Kysymys

Saunalahden asiakaspalvelu

  • 27 helmikuu 2008
  • 437 kommenttia
  • 13665 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

437 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

:-Olen samaa mieltä että todella surkea palvelu. Kerran jopa eilen onnistui olemaan varattuna
kun soitin mutta sen jälkeen taas musiikkia 😠 Tänään olen taa aamusta asti yrittänyt soittaa
mutta TAAS MUSIIKKIA  ??? Pitäisiköhän vaihtaa operaattoria kun PALVELU EI PELAA ???

Laita asia tuolta kautta niin ei tarvitse jonottaa:
http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/
Kirjoita asia mahdollisimman tarkasti!
  Kyllä minä olen sitä mieltä että jokin siellä päässä mättää. 10.4 pistin kytkyn sinne suuntaan, 23.4 olisi ollut kortin vaihto edessä järkevästi ajateltuna.
  Noh, 10pv päästä paketti tuli postiin, puhelinhan se siellä (ei kylläkään mitään lappusia puhumattakaan SIM-kortista)
  22.4 viestiä pukkaa, että 24h päästä pitäis SIM-kortti vaihtaa, jolloin pieni ? tuli mieleeni. Ja eikun aspan numeroa hakemaan ja jonottelemaan samalla raapustellen sähköpostia sinnepäin. n. reilun tunnin päästä sieltä vastattiin, juuri kun olin tulossa hulluksi siitä 1 ja samasta hissimusiikista. Siinä sitten pähkäiltiin että mikä eteen, kun en ollut kovin halukas 200km päähän lähtemään 1 kortin takia. Ehdoteltiin että he lähettävät sen kortin postissa ja se olisi seuraavana päivänä perillä. Onneksi sain asiat säädettyä niin että siirto tapahtuisikin maanantaina ja että minulle soitettaisiin sieltä varmistukseksi siinä 4 maissa.
  28.4 sitten huokasin helpotuksesta kun kortti löytyi postilaatikosta. 5 aikaan sitten puhelin soi ja kiirettä oli ilmeisesti pitänyt. Siinä aikamme rupatellessa ja odotellessa kaikennäköisiä kiemuroita ilmoiteltiin että kortti olisi jo aktivoitu jne, että ei muuta kuin korttia vaihtoon. Ja kuinkas muutenkaan, Ei yhteyttä verkkoon. Sittemmin vaihdoin Elisan kortin takaisin ja se toimi jonkin aikaa kunnes palkit loppuivat kesken. Siinä sitä oltiin puhelin mykkänä kun kumpikaan kortti ei toiminut. Ja eikun eukon puhelin kouraan ja soittorumba alkoi taas, tällä kertaa koko iltana ei tullut vastausta.
  29.4 reilun tunnin odottelun jälkeen kuului ihmisen ääntä puhelimesta ja siinä neiti huomasi että jossain rekisteröinnissä oli ongelmia. Sittemmin se kuulemma pitäisi toimia. Onneksi en heti lopettanut puhelua, sillä edelleen 0 palkkia komeili puhelimen ruudulla ja eikun lisää miettimistä. Loppujen lopuksi asetukset piti tehdä käsin ja johan jo komeat 3 palkkia näkyi. Upeaa!
  Seuraavana päivänä olikin (jo) sähköpostiin tullut vastausta kysellen oliko kysymykseni vielä ajankohtainen ja eihän se ollut.
  2.5 tuli sitten viestiä että uusi laite on havaittu verkossa:P OK:ta perään jne. Sitten eikun testaamaan ja eukolle hempeää viestiä pistäessä huomasin että ei liiku tekstiviestit eteenpäin. Sain kyllä lueskella tulleita mutta puhelin ilmoittelee että viestiä ei voitu lähettää. Varmaan taas joku rasti väärässä ruudussa tms 😛 Ainakin asetuksissa on Saunalahti SMS jne.. Koko päivä ollut menoa niin en ole kerennyt viettää puhelimen ääressä 1-2h tuollaisen asian takia ja sähköpostin kautta kokemukseni mukaan kestää n.viikon saada vastaus ja nehän on niitä kuuluisia valmiita vastauksia että tarkista asetukset jne:P
  Näillä eväillä eteenpäin ja ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa saan lirkuteltua neidolleni jotain kivaa viestin merkeissä:)
 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Koko päivä ollut menoa niin en ole kerennyt viettää puhelimen ääressä 1-2h tuollaisen asian takia ja sähköpostin kautta kokemukseni mukaan kestää n.viikon saada vastaus ja nehän on niitä kuuluisia valmiita vastauksia että tarkista asetukset jne:P
  Näillä eväillä eteenpäin ja ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa saan lirkuteltua neidolleni jotain kivaa viestin merkeissä:)
 

Katso, olisko tuolla Asetukset-osastossa neuvoja. Siellä on yleensä valmiit asetukset tai ainakin sinne tulee nopeammin kuin asiakaspalvelusta. Siellä voit saada vastauksen vaikkapa toiselta palstalaiselta.
Tuohon täytyy sanoa, että ei tietääkseni viestiasetuksissa ainakaan ole kovin montaa kohtaa jotka voisivat häiritä lähetystä, eli mitä todennäköisimmin täällä päässä ei ole vikaa, vaan saunalahden puolella on joku tekstiviestiesto päällä tms.. Vaikka kyllä useammalla tutullakin on viestien lähetyksissä ongelmia ja eipä niitä paljon itse voi ratkoa tai korjailla kun ei ole mahdollisuuksia itse tarkastaa niitä taikka saada jonkinnäköistä korjausta asiakaspalvelun saavuttamattomuuden takia.


Koskas muuten DNA saa liittymähallintasivunsa jollekin järjelliselle tasolle...

/ Panu.


Koskas muuten Saunalahti saa tekstiviestit kulkemaan myös minun liittymässäni. Pari vuotta alkaa tulla täyteen, ja "asiaa tutkitaan" edelleen. Ei auta asiakaspalvelut eikä tekniset tuet.


Ehkä meistä moni persoona on niin hätä housu tyylinen että pitäisi kaikki saada just nyt eikä hetken päästä.

Jotenkin tuntuu, että ylläoleva kommentti osuu naulan kantaan. Itse olen soittanut aspaan useita kertoja. Joskus olen jonotellut puolikin tuntia, ennenkuin olen päässyt läpi. Eipä tuo ole kummemmin haitannut. Puhelimessani on kaiutin -toiminto. Eikun kajari vaan päälle ja muita hommia tekemään.

Aina soittaessani olen saanut ystävällistä, asiallista ja asiantuntevaa palvelua. Jos vastaaja itse ei ole osannut visaisiin kysymyksiini vastata, on hän ottanut selville ja olen kuin olenkin saanut vastauksen.

Hieman kärsävällisyyttä peliin  ;)


Tämä tällainen asenne minua sitten jaksaa ihmetyttää. Asiakkaat aivan itse ovat sitä mieltä, että "kyllä tässä nyt joutaa vähän odottelemaan ja kyllä se tästä ja mitäpä se meikäläinen..."

Minkä ihmeen takia suomalaiset haluavat aina nöyristellä kaikkien mahdollisten tahojen edessä? Jos palvelusta maksaa, eikä se toimi, niin linjat kuumiksi ja valittamaan, miten muuten mikään voisi korjaantua tai parantua?

Luin juuri tutkimusta nettioperaattoreiden palvelusta. Siinä mm. selvitettiin, minkä verran tyytymättömyyttä on, ja onko valitettu. dna:n sivuilla taisi olla linkki siihen, etsin ja laitan tänne kun ehdin. Suomalaiset eivät sen mukaan aina ollenkaan valittaneet, vaikka aihetta oli. Sen sijaan tuloksissa erikseen mainittiin, että ruotsalaiset eivät jätä valittamatta. Sama asenne heijastuu myös asiakaspalvelun asenteeseen, joka on usein "ota tai jätä/näin se vaan on ja tyydy siihen, meidän firma ja me määrätään". Kokemusta on, ja nimenomaan S-lahdelta.

Älytöntä sekin, että jos tänne joku kertoo ongelmistaan ja tyytymättömyydestään, niin heti on joku lirkuttamassa että "ei minulla vaan mitään ongelmia ole ja voi kun on kaikki hyvin". Mitä ihmeen ideaa siinä on? Jos on tyytyväinen niin on, mitä sitten? Ei se sitä tarkoita että niiden pitää olla hiljaa joilla ongelmaa on.

Jos sinulla angelcake on aikaa ja halua pitää puhelintasi varattuna puolen tunnin odottelun ajan ja se on mielestäsi ok, niin wow, hieno homma. Ei tarkoita sitä, että se muillekin olisi jotenkin hieno juttu. Jos sinä olet saanut hienoa palvelua, se ei tarkoita että kaikki muutkin ovat.
Tässä se linkki asiakastyytyväisyyskyselyyn

http://www.epsi-finland.org/index.php?option=content&task=view&id=34
Wow.

Asiakas, joka ei tyydy siihen, että joutuu odottamaan palvelua kymmenia minuutteja, on hetimullekaikkitännenyt-ihminen.

Se joka saa huonoa palvelua, saa syyttää itseään, hän on esittäny asiansa väärin.

Jos olet tyytymätön ja kehtaat vaittaa, elämänasenteesi on väärä.

Hohhoijaa. En jaksa edes alkaa oikoa näitä, sen verran syvissä ja vaikeissa harhoissa tuossa uidaan.
Lasipalatsin Majakassa asiakaspalvelu pelaa hienosti. Ja puhelimitse olen myös vastaukset kysymyksiini saanut, toki jonotusaika on saattanut olla 15 min. Sähköpostiin vastaukset tulevat turhan hitaasti. Kaikkineen olen ollut asiakaspalveluun tyytyväinen  🙂.

No jos nyt vaikka lakkaisit vääristelemästä kommenttejani.  ::)


Jos tarkoitit jotain muuta, kuin mitä kirjoitit, niin kannattaisi varmaankin tuoda ajatuksensa siten julki, että lukijatkin ymmärtäisivät kommenttisi samoin.
Tulkitsin tajunnanvirtasi samoin kuin pity_the_fool.


Turhaan sinä minulle raivoat siitä, että minä olen tyytyväinen. Ei minun tyytyväisyyteni siitä miksikään muutu.  :D



No voi että menee ihmisellä puurot ja vellit iloisesti sekaisin.

Ei kai se minua kiinnosta, oletko tyytyväinen vai et. Mitä se minulle kuuluu? Ei kuulu, ja sehän tässä juuri on pointti: miksi alunperinkään tulla tähän keskusteluun, jonka nimi on mikä on, lässyttämään ihmisille että olenpa tyytyväinen - ja mikä pöljintä, että teillä muilla on väärä asenne, kun ette ole. 

Mutta joo, vettä hanhen selkään. Eikä tämä keskustelu enää tähän ketjuun kuulu joten son moro.
Niinpä. Mäkin jonotin juuri yli tunnin ja sitten yhteys katkesi 😠 Olisi kiva jos kerrottaisiin keskimääräiset jonotusajat. Ottaa kyllä kympillä päähän tällainen toiminta eikä puhettakaan mistään hyvityksistä. Mullakin 4 liittymää saunalahdella joten luulisi saavan parempaa palvelua.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Niinpä. Mäkin jonotin juuri yli tunnin ja sitten yhteys katkesi 😠 Olisi kiva jos kerrottaisiin keskimääräiset jonotusajat. Ottaa kyllä kympillä päähän tällainen toiminta eikä puhettakaan mistään hyvityksistä. Mullakin 4 liittymää saunalahdella joten luulisi saavan parempaa palvelua.

Taitaa olla, että asiakkaita palvellaan samantasoisesti laskun suuruudesta ja sopimusten määrästä riippumatta. Toivottavasti ainakin.
Käyttäjätaso 5
Täälläkin paljon kehuttu nettilomake on todella hyvä ja nopea apu saada vastaus kysymykseen, yeah right.
22.5 lähetty kysymys laskusta -> EI vastausta!!!
Tämä on sitä asikaspalvelua...
Sama täällä, eilen jonotin 54 MIN ja sitten meni puhelu poikki - VOI PRKL!!!
Sitten uusi soitto, ehdin jonottaa 34 min kun oli katkaistava puhelu muiten juttujen takia. Päätin etten anna periksi ja soitin illalla uudestaan - 44 min. Ei päässyt läpi ja kello oli jo 20:08 joten katkaisin suosiolla kun porukka kotiutuu klo 20:00.

Tuli mitta täyteen - soitin kuluttajavirastoon ((09) 7726 7821) ja oli ihan pakko kehua miten saan vastinetta rahoilleni.

Maksan joka kuukausi 100-200 Saunalahdelle joten kyllä sillä rahalla pitäis saada muutakin kuin kuunneella tuntitolkulla huonoa jonotusmusiikkia.

Sääliksi käy luurin päässä olevia palvelijoita, saavat niskaansa varmaankin melkoisia ryöpytyksiä. Aiheesta mutta osoite on väärä.

Täytyy varmaan alkaa keksimään parempia keinoja.  EHDOTUKSIA??

edit: tuskin se ruoho (enää nykyään) on sen vihreämpää aidan toisella puolellakaan. Halvalla ei hyvää saa - säälittää kyllä operaattorien touhu.
MAHTAVAA: eilen yritin soittaa asiakas"PALVELUUN",(en tietenkään päässyt läpi) puhelu kesti tunnin ja 18 minuuttia kunnes kello tuli 20:02 ja puhelu katkaistiin. Erikoisen kivaa, juuri luki saunalahden (tarkoituksella pieni kirjain) sivulla että saunalahden asiakkaat on tyytyväisempiä kuin DNA:n asiakkaat. Sääliksi käy varsinkin DNA:n asiakkaita!!

 
On jonotettu puhelimella, lähetetty sähköposteja ja laitettu viestejä omasta saunalahdesta, mutta mitään vastareaktiota ne eivät ole saaneet aikaan. Nousinpa tässä eräänä aamuna 4:40 soittamaan vikapalveluun (mukamas 24h auki) ja soittelin useamman kerran klo 7 asti kenenkään vastaamatta... tais olla just pahin ruuhkahuippu! 6.6 on lähetetty mm. meili johon ei vieläkään ole tullut vastausta. Kiireellisyysjärjestyksen mukaanhan nuo menee. Ymmärrän kyllä, etten ole kiireellinen tapaus, sillä laskutushan minun osalta pelittää! Ei sillä niin väliä, vaikka 2.6.2008 luvattu netti ei pelaa vieläkään ja asentaja on käynyt muka asentamassa sen jo 2 kertaa. Ensimmäisellä kertaa oli kuulemma jäänyt joku piuha kytkemättä ja toisen kerran selityksiä en vielä olekaan kuullut kun ei kukaan mistään vastaa... Vaan mikäpäs kiire tässä kun asiakaspalvelukin on niin hyvää
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ei sillä niin väliä, vaikka 2.6.2008 luvattu netti ei pelaa vieläkään ja asentaja on käynyt muka asentamassa sen jo 2 kertaa. Ensimmäisellä kertaa oli kuulemma jäänyt joku piuha kytkemättä ja toisen kerran selityksiä en vielä olekaan kuullut kun ei kukaan mistään vastaa...

Tähän semmoinen ihan tiedotusluonteisena asiana, että Saunalahti, kuten lähes kaikki muutkin nettioperaattorit, käyttävät paikallisia asennusfirmoja. Saunalahden täytyy siis vain tyytyä laittamaan palautetta asennustyön tekijälle.
jotenkin tuntuu kun lukee näitä vuodatuksia jotka ovat mielestäni ihan aiheellisia ,että tämä uusi puhelinjärjestelmä taitaa tehdä huonoa Saunalahden tilastoille koska näyttää siltä,että jonoon mahtuu enemmän asiakkaita mutta vastaavasti jonotusajat ovat kasvaneet:)

muistan hyvin monta tapausta kun ennen vanhaan tuli soitettua ja yleensä päivisin melkein aina tuli "numero varattu" jolloin tiesi kaikkien linjojen olevan käytössä.

olisikohan Sauniksella mahdollisuutta paljastaa montako puhelua jonoon mahtuu ennenkuin järjestelmä kyykkää ja kun se kyykkää niin viskaako jonossa olivat tylysti sivuun?

epäilen tosin ettei tällaista speksi pohjaista tietoa ole maksavalle asiakkaalle tarjolla koska sieltä varmaan tarjotaan vaan vastauksena "aina mahtuu yksi jonoon..":)

joopa joo se siitä ilkkumisesta mutta mikähän mahtaa olla oikeasti näin pitkät jonotusajat?

minä kun itse aikoinani syylistyin Elisaa haukkumaan tuntien jonotuksesta mutta eipä tosiaan ole vihreämpää täälläkään puolen. Johtuuko tämä kesä hessuista?


Ei sillä niin väliä, vaikka 2.6.2008 luvattu netti ei pelaa vieläkään ja asentaja on käynyt muka asentamassa sen jo 2 kertaa. Ensimmäisellä kertaa oli kuulemma jäänyt joku piuha kytkemättä ja toisen kerran selityksiä en vielä olekaan kuullut kun ei kukaan mistään vastaa...

Tähän semmoinen ihan tiedotusluonteisena asiana, että Saunalahti, kuten lähes kaikki muutkin nettioperaattorit, käyttävät paikallisia asennusfirmoja. Saunalahden täytyy siis vain tyytyä laittamaan palautetta asennustyön tekijälle.


Joo ymmärrän kyllä tämän. Olisinkin soittanut suoraan niille asentajille, mutta kun he ovat täysin kasvottomia (jopa enemmän kuin sl). Jos asentajat ilmoittavat että linja on kytketty, niin he soittavat tuntemattomasta numerosta. Mikäli ei ole just sillä hetkellä kotona tarkastamassa onko se linja nyt varmasti toiminnassa, niin taas pitää olla saunalahteen yhteydessä ja koko rumba alkaa alusta. Luulisi, ettei saunalahtikaan jaksaisi katella tuommoista toimintaa asentajien suunnalta. Itelleen tekevät vaan hallaa, koska saunalahti on ainut asiakkaalle päin näkyvä taho, sillä heiltä se netti tilataan - ei niiltä asentajilta.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Olen ollut aiemmin kolmen operaattorin asiakas ja Saunalahti on nyt neljäs.

Matkapuhelin operaattoreiden asiakaspalvelu puhelimitse on ollut iät ja ajat joko ongelma tai asia jolla voi mainostaa liittymää uusille asiakkaille riippuen toimiiko asiakaspalvelu puhelimitse hyvin,tyydyttävästi vaiko huonosti.

Itse olen joutunut soittamaan neljä kertaa asiakaspalveluun asiakkuuden aikana ja jonotusajat ovat olleet tuolloin 15min,15min,28min ja 35min.
Totta on myös se, ettei mihinkään operaattoriin voi päästä puhelimitse muutamissa minuuteissa. Jos jossain tämä olisi keskiarvo niin syy on siinä ettei kyseisellä operaattorilla ole paljoa asiakkaita. Olin nimittäin hetken erään pienen oparaattorin asiakas ja sinne pääsi valehtelematta aina alle 10 sekunttiin. Mutta lähdin pois sieltä sillä siellä kieroiltiin sopimuksissa törkeästi- mutta se on toinen juttu se.

Itse olen pitänyt 15min jonotusta vielä kohtuullisena. Täytyy senverran ymmärtää, että asiakkaita jotka soittavat asiakaspalveluun on niin paljon ettei kaikki voi saada palvelua nyt tai heti. Asiakaspalvelua ei voi lisätä niin, että kaikki pääsisi 2 minuutissa läpi. Tai voi, mutta se näkyisi puhelinpalveluhinnoissa. Kuitenkin Saunalahdella on asiakkaita melko paljon ja mielestäni se kuitenkin kertoo Saunalahden suosiosta  jonkun verran. Olen siis itsekkin joutunut yli puolituntia jonottamaan asiakaspalveluun ja silloin alkoi kieltämättä harmittamaan asia. Mutta kun jälkeenpäin miettii niin jos läpi pääsee 15min se on aika hyvä nykyisessä tilanteessa kaikilla operaattoreilla.

Aina käy joskus niin, että joku joutuu jonottamaan tunnin tai pidempään ja se on valitettavaa. Suinkaan en usko, että Saunalahti tekee sitä tahallaan- miksi tekisi? En kuitenkaan sano, että asiasta pitäisi vaieta vaan reklamaatio on paikallaan asiassa kuin asiassa jos siihen on syytä. Sama asia koskee asiakaspalvelua muutenkin. Täytyy muistaa, että-ikävä kyllä- yksittäisten ihmisten reklamaatiot eivät yleensä johda toimenpiteisiin vaan yritys katsoo aina KOKONAISUUTTA ja jos 96% on tyytyväisiä niin ei asioita aleta muuttamaan sen 4% takia ihan tuosta vain. Mutta kun tilanne alkaa olemaan toisin esimerkiksi edellä olevat luvut olevat 72%-28% niin silloin kehityspalaveri yrityksessä on paikallaan.

Ja reklamaatioissa tulee muistaa asiallinen palaute, perustelut asialle. Turha näennäinen mesoaminen, uhkailu tai muu siihen rinnastettava teko ei johda todennäköisesti toivottuun lopputulokseen.

Mutta kun itse mietin asioita näiden asioiden valossa niin tutkimustulokset Saunalahden asiakkaiden tyytyväisyydestä eivät voi olla pelkkää ilmaa. Sillä jos asiat olisivat toisin niin tulokset asiakastutkimuksesta olisivat toisin.. Paitsi jos ne ketkä millä jotkin asiat eivät toimi ei valita ja tee asianmukaista reklamaatioita asiasta.

Mutta loppuyhteenvetona: Suomalaiset ovat aina olleet liian nöyrinä näissä tilanteissa. Yksi esimerkki on mm. Sampopankin sotkut, tosin asiakkaiden lähtö todenteolla alkaa näkymään horisontissa koska palvelut eivät toimi korjailusta ja lupauksista huolimatta vaikka muutoksesta on kolme kuukautta. Kyllä valtaosan mielipide painaa yritystä, se vaan on saatava heidän tietoon jos asioissa on oikeasti iso ja yleinen ongelma.

Ja en ole Saunalahden työntekijä vaan asiakas jolla on kehuttavaa ja myös haukuttavaa palveluista niinkuin Saunalahden, taloyhtiöni, vakuutukseni, pankkini ja jopa Supon palveluista.

Hyvää kesää kaikille!
No kymmenestä asti olen tänään yrittänyt päästä läpi, vieläkin tässä jonottelen...kyllä se minusta kertoo aika paljon palvelun laadusta. Uusinta yritystä on nyt kestäny vähän vajaa tunti.Alkaa olla hermo aika tiukalla! En ole vielä missään muussa operaattorissa törmännyt näin pitkään jonotusaikaan. Olisi mukavaa jos saunalahti kommentoisi näitä keskusteluja, mutta eipä taida kiinnostaa.

No kymmenestä asti olen tänään yrittänyt päästä läpi, vieläkin tässä jonottelen...kyllä se minusta kertoo aika paljon palvelun laadusta. Uusinta yritystä on nyt kestäny vähän vajaa tunti.Alkaa olla hermo aika tiukalla! En ole vielä missään muussa operaattorissa törmännyt näin pitkään jonotusaikaan. Olisi mukavaa jos saunalahti kommentoisi näitä keskusteluja, mutta eipä taida kiinnostaa.


Helpoiten suurin osa asioista hoituu olemalla yhteydessä asiakaspalveluun asiakaspalvelun yhteyssivuston kautta. Ei jonotusta, ei aukioloaikojen miettimistä.

/ Panu.

P.s. Mistä asiasta yritit olla yhteydessä asiakaspalveluumme?
otin liittymän ystävälleni ja laskutusosoite oli myös hänelle, kuitenkin se nyt on laskutettu minun laskussa
vittu

56min tällä kertaa jonottanut ja counting....
Alkaa olla soneran touhut...

Osallistu keskusteluun