Kysymys

Saunalahden asiakaspalvelu ja soitonsiirrot toiselle asiantuntijalle

  • 8 tammikuu 2013
  • 9 kommenttia
  • 1093 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 12469 kommenttia
Hieman palautetta tuosta asiakaspalvelusta. Maanantaina soittelin ja jonotettuani 8 minuuttia vastasi mukava nainen ja mietin, että jes lottovoitto! Selitin hänelle asiani ja hän kuunteli, mutta ei osannut sanoa mitään apua tilanteeseeni ja sanoi että yhdistää toiselle. Ja ei kun taas jonottamaan 8 minuuttia, vastaa toinen, sitten täysin saman asian toisto - onko tämä yleistäkin Saunalahden asiakaspalvelussa - lopulta aspa kertoo, että kirjasi sopimuksen purkuluvan ja Shopitiin laitteet palauttamalla sopimus raukeaa.

Saman kirjauksen olisi varmaan voinut ensimmäinenkin aspa tehdä? Olisi hauskaa, jos vielä oltaisiin yhdistetty kolmannelle... Puheluun meni jonotuksineen 20 minuuttia, onneksi on puhepaketti. Lisäksi mielestäni tiedotus tuplalaajakaistan hintamuutoksesta oli heikkoa; löysin tiedon Palstalta ihan sattumalta eikä sielläkään moderaattorit alkuun osannut sanoa koskeeko hinnankorotus vanhoja sopimuksia ja lopulta tuli tieto että koskee.

Purin sopimuksen myös senkin takia, ettei Lempäälän Sääksjärvellä nettitikku toiminut kuin 50 kilotavua sekunnissa ruuhka-aikaan jossa tikulle olisi ollut käyttöä (samat nopeudet muillakin operaattoreilla siellä eli ei mobiili toimi siellä). Positiivista kuitenkin se, että Reilu 3G:n maksiminopeus toimii hyvin kotikulmilla Pirkkalassa ja muuallakin muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. :)

Jotain positiivistakin, sopimuksen purku hoitui Shopitissa mutkattomasti ja Koskikeskuksen myyjät olivat tosi mukavia ja ymmärsivät ongelmani että puhelinmyyjä lupasi samaa hintaa ja Saunalahden heikkoa tiedotusta sekä nettitikun huonoa toimivuutta alueella, jossa sitä oli tarkoitus käyttää. Ja toki sekin vielä, että kotikulmillani toimii oikein hyvin maksiminopeudet, joten puheliittymä säilyy Elisan verkossa ikuisesti :)

Tällä hetkellä en siis koe tarvitsevani itse täällä nettitikkua ja pelkkä kiinteän hommaaminen ei kannata, koska silloin tulee se nettitikku, jota en kuitenkaan kotikulmilla tarvitse. Puhelimella paljon helpompaa jakaa ja vastaanottolaatu parempi tehokkaaman antennin takia. Soneran ADSL-liittymiä en aio edes kokeilla, niissä ei YouTube toimi kapasiteetti ongelmien vuoksi Soneran verkossa. Kuten Shopitissakin sanoin niin yritetään pärjätä mobiiliverkolla puhelimessa, oikein hyvin on toiminut.

Suosittelen kuitenkin, että käsittelette tuon asian että miksi asiakaspalvelija ohjasi toiselle eikä halunnut edes mitenkään yrittää asialle tehdä jotain vaan sanoi, että yhdistän toiselle, niin voit hänen kanssa puhua irtisanomisesta.

PS: Onko pakko soittaa siellä musiikkia. Musiikki on sellaista, jollaista en ikinä kuuntelisi edes vaikka maksettaisiin... Olin todella tuohtunut 8 minuutin "musiikin" kuunteluun ja sitten vielä "hetki vielä yhdistän toiselle" ja taas samaa jätettä 8 minuuttia. Jopa Radio Novalla soi parempilaatuista renkutusta ilmaiseksi.

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
hpguru kirjoitti:

Suosittelen kuitenkin, että käsittelette tuon asian että miksi asiakaspalvelija ohjasi toiselle eikä halunnut edes mitenkään yrittää asialle tehdä jotain vaan sanoi, että yhdistän toiselle, niin voit hänen kanssa puhua irtisanomisesta.



En nyt pysty tyhjentävästi vastaamaan, kun en tiedä kuka sinulle puhelimessa on vastannut. Perusperiaate kuitenkin on se, että meillä on vikapuolen kavereita töissä sekä ns. sopimuspuolen kavereita. Kun ongelmasi koski vikaa ja sitä kautta irtisanomista, niin vikapuolen täytyy täytyy se tehdä eikä nämä sopimuspuolen kaverit voi vika-asioihin oikein sanoa mitään.Joten jos ensimmäinen vastaaja ei ole vikapuolen koulutusta, niin hänen on pakko se ohjata eteenpäin.

Meillä on ihan omat koulutukset tietyille puolille ja yksi henkilö ei mitenkään voi hallita koko palettia laskutuksesta, sopimuksista vianrajaukseen ja yhteyksien korjaamiseen. Tämän takia pakostakin joissain asioissa on siirrettävä eteenpäin ns. asiantuntevammalle kaverille.

Tämä on sinänsä valitettavaa, että asiakas joutuu jonottamaan enemmän, mutta asiantuntevampi kaveri osaa hoitaa asiakkaan asian laadukkaammin, ottaa huomioon pienimmätkin sivuseikat ja tehdä päätökset nopeammin, kun hänet on koulutettu juuri siihen tehtävään. Toinen vaihtoehto olisi se, että ensimmäinen henkilö olisi voinut joutua tutkimaan asiaa ja etsimään sinulle vastausta, jossa pahimmassa tapauksessa olisi kulunut vielä enemmän aikaa.

Tästä syystä meillä siis ohjataan asiakkaita eteenpäin oikeaan suuntaan. En tiedä muista yrityksistä, mutta uskon monella olevan samantyyppinen järjestelmä juuri tuon ison tietomäärän takia. Nykymaailmassa kuitenkin tietotaito tuppaa olemaan enemmän kohdistettua tiettyyn alaan, jota osataan enemmän kuin suurelta alalta tietoa, mutta vähemmän.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kiitos.

Tosiaan kyse ollut vain kirjaamisesta, että sopimus saa purkaa alvin korotukseen vedoten.

Olisin pitänyt tuplalaajakaistan, jos Lempäälän kunnassa Sääksjärvellä olisi tikku toiminut vähän 10 kilotavua sekunnissa paremmalla nopeudella arki-iltaisin klo 16 jälkeen. Laitoin vikailmoituksen Elisalle niin asia toivottavasti saadaan näin verkon suunnitteijoiden tietoon, että Sääksillä ei toimi myöskään Mini edes, koska välillä ei lataa mitään.

Tavallaan se syy miksi päivitin hyvin toimivan kamon tuplaan oli se, että otettiin tavallaan "kimpassa" eli kaapeli minulle ja tikun osuus toiselle. Mutta hänellä kun ei tikku toiminut ja minulla ei olisi sille käyttöä, niin katsoin, että parempi irtisanoa sopimus ja jatkaa mun luurin netillä. Kun vielä toimiikin 4-10M täällä päin.

Sen olisi tosin voinut vaihtaa myös siihen laitteettomaan joka maksaa 25,90, kun tikku oli edellisestä mokkulasopimuksesta ja tarvittaessa noihan voinut maksaa kertamaksullakin laitteet pois, mutten sitten kokenut tarpeelliseksi sitä tikkua, kun itselleni sille ei ole käyttöä. Ja se pelkkä yhteys maksaa 29,90 ja sitten puhelinmyyjät olisivat pommitelleet, että tikku kannattaa ottaa mukaan jne...

Mutta jonotusmusiikki oli tosiaan vähän ärsyttävää, mutta se lienee makuasioita kuka tykkää mistäkin musiikista :)

Kiitos Raiveri vastauksesta ja minä jatkan tyytyväisenä asiakkaana aina kuten ennenkin :)

Oli muuten kiva kokeilla kaapelimodeemia, olihan se tosi vakaa ja toimiva, mutta tosiaan tikku kaupattiin ja otettiin tuttavan kanssa "kimppaan" se, mutta siellä ei tosiaan mobi toiminut. Käytännössä jos olisin sopimusta jatkanut, niin tikku pölyyntyisi kaapissa. Koska jakanut aina ennenkin nettiä puhelimen kautta kannettavalle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Laita kysely kirjallisena netin kautta , niin ei tarvitse kuunnella jonotusmusiikkia ja tulee halvemmaksikin  😉
Käyttäjätaso 3
Puheluiden siiitäminen ja jonottaminen on kieltämättä harmillisia asioita. Kannattaa myös varmistaa, että soittaa aina Saunalahden asioissa Saunalahden asiakaspalvelunumeroon ja Elisan asioissa Elisan numeroon. Silloin saa todennäköisemmin omaan asiaansa osaavamman henkilön nopeimmin kiinni, vaikka asiat kyllä saa hoidettua "vääräänkin" numeroon soittamalla. Saunalahden asiakkaita palvellaan numerossa (09) 4243 0456
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
hpguru kirjoitti:
Soneran ADSL-liittymiä en aio edes kokeilla, niissä ei YouTube toimi kapasiteetti ongelmien vuoksi Soneran verkossa.
Tarkoitatko verkolla tässä puhelinverkkoa vai jotain muuta verkkoa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
YouTube-hitaus koskee kaikkia Soneran verkkoja: valokuitu-, puhelin-, mobiili- ja kaapeliverkkoja.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
hpguru kirjoitti:

Tavallaan se syy miksi päivitin hyvin toimivan kamon tuplaan oli se, että otettiin tavallaan "kimpassa" eli kaapeli minulle ja tikun osuus toiselle. Mutta hänellä kun ei tikku toiminut ja minulla ei olisi sille käyttöä, niin katsoin, että parempi irtisanoa sopimus ja jatkaa mun luurin netillä. Kun vielä toimiikin 4-10M täällä päin.

Tuohan onkin hyvä konsti päästä eroon nopeasti kytkystä. Tilaat ko. liittymän ja pidät itsellä kaaapelin mutta lahjoitat tikun jollekkin sellaiselle missä ei takuuvarmasti Elisan heikkotehoinen verkko toimi niin sinulla on tähän tapaukseen vedoten oikeus perua kytkysopimus silloin kun itselle se sopii.

Ellei Ssaunalahti peru niin tulee taas todiste siitä että asiakkaat eivät ole saman arvoisia vakuutteluista huolimatta...:smileycool:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Optio kirjoitti:
Tuohan onkin hyvä konsti päästä eroon nopeasti kytkystä. Tilaat ko. liittymän ja pidät itsellä kaaapelin mutta lahjoitat tikun jollekkin sellaiselle missä ei takuuvarmasti Elisan heikkotehoinen verkko toimi niin sinulla on tähän tapaukseen vedoten oikeus perua kytkysopimus silloin kun itselle se sopii.

Ellei Ssaunalahti peru niin tulee taas todiste siitä että asiakkaat eivät ole saman arvoisia vakuutteluista huolimatta...:smileycool:

"Virallinen" irtisanomisperustehan oli ALV:in korotus. Mikäli itsekkään pysyin kärryillä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Joo, ALViin vedoten voinut muutkin purkaa ja kai vieläkin onnistuu, jos joku samassa jamassa eli vaikka laajakaista toimii vain 4M, kun laskussa seisoo 8M tai jos nettitikku ei toimi tuplassa odotetusti jne.

Osallistu keskusteluun