Kysymys

Saunalahden laskut ja etujen toteutuminen näköjään kannattaa tarkistaa..

  • 23 heinäkuu 2009
  • 29 kommenttia
  • 3276 katselukerrat

Otin huhtikuun alussa Stockmannin hullujen päivien tarjouksesta Saunalahden MobiiliLaajakaistaPaketti 384:n (6kk täydellä nopeudella, kolme kuukautta ilmaiseksi). Tilausvahvistus oli tehty myös tuolle paketille. Saunalahti on kuitenkin laskuttanut minua 1M paketin mukaan. Huonoksi onnekseni huomasin tuon vasta kolmannella laskulla.

Soitto aspaan: hyvittivät viimeisen laskun. Tilauksen tiedoissa ei näkynyt että liittymääni kuuluu kolme maksutonta, tuon kaveri lupasi lisätä liittymän tietoihin.

Kokonaan aspa ei kuitenkaan ylimääräisiä maksuja hyvittänyt ("asiakkaan vastuulla on tarkastaa laskunsa" - Saunalahdelle näköjään ei kuulu vastuu laskuttaa sopimuksen mukaisesti). Kokonaistappioksi jäi about yhden kuukauden lasku + 15 minuutin jonotusmaksu puhelimessa - se nyt on niin pieni etten viitsi lähteä pidemmälle riitelemään. Huono jälkimaku tästä(kin) kuitenkin jäi.

Muille varoitukseksi: Noiden tarjousetujen toteutuminen näköjään kannattaa seurata tarkkaan.

(Laitoin linkin tähän myös palautteeksi Stockmannille, jonka tarjouksena saunalahden kaveri liittymän minulle myi.)

29 kommenttia

Soitto aspaan: hyvittivät viimeisen laskun. Tilauksen tiedoissa ei näkynyt että liittymääni kuuluu kolme maksutonta, tuon kaveri lupasi lisätä liittymän tietoihin.


Tilausvahvistuksesta ilmenee liittymä ja liittymän nopeus. Ikävä kyllä tilausvahvistuksesta ei ilmene kovinkaan selkeästi tällä hetkellä mahdollinen kampanjatarjous. Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä, että luvattu etu ei toteutuisi. Jatkossa kampanjat näkyvät selkeämmin tilausvahvistuksessa ja oma.saunalahti.fi:n sopimusseurannassa.

/ Panu.
Siis aspan tiedoissa ei näkynyt mitään merkintää ilmaisista kuukausista (kuten myöskään ei tilausvahvistuksessa) - kaveri lupasi lisätä ne tietoihini.

Nyt kun keskustelua lähdettiin sensuroimaan olisi tietysti mukava kuulla Panun kommentti myös tuohon politiikkaanne olla korjaamatta laskutusvirheitä, jos asiakas ei huomaa niitä ajoissa.
Sama homma meikäläisellä, Mobiililaajakaista piti olla 3 ensimmäistä kuukautta ilmainen.
Kuinka ollakkaan , laskuttavat kuitenkin.
Olen yrittänyt soittaa monta kertaa , enkä ole päässyt perille.
Onko olemassa s-posti osoitetta , minne voisi ilmoittaa väärästä laskusta.???
Rahastavat myös sillä ,että joudut soittamaan usein ennenkuin pääset perille.
Vedätystähän tämä tietenkin on ja suurenluokan kusetusta "LAILLISTA SELLAISTA" PERK!!!!!!!!!!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Onko olemassa s-posti osoitetta , minne voisi ilmoittaa väärästä laskusta.???


Mikäli haluat laittaa palautetta vaikkapa sopimukseen ja sen sisältöön liittyen, oma.saunalahdessa on vasemmalla melko ylhäällä linkki Viestit. Sieltä vaan palautetta. Ennen viestin lähettämistä muista valita tässä tapauksessa valikosta viestin yläpuolelta aihe internet, muuten viesti ei tallennu ja joudut väsäämään sen uudestaan.

Toinen nimenomaan laskutusta koskeva palautepaikka on tuolla: http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/laskutus.php
Stockmannilta soitettiin vähän yllättäen muutama tunti sitten (laitoin siis palautteen + linkin tähän keskusteluun myös Stockmannin verkkopalautelomakkeella, tämähän oli nimenomaan heidän kamppanjansa). Saunalahti oli luvannut korvata myös loput yliveloituksesta. Mielenkiintoista nyt seurata tulevia laskuja.

Hurja ero putiikkien asiakaspalvelussa.
Käyttäjätaso 2
Näkyypä tuolla minullakin kotipuhelimesta laskulla olevan 2.95 vaikka 6kk piti olla kk-maksutonta. Hyvitystä ei vielä ainakaan näy listalla. Pitää seurata; joskus hyvitykset ilmaantuvat viiveellä.

Ja kevättalvella Saunis sekoili Mobiililaajakaista-asiaissa niin että sain takkiini parin kk kk-maksun verran - laskutuksessa oleva lady oli niin kovaksi keitetty että vaikka korrektisti ja rauhallisesti väänsin tilanteen ja asian hänelle rautalangasta niin hän ei sitä ymmärtänyt (lue: suostunut ymmärtämään, tai varmaan ymmärsi muttei suostunut kuin osittain oikaisemaan). Taikka sitten minä olen ymmärtänyt jotakin todella pahasti väärin.  😠 Sekin on oikeasti mahdillista. Vai liekkö laskutuksen väki provisiopalkkaista?  😉 No sellaisen kiitoksen kuitenkin 10v asiakkuudesta sekä kymmenien ja kymmenien (voip'olla yli 100?) kavereiden ja lähipiiriläisten asiakkaaksi tuomisesta sain. No ajattelin asiassa että muualla (millä tahansa toisella operaattorilla) tulisi vielä kalliimmaksi. Toisaalta reilu peli olla pitäisi. No pahempiakin vedättäjiä on - takavuosina dna laskutti soitetuista puheluista ~10 kahden puolen per kk vaikka sim-korttikaan ei ollut liki 1/2 vuoteen luurisa...

Jos en muutoin olisi Saunikseen kokonaisuutena niin tyytyväinen tai jos tarjolla olisi ominaisuuksiltaan oikesti tasaveroinen vaihtoehto niin voipi olla että operaattori olisi tuolloin vaihtunut... tiedä häntä...

Kaikesta huolimatta Saunis on paras!  😉
Näkyypä tuolla minullakin kotipuhelimesta laskulla olevan 2.95 vaikka 6kk piti olla kk-maksutonta. Hyvitystä ei vielä ainakaan näy listalla. Pitää seurata; joskus hyvitykset ilmaantuvat viiveellä.


Muistathan, että puheluerittely oma.saunalahti.fi:ssä on eri asia kuin lasku.

/ Panu.
re: paremmuudesta

Teknisesti elisan verkko vaikuttaa ihan hyvältä. Työnantaja vaihtoi kustannussyistä työliittymäni soneralta elisalle, ja eron huomaa oikeastaan kahdessa paikassa: elisan verkko tuntuu tiukemmin mitoitetulta, silloin tällöin tulee verkko varattu -ilmoituksia, soneralla noita ei tullut käytännössä ollenkaan. Ja Latviassa kumppanioperaattorit ovat aika onnettomia. Mobiililaajakaista toimii ok.

Halpisbrändin asiakkaana voi tietysti olettaa, että palvelu on heikompaa kuin muilla. Mutta minusta ainakin parhaimmuuteen kuuluu hinnan lisäksi myös se että sovitusta pidetään kiinni, ja virheet korjataan - mieluimmin tietysti oma-aloitteisesti. Vähän hölmöä jos saunalahden virheiden korjaamiseen tarvitaan lopulta jälleenmyyjän asiakaspalvelu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Muistathan, että puheluerittely oma.saunalahti.fi:ssä on eri asia kuin lasku.


Mistä lähtien liittymän perusmaksut ovat alkaneet näkyä puheluerittelyssä?



Näkyypä tuolla minullakin kotipuhelimesta laskulla olevan 2.95 vaikka 6kk piti olla kk-maksutonta. Hyvitystä ei vielä ainakaan näy listalla. Pitää seurata; joskus hyvitykset ilmaantuvat viiveellä.


Muistathan, että puheluerittely oma.saunalahti.fi:ssä on eri asia kuin lasku.

/ Panu.



Mistä lähtien liittymän perusmaksut ovat alkaneet näkyä puheluerittelyssä?


Ja laskustahan tuossa oli alunperin kysymys kirjoittajan mukaan..  ::)
Käyttäjätaso 2

Näkyypä tuolla minullakin kotipuhelimesta laskulla olevan 2.95 vaikka 6kk piti olla kk-maksutonta. Hyvitystä ei vielä ainakaan näy listalla. Pitää seurata; joskus hyvitykset ilmaantuvat viiveellä.


Muistathan, että puheluerittely oma.saunalahti.fi:ssä on eri asia kuin lasku.

/ Panu.


Juu kyllä  - siksi siitä en hätäilekään heti 😉
Käyttäjätaso 2




Näkyypä tuolla minullakin kotipuhelimesta laskulla olevan 2.95 vaikka 6kk piti olla kk-maksutonta. Hyvitystä ei vielä ainakaan näy listalla. Pitää seurata; joskus hyvitykset ilmaantuvat viiveellä.


Muistathan, että puheluerittely oma.saunalahti.fi:ssä on eri asia kuin lasku.

/ Panu.



Mistä lähtien liittymän perusmaksut ovat alkaneet näkyä puheluerittelyssä?


Ja laskustahan tuossa oli alunperin kysymys kirjoittajan mukaan..  ::)


Laskusta!
ei näytä edelleenkään tuo liittymätilaus menneen oikein.

huomasin että viime huhtikuussa tehdyn 18kk sopimuksen "Määräaikaisuus päättyy 7.4.2011" oma.saunalahden mukaan.

suostuuko saunalahti nyt korjaaamaan tuon, vai huomasinko saunalahden mielestä taas virheen liian myöhään ja pitääkö tämäkin hoitaa stockmannin asiakaspalvelun kautta?
täällä kun kukaan saunaelisan edustaja kommentoinut, soitin asiakaspalveluun.

yllättäen tuo sujui tällä kertaa hyvin. puheluun vastattiin alle minuutissa, ensimmäinen vastaaja yhdisti seuraavalle, joka vastasi nuutaman minuutin kuluttua. aspa totesi että saunalahden sopimukset ovat yleensä aina 24kk pituisia, mutta tarkisti tarjouksen ehdot, ja totesi, että oikea pituus on 18kk. lupasi päivittää tuon liittymän tietoihin, ja muutaman tunnin kuluttua tieto oli päivittynyt oma.saunalahteen.

toivottavasti asiakaspalvelu toimii jatkossakin näin.
Hommasin vuoden alussa kytkyn Saunalahdelta ja pakettiin kuului kaupanpäälliseksi minuutteja sekä tekstiviestejä. Kuitenkin kun toinen laskuni tuli, oli molemmat veloitettu normaalisti. Missä näkyy kyseiset ilmaiset minuutit ja tekstiviestit? Tarkistin myös sopimuspaperit ja sähköpostiini tulleen tilausvahvistuksen, eikä missään ole mainintaa kaupanpäällisistä. Oliko kyseessä siis täyttä humpuukkia vai onko ne 500kpl tekstiviestejä ja se "tietty määrä minuutteja kuussa vuoden ajan" käytössä vai ei? Samalla tuli laskua selatessa huomattua, ettei missään nimessä kannata käyttää 3G:tä, vaikka liittymänä onkin Edukas 3G. 1,50 /Mt on aika tyyristä, joten pitäydyn wapin käytössä, vaikkei minulla tulekaan muuta käytettyä kuin navigaattoria ja sitäkin offlinessa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Hommasin vuoden alussa kytkyn Saunalahdelta ja pakettiin kuului kaupanpäälliseksi minuutteja sekä tekstiviestejä. Kuitenkin kun toinen laskuni tuli, oli molemmat veloitettu normaalisti. Missä näkyy kyseiset ilmaiset minuutit ja tekstiviestit? Tarkistin myös sopimuspaperit ja sähköpostiini tulleen tilausvahvistuksen, eikä missään ole mainintaa kaupanpäällisistä. Oliko kyseessä siis täyttä humpuukkia vai onko ne 500kpl tekstiviestejä ja se "tietty määrä minuutteja kuussa vuoden ajan" käytössä vai ei? Samalla tuli laskua selatessa huomattua, ettei missään nimessä kannata käyttää 3G:tä, vaikka liittymänä onkin Edukas 3G. 1,50 /Mt on aika tyyristä, joten pitäydyn wapin käytössä, vaikkei minulla tulekaan muuta käytettyä kuin navigaattoria ja sitäkin offlinessa.


Kannattaa lähettää tuosta sopimuksesta ja laskusta viestiä oma.saunalahden Viestit-kohdasta. Miten siinä ensimmäisessä laskussa, oliko siinä huomioitu nuo kampanjaedut?

Tiedonsiirrosta sen verran, että voisit katsoa paljonko sinulla menee tuota wap-tiedonsiirtoa kuukaudessa Megatavuina. Jos käytät vähintään 14:nä päivänä kuukaudessa mutta yhteensä kuitenkin enintään 25 Mt, kannattaa ottaa lisäpalvelu GPRS 25, hinta 4 /kk (sisältää GPRS-, EDGE- tai 3G-dataliikennettä kotimaassa 25 Mt/kk, yli menevä data liittymätyypin hinnaston mukaan, nopeus rajoittamaton)
Käyttäjätaso 1
Samalla tuli laskua selatessa huomattua, ettei missään nimessä kannata käyttää 3G:tä, vaikka liittymänä onkin Edukas 3G. 1,50 /Mt on aika tyyristä, joten pitäydyn wapin käytössä, vaikkei minulla tulekaan muuta käytettyä kuin navigaattoria ja sitäkin offlinessa.

Sori, mutta nyt sulla taitaa olla käsitteet hieman hakusessa.
Ensimmäinen lasku sisälsi puhelimen ja liittymän kuukausimaksun sekä toimitusmaksun, ei muuta. Toinen lasku sisälsi kk-maksut, Saunalahti-Mobiiliposti, tekstiviestit kotimaassa, GPRS/3G, WAP-päivälaskutus, kotimaanpuhelut sekä palvelunumerot. Missään ei mainintaa kampanjaeduista eikä ole niitä myöskään huomioitu.

Laskussa ei näy GPRS/3G:n kohdalla Mt:t vain kestot ja kpl-määrät, joten mistä näen paljonko on tullut käytettyä? Käytin 3G:tä ensimmäisen kuukauden ajan, kun en huomannut kuinka kallista lystiä se on. Latasin Nokia Kartat-sovelluksen uusimman version 3G:n kautta ja laskujeni mukaan sille lataukselle tuli hintaa 12 (tiedoston koko oli muistaakseni 8Mt). En myöskään käytä wappia kovin usein, mutta siinä sentään on päivämaksu 0,29 /pv. Selattuani hinnastoa muutin asetuksia siten, ettei puhelin enää käytä 3G:tä muuten kuin itse laittamalla.

Tuo lisäpalvelu GPRS 25 kuulostaa hyvältä. Saatan ottaa sen, mikäli kännykällä surffailu kiinnostaisi, mutta en taida tarvita sitä. Mikäli myöhemmin kovasti kiinnostaa niin sitten saatan ottaa sen, sen verta vähäistä käyttöä nykyisin.
Täsmennystä siis termeihin:

3G-merkinnällä Saunalahden palvelupaketeissa (puhelin + liittymä) ei ole mitään tekemistä itse 3G-verkon kanssa. Näin ollen esimerkiksi "Edukas 3G" on paketin nimi, ei sen kummempaa.

3G-verkkoa liittymällä voi huoletta käyttää, ja soitot sekä tekstiviestit ovat ihan saman hintaisia kuin 2G-verkon puolellakin.

Sama koskee myös internetin käyttöä: mikäli liittymälläsi ei ole kiinteähintaista mobiililaajakaista-palvelua, veloitetaan käytöstä normaalin hinnaston mukaan. Tässäkään ei ole väliä, toimiiko puhelin 3G- vai 2G -verkossa. Ainoa mikä merkitsee on se, että jos menet puhelimella nettiin, sen käyttö maksaa.

Tapahtumeen datasiirron määrät (päivämäärät, ajat, siirtyneen datan määrä) näet parhaiten puheluerittelystä, jota pääset katsomaan kuukausi kerrallaan oma.saunalahti.fi -sivuston kautta, kohdasta GSM-liittymät -> Puheluerittely.

Puuttuvien kampanjatarjousten osalta kehotan olemaan yhteydessä asiakaspalveluun. Mikäli sinulta puuttuu etuja, jotka sinulla kuuluisi olla, tilanne korjataan toki. Tilausvahvistuksessa kampanjaedut eivät näy niiden jatkuvasti muuttuvan luonteen takia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Laskussa ei näy GPRS/3G:n kohdalla Mt:t vain kestot ja kpl-määrät, joten mistä näen paljonko on tullut käytettyä?



3G-verkkoa liittymällä voi huoletta käyttää, ja soitot sekä tekstiviestit ovat ihan saman hintaisia kuin 2G-verkon puolellakin.

Sama koskee myös internetin käyttöä: mikäli liittymälläsi ei ole kiinteähintaista mobiililaajakaista-palvelua, veloitetaan käytöstä normaalin hinnaston mukaan. Tässäkään ei ole väliä, toimiiko puhelin 3G- vai 2G -verkossa. Ainoa mikä merkitsee on se, että jos menet puhelimella nettiin, sen käyttö maksaa.

Tapahtumeen datasiirron määrät (päivämäärät, ajat, siirtyneen datan määrä) näet parhaiten puheluerittelystä, jota pääset katsomaan kuukausi kerrallaan oma.saunalahti.fi -sivuston kautta, kohdasta GSM-liittymät -> Puheluerittely.


Itselläni oli myös alussa tuon siirtomäärän tajuamisen kanssa ongelmia ja niimpä vielä laitan pari esimerkkiä

Nämä lainaukset siis puheluerittelystä, jossa liittymällä on kiinteähintainen datapaketti
PVM   Aika   Numero (=siirtotapa)     Kesto   Siirretty data (kB)   Veroton   Verollinen

15.01.2010   11:48:11   Internet   00:06:12   215   0.000 Eur   0.000 Eur
15.01.2010 14:37:25 WAP-käyttö 00:02:36 748 0.000 Eur 0.000 Eur
15.01.2010 14:40:34 WAP-käyttö 00:13:13 1461 0.000 Eur 0.000 Eur

Yhteensä   lukum: 23   Kesto yht: 05:34:41 Siirretty yht: 36053 0.000 Eur 0.000 Eur


Ja tämä toisesta liittymästä, jossa ei ole pakettia eli laskutus kuten sinulla:
22.09.2009   21:26:46   WAP-käyttö   00:54:54   4073   0.238 Eur   0.290 Eur

Laskulla sama pitäisi olla näin:
WAP-päivälaskutus
            WAP -päivälaskutus          00:54:54      4073        1          0,29
            -----------------------------------------------------------------------
            * YHTEENSÄ EUR                00:54:54      4073        1          0,29


Selvennyksen vuoksi olen merkinnyt siirtomäärät vihreällä ja lisännyt selvityksiä kursiivilla tekstillä.
Kiitos avusta! Olen perillä asiasta, että Edukas 3G tarkoittaa Edukas-liittymää, jossa on 3G-puhelin joten ei siitä sen kummempaa. Selailin puhelinerittelyä tammikuun ajalta. Internet-liikennettä (netti-selailua) oli 13,7Mt:n verran, mikä selittää mukavan lisän laskussa ja WAP-liikennettä oli 1,3Mt:n verran. Mikäli en käytä puhelimella nettiä, ei varmaankaan ole tarvetta lisähankinnoille? Laskussa ei tosiaan ole huomioitu kampanjaetuja, joten olen yhteydessä asiakaspalveluun.

Kiitokset vielä kerran avusta.
Edut ja puheajat jäi tulematta tänne myös vaikka ne luvattiin..

Edut ja puheajat jäi tulematta tänne myös vaikka ne luvattiin..


Suosittelen laittamaan viestiä asiakaspalveluun, koska se auttoi minun tilanteessani. Sain viestiini vastauksen; "Tarkistin asiakastietosi, ja kampanjat ikävä kyllä puuttuivat liittymältäsi. Olen nyt lisännyt edut (500 kpl tekstiviestiä ja 50 minuuttia puhetta/kk 13 kk ajan) alkamaan tulevasta laskusta." eli homma hoidossa. Kysyvä ei koskaan tieltä eksy.
Asiakaspalvelun kautta yritin hoitaa asian...ei onnistunut, vasta asian reklamointi tuotti tulosta, mutta hyvä että edes se 🙂
Käyttäjätaso 1
Juu.. Kannattaa todella tarkastaa. Eilen tuli kolmas lasku AEP-kampanjan yhteydessä otetusta palvelusta. Oli muuten kolmas lasku putkeen, josta puuttui sovitut hyvitykset. Edellisessä reklamaation vastauksessa annettiin ymmärtää, että asia on kunnossa.

Mielenkiintoista muuten, että laskussa oleva päiväys oli 31.3.2010. Ei suinkaan 24.3.2010, jolloin lasku tuli. Mitähän virkaa päiväyksillä on, jos sinne survotaan mitä sattuu.

Osallistu keskusteluun