Kysymys

Saunalahden asiakaspalvelu

  • 27 helmikuu 2008
  • 437 kommenttia
  • 13491 katselukerrat

Tänään jonotin 40 minuuttia, ei ollut ensimmäinen kerta kun jouduin jonottamaan näin kauan. Todella alaarvoista toimintaa.

437 kommenttia


Kyllästyin ja kokeilin piruuttani duunipuhelimella dna:n aspaa, tuuttasikohan kerran tai kaksi kunnes sieltä vastattiin. Kerroin vain millä asialla olen ja toivotin hyvää työpäivää.


Mistäköhän syystä itselläni on testipuheluiden osalta kovinkin erilaisia kokemuksia... Koskas muuten DNA saa liittymähallintasivunsa jollekin järjelliselle tasolle...

/ Panu.


Heh. Minä taas joudun aina ajamaan raisioon jos on jotain asiaa DNA jutuissa. Kaikki liittymät on tietysti saunalahdessa mutta taloyhiö otti DNA:lta kaapelitelkun ja mitään eivät osaa turun myymälöissä saada yhdellä tai kahdella  kerralla toimimaan ja laskutus ja muu ihan pihalla. Samoin aina kun jotain pitäisi muuttaa tulee yleensä muutaman päivän murheet ja väännöt että esim. kaapelinetin mac olisi oikein. Nerokasta oli että tuonkin keksivat omin nokkinensa muuttaa vasta muutaman kuukausen päästä siitä kun sain liittymän valituksilla sita ennen toiminaa ja takuulla pätkii tämäkin joten suosittelen kaikille masokisteille 🙂
Nopeasti saa yhteyden asiakaspalveluun. Ehkä paremmin selviää asiat puhelimitse kuin oma.saunalahden kautta viestien. Kunhan saa oikean henkilön käsittelemään asiaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Saunalahden tekstiviestit ADSL-liittymän kytkennästä elävät myös ihan omaa elämäänsä todellisuuden ja asiakaspalvelussa juuri sovitun kanssa. Ilmeisesti joku kone arpoo noita viestäjä sopivin väliajoin vallitsevasta tositilanteesta riippumatta.
Sanoi vain että liittymänsiirto (jonka piti Saunalahden lähettämän tekstiviestin mukaan tapahtua ylihuomenna) tapahtuu joskus hamassa tulevaisuudessa, "en tiedä milloin siirto tapahtuu", "jono on pitkä", "riippuu missä kohtaa jonoa on", "en voi lainkaan arvioida milloin siirto tapahtuu". Kiitti.

Kiva, nyt Saunalahti vielä jaksaa vääntää puukkoa haavassa: sain juuri tekstiviestin että liittymäni siirtyy 24 tunnin kuluttua. "Pidäthän uuden SIM-korttisi valmiina vaihtoa varten." SL:n tiedonkulussa on jotain vikaa; jos minulle ei ole edes lähetetty kyseistä SIM-korttia niin ei tämmöisiä viestejäkään kannattaisi lähetellä.

Edit: ja nyt tuli tosiaan viesti "Numerosi on siirtymässä Saunalahti-liittymään. Vaihda puhelimeesi Saunalahden SIM-kortti." Luulin että eletään 2000-lukua, ei luulisi olevan kovin vaikeaa viritellä systeemiä joka ei lähetä tällaisia kehotuksia jos asiakkaalle ei ole vielä edes annettu SIM-korttia.
Huimaa, tällä kertaa vastattiin soittoon parissa minuutissa. Tosin heti ohjattiin asiantuntevammalle ihmiselle, jonka puheille olenkin jonottanut jo hieman yli 30min. Jee!

Edit: edelleen jonossa. Lisäsivät tosin hieman jännitystä elämään soittamalla Phoenixin Too Young -kappaleen kahdesti peräkkäin.  :)

Edit 2: puhelun kesto ylittänyt tunnin rajapyykin. Lounge-coveri Eye of the Tigeristä rupeaa kyllästyttämään jo kahden toiston jälkeen. Jospa vastaisivat kohta? Toivotaan ettei kännykän akku posahda, luuri on osoittanut aiemmin pahoja ylikuumenemisen merkkejä jo vartin puhelun jälkeen.

Edit 3: sain asiani hoidettua, puhelun kesto noin 70 min, josta noin 3 minuuttia keskustelua asiakaspalvelijan kanssa. Asiakaspalvelija oli mukava, mutta täysin hyödytön. Sanoi vain että liittymänsiirto (jonka piti Saunalahden lähettämän tekstiviestin mukaan tapahtua ylihuomenna) tapahtuu joskus hamassa tulevaisuudessa, "en tiedä milloin siirto tapahtuu", "jono on pitkä", "riippuu missä kohtaa jonoa on", "en voi lainkaan arvioida milloin siirto tapahtuu". Kiitti.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Kuluvan helmikuun aikana ilmoitetut jonotussajat olleet 15-20 min. Kerran vastattiin lähes heti, mutta kerrottiin ettei kannata jäädä jonottamaan, kun on jonoa ja klo lähestyy 20:tä.
Puhelinyhteyden saaminen saunalahden asiakaspalveluun tuntuu lähes mahdottomalta. Äsken sentään lopulta pääsin puhelunvastaanottajalle jopa yhdisti puhelun eteenpäin "asiantuntijalle" ja sitten vasta siinä välivaiheessa tulikin ilmoitus että asiakaspalvelu on ruuhkaantunut ja puhelu katkaistiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Yritän lähettää viestiä asiakaspalveluun, mutta palvelu ei toimi.
- tulee ilmoitus:  Cant not contain < or > characters


Voisit kokeilla suoraan seuraavia:

https://oma.saunalahti.fi/settings/CustomerContact
Yritän lähettää viestiä asiakaspalveluun, mutta palvelu ei toimi.
- tulee ilmoitus:  Cant not contain < or > characters
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Mutta kun "tökkää" niin sitten tökkääkin kunnolla. .

Noinhan se tuppaa menemään. Kannattaa vaan laitella niitä vapaalla sanalla muotoiltuja valtakirjoja. Näin meillä tehtiin. Olisi tullut liian hankalaksi muutella omistussuhteita ym. joten helpompi hoidella asioita, kun kaikilla on siihen oikeus.(ei tule liikaa sotkua, koska ei ne kuitenkaan hoidu yhtä hyvin käytännössä kun teoriassa). Toisaalta eihän sillä ole väliä soittaako saunalle "ukko mustalainen tai "akka kebnekaiselainen" kunhan ääni on samaa sukupuolta, kun liittymän varsinainen omistaja. Siellä luurin päässä kun ei mitenkään tarkastusta tehdä. Sotun kun tiedät ja ääni täsmää, ni jo vain onnistuu...ja sotujahan on nykyään kai jo roskalaatikot pullollaan, kun ne painetaan jos jonkimoiseen postiin. Kai sitä pitäis olla silppuri kotosalla  ::)Toisalta onhan heillä sitten valtakirjalla näyttä, jos liittymään on tehty muutoksia, mistä et esim. itse mitään tiedä, jos joskus riitaa asiasta tulee. Minä odotan hetkeä, jollon ei saa esim. maksaa toisen nimissä olevan liittymän laskua ja siihenkin tarvitaan valtakirja. Sitä ehkä saa odottaa, koska raha vielä toistaiseksi kelvannut, oli maksaja sitten kuka tahansa 😉
Kokemukset saunalahden palveluista ovat hyviä. Mobiililaajakaistan kokemukset ovat jopa odottamattoman hyvät.

Saunalahden asiakaspalvelu osaa yleensä myös asiat ja suhtautuminen asiakkaisiin on pääsääntöisesti erinomaisen palvelualtista ja laadukasta. Myös vastausajat yleensä ovat kohtuullisia puhelinpalvelussa.

Mutta kun "tökkää" niin sitten tökkääkin kunnolla. Perheessä nykyisin eniten vapaata aikaa omaavana, hoitelen asioita.
Tasan tarkkaan tiedän valtuutussäännöt. Mutta jos pyydän Saunalahtea korjaamaan tekemänsä virheen ilman että pyydän muuttamaan, lisäämään tai poistamaan mitään tai muutoinkaan kysymys ei ole minkäänlaisesta oikeustoimesta, niin en käsitä miksi Saunalahti vaatii asiakkailtaan valtakirjaa valtuutetulle, jotta Saunalahden täysin tekninen virhe korjaantuisi. Kyllä Saunalahti voi korjata oman virheensä, jolla ei ole vaikutusta sopimukseen, oma-aloitteisesti siitä tiedon saatuaan ilman asiakkaan suostumustakin, koska itse sopimukseen ei kajota (ko. tapauksessa oli tarkoitus estää ennalta esim. laskutussotkut ja saattaa tilanne ennalleen vastaamaan tilannetta ennen Saunalahden tekemää virhettä). En edes kysynyt sitä, korjaantuko virhe, halusin saattaa vain asian Saunalahden tietoon mahdollista oma-aloitteista virheen korjausta varten.

Oli vilpitön halu estää ennalta "sotkuja".

Ymmärrän toki, että tekevälle sattuu virheitäkin. Siinä ei mitään. Mutta kyllä virheetkin voi korjata sujuvasti.

Tulipas vuodatusta :-.

Kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen Saunalahden palveluihin: hinta - laatusuhde on erinomainen.

Kyseinen virhekin korjaantui sujuvasti, kun naiset keskenään tarttuivat asiaan!
Pitkät ne vastausajat on olleet jo pitemmän aikaa . . eikä vain nyt ja viiveet tuntuvat yhä vaan jatkuvan !
- mutt eihän sen väliä, kunhan on asiakkaale saatu sopimus 24kk aikaseksi, sen väliä enää ole, kunhan laskunsa maksavat !
entäs sitten kun lakataan maksamasta !

Soitinpa äsken asiakaspalveluun. Odotusaika n. 2sek.  😃
Miesääni tuntui vastaaavan, tosin niin nopeasti ettei yrityksestäni huolimatta nimestä saanut selvää.  :-
Minulla oli valmis lista kysymyksistä ja vastaukset tulivat kuin apteekin hyllyltä.  😮
Tulipa tunne että kerrankin joku tuntee nurin ja oikein koko liittymä- ja palveluviidakon! 😃
...Kiitos! ;D


Kiitoksia mukavasta palautteesta. Profiilitiedoistasi löytyi asiakasnumerosi, joten välitän terveiset oikealle asiakaspalvelijalle. 🙂
Käyttäjätaso 2
Soitinpa äsken asiakaspalveluun. Odotusaika n. 2sek.  😃
Miesääni tuntui vastaaavan, tosin niin nopeasti ettei yrityksestäni huolimatta nimestä saanut selvää.  :-
Minulla oli valmis lista kysymyksistä ja vastaukset tulivat kuin apteekin hyllyltä.  😮
Tulipa tunne että kerrankin joku tuntee nurin ja oikein koko liittymä- ja palveluviidakon! 😃
...Kiitos! 😉
Ihmeen vaikeaa on saada muutettua liittymän omistussuhdetta. Asiallisen vastauksen sain kohtuullisen nopeasti oma.saunalahti-palvelun kautta, jolla tämä onnistuu. Toteutuksena hieman hankalaa. Miksei asiakaspalveluhenkilö voi suoraan lähettää sitä kaavaketta, eikä ohjata vain jonottamaan seuraavalle linjalle. Ajansäästö olisi 20-30 minuuttia eikä tarvisi vaivata kahta ihmistä mitättömällä asialla.

Puheluiden ohjaamiseen on kyllä aika turhaa palkata ihmisiä, senhän voisi tehdä numerovalinnalla puhelun aikana, jolloin puhelu ohjautuisi suoraan oikealle asiantuntijalle.
Käyttäjätaso 2
Ennen siellä soi yksi ja sama instrumentaali koko ajan, joten hyvä jos panostetaan musiikkitarjontaan. Ja kun kerran pitää maksaa normaalihinta puhelusta niin kyllähän sitten tekijänoikeuden alaista musiikkia pitääkin saada koko rahan edestä...
Tämä kuulostaa oudolta, mutta olen yhtäkkiä ryhtynyt pitämään jonottamisesta saunalahden asiakaspalveluun ja arvatkaa miksi, koska siellä soi mm. Elvis Presleyn Good Luck Charm ja laitoinkin SL:lle palautetta että jonotan tuon musiikin tahdissa erittäin mielelläni asiakaspalveluunne puhelimitse oli asiani sitten suuri tai pieni

Tulenpas tännekin urputtamaan.

Minulla on ongelma vastaajani kanssa. Soittaessani omaan vastaajaani siellä vastaa jonkun ihan muun henkilön vastaaja. Ei hyvä.
No, otin asiasta yhteyttä oma.saunalahti.fi:n kautta aspaan.
Mitä tekee aspa? Kahden päivän kuluttua kuittaavat, että juu, vikaa näyttää olevan. Aijjai. Ja käskevät minua soittamaan tekniseen aspaan. Ei ole todellista.

Kas kun minä jo otin yhteytta Saunalahteen. Ihan Saunalahden tarjoamaa viestijärjestelmää käytin kertoakseni, että ostamani palvelu ei nyt toimi ihan niinkuin sen pitäisi. Ei minulle silloin tulla kertomaan, että soitapa nyt tuonne meidän toiselle osastolle, vaan ihan itse aspa voi ohjata viestini sinne. Tai sitten tuossa viesti-sivulla voisi olla huomautus, että tätä kautta voi vain keskustella säästä ja pyytää aspan tyttöjä treffeille, mutta toimimattomista palveluista on turha tulla inisemään, meitä ei kiinnosta.

En muuten ole soittamassa tekniseen aspaan. Olen kertonut palveluntarjoajalle palvelussa olevasta viasta, ja se saa riittää. Tämä on periaatteellinen asia.


Kas, nyt pitääkin sitten jo kiittää. Laitoin aspaan ylläolevan viestin tyyppisen palautteen, ja pari tuntia sitten tuli SMS, että nyt pitäisi vastaajan toimia. Näin homman pitäisikin toimia. Tietenkin ilman välivaihetta jossa asiakasta yritetään saada hoitamaan aspan hommat.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


No, otin asiasta yhteyttä oma.saunalahti.fi:n kautta aspaan.
Mitä tekee aspa? Kahden päivän kuluttua kuittaavat, että juu, vikaa näyttää olevan. Aijjai. Ja käskevät minua soittamaan tekniseen aspaan. Ei ole todellista.

Kas kun minä jo otin yhteytta Saunalahteen. Ihan Saunalahden tarjoamaa viestijärjestelmää käytin kertoakseni, että ostamani palvelu ei nyt toimi ihan niinkuin sen pitäisi.
----------------
En muuten ole soittamassa tekniseen aspaan.


Syytä tuohon ns pompotteluun on pohdittu täällä aiemminkin. Saunalahden Asiakaspalvelu vastasi, että nuo viestit oma.saunalahdesta menevät normaaliin Asiakaspalveluun esim mobiilipuolelle ja tarvittaessa sieltä ohjataan vikapalveluun. Tarkoittaa käytännössä sitä, että mikäli laittaa viestin tavallisen Asiakaspalvelun kautta (=oma.saunalahdesta), siinä joutuu käytännössä jonottamaan kaksi kertaa, kun taas vikailmoitukset kannattaa hoitaa yleensä suoraan soittamalla.

Tosin tuo opastus vikailmoitusten tekemisestä voisi olla jossain selkeämminkin.
Käyttäjätaso 2
Teknisellä asiakaspalvelulla on näköjään yhä myös sähköpostiosoite. Jos kerran tekniseen asiakaspalveluun on kuitenkin mahdollista lähettää sähköisiä viestejä, miksei myös teknistä aspaa ole integroitu Oma Saunalahden Viestit-toimintoon?
Tulenpas tännekin urputtamaan.

Minulla on ongelma vastaajani kanssa. Soittaessani omaan vastaajaani siellä vastaa jonkun ihan muun henkilön vastaaja. Ei hyvä.
No, otin asiasta yhteyttä oma.saunalahti.fi:n kautta aspaan.
Mitä tekee aspa? Kahden päivän kuluttua kuittaavat, että juu, vikaa näyttää olevan. Aijjai. Ja käskevät minua soittamaan tekniseen aspaan. Ei ole todellista.

Kas kun minä jo otin yhteytta Saunalahteen. Ihan Saunalahden tarjoamaa viestijärjestelmää käytin kertoakseni, että ostamani palvelu ei nyt toimi ihan niinkuin sen pitäisi. Ei minulle silloin tulla kertomaan, että soitapa nyt tuonne meidän toiselle osastolle, vaan ihan itse aspa voi ohjata viestini sinne. Tai sitten tuossa viesti-sivulla voisi olla huomautus, että tätä kautta voi vain keskustella säästä ja pyytää aspan tyttöjä treffeille, mutta toimimattomista palveluista on turha tulla inisemään, meitä ei kiinnosta.

En muuten ole soittamassa tekniseen aspaan. Olen kertonut palveluntarjoajalle palvelussa olevasta viasta, ja se saa riittää. Tämä on periaatteellinen asia.
Käyttäjätaso 2
Moi KirsiH,

Yhteyslomakkeet löytyvät myös ilman tunnistautumista osoitteesta http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/ , tällä hetkellä viestit tulevat käsittelyyn erittäin nopeasti, joten lupaan että saamme asiasi kuntoon.

t.
Pekka / SL

Kyllästyin ja kokeilin piruuttani duunipuhelimella dna:n aspaa, tuuttasikohan kerran tai kaksi kunnes sieltä vastattiin. Kerroin vain millä asialla olen ja toivotin hyvää työpäivää.


Mistäköhän syystä itselläni on testipuheluiden osalta kovinkin erilaisia kokemuksia... Koskas muuten DNA saa liittymähallintasivunsa jollekin järjelliselle tasolle...

/ Panu.


DNAlla ei asiakaspalvelu (eli asiakkaiden kohtelu) ole koskaan ollut näin p.....stä kuin Saunalahdella!!!

Itse jouduin tänään soittamaan SL:n aspaan, koska laskutatte minua olemattomasta liittymästä!!! Ymmärrän kyllä, että kaikki Saunalahden tekemät virheet eivät ole kyseisen (ja satunnaisen) asiakaspalvelijan tekemiä, joten yritin hillitä itseni. Mutta tajuatte varmasti, että sapettaa maksaa puhelusta ja jonotuksesta törkeää hintaa, kun muutenkin rahastetaan tyhjästä!!!

Voisikos siis joku viisas täällä nyt vihdoinkin kertoa miten saan yhteyden Saunalahden asiakaspalveluun netissä esim. sähköpostilla?!? Minulla EI ole nroa SL:lla, joten oma.saunalahti ei ole vaihtoehto, ja kaikki Panun mainitsemat linkit vaativat em. tunnukset. En löydä Saunalahden sivuilta MITÄÄN reittiä sähköiseen yhteydenpitoon aspaan, koska minulla EI ole em. tunnuksia. Eikä tule!

Ja koska aspa ei osannut selvittää asiaani kerralla, pitäisi saada yhteys aspaan uudelleen. Eikä todellakaan kiinnosta maksaa taas maltaita!!! TÖRKEÄÄ!!!
Miten saisi hyvän asiakaspalvelun perille? 🙂 (Tuskin työntekijät näitä illat pitkät lukevat..)

Nimittäin tänään asiakaspalvelupuhelimessa 13.30 aikaan oli hieman murteella puhuva naistyöntekijä ja oli niin rauhallinen ja ystävällinen. Ollappa itsellä moiset asiakaspalvelutaidot. Mutta kiitos! Ilahdutti päivää.
Käyttäjätaso 1
yllättävän vauhdikkaasti vastattiin lomakkeeseen, alle vuorokaudessa info saapui perille (edellisessä kesti kuukausi). Isot kiitokset tästä ja näemmä asialle on oikeasti tehty jotain 🙂

Osallistu keskusteluun