Kysymys

Saunalahden asiakkaat antoivat kiitettävän

  • 3 kesäkuu 2009
  • 15 kommenttia
  • 1955 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Eli juttua julkaistusta kyselystä..

Voisiko Saunalahti julkistaa koko asiakastyytyväisyys kyselyn tulokset kokonaisuudessaan eikä vain viikot 17-20? Tästä selviäisi keskiarvo.

Kieltämättä hyvä jos viikoilla 17-20 on asiakaspalaute ollut kiitettävä mutta läpinäkyvyyden nimissä julkaiskaa koko kyselyn tulokset myös muilta viikoilta jolloin saadaan kokonaisarvosana eikä vain muutaman viikon kyselyn tulosta.. Eiks vaan

15 kommenttia

Eipä kukaan minulta ole kyselly mitään. Olisi sekin pudottanut keskiarvoa hitusen 😛
Käyttäjätaso 1

Eipä kukaan minulta ole kyselly mitään. Olisi sekin pudottanut keskiarvoa hitusen :P

Eikä minulta, tosin elisa tällä hetkellä nyppii enemmän, mutten kyllä sauniksellekkaan antaisi kiitettävää.
Karu tosiasia on kun esim. tätä Saunalahden palstaa lukee niin mistähän ne tyytyväiset asiakkaat on löydetty tuohon kyselyyn???? Kyllä minäkin monesta asiasta antaisin piiitkän miinuksen ja plussa tili jäisi äärettömän lyhyeksi!! Taitaa olla tuulesta temmattu ja ihan keksimällä keksitty koko tyytyväisyys kysely!!  😉 Tai jos sellainen on niin lähettäköön sitten kaikille asiakkaille kyselyn ja minä luulen ettei enää puhuta Saunalahdenkaan kohdalla arvosanasta kiitettävä!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Aika pieni osa Saunalahden asiakkaista on rekisteröitynyt tänne Palstalle. Vielä pienempi osa kirjoittaa tänne palautetta. Tunnettu tosiasiahan on, että ilman pyyntöä annettu palaute on enimmäkseen negatiivista palautetta. Lisäksi negatiivista palautetta samasta asiasta/tapahtumasta tulee usein samalta henkilöltä useassa keskustelusäikeessä. Tässä en tarkoita ketään tiettyä henkilöä.
Kuinka luotettava kysely on kysymyksessä? Onko otanta ollut tarpeeksi laaja määrällisesti ja maantieteellisesti? Keitä vastaajat ovat? Laskun maksajia, datan käyttäjiä ja puhelinliittymäasiakkaita? Sekalainen seurakunta josta valtaosa käyttää vain puhelinta vai yli puolet esim. Saunavisio asiakkaita? Onko kysely suoritettu alueella jossa datapalveluiden saatavuus ja toimivuus on ollut muutenkin hyvä? Tällaisissa kyselyissä on se vika, että niitä saa halutessaankaan varsin harvoin vastaamaan totuutta palvelun laadusta tai toimivuudesta, suuntaan tai toiseen. Siihen en (edes 😃 ) minäkään pysty ottamaan kantaa, onko Saunalahti kokonaisuudessaan kiitettävän arvoinen, yksittäinen asiakas kun olen.

Omakohtaisen kokemuksen pohjalta voin sanoa, että Saunalahti vähät välittää minusta ja palveluun liittyvistä huolistani, kunhan lasku maksetaan. Ja jos jättäisinkin laskun maksamatta, niin vikahan olisi tietenkin minussa, eikä siinä että palvelu/tuote ei toimi kuten pitäisi. Minun olisi pitänyt asiasta ilmoittaa, kuten jo kuukausi sitten tein, saamatta vastausta. Kahdesti. Ja yritin muitakin keinoja kuin sähköpostia, mutta teknisen tuen tunnin jonotus rahisevaa ja pätkivää Didoa kuunnellen sai riittää. Jos Saunalahden osa asiakaskunta saa kyseisenlaista kohtelua ja toinen palvelua - kärjistetäänpä - välittömästi ja huippulaadulla, voidaan kysyä ansaitseeko se kiitettävän? Mielestäni kaikkia asiakkaita tulisi kohdella yhtä hyvin, tai ainakin pyrkiä siihen. Muunlaisella toiminnalla ei kiitettävää voi ansaita. Eihän se mitään haittaa, jos kadulla tulee sata mummoa vastaan ja yhden potkin hengiltä, jos muut autan kiltisti kadun yli, vai? 99%:sesti hyvä suoritus, sääli sitä yhtä väliinputoajaa, mutta hyvä minä.

Voihan se keskiarvo siis kiitettävä olla, totuudeksi en suostu uskomaan, eikä se mitään kyseisestä firmasta kerro. Totta tuokin, että positiivista harvemmin tulee foorumeille, mutta itse lupaan kehua ja ylistää, jos saavat minun ongelmani tuotteiden kanssa korjattua, siten että jää tyytyväinen mieli palvelustakin. Epäilen, kun ei kerran vieläkään kiinnosta, niin miksi myöhemmin?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tulokset saadaan näytämään halutuilta valitsemalla kohderyhmä oikein.
Tässä voisi ajatella esim. että kysely tehty pääasiassa ryhmältä jotka tilanneet kytkyn ja todennäköisesti on nuori teini joka seuraa kaverin esimerkkiä jotta tuntee kuuluvansa "joukkoon" eikä ole kokemusta muiden operaattoreiden toimivuudesta vaan uskovat että kaikilla on yhtä paljon ongelmia, eivät lue näitä sivuja vaan elävät siinä suppeassa maailmassaan jossa ei uskalla omaa mielipidettään ainakaan julkisesti tuoda esille.
Eli yhtä puppua kuin Elisan mainostama Suomen paras... 😎 eli tulkoon jokainen "uskossaan autuaaksi" jos ei ole muusta tietoa.

Jos asiat olisivat niin kuin esitetään niin miksikähän Kuluttajaviraston käsittelemistä valituksista jotka koskevat operaattoreiden palveluja on valtaosa nimenomaan Elisaa ja Saunaa koskevia? jostainhan sekin kertoo eikä sitä selitetä käytössä olevien numeroiden määrällä tms. vippaskonstilla.
Niin, haluan tarkentaa omaa kirjoitustani sen verran, etten välttämättä syytä ketään vilpillisestä gallupoinnista. Tarkoitin nimenomaan sitä, että satunnaisotanta on nimenomaan satunnaista eikä anna kokonaiskuvaa. Vähän kuin arpoisi lottonumerot ja saisi viisi oikein. Voiko siitä päätellä, että numeroista menee keskimäärin aina 5 seitsemästä oikein? Kuitenkin jää vielä 34 numeroa joihin ei osunut! Galluppia voisi pitää luotettavampana, ehkä jopa luotettavana, jos otanta käsittäisi kolma neljäsosaa asiakaskunnasta, eikä esim. 200 asiakasta 10 000:sta (luvut ihan päästä heitettyjä) jolloin 9800:lta ei edes kysytty.

Niin, haluan tarkentaa omaa kirjoitustani sen verran, etten välttämättä syytä ketään vilpillisestä gallupoinnista. Tarkoitin nimenomaan sitä, että satunnaisotanta on nimenomaan satunnaista eikä anna kokonaiskuvaa. Vähän kuin arpoisi lottonumerot ja saisi viisi oikein. Voiko siitä päätellä, että numeroista menee keskimäärin aina 5 seitsemästä oikein? Kuitenkin jää vielä 34 numeroa joihin ei osunut! Galluppia voisi pitää luotettavampana, ehkä jopa luotettavana, jos otanta käsittäisi kolma neljäsosaa asiakaskunnasta, eikä esim. 200 asiakasta 10 000:sta (luvut ihan päästä heitettyjä) jolloin 9800:lta ei edes kysytty.


Satunnaisotanta on nimenomaan satunnaista, lottoon vertaaminen ei oikein toimi. Lotossa on vain 7 "kiitettävää". Tutkimuksissa ei tiedetä kuinka monta on "oikein" ja siksi satunnainen otos toimii. Totta kai sen joukon suuruus, jolta kysellään on oltava riittävä koko perusjoukon suhteen, mutta lottovertaus on aika kaukana.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Eipä kukaan minulta ole kyselly mitään. Olisi sekin pudottanut keskiarvoa hitusen :P

Eikä minulta, tosin elisa tällä hetkellä nyppii enemmän, mutten kyllä sauniksellekkaan antaisi kiitettävää.


Minulle tulee kyllä usealtakin yritykseltä sähköpostiin kaikenlaisia mielipidetiedusteluja, myös teleoperaattoreiden toiminnasta. Suoramarkkinointikielto estää tämmöiset tutkimukset aika tehokkaasti. Ihan vinkkinä, joistakin näistä mielipidetiedusteluista voi myös voittaa palkintoja arvonnan perusteella. ::)

Mikäli joku haluaa, voin yksityisviestinä lähettää muutamia linkkejä sivuille, joissa voi ilmoittautua kyselyihin.
Eilen olisin ainakin antanut pitkän miinuksen, puhelin mykistyi puolenpäivän jälkeen ja vasta klo 22.30 toimi.. tai luulen että silloin jo pysyi minuuttia pidempään toiminnassa.
Vieläkään ei ollut vielä mitään tiedotetta oma saunalahdessa, iltalehdistä saa tietoa, todella hassua..
Kuka osaa etsiä tietoa elisan sivuilta, kun on saunalahden liittymä kuitenkin.
Käyttäjätaso 2

Kuka osaa etsiä tietoa elisan sivuilta, kun on saunalahden liittymä kuitenkin.


Vastauksena kysymykseesi...

Ihan normaalijärjellä varustettu ihminen, joka tietää saunalahden toimivan elisan verkossa.

Vastauksena kysymykseesi...
Ihan normaalijärjellä varustettu ihminen, joka tietää saunalahden toimivan elisan verkossa.


Eikö olisi ollut järkevää laittaa saunalahden sivuille tiedote, niin minä tekisin, mutta ...
kiitos asiallisesta vastauksesta  😉
Juu, ehkä se vertaus ontui hieman, mutta kuten sanoit ei tiedetäkään kuinka moni osuu ja uppoaa. Niin lotossa kuin gallupissakin. Eli osoittaa siis sen minkä halusin sanoa, että jos uskoo tällaiseen gallupiin niin uskoo varmaan, että jonain päivänä voittaa lotossakin. Siis todennäköisesti. Ja mikäs se todennäköisyys oli?

Toisekseen jos palvelut tökkii, niin vaikka Saunis tekisikin yhteistyötä Elisan kanssa, niin he varmaan tietävät jos elisalla on joku ongelma verkkonsa kanssa ja voivat siitä tiedottaa omille asiakkailleen. Mehän emme ole Elisan asiakkaita vaan Saunalahden. Ihan samoin jos Halpa-Hallissa ei ole maitoa niin kyllä me haemme sitä apua kauppiaalta eikä jostain maitokolmiolta. Jooko? Taasen vain minun mielipiteeni, saa olla eri mieltä, mutta en välitä 😉
Käyttäjätaso 2
Ihan vain huomautuksena...

Minä en aiemmalla viestilläni tarkoittanut sitä, ettei sauniksen pitäisi tiedottaa näistä asioista myös itse. Olenpa tässä vuosien mittaan vain oppinut ainakin sen, että tämä tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Toisekseen jos palvelut tökkii, niin vaikka Saunis tekisikin yhteistyötä Elisan kanssa, niin he varmaan tietävät jos elisalla on joku ongelma verkkonsa kanssa ja voivat siitä tiedottaa omille asiakkailleen. Mehän emme ole Elisan asiakkaita vaan Saunalahden. Ihan samoin jos Halpa-Hallissa ei ole maitoa niin kyllä me haemme sitä apua kauppiaalta eikä jostain maitokolmiolta. Jooko? Taasen vain minun mielipiteeni, saa olla eri mieltä, mutta en välitä ;)


Ehkä ensikerralla olen niin fiksu, että etsin tietoa Elisan sivuilta, tai Kolumbuksen  :D

Toisaalta ihmettelen edelleen että sauniksen asiakaspalvelukin oli tietämätön liki 11h katkoksesta  :o
Katkos oli 9.9 klo 12-23
Vasta 11.9.2009 09:23:35 asiakaspalvelu tiesi viasta.

Osallistu keskusteluun