Vastattu

Sähköposteja ei pääse lukemaan!

  • 21 toukokuu 2017
  • 8 kommenttia
  • 451 katselukerrat

Onko Elisan systeemi niin hanurista että kun vaihtaa operaattoria niin "kostoksi" ei enää pääse lukemaan vanhoja sähköposteja? Ei vaikka internetpalvelu on maksettu johonkin maaliskuulle 2018.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jaakop 26 toukokuu 2017, 10:31

Onko Elisan systeemi niin hanurista että kun vaihtaa operaattoria niin "kostoksi" ei enää pääse lukemaan vanhoja sähköposteja? Ei vaikka internetpalvelu on maksettu johonkin maaliskuulle 2018.

Sähköpostilaatikko ja sen viestit on mahdollista säilyttää omana sopimuksenaan, vaikka laajakaistasopimuksen siirtäisikin muualle. Jos sähköpostisi on lakannut toimimasta ja haluat palauttaa sen käyttöön, niin laitathan meille yksityisviestillä kyseisen sähköpostiosoitteen niin selvitellään tilannetta.:)
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
- Millä laitteella ongelma ilmenee?
- Luetko sähköposteja jollain sovelluksella vai selaimella?
- Ilmeneekö ongelma sekä sovelluksessa, että selaimella webmailissa?
- Jos käytät sähköpostien lukemiseen sovellusta, mitä sovellusta käytät?

Mikäli käytössä on jokin sovellus, voisi ongelman aiheuttaa liian lyhyt synkronointiväli.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Kenen internettiä käytät, sen lähtevän postin palvelinta myös.

Aikalailla yleisin syy sähköpostien toimittamuuteen erillisen sähköpostiohjelmiston ollessa käytössä ja tilanteessa, että nettioperaattori on vaihtunut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko Elisan systeemi niin hanurista että kun vaihtaa operaattoria niin "kostoksi" ei enää pääse lukemaan vanhoja sähköposteja? Ei vaikka internetpalvelu on maksettu johonkin maaliskuulle 2018.

Postien lukeminen ei ole operaattorista kiinni, yleensä ongelmat liittymät postien lähettämiseen.

Oletko siis varma, että tuota palvelua ei ole irtisanottu ja siitä johtuen lakannut toimimasta ?

Kerro saamasi virheilmoitus niin pähkäillään lisää. Dj_God heittikin jo hyviä tarkentavia kysymyksiä sinulle.
Käyttäjätaso 5
Onko Elisan systeemi niin hanurista että kun vaihtaa operaattoria niin "kostoksi" ei enää pääse lukemaan vanhoja sähköposteja? Ei vaikka internetpalvelu on maksettu johonkin maaliskuulle 2018.

Itseltänikin Elisa katkaisi vanhan vuosia toimineen koti.soon.fi sähköpostin täysin ilmoittamatta. Koska jokainen Elisan palvelu voi loppua milloin tahansa, suosittelisin sähköpostin siirtämistä mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman kauaksi Elisasta. Esim. Microsoftilla ja Googlella on tarjota ilmaiseksi paljon toimivampia palveluita. Siinä olet oikeassa, että Elisan kaikki palvelut ovat hanurista. Vika on aina asiakkaan.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2
Kantsii tarkistaa täältä asetukset varsinki jos käytät jotain sähköposti ohjelmaa tietokoneella tai mobiili laitteessa: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkopostin-asetukset/

Myös voisit tarkistaa webmailin kautta sun sähköpostin tilanne: webmail.elisa.fi
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Onko Elisan systeemi niin hanurista että kun vaihtaa operaattoria niin "kostoksi" ei enää pääse lukemaan vanhoja sähköposteja? Ei vaikka internetpalvelu on maksettu johonkin maaliskuulle 2018.

Sähköpostilaatikko ja sen viestit on mahdollista säilyttää omana sopimuksenaan, vaikka laajakaistasopimuksen siirtäisikin muualle. Jos sähköpostisi on lakannut toimimasta ja haluat palauttaa sen käyttöön, niin laitathan meille yksityisviestillä kyseisen sähköpostiosoitteen niin selvitellään tilannetta.:)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Itseltänikin Elisa katkaisi vanhan vuosia toimineen koti.soon.fi sähköpostin täysin ilmoittamatta.

Ei niitä sähköpostilaatikoita poisteta ilmoittamatta. Tässä on nyt kaksi eri näkemystä. Totuus on jossain siellä välissä. Asiakkaan kokema on, että hän ei ole tietoinen muutoksesta, kun taas Elisan näkemys on, että tiedotettu kyllä on.

Tuollaisia tiedotus-sähköposteja päätyy välillä roskapostiin ja kirjeitäkin jää välillä avaamatta tai jopa saapumatta.

Nuo @koti.soon.fi laatikoiden muutokset ovat niin pitkän ajan takaa, että en itse ainakaan enää muista, millainen tiedotusmalli meillä oli tuolloin käytössä.
Käyttäjätaso 5
4.2.2017 sain viimeisen kerran postin luettua. Ei tullut mitään ilmoituksia. Toki tiedän, että syy on aina minussa ja Elisassa ei voi olla vikaa. Vähän se säätämistä vaati, mutta nyt ei toivottavasti tarvitse ikinä olla Elisan sähköpostin kanssa missään tekemisissä. Jos tarkoitat tiedottamisella valehtelua, vääristelyä tai kertomatta jättämistä, niin todella hyvin on Elisa asiansa hoitanut.

Osallistu keskusteluun