Kysymys

Saunalahden asiakaspalvelu

  • 27 helmikuu 2008
  • 437 kommenttia
  • 13665 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

437 kommenttia

ja tunnin kohdalla potkas jonosta... v!"#n kiva
Mullakii reilun tunnin jonotuksen jälkeen katkesi puhelu..
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

otin liittymän ystävälleni ja laskutusosoite oli myös hänelle, kuitenkin se nyt on laskutettu minun laskussa


Asiahan ei minulle kuuluu, mutta siis otit ystävällesi liittymän (lahjaksi?) ja nyt laskut tulevat sinulle siis?
Hän ei saa liittymää joten joten otin  siis liittymän niin että minä olen liittymän omistaja mutta hän käyttäjä ja näinollen laskut pitäisi mennä hänelle
Helpoiten suurin osa asioista hoituu olemalla yhteydessä asiakaspalveluun asiakaspalvelun yhteyssivuston kautta. Ei jonotusta, ei aukioloaikojen miettimistä.

/ Panu.

totta mutta vastaus tulee taatusti hitaammin kuin puhelimessa jonotus..vai minkähän takia asiakaspalvelu on minulta pyytänyt parissa viimeisessä vastauksesaaan anteeksi kohtuuttoman pitkää vastausaikaa

otin liittymän ystävälleni ja laskutusosoite oli myös hänelle, kuitenkin se nyt on laskutettu minun laskussa


Tämän tyyppisten asioiden hoitamiseen asiakaspalvelun yhteyssivusto on ehdottomasti paras ja helpoin tapa asian kuntoon saattamiseksi.

/ Panu.
Miten sen nyt ottaa jos vastauksen saamisessa kuluu kuukausi?!
Käyttäjätaso 2
Joo puhelimella asian hoito onnistuu satunnaisesti, lomakkeilla ei ollenkaan, mutta tällä palstalla hienosti. Vähän kyllä nurikurista, mutta...
äsken jonotin 40min matkapuhelin->muut asiat sitten lopetin puhelun kun en viitsinyt odottaa.

meiliin vastatataan kokemukseni mukaan 4 työpäivän kuluessa eli asia kyllä hoituu ennemmin tai myöhemmin mutta toivottavasti ylläpidon mielestäni nämä eivät ole normi vasteaikoja vaan pikemminkin tilapäisestä ruuhkasta aiheutuvaa työ kuormaa.
Joopa joo Panu.....
Voisitko sitte ihan vaan hiukan tarkentaa MITEN muka lomakkeella pääsee muka hoitamaan asiat nopeammin kuin puhelimella???Olen laittanu tuon lomakkeen kautta jo kaksi viestiä ja yrittäny soittaa aspaan neljänä päivänä n tunnin kerrallaan ja nytkin linja ollu auki jo kohta tunnin...ja sitä v..tun vastausta ei vaan tule kummallakaan tavalla....

Meillä jo muutama liittymä teiltä ja uutta odoteltu mutta taitaa käydä niin että muutetaan nämä liittymät muuallle jos teitä ei kerran asiakkaiden asiat tunnu vaan kinnostavan,vai auttaisko jos jättäis laskun maksamatta ja ilmoittais telle että maksan kunhan otatte yhteyttä?

Tämä sikäli ihmeellistä että ennen teidän aspaan jopa päässy mutta nykyään ei sitte millään,ihan sama mihin aikaan soittaa.

Ja hei ton sivuston missä puhutaan asiakaspalvelun "nopeudesta " voinette poistaa...on jo liikaa ironiaa......

Ja hei saa ottaa yhteyttä...
luulen edelleen että syynä ruuhkaan on tuo uuden puhelinjärjestelmän tuoma roima kapasiteetti tehon lisäys puhelumäärissä.
Olen tässä nyt kolme päivää yrittänyt saada asiakaspalveluun yhteyttä, jotta saisin uuden sim-kortin aktivoitua. Aiempina päivinä jonotus on ollut joka kerta 30 min ilman vastausta. Tämän päivän ensimmäisellä kerralla olen jonotin 45 minuuttia. Nyt toisella yrittämällä olen ollut jonossa 25 minuuttia. Ihmettelen, että mistä noista vastausaikoja tuonne tilastoihin keksitään. Kai se on jotain toiveajattelua.

Itse tahtoisin saada tuon uuden kortin PIAN toimintaan ja samalla selville johtuuko tuo puheluiden pätkiminen nyt sitten kuitenkin kortista. Puhelin (viime kesänä hankittu N95) on ainakin ollut kaksi kertaa huollossa, kun puhelut pätkivät hermoja raastavalla tavalla.

Olisiko ideaa kilautella kuluttajavirastoon näistä jonotusajoista? Alkaa nimittäin hiljalleen palaa päreet...
Vihdoin siellä vastattiin. Lasketaanpa... 17.45-18.27 ja 18.29-19.30... blondin laskuopilla jonotusaika pyöreästi 1h45 min.

Jos joku täällä tietää, niin kertokaapa minne osoitteeseen Saunalahdelle voi lähettää kirjalliset reklamaatiot? Tässä jonotellessa naputtelin jo kuluttajavirastoon sähköpostia, mutta voisin reklamoida ihan Saunalahteakin tuosta jonosta... Jonottaminen kun ei ole ilmaista...
Käyttäjätaso 5

Vihdoin siellä vastattiin. Lasketaanpa... 17.45-18.27 ja 18.29-19.30... blondin laskuopilla jonotusaika pyöreästi 1h45 min.

Jos joku täällä tietää, niin kertokaapa minne osoitteeseen Saunalahdelle voi lähettää kirjalliset reklamaatiot? Tässä jonotellessa naputtelin jo kuluttajavirastoon sähköpostia, mutta voisin reklamoida ihan Saunalahteakin tuosta jonosta... Jonottaminen kun ei ole ilmaista...
Mä laittaisin tänne:
Saunalahti
Ratavartijankatu 3
00520 HELSINKI

Edit: muokkaas day1 toi @-merkki pois, niin pitävät ehkä meiliosoitteen voimassa, jos ei pääse paskapostia ajan myötä täyteen Sauniksen reklamaatioloota 😉
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3


Vihdoin siellä vastattiin. Lasketaanpa... 17.45-18.27 ja 18.29-19.30... blondin laskuopilla jonotusaika pyöreästi 1h45 min.

Jos joku täällä tietää, niin kertokaapa minne osoitteeseen Saunalahdelle voi lähettää kirjalliset reklamaatiot? Tässä jonotellessa naputtelin jo kuluttajavirastoon sähköpostia, mutta voisin reklamoida ihan Saunalahteakin tuosta jonosta... Jonottaminen kun ei ole ilmaista...
Mä laittaisin tänne:
Saunalahti
Ratavartijankatu 3
00520 HELSINKI


Onnistuu myös sähköpostitse.

reklamaatiot@saunalahti.com
Sanohan Panu, miten käy: Llaskun eräpäivä on 6.7. Olen neuvosi  mukaan  jo kaksi kertaa lähettänyt viestin aspaan lomakkeella , toisen yli kaksi viikkoa sitten heti laskun tultua oma.saunalahteen.

Mutta vastausta ei kuulu eikä lasku muutu.

En aio maksaa laskua ennen kuin epäselvyydet on selvitetty. Enkä maksa viivästyskorkoja. Ei ole minun syyni tämä viivästys.
Eipä varmaan kannata sitten alkaa soittamaan aspaan jos todellakin noin pitkät jonotusajat on.

Kylhän varmasti paras olisi tukisivujen kautta lähettää postia, mutta kun ei sieltä vastata  😉 Avauduin jo tuonne toiseen ketjuun niin tänne turha vuodattaa sen enempää...

E: Nyt vastasivat. Odottavan aika on pitkä, etenkin kun kesälomalla 😃 Viikko siinä meni weblomakkeen vastaamiseen. Ennen on mennyt vain pari päivää
Joopa joo nyt tuli mitta täyteen.

Nyt jonotettu aikalailla viikon ajan useampi tunti päivässä saamatta vastausta edes viestiversiona lähetettyyn kyselyyn.

Maanantaina menen tutun lakimiehen kanssa tuonne kuluttajavirastoon vai mikä hitto lie ja käymme hiukan kyselemässä noita sopparien purkuja,meillä niitä useita ja siirrämme liittymät jonnekkin toiselle operaattorille,ei tästä näin tuu vittuukaan.

Jos ei kiinnosta tavallisen duunarin rahat ni laitetaan ne jollekkin jota kiinnostaa,sillä rahan saannin pieni ehto on se että edes sillon harvoin ku mulla sattuu olemaan asiaa aspaan niin joku edes kohtuu odotuksella vastais.

Mä en vaan voi ymmärtää miksi sitte edes vaivautua mainostamaan uusia liittymiä jos ei ole resursseja hoitaa edes nykyisiä.

JA hei ihan oikeesti olen ollu saunalahteen TODELLA tyytyväinen kunnes nyt .On ilmeisesti jotain suurta ilmassa kun välinpitämättömyys on tätä luokkaa.

Parempaa palvelua toivoen -timo-
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Sanohan Panu, miten käy: Llaskun eräpäivä on 6.7. Olen neuvosi  mukaan  jo kaksi kertaa lähettänyt viestin aspaan lomakkeella , toisen yli kaksi viikkoa sitten heti laskun tultua oma.saunalahteen.

Mutta vastausta ei kuulu eikä lasku muutu.

En aio maksaa laskua ennen kuin epäselvyydet on selvitetty. Enkä maksa viivästyskorkoja. Ei ole minun syyni tämä viivästys.


Todella ikävää ettet saa hoidettua asiaasi kohtuuajassa asiakaspalvelun kanssa. Itse olen päässy viimeistään 30min jälkeen läpi tosin en ole muutamaan viikkoon soitellut kun ei ole tarvetta.

Tuosta laskusta hieman annan neuvon. Ilmeisesti laskussasi on jotain epäselvyyksiä, lasku pitää kuitenkin maksaa riidattomalta osalta eräpäivänä ja sen osan jossa on erimielisyys jätetään maksamatta. Eli jos laskusi on vaikka 28,12 ja siinä on mielestäsi 4e laskutettu liikaa maksat laskun eräpäivänä 24,18e.

Ei millään pahalla nääs, mutta laskua ei voi jättää kokonaan maksamatta jos siinä olisikin jotain epäselvyyksiä esim. ylimääräistä laskutusta. Toki jos koko lasku on täysin perusteeton niin jätät koko laskun siinä tapauksessa luonnollisesti maksamatta.
Sanohan Panu, miten käy: Llaskun eräpäivä on 6.7. Olen neuvosi  mukaan  jo kaksi kertaa lähettänyt viestin aspaan lomakkeella , toisen yli kaksi viikkoa sitten heti laskun tultua oma.saunalahteen.


Kyllä vastaus kysymyksiisi tulee ennnen laskun eräpäivää - johon on vielä hyvin aikaa.

/ panu.
Joo, eihän tässä kiire. Rauhoituin jo. :-)

Ja jos ei tule, niin vähennän Kotitotaalin 38 euron kk-maksusta jotain, koska boxia ei vieläkään ole. Saunavisio tais olla joku 15 /kk.

Vietetään vaan kesää eikä kärsitä nenäherneistä. ;-)

EDIT: Jossain ketjussa joku ehdotti maksullista aspaa. Olen samaa mieltä, mutta ei minuuttitaksaa, vaan kertamaksu. Esim 1-2 euroa/puhelu. Sen olisin valmis maksamaan, kun tiedän, että asiani sillä hoituu eikä, puhelun venyminen rasita kukkaroa enempää. Periaate on, että palvelun hinta pitää tietää etukäteen. Tähän voisi liittää suorat numerot eri asioille, ei mitään "Paina yksi jos..." -systeemiä.

Ja siihen täydennyksenä, että jos homma ei selviä, seuraava soitto tulee minulle Saunalahdelta.

Luulisin, että asiakaspalvelu jouttuu turhankin usein vastaamaan puheluihin, joihin vastaus löytyisi käyttöohjeista tai täältä. Palsta on hyvä, mutta sillä ei saa yrittää korvata puhelinpalvelua.

Joo, eihän tässä kiire. Rauhoituin jo. :-)

Ja jos ei tule, niin vähennän Kotitotaalin 38 euron kk-maksusta jotain, koska boxia ei vieläkään ole. Saunavisio tais olla joku 15 ?/kk.

Vietetään vaan kesää eikä kärsitä nenäherneistä. ;-)

EDIT: Jossain ketjussa joku ehdotti maksullista aspaa. Olen samaa mieltä, mutta ei minuuttitaksaa, vaan kertamaksu. Esim 1-2 euroa/puhelu. Sen olisin valmis maksamaan, kun tiedän, että asiani sillä hoituu eikä, puhelun venyminen rasita kukkaroa enempää. Periaate on, että palvelun hinta pitää tietää etukäteen. Tähän voisi liittää suorat numerot eri asioille, ei mitään "Paina yksi jos..." -systeemiä.

Ja siihen täydennyksenä, että jos homma ei selviä, seuraava soitto tulee minulle Saunalahdelta.

Luulisin, että asiakaspalvelu jouttuu turhankin usein vastaamaan puheluihin, joihin vastaus löytyisi käyttöohjeista tai täältä. Palsta on hyvä, mutta sillä ei saa yrittää korvata puhelinpalvelua.


Niin minäkin ajattelin vähentää jotakin koska en pysty käyttämään totaalia täydellä nopeudella koska en ole saanut mustaa wippiesboxia mutta sitten luin uudestaan kotitotaalin tilauksesta:

Saunalahti KotiTotaali -sopimuksen 24 kuukauden määräaikaisuus alkaa, kun ADSL-laajakaistayhteys on toimitettu asiakkaalle.

Käsittääkseni tuo tarkoittaa myös sitä että laskutus alkaa siitä hetkestä kun nopeus on muutettu vaikka totaalia ei voi käyttää muilta osin.

Olen siitä myös lähettänyt kysymyksen aspaan mutta en vielä ole saanut vastausta mutta eiköhän tuo vastaus sieltä joskus tule, ei kiirettä.
Määräaikaisuus alkaa, ei laskutus. Niin minä ymmärrän.

Jos tilaa paketin, pitää kaikkien osien toimia ennen kuin koko lasku on perusteltu.

Määräaikaisuus alkaa, ei laskutus. Niin minä ymmärrän.

Jos tilaa paketin, pitää kaikkien osien toimia ennen kuin koko lasku on perusteltu.



Niin minäkin sen ensin ymmärsin mutta sitten mietin että voisiko se olla niin että myös laskutus alkaa.

Puuttuu minulta vielä wippieksen lisäksi myös iso-g,nettipuhelin vaikka nuo minulla oli jo ennestäänkin mutta ymmärsin että nekin tulee vielä lisäksi vaikka minulla ei niille ole käyttöä.
Eniten harmittaa se wippieksen puute kun tallennettuja ohjelmia alkaa olla jo aika paljon mutta kun harmaa wippies ei jaksa niitä pyörittää,eli kuva pysähtyilee ja ääni jää matkalle, siitäkin olen laittanut kyselyn ja sain vastauksen 13.6 että :

Wippies-modeeminne näyttää olevan edelleen tuotantomme huomassa, eikä tästä vielä ikävä kyllä ole antaa Postin seurantakoodia. Saanette sen kuitenkin hyvinkin pian.

Eli eiköhän tuo sieltä jossakin vaiheessa tule.
Käyttäjätaso 3


Määräaikaisuus alkaa, ei laskutus. Niin minä ymmärrän.

Jos tilaa paketin, pitää kaikkien osien toimia ennen kuin koko lasku on perusteltu.



Niin minäkin sen ensin ymmärsin mutta sitten mietin että voisiko se olla niin että myös laskutus alkaa.

Puuttuu minulta vielä wippieksen lisäksi myös iso-g,nettipuhelin vaikka nuo minulla oli jo ennestäänkin mutta ymmärsin että nekin tulee vielä lisäksi vaikka minulla ei niille ole käyttöä.
Eniten harmittaa se wippieksen puute kun tallennettuja ohjelmia alkaa olla jo aika paljon mutta kun harmaa wippies ei jaksa niitä pyörittää,eli kuva pysähtyilee ja ääni jää matkalle, siitäkin olen laittanut kyselyn ja sain vastauksen 13.6 että :

Wippies-modeeminne näyttää olevan edelleen tuotantomme huomassa, eikä tästä vielä ikävä kyllä ole antaa Postin seurantakoodia. Saanette sen kuitenkin hyvinkin pian.

Eli eiköhän tuo sieltä jossakin vaiheessa tule.



Noiden Wippies laitteiden toimitus on jostakin syystä kovin pitkissä kantimissa. Kohta 3 viikkoa on ollut tilausvaiheessa yhdellä tutullakin. Hänellä kyse vielä laitteen takuuvaihdosta. 3 viikkoa on pitkä aika olla ilman lankapuhelinta, kun ei ole varalla mitään muuta VoIP sovitinta eikä se tietokoneen kautta soittelu korvaa mitenkään oikeaa puhelinta. Mahtaako olla WippiesBoxit loppu vai onko tuotannossa lomakausi sekoittanut toimitukset pahemman kerran?

Osallistu keskusteluun