Kysymys

Saunalahden asiakaspalvelu

  • 27 helmikuu 2008
  • 437 kommenttia
  • 13491 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

437 kommenttia


Joo, eihän tässä kiire. Rauhoituin jo. :-)

Ja jos ei tule, niin vähennän Kotitotaalin 38 euron kk-maksusta jotain, koska boxia ei vieläkään ole. Saunavisio tais olla joku 15 /kk.

Vietetään vaan kesää eikä kärsitä nenäherneistä. ;-)

EDIT: Jossain ketjussa joku ehdotti maksullista aspaa. Olen samaa mieltä, mutta ei minuuttitaksaa, vaan kertamaksu. Esim 1-2 euroa/puhelu. Sen olisin valmis maksamaan, kun tiedän, että asiani sillä hoituu eikä, puhelun venyminen rasita kukkaroa enempää. Periaate on, että palvelun hinta pitää tietää etukäteen. Tähän voisi liittää suorat numerot eri asioille, ei mitään "Paina yksi jos..." -systeemiä.

Ja siihen täydennyksenä, että jos homma ei selviä, seuraava soitto tulee minulle Saunalahdelta.

Luulisin, että asiakaspalvelu jouttuu turhankin usein vastaamaan puheluihin, joihin vastaus löytyisi käyttöohjeista tai täältä. Palsta on hyvä, mutta sillä ei saa yrittää korvata puhelinpalvelua.


no tuo maksullinen aspa onkin varmaan Saunalahdelle kulta kaivos mutta eivät taatusti suostu kerta velotukseen vaan minuutti pohjaiseen:)

joke sikseen, minä en rupea ainakaan maksamaan aspasta. Mitäköhän mahtaa sanoa kuluttaja-asiamies moisesta ideasta? Sonerallahan on sellainen mutta teknisessä mielessä. Tietääkseni Lepakkomies on ainut kenellä maksaa aspaan soitto normaali kännykkä liittymän verran.

p.s. tulipahan testattua 3g-kuuluvuus kyselyä Denalle ja odotin vastauksen saapuvan ennen kuin ehdin painaa lähetä nappulaa mutta pettymys oli suuri kun vastaus saapui parin päivän kuluttua. Enpä viitsiny kommentoida aspaan mutta _todella_ harhaanjohtavaa TV mainontaa:)
Onko siellä Asiakaspalvelussa kukaan vastailemassa puhelimeen näin kesällä?

Olen http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,9250.msg76281.html#msg76281 ' TARGET='_blank aika monta kertaa, mutta aina joku lyö luurin korvaan.  ???
kokeilepa tehdä niin,että teet muutaman puhelun ja puheluerittelystä sitten lähetät lokin aspaan ja pyydät selvittämään miksi katkaistu
Ei saa**na...oon roikkunu tässä aspan jonossa kohta tunnin. Alkaa mennä kyllä hermot (ja paskatki on kohta housussa  ;D). Eikö sinne nyt olis vara palkata pari työntekijää lisää!
Näin sitä mennään. Tunnin ja minuutin jälkeen puhelu katkesi. Soitin uudestaan vaihteeseen ja avauduin, että yhdistää sellaseen numeroon, josta vastataan, niin löi luurin korvaan. Nyt tais vaihtua meidän perheen kaikki liittymät muualle. Kiitos vaan saunalahden aspa.

Näin sitä mennään. Tunnin ja minuutin jälkeen puhelu katkesi.

En siis ole ainoa, jolle tuota sattuu.

Soitin uudestaan vaihteeseen ja avauduin, että yhdistää sellaseen numeroon, josta vastataan, niin löi luurin korvaan. Nyt tais vaihtua meidän perheen kaikki liittymät muualle. Kiitos vaan saunalahden aspa.

Aika rautanen asiakaspalvelu totta tosiaan! http://saunalahti.fi/palvelutaso.php ' TARGET='_blank hyvä keskimääräinen jonotusaika saadaan ilmeisesti ottamalla huomioon ainoastaan ne, jotka pääsevät läpi. Ei niitä joiden puhelu katkaistaan. 😃
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Sanohan Panu, miten käy: Llaskun eräpäivä on 6.7. Olen neuvosi  mukaan  jo kaksi kertaa lähettänyt viestin aspaan lomakkeella , toisen yli kaksi viikkoa sitten heti laskun tultua oma.saunalahteen.


Kyllä vastaus kysymyksiisi tulee ennnen laskun eräpäivää - johon on vielä hyvin aikaa.

/ panu.

Mulle ei tullut. Onneksi ei tarvinnut llisää maksuaikaa.
Lasku päivätty 28.5.
Saapunut 11.6. Viive koska koko osoitetta ei näkynyt kirjekuoren ikkunasta. Tästä ilmoitin laskutukseen.
Eräpäivä 16.6.
Vastaus 30.6. Tässä vielä ehdotetaan eräpäivän siirtoa. 😮 Just.
Jopa naurattaa...ei pääse millään läpi. Koko päivä pilalla tällasen asian takia. Kehtasivat vielä sopivasti lähettää viestin puhelimeen

"Kesä ja Suomen tyytyväisimmät asiakkaat, siinäpä syy iloita. Saunalahti toivottaa asiakkailleen rentoa ja mukavaa kesää!". Voi vittu ku melkein naurattaa. Tätä rentoutta vois vaikka veitsellä leikata  😞
Käyttäjätaso 4
Jos aspa ja asiat tökkii, äänestäkää jaloillanne!!!

Sain määräaikaiset sopimukseni purettua ja siirtopyynnöt toiselle operaattorille ovat lähteneet.

hyvästi SL!


Näin sitä mennään. Tunnin ja minuutin jälkeen puhelu katkesi.

En siis ole ainoa, jolle tuota sattuu.

Soitin uudestaan vaihteeseen ja avauduin, että yhdistää sellaseen numeroon, josta vastataan, niin löi luurin korvaan. Nyt tais vaihtua meidän perheen kaikki liittymät muualle. Kiitos vaan saunalahden aspa.

Aika rautanen asiakaspalvelu totta tosiaan! http://saunalahti.fi/palvelutaso.php ' TARGET='_blank hyvä keskimääräinen jonotusaika saadaan ilmeisesti ottamalla huomioon ainoastaan ne, jotka pääsevät läpi. Ei niitä joiden puhelu katkaistaan. :D


onko ketään sitten verrannut lukuja ennen ja jälkeen puhelinjärjestelmä muutoksen?

ennenhän miltei aina numero varattu mutta itse en ole onnistunut sellaista saamaan mitä olen testi puheluita randomina tehnyt. se on suuri parannus mutta eipä tuo palvele ketään jos porukkaa viskataan jonosta pihalle. Vai onko puhelin systeemi sellainen,että kun jonot,agentit ja kapasiteetti loppuu heitetään pisimpään jonottaneet pihalle jolloin uusia mahtuu ja tilastot näyttävät paremmalta. Korjatkaa ihmeessä jos vääränlainen ajatus logiikka



Näin sitä mennään. Tunnin ja minuutin jälkeen puhelu katkesi.

En siis ole ainoa, jolle tuota sattuu.

Soitin uudestaan vaihteeseen ja avauduin, että yhdistää sellaseen numeroon, josta vastataan, niin löi luurin korvaan. Nyt tais vaihtua meidän perheen kaikki liittymät muualle. Kiitos vaan saunalahden aspa.

Aika rautanen asiakaspalvelu totta tosiaan! http://saunalahti.fi/palvelutaso.php ' TARGET='_blank hyvä keskimääräinen jonotusaika saadaan ilmeisesti ottamalla huomioon ainoastaan ne, jotka pääsevät läpi. Ei niitä joiden puhelu katkaistaan. :D


onko ketään sitten verrannut lukuja ennen ja jälkeen puhelinjärjestelmä muutoksen?

ennenhän miltei aina numero varattu mutta itse en ole onnistunut sellaista saamaan mitä olen testi puheluita randomina tehnyt. se on suuri parannus mutta eipä tuo palvele ketään jos porukkaa viskataan jonosta pihalle. Vai onko puhelin systeemi sellainen,että kun jonot,agentit ja kapasiteetti loppuu heitetään pisimpään jonottaneet pihalle jolloin uusia mahtuu ja tilastot näyttävät paremmalta. Korjatkaa ihmeessä jos vääränlainen ajatus logiikka


Omien kokemusteni perusteella Saunalahden asiakaspalvelu toimii juuri tuolla tavalla. Eli jonossa pisimpään olleet potkitaan pellolle. http://saunalahti.fi/palvelutaso.php ' TARGET='_blank mukaan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä keskimääräinen jonotusaika Internet- ja laajakaistapalveluihin olisi ollut 2 minuuttia 59 sekuntia. Tuohon ei varmasti lasketa mukaan niitä, jotka kyllästyvät jonotukseen ja katkaisevat puhelun itse. Tai niitä joiden puhelu katkaistaan Saunalahden toimesta. Näin saadaan tilastot näyttämään hyvältä.

Minä jonotin eilen yhteensä lähes kolme tuntia ennenkuin pääsin läpi juuri ennen kello kahdeksaa. Kaksitoista kertaa minut heitettiin pellolle, pisin jonotus oli yli tunnin. Laitoin asiasta jo kirjallisen reklamaation Saunalahdelle. Saas nähdä mitä vastaavat.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Aamulla meni jonoon otus n. 35 min, ei vastausta ja nyt tuuttaa vaan varattua koko ajan, olisiko alkukuun hässäkät ja heinälomat?
😠
Eipä vaivaudu kukaan saunalahdelta tännekään pahoittelemaan tilannetta, mutta uusia liittymiä yms. kyllä kokoajan mainostetaan. Itse olin jo aiemmmin laittanut lomakkeella tästä samasta asiasta, mitä nyt yritän hoitaa. Sieltä tuli vastaus noin 4-5 päivässä. Mutta eipä voinut soittaa mulle, vaan laittoi sähköpostia, jossa halusi lisätietoja. Tästä on nyt taas mennyt aikaa, ja mulla ei todellakaan ole aikaa, vaan tämä asia pitäs olla kunnossa eilen (tai pikemminki kaks viikkoa sitten, koska näin luvattiin). Eli hommat kusee, ja tästä tulee mulle jo huomattavia hankaluuksia, sekä jopa ansion menetyksiä. Mutta eihän se haittaa, ku saunalahti on niin halpa.
Olen tällä viikolla soitellut eri asiakaspalveluihin ja testannut vähän jonotusaikoja.

Saunalahti GSM Asiakaspalvelu 1.7.2008. 12.54 aloitettu puhelu , jonotusaika 27 minuuttia. En saanut edes irtisanottua palvelua liittymän käyttäjänä, ja mobiililaajakaistaa ei saanut irtisanottua oma.saunalahdesta. Olin todella pettynyt. Jopa elisalta sai parempaa palvelua. Voisikohan saunalahti kehittää samanlaisen systeemin kun elisalla , että käyttäjä saa asiakaspalvelusta avata ja sulkea lisäpalveluita yms. Yritin soittaa vaihteesta Saunalahden asiakaspalvelupäälikkölle , mutta hän ei vastannut.

Saunalahti Internet Asiakaspalvelu 3.7.2008. 13.13 , jonotusaika 24min. Hyvää palvelua , asiat hoidettiin hyvin mallikaasti. Jonotusaika saisi vaan olla huomattavasti alhaisempi.

DNA Asiakaspalvelu 1.7.2008 15.38, jonotusaika pääsin heti. Erittäin nopeaa palvelua. Mainos pitänee paikkansa. Huomioiden aikaan , johon soitin.

GSM Suomi Asiakaspalvelu 2.7.2008. 11.30 jonotusaika pääsin heti. Erittäin nopeaa palvelua , ja asia varmistettiin oikein johtokunnalta , kun ei suoralta kädeltä tiennyt asiaa. Ystävällistä ja mallikasta palvelua.

Saunalahden asiakkaat tyytyväisimpiä , tottakai!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

En saanut edes irtisanottua palvelua liittymän käyttäjänä, ja mobiililaajakaistaa ei saanut irtisanottua oma.saunalahdesta. Olin todella pettynyt. Jopa elisalta sai parempaa palvelua. Voisikohan saunalahti kehittää samanlaisen systeemin kun elisalla , että käyttäjä saa asiakaspalvelusta avata ja sulkea lisäpalveluita yms. Yritin soittaa vaihteesta Saunalahden asiakaspalvelupäälikkölle , mutta hän ei vastannut.


Syynä tähän lienee se, että liittymän omistaja on viimekädessä vastuussa liittymän laskuista. Jos käyttäjä tekee monen tonnin laskut ja kytkee/irtisanoo lisäpalveluja/liittymiä miten sattuu niin omistajan luottotiedot siinä menee jos laskut jää maksamatta. Tällä en siis tarkoita, että juuri sinä tekisit näin.

Homma hoituu kyllä jos omistaja toimittaa kirjallisen valtakirjan aspaan, jossa valtuuttaa käyttäjän tekemään muutoksia.


En saanut edes irtisanottua palvelua liittymän käyttäjänä, ja mobiililaajakaistaa ei saanut irtisanottua oma.saunalahdesta. Olin todella pettynyt. Jopa elisalta sai parempaa palvelua. Voisikohan saunalahti kehittää samanlaisen systeemin kun elisalla , että käyttäjä saa asiakaspalvelusta avata ja sulkea lisäpalveluita yms. Yritin soittaa vaihteesta Saunalahden asiakaspalvelupäälikkölle , mutta hän ei vastannut.


Syynä tähän lienee se, että liittymän omistaja on viimekädessä vastuussa liittymän laskuista. Jos käyttäjä tekee monen tonnin laskut ja kytkee/irtisanoo lisäpalveluja/liittymiä miten sattuu niin omistajan luottotiedot siinä menee jos laskut jää maksamatta. Tällä en siis tarkoita, että juuri sinä tekisit näin.

Homma hoituu kyllä jos omistaja toimittaa kirjallisen valtakirjan aspaan, jossa valtuuttaa käyttäjän tekemään muutoksia.


Mutta palvelun poiskytkemisen kanssa luulisi eri asia. Joita ei voi omatoimisesti (enää) oma.saunalahdessa hoitaa.
joo.mä,kun kerran hyppäsin työautoon jyväskylässä,ja laitoin soiton toiston päälle saunalahen asiakaspalveluun!puhelin soitti vielä lahessakin,josta matka jatkui helsinkiin päin mäntsälässä kyllästyin siihen puhelimen ääneen,ja katkaisin!jväskylästä mäntsälään!eikä kukaan vastannut!!!heh.uutta liittymää/puhelinta odotellaan jo kohta 4:tä viikkoa!onneks on muita operaattoreitakin.peruutetaan tilaus ja vaihdetaan toiseen.
Käyttäjätaso 2
"Saunalahden asiakaspalvelu on ollut hyvin ruuhkainen koko kevään ajan. Olemme uudistaneet puhelunohjausjärjestelmäämme, ja nyt reilun kuukauden aikana olemme palkanneet lisää noin 20 henkilöä vastaamaan."

"Tarkoitus on saada kaikki kuntoon kesän aikana."


"Meillä oli kapasiteetin puutetta puhelinjärjestelmässä. Siksi tuli niin sanottu puheluesto eli puhelu ei mennyt perille. Viime viikolla kapasiteettia on lisätty."

"Meillä oli tekninen häiriö puhelunohjausjärjestelmässä . Puhelut ohjautuivat virheellisesti vikatiedotteeseen. Aamulla kaikki oli vielä kunnossa. Vika on ilmennyt jossakin vaiheessa päivää." (ongelma korjattu myöhemmin maanantaina)

- palvelujohtaja Pasi Vanninen, SaunaElisa

Olisi tietenkin hienoa, jos joku oikein virallinen taho täällä Palstallakin olisi jo kommentoinut asiaa, eikä jonkun kuikkalinnun tarvitsisi pelastaa tilannetta kopioimalla Aamulehdestä haastattelua.

Siis kommentoinut asiaa muutenkin kuin vain lässyttämällä joutavia sähköisen asiakaspalvelun hienoudesta.
Onhan se kuitenkin mukavaa, että jotain tietoja tihkuu jostakin suunnalta joltakin.  😉
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki


"Meillä oli tekninen häiriö puhelunohjausjärjestelmässä . Puhelut ohjautuivat virheellisesti vikatiedotteeseen. Aamulla kaikki oli vielä kunnossa. Vika on ilmennyt jossakin vaiheessa päivää." (ongelma korjattu myöhemmin maanantaina)

- palvelujohtaja Pasi Vanninen, Saunalahti ja Elisa

Olisi tietenkin hienoa, jos joku oikein virallinen taho täällä Palstallakin olisi jo kommentoinut asiaa, eikä jonkun kuikkalinnun tarvitsisi pelastaa tilannetta kopioimalla Aamulehdestä haastattelua.

Siis kommentoinut asiaa muutenkin kuin vain lässyttämällä joutavia sähköisen asiakaspalvelun hienoudesta.


Ja tästäkään ei löydy virallista tiedotetta  http://saunalahti.fi/tiedote/tekn.php ' TARGET='_blank
Käyttäjätaso 2
Moi!

Näin se on, asiakaspalvelumme on tällä hetkellä aivan liian ruuhkainen johtuen monien asioiden summasta. Olen vilpittömästi pahoillani tilanteesta ja koetamme niin asiakaspalvelussa, laskutuksessa kuin tuotannossakin toimia siten että ruuhkat ja jonot saadaan purettua. Palstakin on jäänyt huonolle huomiolle, pyritään petraamaan sitäkin muiden joukossa.

Puhelinpalvelussamme on vaihtelevasti jonoa, tänään keskipäivällä 3-4 min ja nyt taas  6 min. Illlalla varmasti pidemmät jonot. Yhtenä jonojen kuriinlaittokeinona pyrimme tarjoamaan itsepalveluvälineitä yhä monipuolisemmin. Uusin, paljon kysytty ominaisuus on pakettisaldon kysely tekstiviestillä. PAKETTI nroon 16304. ja ei maksa mitään. Näitäkin puheluita tulee asiakaspalveluumme kuukausittain tuhansia...

t.
Pekka / SL

ps. sähköinen asiointi on ihan oikeasti usein parempi vaihtoehto kuin puhelinpalveluun jonottaminen.
Kiitoksia väliaikatiedoista. Onko havaintoa milloin Oma.Saunalahti.fi-sivuston Viestit-toiminto saadaan korjattua?
Käyttäjätaso 1

ps. sähköinen asiointi on ihan oikeasti usein parempi vaihtoehto kuin puhelinpalveluun jonottaminen.


Olen samaa mieltä siitä, että sähköinen asiointi on parempi vaihtoehto, jos se toimisi. Tokihan mieluummin hoitaisin asioita omalta koneelta kellonaikaa katsomatta. Jos kuitenkin yritän saada jotain hoidettua ja vastauksen saaminen kestää enemmän kuin kolme päivää, ei mielestäni sähköisellä palvelulla tee mitään. Toivottavasti saatte tuon oma.saunalahti.fi:n viestit pian kuntoon.

Helpoin, vaivattomin ja paras tapa olla yhteydessä asiakaspalveluumme on asiakaspalvelun yhteyssivusto (http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/) - ei tarvitse jonottaa ja vastauksen saa suoraan omaan sähköpostiin vaivattomasti.

Liittymän tilaus onnistuu helpoiten suoraan netistä.

/ Panu.

ei muuten ole kunnossa tämäkään kuukauden kuluttua voi tulla vastaus kun itse ongelma on jo kunnossa
Käyttäjätaso 2


Toivottavasti saatte tuon oma.saunalahti.fi:n viestit pian kuntoon.


Tutkimme paraikaa jotain järkevää tapaa toteuttaa se, mutta odotellessa saunalahti.fi/asiakaspalvelu yhteyslomakkeet toimivat yhtä hyvin, vai miksi haluat käyttää juuri oma.saunalahti.fi Viestit osiota?

--
Pekka / SL

Osallistu keskusteluun