Vastattu

Salasanan vaihto ei onnistu

  • 25 helmikuu 2019
  • 7 kommenttia
  • 1326 katselukerrat

Pilvipalvelun salasana on unohtunut. Yritin ohjeen mukaan saada sähköpostiini vaihto-ohjeet ja sainkin ilmoituksen, että ne olisivat tulleet. Vaan ei kuulu. Samaan sähköpostiosoitteeseen tulee kyllä muut infot.

Yritin chatin kautta saada yhteyden asiakaspalveluun, sehän ei luonnollisestikaan onnistu. Miksi chat ei ole aktiivinen?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 25 helmikuu 2019, 10:58

Tervetuloa OmaYhteisöön @Jussi65!

Kannattaa tarkistaa vielä käytössä olevan sähköpostin roskapostikansio. Joissain tapauksissa osa sähköposteista saattaa ohjautua virheellisesti roskapostikansioon. Jos käytössä on Gmail, kannattaa vielä tsekata nuo "tarjoukset" -yms. kansiot läpi.

Chatissa homma toimii käsittääkseni niin, että kun chat -henkilö on vapaana, näkyy hän aktiivisena OmaElisassa. Mikäli chat ei ole aktiivinen, tarkoittaa se sitä, että kaikki henkilöt ovat juuri sillä hetkellä varattuna. Saahan tuohon Elisan aspaan yhteyden myös muuta kautta.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Tervetuloa OmaYhteisöön @Jussi65!

Kannattaa tarkistaa vielä käytössä olevan sähköpostin roskapostikansio. Joissain tapauksissa osa sähköposteista saattaa ohjautua virheellisesti roskapostikansioon. Jos käytössä on Gmail, kannattaa vielä tsekata nuo "tarjoukset" -yms. kansiot läpi.

Chatissa homma toimii käsittääkseni niin, että kun chat -henkilö on vapaana, näkyy hän aktiivisena OmaElisassa. Mikäli chat ei ole aktiivinen, tarkoittaa se sitä, että kaikki henkilöt ovat juuri sillä hetkellä varattuna. Saahan tuohon Elisan aspaan yhteyden myös muuta kautta.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Miksi salasanan vaihto on tehty “mahsottomaksi” kun se on unohtunut?

Aina ensin pitäisi tietää se unohtunut salasana ja vasta sitten voi antaa uuden?????

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Moi @Sakari Ruutiainen! Onko nyt nimenomaan Pilvilinnan salasananpalautuksesta kyse? Se onnistuu https://pilvilinna.elisa.fi/ -sivulta kohdasta “unohditko salasanasi” ja tosiaan vanhaa salasanaa ei tarvitse tuossa muistaa, vaan tiliisi liitetty sähköpostiosoite on se, jonka kautta tilanne korjataan. :slight_smile:

Käyttäjätaso 3

Moikka

Ei tule gmailiin linkkiä eikä ole roskaposteissa tms

Käyttäjätaso 4

Hmm… jos kokeilisit lisätä vielä Elisan sähköpostiosoitteet sallittujen lähettäjien listalle, onnistuisiko sitten? :thinking:  Eli jos sinulla on Gmail niin Googlen sivuilta löytyy tähän ihan suomeksikin ohjeet. Osoitteet mitkä tulisi sallia on kohteesta -kenttään: *@kirjeet.elisa.fi, *@elisa.fi ja no_reply[a]elisa.fi (vaihda [a] > @).

Sitten kun nuo viestit on lisätty suodattimeen (“Älä koskaan siirrä roskapostiin” valinnalla), jos koitat tilata uuden salasanan vaihtotilaus sähköpostin uudestaan, tulisiko tällä kertaa perille? :open_mouth:

Käyttäjätaso 3

Hmm… jos kokeilisit lisätä vielä Elisan sähköpostiosoitteet sallittujen lähettäjien listalle, onnistuisiko sitten? :thinking:  Eli jos sinulla on Gmail niin Googlen sivuilta löytyy tähän ihan suomeksikin ohjeet. Osoitteet mitkä tulisi sallia on kohteesta -kenttään: *@kirjeet.elisa.fi, *@elisa.fi ja no_reply[a]elisa.fi (vaihda [a] > @).

Sitten kun nuo viestit on lisätty suodattimeen (“Älä koskaan siirrä roskapostiin” valinnalla), jos koitat tilata uuden salasanan vaihtotilaus sähköpostin uudestaan, tulisiko tällä kertaa perille? :open_mouth:


Kiitos kovasti vastauksestasi mutten löydä Gmailin asetuksista tuollaista kohtaa :(

Tämänkin vastausviestisi oli gmail siirtänyt kohtaan :: tarjoukset- välilehti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ainoa mitä tuohon Tarjoukset-puolelle siirtoon oon keksinyt on että ottaa sen kokonaan pois, silloin tosin kaikki tulee päälaatikkoon eli mieluummin oon itse pitänyt nuo omassa kansiossa ja tsekkailen sen sisällön kerran päivässä :) 

Osallistu keskusteluun