Vastattu

Saunalahden huono asiakaspalvelu ja syvältä!

  • 16 kesäkuu 2013
  • 12 kommenttia
  • 5250 katselukerrat

TÄMÄ ON KAIKKIEN HYVÄ TIETÄÄ. 

Vuosia saunis on toiminut hienosti mutta nyt tuli mitta täyteen. Tilanne oli seuraava. Asiakaspalvelija muutti kolmea liittymääni auliisti parhaaksi, meille edullisemmaksi. Kiitin ja kaikki OK. Meni nelja päivää, huomasin mainospostia tulevan kännykkääni, (tästä ei puhelussa mainittu) Hoksasin myös 4g nopeuden hyödyttömäksi ja puhelimen selain jopa takkuili

tai ei ollut nopeampi ainakaan kuin aiemmin. Soitin samalle asiakaspalvelijalle 4pv myöhemmin, hän totesi 4g stä

ai juu ei olekaan hyötyyä. Myyjä voisi opetella mitä myy. Ehdotin voisiko hän laittaa sen siihen missä se oli aiemminkin. Vastaus tuli EN !   Niin, Ensin myy tuotteen josta ei tiedä toimiiko se minulla ja sitten asiakas ymmärtää ettei toimi ja myyjä ei pura tekemäänsä sopimusta. Selvä rikos. Palaan saunalahden kanssa tähän asiaan kunhan kerkiän sillä kyseessä on räikeä virhe jonka oikaisua vastustetaan.

Asiakaspalvelijana  ja yrittäjänä tapahtuma löi ällikällä.

Nämä saunalahden as palvelijat eivät ole koulutettuja asiakaspalvelijoita, käytös on sitä luokkaa jos kehoitetaan tiukkaan sävyyn, mene itse vaihtamaan oma.saunalahteen liittymiäs. Erikoisesti asenne vaihtui neljässä päivässä.

Elisa / saunalahti tullee tässäkin menettämään viihdepalvelun ja 3 gsm liittymää.

Jos tuo linja jatkuu, tulee vastaavanlaisia tapahtumia toisiakin. Jokaiselle järkevälle yrittäjälle on asiakas tärkeä, oli se sitten pieni tai suuri.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Furiosity 18 kesäkuu 2013, 08:21

Hei karppanen!

Laitan sinulle tästä kohta viestiä, ja samalla tuota toistakin ketjua koskien. :)

Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ensinnäkin ei kummastuta tuo ollenkaan minullekin soitelleet, kun siirsin parit liittymät pois.

Tuntuu ettei edes järjestetä tuotekoulutusta ominaisuuksista, ei opeteta katsomaan kuuluvuuskarttaa ja lisäksi matikka taidot ovat heikot, eivät ymmärrä edes selkeää yhteenlaskua kaikki. Pääasia tuntuu olevan vain tyrkytysmyynti ja asiakas jymäyttely, no kolahtaahan tuo vielä kunnolla Elisa/Saunikselle.

:smileyembarrased:
Käyttäjätaso 3
Hei karppanen!

Laitan sinulle tästä kohta viestiä, ja samalla tuota toistakin ketjua koskien. 🙂
Käyttäjätaso 5
Ei kannata luottaa yhteenkään puhelinmyyjään, koska vastuu jää aina viimekädessä asiakkaalle.

Kaikki nuo tuotteet ovat kuitenkin ostettavissa ilman mitään painostuspuheluita.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Asiakaspalvelusta sen verran, että kuulin tutulta, että oli tekniseen tukeen(useampi yhteydenotto)jonotellut liki 5 h.

Viikon verran ollu kone toimimatta ja saanut vastauksia, millon ukkosen vika, millon minkäkin. Välillä taas ilmotettiin,et tukiasemakorjattu ja sama souvi jatku. Kunnes viimesellä yrityksellä saanu "hepulin" ja suorastaan karjunu aspaan, joka oli vihdoin suostunut vikailmotuksen tekoon. Sano kyl ettei vika aspan ole, mut niillehän sä joudut asias esittämään, joten....

No tästä kuluikin enää 48 tuntii ja värkki toimi.

Näin EI siis pitäisi asioita hoitaa!!

Samaan ongelmaan olen tosin ite törmännyt monessa muussakin asiassa. Palvelua et saa, vaan sut tuupataan sivuun ja jätetään huomiotta, jos et todella korota ääntäsi. Riitelemälläkö nykyään asiat pitää hoitaa. Jos puhut nätisti, niin sua vaan pompotellaan ja juoksutetaan. Enää puuttuu, et tarvii kaatuu mahan ja polkee jalkaa kun pikkulapset.    
Ei se niin syvältä ole, kun mullakin on 13 liittymää Saunikselta (4g:tä ja normaaleja puhelinliittymiä ja tuplasimiä yms. - iso perhe!). Eli pitää itse selvittää kuuluvuudet ja nettiyhteyden nopeudet ko. alueella. Kahden viikon kokeiluaikakin on monella liittymätyypillä, joten kannattaa ottaa sellainen ja sitten lopettaa, jos ei toimi. Itse kylläkin aion miettiä, miten tuon liittymämäärän kanssa pääsisi hieman halvemmalla, kun nyt 200 eur/kk paukkuu joka kuukausi. On siinä tavallisella palkansaajalla tekemistä!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
reroy10 kirjoitti:
 Kahden viikon kokeiluaikakin on monella liittymätyypillä, joten kannattaa ottaa sellainen ja sitten lopettaa, jos ei toimi.
Onko nykyäänkin ? Millä liittymätyypeillä ?
Käyttäjätaso 1
Soitin itse myös asiakaspalveluun tänään. Puheluun vastasi Marita- niminen henkilö, joka oli erittäin tyly. Jonottaa jouduin n. 15min.

Sovimme asiakaspalvelun kanssa aikoinaan, että voin kokeilla maksutta vaihtoa 4G-liittymään, ja jos se ei toimi on maksutonta palata takaisin 3G käyttäjäksi. Hänen mielestään sellaista ei ole voitu sopia, ja liittymätyypin vaihdoksesta tulee maksaa täysi maksu.

Mistä oikein löydätte näitä asiattomia henkilöitä?

[Otettu henkilön sukunimi pois näkyviltä. -Rapsi]
Käyttäjätaso 1
Miksi henkilön koko nimi on poistettu? Olisi hänenkin hyvä tietää, mitä hänen palvelutaidoistaan ollaan mieltä. Laki antaa mahdollisuuden tähän. 
Käyttäjätaso 5
Hei donick,

Asiakkuutesi löytyi puhelinnumeron perusteella, olit laittanut sen profiiliin asiakasnumeron kohdalle. Käytössäsi on nyt siis 4G-mobiililaajakaista Elisa Viihde -asiakkaan tarjoushinnalla, eli tällä hetkellä se tulee itse asiassa edullisemmaksi kuin 3G-mobiililaajakaista. Liittymä pystyy käyttämään 3G-verkkoa samoin kuin aikaisempikin liittymätyyppi. Mikäli 4G (LTE) -verkko ei tunnu toimivan kunnolla käyttöpaikassa, kannattaa valita laitteen asetuksista verkkotyypiksi valinta "vain 3G".
donick kirjoitti:
Miksi henkilön koko nimi on poistettu? Olisi hänenkin hyvä tietää, mitä hänen palvelutaidoistaan ollaan mieltä. Laki antaa mahdollisuuden tähän. 

Muistaakseni Elisan periaate on, ettei koko nimeä näytetä Palstalla ja Elisallahan on täysi vapaus määrätä toimintatavat täällä.
Käyttäjätaso 1
Hei,

Kyse olikin matkapuhelinliittymästä. Jatkaisin keskustelua mielelläni esimerkiksi puhelimessa, henkilön kanssa, joka pystyisi hoitamaan asioita kuntoon. En jaksa enää jonottaa palveluun, odottaa että minut yhdistetään henkilölle x ja sieltä henkilölle y.
Sain todella hyvää palvelua: opastusta, tukea ja opin monta asiaa 40 minuutissa. Juha Varvela on "primus inter pares":

fiksu, asiakasta kunnioittava ja pedagogisesti lahjakas. Oppi meni perille, sain sekä koneeni että tabletin yhteysongelmat

korjattua, vm. tosin vain osaksi, mutta kännykän avulla kuitenkin toimivaksi, korvessakin. Onneksi masto on järven toisella puolella. Moni ei tiedä, että  vanhat yhteydet saattavat kaatua, jos uusia liittymiä tulee.

Mainitsemani persoonallisuuden ominaisuudet sopivat hyvin Saunalahdenkin henkilövalinnan kriteereiksi, oletan että tiedollinen pohja on itsestään selvästi mukana. Aina on otettava huomioon miten taitavasti asiantuntija hahmottaa asiakkaan

tietotason ja pystyy sovittamaan opastuksensa sen mukaan. Ja hyvä että kaikkea ei viedä aina konkreetisti ihan loppuun, asiakas saa oivalluksen hyvästä vihjeestäkin, kuten minulle yhden ongelman kohdalla kävi.

  

Osallistu keskusteluun