaalisti". Outoa sekin.

Kappas vaan.

Tuosta tekisin sen johtopäätöksen , että vika on siinä miehen liittymässä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ole hyvä!

Toivottavasti ongelma ratkeaa ja pääset soittamaan jatkossa oikeaan osoitteeseen :)

Vika on kuitenkin ainakin Palstan mukaan yksittäinen, koska muita ei ole ilmoittautunut, joten mieti vielä sitäkin vaihtoehtoa olisiko miehen liittymässä jokin asetus väärin tai SIM-kortti viallinen? Hänen ehkä kannattaa pyytää vikapalveua (050 950 500, auki 24/7, mpm) uudelleenluomaan liittymä ja jos se ei auta, kannattaa hakea uusi SIM.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onko miehellä liittymässään useampi kortti samalla numerolla, eli niin sanottu multi-SIM. Tuo hälyttäminen omaan numeroon soittaessa on ihan sama juttu kuin silloin, jos toisen miehen tabletin kortti olisi miehesi kortin rinnakkaiskortti.

 

Eli kannattaa soittaa tosiaan vikapalveluun, jotta voivat tarkistaa reititykset ja luoda tarvittaessa liittymän uudelleen.