Kysymys

Saunalahden asiakaspalvelu

  • 27 helmikuu 2008
  • 437 kommenttia
  • 13188 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

437 kommenttia

Pitkät ne vastausajat on olleet jo pitemmän aikaa . . eikä vain nyt ja viiveet tuntuvat yhä vaan jatkuvan !
- mutt eihän sen väliä, kunhan on asiakkaale saatu sopimus 24kk aikaseksi, sen väliä enää ole, kunhan laskunsa maksavat !
entäs sitten kun lakataan maksamasta !
Kokemukset saunalahden palveluista ovat hyviä. Mobiililaajakaistan kokemukset ovat jopa odottamattoman hyvät.

Saunalahden asiakaspalvelu osaa yleensä myös asiat ja suhtautuminen asiakkaisiin on pääsääntöisesti erinomaisen palvelualtista ja laadukasta. Myös vastausajat yleensä ovat kohtuullisia puhelinpalvelussa.

Mutta kun "tökkää" niin sitten tökkääkin kunnolla. Perheessä nykyisin eniten vapaata aikaa omaavana, hoitelen asioita.
Tasan tarkkaan tiedän valtuutussäännöt. Mutta jos pyydän Saunalahtea korjaamaan tekemänsä virheen ilman että pyydän muuttamaan, lisäämään tai poistamaan mitään tai muutoinkaan kysymys ei ole minkäänlaisesta oikeustoimesta, niin en käsitä miksi Saunalahti vaatii asiakkailtaan valtakirjaa valtuutetulle, jotta Saunalahden täysin tekninen virhe korjaantuisi. Kyllä Saunalahti voi korjata oman virheensä, jolla ei ole vaikutusta sopimukseen, oma-aloitteisesti siitä tiedon saatuaan ilman asiakkaan suostumustakin, koska itse sopimukseen ei kajota (ko. tapauksessa oli tarkoitus estää ennalta esim. laskutussotkut ja saattaa tilanne ennalleen vastaamaan tilannetta ennen Saunalahden tekemää virhettä). En edes kysynyt sitä, korjaantuko virhe, halusin saattaa vain asian Saunalahden tietoon mahdollista oma-aloitteista virheen korjausta varten.

Oli vilpitön halu estää ennalta "sotkuja".

Ymmärrän toki, että tekevälle sattuu virheitäkin. Siinä ei mitään. Mutta kyllä virheetkin voi korjata sujuvasti.

Tulipas vuodatusta :-.

Kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen Saunalahden palveluihin: hinta - laatusuhde on erinomainen.

Kyseinen virhekin korjaantui sujuvasti, kun naiset keskenään tarttuivat asiaan!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Mutta kun "tökkää" niin sitten tökkääkin kunnolla. .

Noinhan se tuppaa menemään. Kannattaa vaan laitella niitä vapaalla sanalla muotoiltuja valtakirjoja. Näin meillä tehtiin. Olisi tullut liian hankalaksi muutella omistussuhteita ym. joten helpompi hoidella asioita, kun kaikilla on siihen oikeus.(ei tule liikaa sotkua, koska ei ne kuitenkaan hoidu yhtä hyvin käytännössä kun teoriassa). Toisaalta eihän sillä ole väliä soittaako saunalle "ukko mustalainen tai "akka kebnekaiselainen" kunhan ääni on samaa sukupuolta, kun liittymän varsinainen omistaja. Siellä luurin päässä kun ei mitenkään tarkastusta tehdä. Sotun kun tiedät ja ääni täsmää, ni jo vain onnistuu...ja sotujahan on nykyään kai jo roskalaatikot pullollaan, kun ne painetaan jos jonkimoiseen postiin. Kai sitä pitäis olla silppuri kotosalla  ::)Toisalta onhan heillä sitten valtakirjalla näyttä, jos liittymään on tehty muutoksia, mistä et esim. itse mitään tiedä, jos joskus riitaa asiasta tulee. Minä odotan hetkeä, jollon ei saa esim. maksaa toisen nimissä olevan liittymän laskua ja siihenkin tarvitaan valtakirja. Sitä ehkä saa odottaa, koska raha vielä toistaiseksi kelvannut, oli maksaja sitten kuka tahansa 😉
Yritän lähettää viestiä asiakaspalveluun, mutta palvelu ei toimi.
- tulee ilmoitus:  Cant not contain < or > characters
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Yritän lähettää viestiä asiakaspalveluun, mutta palvelu ei toimi.
- tulee ilmoitus:  Cant not contain < or > characters


Voisit kokeilla suoraan seuraavia:

https://oma.saunalahti.fi/settings/CustomerContact
Puhelinyhteyden saaminen saunalahden asiakaspalveluun tuntuu lähes mahdottomalta. Äsken sentään lopulta pääsin puhelunvastaanottajalle jopa yhdisti puhelun eteenpäin "asiantuntijalle" ja sitten vasta siinä välivaiheessa tulikin ilmoitus että asiakaspalvelu on ruuhkaantunut ja puhelu katkaistiin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Kuluvan helmikuun aikana ilmoitetut jonotussajat olleet 15-20 min. Kerran vastattiin lähes heti, mutta kerrottiin ettei kannata jäädä jonottamaan, kun on jonoa ja klo lähestyy 20:tä.
Huimaa, tällä kertaa vastattiin soittoon parissa minuutissa. Tosin heti ohjattiin asiantuntevammalle ihmiselle, jonka puheille olenkin jonottanut jo hieman yli 30min. Jee!

Edit: edelleen jonossa. Lisäsivät tosin hieman jännitystä elämään soittamalla Phoenixin Too Young -kappaleen kahdesti peräkkäin.  :)

Edit 2: puhelun kesto ylittänyt tunnin rajapyykin. Lounge-coveri Eye of the Tigeristä rupeaa kyllästyttämään jo kahden toiston jälkeen. Jospa vastaisivat kohta? Toivotaan ettei kännykän akku posahda, luuri on osoittanut aiemmin pahoja ylikuumenemisen merkkejä jo vartin puhelun jälkeen.

Edit 3: sain asiani hoidettua, puhelun kesto noin 70 min, josta noin 3 minuuttia keskustelua asiakaspalvelijan kanssa. Asiakaspalvelija oli mukava, mutta täysin hyödytön. Sanoi vain että liittymänsiirto (jonka piti Saunalahden lähettämän tekstiviestin mukaan tapahtua ylihuomenna) tapahtuu joskus hamassa tulevaisuudessa, "en tiedä milloin siirto tapahtuu", "jono on pitkä", "riippuu missä kohtaa jonoa on", "en voi lainkaan arvioida milloin siirto tapahtuu". Kiitti.
Sanoi vain että liittymänsiirto (jonka piti Saunalahden lähettämän tekstiviestin mukaan tapahtua ylihuomenna) tapahtuu joskus hamassa tulevaisuudessa, "en tiedä milloin siirto tapahtuu", "jono on pitkä", "riippuu missä kohtaa jonoa on", "en voi lainkaan arvioida milloin siirto tapahtuu". Kiitti.

Kiva, nyt Saunalahti vielä jaksaa vääntää puukkoa haavassa: sain juuri tekstiviestin että liittymäni siirtyy 24 tunnin kuluttua. "Pidäthän uuden SIM-korttisi valmiina vaihtoa varten." SL:n tiedonkulussa on jotain vikaa; jos minulle ei ole edes lähetetty kyseistä SIM-korttia niin ei tämmöisiä viestejäkään kannattaisi lähetellä.

Edit: ja nyt tuli tosiaan viesti "Numerosi on siirtymässä Saunalahti-liittymään. Vaihda puhelimeesi Saunalahden SIM-kortti." Luulin että eletään 2000-lukua, ei luulisi olevan kovin vaikeaa viritellä systeemiä joka ei lähetä tällaisia kehotuksia jos asiakkaalle ei ole vielä edes annettu SIM-korttia.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Saunalahden tekstiviestit ADSL-liittymän kytkennästä elävät myös ihan omaa elämäänsä todellisuuden ja asiakaspalvelussa juuri sovitun kanssa. Ilmeisesti joku kone arpoo noita viestäjä sopivin väliajoin vallitsevasta tositilanteesta riippumatta.
Nopeasti saa yhteyden asiakaspalveluun. Ehkä paremmin selviää asiat puhelimitse kuin oma.saunalahden kautta viestien. Kunhan saa oikean henkilön käsittelemään asiaa.

Kyllästyin ja kokeilin piruuttani duunipuhelimella dna:n aspaa, tuuttasikohan kerran tai kaksi kunnes sieltä vastattiin. Kerroin vain millä asialla olen ja toivotin hyvää työpäivää.

Mistäköhän syystä itselläni on testipuheluiden osalta kovinkin erilaisia kokemuksia... Koskas muuten DNA saa liittymähallintasivunsa jollekin järjelliselle tasolle...

/ Panu.


Heh. Minä taas joudun aina ajamaan raisioon jos on jotain asiaa DNA jutuissa. Kaikki liittymät on tietysti saunalahdessa mutta taloyhiö otti DNA:lta kaapelitelkun ja mitään eivät osaa turun myymälöissä saada yhdellä tai kahdella  kerralla toimimaan ja laskutus ja muu ihan pihalla. Samoin aina kun jotain pitäisi muuttaa tulee yleensä muutaman päivän murheet ja väännöt että esim. kaapelinetin mac olisi oikein. Nerokasta oli että tuonkin keksivat omin nokkinensa muuttaa vasta muutaman kuukausen päästä siitä kun sain liittymän valituksilla sita ennen toiminaa ja takuulla pätkii tämäkin joten suosittelen kaikille masokisteille 🙂

Osallistu keskusteluun