Kysymys

Saunalahden asiakaspalvelu

  • 27 helmikuu 2008
  • 437 kommenttia
  • 13665 katselukerrat

Tänään jonotin 40 minuuttia, ei ollut ensimmäinen kerta kun jouduin jonottamaan näin kauan. Todella alaarvoista toimintaa.

437 kommenttia

Helpoin, vaivattomin ja paras tapa olla yhteydessä asiakaspalveluumme on asiakaspalvelun yhteyssivusto (http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/) - ei tarvitse jonottaa ja vastauksen saa suoraan omaan sähköpostiin vaivattomasti.

Liittymän tilaus onnistuu helpoiten suoraan netistä.

/ Panu.
Mikä tää trollikortti on? Ihan asiallisesti kysyin, että miksi niitä palveluita ei saa itsepalveluna lopetettua samantien?
on se kyllä kumma kun mitään kautta ei saa vastausta.. asiakaspalveluun on yli 10min jonot.. argh
Plehtinen: Kerrotko meille vihdoinkin miksi niitä palveluita ei saa irtisanottua itsepalveluna?
Käyttäjätaso 2

Plehtinen: Kerrotko meille vihdoinkin miksi niitä palveluita ei saa irtisanottua itsepalveluna?


Saunalahdella ei ole koodaria, joka osaisi/ehtisi koodata noi ominaisuudet?

Asia on työlistalla viimeisenä, koska ei ole saunalahden etu tehdä irtisanoutuminen helpoksi?
Täällä on ollut paljon keskustelua asiakaspalvelusta, etenkin asteikolls SL vs. DNA.
Kannan oman korteni kekoon, ensin taustatarina:

Minulla on ViestiX 3G kytkypuhelinpaketti.
Huhti-Toukokuussa puhelin, SonyEricsson K610i, alkoi reistata ja lopulta pimeni täysin.
Otin yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse, jolloin minua neuvottiin, parin päivän viiveellä, kiikuttamaan luuri Elisa Shopittiin.
Ei muuten mitään, mutta kun lähin Elisa Shopit on n. 90km päässä, eikä mulla ole muuta asiaa sinne suuntaan.
Kyselin uudestaan ja sanottiin että voin postittaa huoltokumppanille em. puhelimen ja niin myös tein.
Kuukauden odottelun jälkeen sain tehdaskorjatun vastaavan luurin tilalle, jouduin maksamaan postiennakkoa 25 , on kuulema huollon normitaksa jos puhelin postitettu. Harmi vain, että puhelin oli valmiiksi toimimaton joten lähetin sen takaisin.
Puolen kuukauden odottelun jälkeen sain saman luurin takaisin ja kappas se jopa toimii, ja taas 25 postiennakkokuluja.

Tässä ohessa rupesin sitten kyselemään saunalahdelta korvauksia, esmes puhelimen kk -maksujen hyvittämistä, kun en kyseistä puhelinta ollut voinut käyttää.
Vastaus oli seuraava:
"valitettavasti emme voi hyvittää ajalta,jonka puhelimenne on ollut huollossa,koska olette käyttäneet liittymäänne."

Ja samalla tiedustelin postiennakkokulujen hyvitystä, seuraavalla menestyksellä:
"Saunalahti ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle postituksesta  tai puhelimen huoltoon toimituksesta aiheutuneita kuluja.Saunalahdella on velvoliisuus järjestää asiakkailleen huoltoon toimitus kanava,joka tässä tapauksessa on Elisa shopit.
Voimme nyt poikkeuksellisesti tulla vastaan sen verran,että hyvitämme teille 10 euroa mielipaha hyvityksenä heinäkuulta muodostuvalle laskullenne.Jatkossa emme voi hyvittää huoltoon toimituksessa tai postituksesta."

Ja kun vetosin kuluttajansuojalakiin vastaus oli seuraava:
"Voisitteko lukea Saunalahden yleiset toimitusehdot. Kuten jo aiemmin on mainittu Saunalahti tarjoaa kanavan jota kautta puhelimen huoltoon voi toimittaa. Se miten asiakkaan asuinpaikka sijaitsee suhteessa huoltopaikkaan ei ole saunalahden asia."

Tässä kohtaa paloi käpy. Esitin asian aviopuolisolleni, tuleva OTM, ja hän sitten kirjoitti minulle  erinäisiä pykäliä KSL:stä, teksti on pitkä ja monimutkainen mutta lopputuloksena oli se, että SL korvaa postikulut, liittymän kk -maksut ja saan vielä päälle tuon mielipahahyvityksen.

Tähän päätökseen olen sangen tyytyväinen, mutta en todellakaan siihen millaisen tappelun takana se oli.
Mietityttää vaan, että kuinka moni tyytyy osaansa, eikä lähde ajamaan omaa oikeutettua asiaansa.

Mutta tyytyväisyys Saunalahtea kohtaan ei ole parantunut yhtään, Liittymäni GPRS -dataominaisuus ei ole toiminut kunnolla puoleentoista viikkoon, yhteys on sikahidas ja pätkii. Ja tänäpäivänä ei ole toiminut ollenkaan.

Otin vikalomakkeella yhteyttä asiakaspalveluun 4 päivää sitten, enkä ole saanut kuin automaattisen vastauksen.
Tämän jälkeen olen ottanut yhteyttä kahdesti, näihin ei ole reagoitu millään tavalla.
Ymmärrätte varmaan pettymykseni?

Ja se miten tämä liittyy DNA:han on seuraava:
DNA:lta tulee valmiit asetukset, GPRS käy ja kukkuu. Saunalahdelta ei tule asetuksia automaattisesti ja kun ne tilaa ja asentaa, ei GPRS toimi.
Kaksi viikkoa yhteydenotosta ja syvä hiljaisuus Saunalahden puolelta. Tämä alkaa olla valitettavasti usein sääntö eikä poikkeus jos haluaa nysväillä mailin kautta. Kummallisuutta herättää se että puhelimessa kyllä neuvotaan pistämään mielummin sitä postia ja sitten odotellaan viikkotolkulla josko joku haluaa siihen vastata.

Paljon ### asiakaspalvelusta sähköpostin kautta.

- N
Sähköpostilla olen lähestynyt Saunalahden asiaskaspalvelua 3kk sitten ja 1kk sitten. Mitään vastausta en ole kuullut. Tästä voi vetää omat johtopäätöksensa Saunalahden asiakaspalvelun laadusta
itselläni oli elokuussa samanlaista tilanne, yli 3kk takaa tuli vastaus ja siihenk kommentoinkin jotain tosi pätevää:)

eipä ollut kiireellistä mutta jokin mättää jos kuukaudenkin odotus aika.

viikko mielestäni on ehdoton maximi asiassa kuin asiassa ellei kyse jostain kuuluvuus selvittelystä.
Mielestäni saunalahti käyttää turhaan resursseja vastaamalla 3kk vanhoihin sähköposteihin... Todennäköisesti asia on jo selvinnyt jotain muuta kautta!
tai sitten asiakas on lähettänyt muutaman kerran saman viestin uudelleen ajatellen alkuperäisen kadonneen bitti avaruuteen..

Mielestäni saunalahti käyttää turhaan resursseja vastaamalla 3kk vanhoihin sähköposteihin... Todennäköisesti asia on jo selvinnyt jotain muuta kautta!


Mutta periaatteessa asiahan on "auki", jos ei siihen ole vastattu?
Eikös edes olisi kohteliasta ja hyvää asikaspalvelua ilmoittaa, että homma on jo kunnossa, mutta vastaus on vaan viipynyt!
minä ainakin olen saanut pahoittelut viestejä viime aikoina paljon kun vastaus tullut n.10 päivän viiveellä. Ihmetytti vain tuolloin noin pitkä vastausaika.

toki kiireellisissä asioissa olisi soittanut kun ei silloin vielä maksullista ollutkaan mutta kuitenkin hidasta palvelua oli asia mikä tahansa.
Saunalahden asiakaspalvelu on todella törkeää.
Tai siis en tiedä varmaksi, kun ei sieltäpäin ole tullut mitään yhteydenottoa.

Lähetin viime kuun 14. päivä (14.9.) saunalahdelle kuuluvuuskyselylomakkeella palautetta toimimattomasta/ pätkivästä GPRS:stä ja olen jo useamman viestin laittanut perään, milloin ei toimi SMS -palvelu, puhelut katkeilee ja kaikkea mahdollista häikkää.
Kertaakaan ei ole vaivauduttu minulle vastaamaan millään tavalla, ainoastaan laskutus toimii ajallaan.

Saunalahti on todella syvältä, en suosittele vihamiehellenikään.
Kyllä tuo saunan asiakaspalvelu on aika onnetonta. Kyselylomakkeella kolmea asiaa kyselin ja vastaukset oli:
1.Valitettavasti en osaa sanoa, miksi.......
2.suosittelisin olemaan yhteydessä käyttötukeemme, numeroon 0600 15566
3.suosittelen sinua olemaan yhteydessä laskutukseemme asian selvittämiseksi.

Mitä hyötyä tuosta palvelusta on kun ei vastauksia saa edes perusasioihin?
Käyttäjätaso 2

Kyllä tuo saunan asiakaspalvelu on aika onnetonta. Kyselylomakkeella kolmea asiaa kyselin ja vastaukset oli:
1.Valitettavasti en osaa sanoa, miksi.......
2.suosittelisin olemaan yhteydessä käyttötukeemme, numeroon 0600 15566
3.suosittelen sinua olemaan yhteydessä laskutukseemme asian selvittämiseksi.

Mitä hyötyä tuosta palvelusta on kun ei vastauksia saa edes perusasioihin?


Hei,

Kiitos viestistäsi ja asian esiin nostamisesta. Olemme lisänneet huomattavasti asiakaspalveluresursseja ja yleensä tällöin hetkellinen lieveilmiö on, että jokainen tuottamamme vastaus ei aluksi osu 100%, kuten tässä tapauksessa kun asiakkaan tilanteet "poikkevat" normaaliprosesseista.

Voin lähetellä sinulle uuden vastauksen viestiisi, jossa vähän syvällisemmät vastaukset kysymyksiisi.

Positiivisena asiana mainittakoon, että  viestisi  vastausaika oli 5 hours, 39 mins.

t.-
Pekka / SL
heh, saahan vastausajan vaikka tuntiin ahdettua jos vastataan "palaamme asiaan mahd.pian" tyyliin ja tällä kuitataan tilastoja paremmaksi:)
Sentään jotkut on saaneet vastauksia, itse laitoin saunalahdelle postia kännykkäliittymän kuuluvuudesta 1.10 eikä vielä ole kuulunut mitään.
Niinpä.
Omaan kuuluvuuskyselyyni ja sen jälkeisiin sähköposteihin en ole saanut mitään vastausta.
Tämäkö on sitä lisääntynyttä asiakaspalvelukapasiteettia?
Ei silti, ei ole edes ongelmat ratkenneet.
Huh huh,

Ihmeellistä toimintaa Saunalahden aspasta. Kun vihdoin pääsen puhumaan asiakaspalvelijan kanssa, niin hetken kuluttua hän laittaa minut jonoon ja jonotan ainakin 30min, kunnes puhelu katkaistaan..  😠
SIIS TODELLA SURKEAA! Täälläkin valvoja vastasi ettei saunalahdella ole maksullista asiakaspalvelua 😮 (ja lukuitsi keskustelun)


Koska viestisi (toisella nimimerkillä) oli postattu uuteen viestiketjuun, vaikka asiaa käsittelevä viestiketju oli jo olemassa.

Kuluttaja-asiamiehen kannan mukaan, määräikaisen sopimuksen voimassaolo aikana ei voida myöskään muuttaa ilmaista asiakaspalvelua maksulliseksi, ei edes normaali hintaiseksi puheluksi, vaan saunalahden on hyvitettävä asiakkaalle koko loppu sopimuskauden ajan soitot "asiakas palveluun"


Saunalahden asiakaspalvelu ei ole maksullinen vaan normaalihintainen lankapuhelinnumero. Asiakaspalvelu palvelee veloituksetta kuten tähänkin asti asiakaspalvelun yhteyssivuston kautta.

/ Panu.

Saunalahden asiakaspalvelu ei ole maksullinen vaan normaalihintainen lankapuhelinnumero. Asiakaspalvelu palvelee veloituksetta kuten tähänkin asti asiakaspalvelun yhteyssivuston kautta.

/ Panu.


Eikös maksuton ole, ettei maksa mitään? Normaalihintainen taas maksaa jotakin?
Kun täällä koko ajan vedotaan, että aspa on normaalihintainen, niin sehän maksaa jotakin! Olenkohan ihan pihalla vai?  ???

OT! 2.10 on tehty vikailmotus (TN:106741417) eikä tähän pivään mennessä ole kukaan ottanut mitään kantaa!  >:(
Missä vika?!  ::)
Eikös maksuton ole, ettei maksa mitään?


Puhelu on normaalihintainen, itse asiakaspalvelusta emme myöskään saa mitään eli se on maksuton. Monesti puhelu, joka soitetaan jonkin muun operaattorin liittymästä, on todellisuudessa meille maksullinen, koska joudumme maksamaan yhdysliikennekorvauksen toiselle operaattorille.

/ Panu.

Eikös maksuton ole, ettei maksa mitään?


Puhelu on normaalihintainen, itse asiakaspalvelusta emme myöskään saa mitään eli se on maksuton. Monesti puhelu, joka soitetaan jonkin muun operaattorin liittymästä, on todellisuudessa meille maksullinen, koska joudumme maksamaan yhdysliikennekorvauksen toiselle operaattorille.


Niin, Teille, mutta nyt on kyse asiakkaasta, joka soittaa aspaan.
Ompa mielenkiintoiset erot palvelutasoissa sekä niiden esittämisissä http://saunalahti.fi/palvelutaso.php ' TARGET='_blank ja http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/as.cfm?o=5.00&did=7320 ' TARGET='_blank välillä.

Osallistu keskusteluun