Kysymys

Saunalahden laskutuksesta!!!

  • 2 kesäkuu 2009
  • 16 kommenttia
  • 1248 katselukerrat

Haluaisin kuulla muiden Saunalahden asiakkaiden mielipiteitä seuraavasta väittämästäni koskien laskutusta:

Saunalahti yrittää tarkoituksella ja tahallisesti laskuttaa asiakkailleen ylimääräisiä maksuja!

Perustelen asiaa seuraavasti:
Itse vaihdan puhelinliittymää, nettiliittymää, muita palveluja aina sen mukaan mikä parhaiten sillä hetkellä sopii omalle kohdalleni. Tarkoituksena tietysti on löytää laadultaan ja hinnaltaan palvelua mikä on mahdollisimman edullista käyttäjälleen. Tässä vain on sellainen ongelma, että AINA kun jotain muutosta tekee palveluihin niin laskuun jää "roikkumaan" jotain ylimääräistä maksua kuin vahingossa. Asiakkaan tulee todella tarkoin seurata laskuaan ja olla ajan tasalla siitä mitä tilaa ja mitä se maksaa. Toisaalta aspa kyllä on tähän mennessä korvannut kaikki väärät perinnät, kun sinne on oikaisua pyytänyt mutta hieman moinen rahastaminen haiskahtaa tarkoitus hakuiselta. Ajatellen asiakasmäärää mikä Saunalahdellakin on niin sääliksi käy esim. niitä vanhuksia joille esim. puhelimella kaupataan hopun kanssa liittymää ja sitten peritään maailman tappiin saakka laskua ties mistä, kun vanhus ei osaa/ymmärrä tarkastaa perintäänsä ja Saunalahtihan ei korjaa virheitä, jos maksajana on asiakas!!
Mainitakseni nyt jotain noista virheistä, viimeisin oli sellainen, että yhdelle samalle numerolle oli aspan mukaan " vahingossa jäänyt auki" kaksi erilaista liittymää!! Oli Eliitti+ ja TuplaPaketti+ samalla liittymällä ja tietysti Saunalahti tyytyväinen kun sai kuukaudessa 20 euroa ekstraa. Ihmetyttää tosiaan, että mitenkä on edes mahdollista avata kaksi liittymää yhdelle numerolle?? No Saunalahdella on sekin mahdollista ja tietysti korvattiin tuokin "vahinko" kun asiasta oli yhteydessä aspaan. Jos lopetat esim. gprs paketin liittymästä niin se lasku tulee varmaan seuraavaankin laskuun "vahingossa", jos vaihdat moobiililaajakaistan nopeutta pienempään niin sen vanhan nopeamman hintaa peritään "vahingossa" varmaan niin kauan kuin huomautat asiasta jne.
Onko tämä tosiaan kohdallani vain "huonoa sattumaa" niin kuin asiakaspalvelu yrittää minulle vakuuttaa???
Sinänsä harmittaa suunnattomasti kun muuten on Saunalahden liittymiin ja palveluihin tyytyväinen niin sitten laskutuksella yritetään rahastaa ylimääräistä minkä kerkiää.
Tästä nyt tuli melkein kirje mutta ihmettelylle ei löydy rajaa kun kyse on Saunalahden laskutuksesta!!
Ja vielä pieni huomautus siihen jos nyt sattuu, että joskus joudutte jonottamaan aspaan puhelimella pitkään korjataksenne esim. laskussa olevia mahdollisesti "vahingossa" tulleita virheitä. Vaatikaa hyvitystä myös siitä puhelisoitosta sinne aspaan, kun se kerran maksaa ja virhe, jota korjataan on palveluntarjoajan aiheuttama. Itse sain hyvitystä edellisestä soitosta aspaan 10 euroa, joka tosin luvattiin maksaa seuraavassa laskussa ja voihan se olla, että se "vahingossa" unohtuu maksaakin kun kerran saajana on asiakas!!!

Hyvää kesän jatkoa kaikille Saunalahden asiakkaille, niin ja kaikille muillekin!!  ::)

16 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuttavalle kävi myös huono sattuma, kun irtisanottu ADSL-liittymä killitti edelleen 19.5. laskulla vaikka liittymästä oli tullut irtisanomisvahvistuskin Saunalahdelta.

Nyt kun Saunalahti laajensi laskutuslisää entistä kattavammaksi 1.6., muistakaahan vaatia virheellisistä laskuista itse virheen lisäksi hyvitys myös laskutuslisästä. Sehän on aiheeton silloin kun tavarassa (=lasku) on virhe.
Vielä tuli yksi asia mieleen ja kun nyt purnaamaan alettiin niin loppuun asti..!  ;)

Meidän taloudessa vaimolla on myös Saunalahden liittymä ja sattuneesta syystä hänelläkin on ollut noita "vahinkoja" mitä laskutukseen tulee. Olen sitten soittanut aspaan ja korjauttanut laskua. Olen lukenut laskusta kaikki tiedot, nimet ja henkilötunnukset aspaan ja aspa toteaa, että "vahinko" on päässyt tapahtumaan mutta korjausta ei voi tehdä kun vaimo itse ei ole tehnyt ilmoitusta!!! Sitten asiakaspalvelu kysyy, että olisiko vaimo kotona, annan puhelimen vaimolle ja vaimo kertoo aspaan nimensä ja henkilötunnuksen ja aspa on tyytyväinen ja korjaa virheen!!!

Hei Haloo!!! Ihme touhua ettei samassa taloudessa asuva voi korjata toisen liittymän laskua jossa kyseessä on asiakkaan etu ja rahan palautus!!! Vaaditaan tässä tapauksessa "naisen ääni" kertomaan saman asian, jonka itse jo kerroin ja tuo "naisen äänihän" voi olla sitten kuka tahansa vieressä olija tai naapuri tai työkaveri, ei se asiakaspalvelu sitä ääntä varmasti tunnista. Ymmärrän hyvin, että yritetään jotenkin varmistaa henkilöllisyys jos nyt olisin ostamassa jotain palvelua toisen nimiin mutta tässä tapauksessa en ymmärrä tätä varmistusta, joka ei todellakaan ole minkäänlainen varmistus mistään!!
Käyttäjätaso 1
Itselläni on ollut jokaisessa tämän vuoden puolella tulleessa laskussa reklamoitavaa.. Ja joka kerta aspa on - pitkin hampain - myöntänyt virheen...

Tahallistahan se on ja tarkoitus onkin että asiakkaalta lypsetään ainakin siitä soitosta aspaan jos jos hän huomaa tahallisesti tehdyn laskutusvirheen ja vaatii ja saa siitä hyvityksen. Ne jotka ei huomaa tai ilkeä soittaa syystä tai toisesta maksavat kiltisti. Asia osataan vain perustella niin hyvin ettei asiakas huomaa  mikä juju noissa on.


"Mistä niitä senttejä oikein tulee?"
Terve!

Laitoin sinulle yksityisviestin ao. asiasta.


Haluaisin kuulla muiden Saunalahden asiakkaiden mielipiteitä seuraavasta väittämästäni koskien laskutusta:

Saunalahti yrittää tarkoituksella ja tahallisesti laskuttaa asiakkailleen ylimääräisiä maksuja!

Perustelen asiaa seuraavasti:
Itse vaihdan puhelinliittymää, nettiliittymää, muita palveluja aina sen mukaan mikä parhaiten sillä hetkellä sopii omalle kohdalleni. Tarkoituksena tietysti on löytää laadultaan ja hinnaltaan palvelua mikä on mahdollisimman edullista käyttäjälleen. Tässä vain on sellainen ongelma, että AINA kun jotain muutosta tekee palveluihin niin laskuun jää "roikkumaan" jotain ylimääräistä maksua kuin vahingossa. Asiakkaan tulee todella tarkoin seurata laskuaan ja olla ajan tasalla siitä mitä tilaa ja mitä se maksaa. Toisaalta aspa kyllä on tähän mennessä korvannut kaikki väärät perinnät, kun sinne on oikaisua pyytänyt mutta hieman moinen rahastaminen haiskahtaa tarkoitus hakuiselta. Ajatellen asiakasmäärää mikä Saunalahdellakin on niin sääliksi käy esim. niitä vanhuksia joille esim. puhelimella kaupataan hopun kanssa liittymää ja sitten peritään maailman tappiin saakka laskua ties mistä, kun vanhus ei osaa/ymmärrä tarkastaa perintäänsä ja Saunalahtihan ei korjaa virheitä, jos maksajana on asiakas!!
Mainitakseni nyt jotain noista virheistä, viimeisin oli sellainen, että yhdelle samalle numerolle oli aspan mukaan " vahingossa jäänyt auki" kaksi erilaista liittymää!! Oli Eliitti+ ja TuplaPaketti+ samalla liittymällä ja tietysti Saunalahti tyytyväinen kun sai kuukaudessa 20 euroa ekstraa. Ihmetyttää tosiaan, että mitenkä on edes mahdollista avata kaksi liittymää yhdelle numerolle?? No Saunalahdella on sekin mahdollista ja tietysti korvattiin tuokin "vahinko" kun asiasta oli yhteydessä aspaan. Jos lopetat esim. gprs paketin liittymästä niin se lasku tulee varmaan seuraavaankin laskuun "vahingossa", jos vaihdat moobiililaajakaistan nopeutta pienempään niin sen vanhan nopeamman hintaa peritään "vahingossa" varmaan niin kauan kuin huomautat asiasta jne.
Onko tämä tosiaan kohdallani vain "huonoa sattumaa" niin kuin asiakaspalvelu yrittää minulle vakuuttaa???
Sinänsä harmittaa suunnattomasti kun muuten on Saunalahden liittymiin ja palveluihin tyytyväinen niin sitten laskutuksella yritetään rahastaa ylimääräistä minkä kerkiää.
Tästä nyt tuli melkein kirje mutta ihmettelylle ei löydy rajaa kun kyse on Saunalahden laskutuksesta!!
Ja vielä pieni huomautus siihen jos nyt sattuu, että joskus joudutte jonottamaan aspaan puhelimella pitkään korjataksenne esim. laskussa olevia mahdollisesti "vahingossa" tulleita virheitä. Vaatikaa hyvitystä myös siitä puhelisoitosta sinne aspaan, kun se kerran maksaa ja virhe, jota korjataan on palveluntarjoajan aiheuttama. Itse sain hyvitystä edellisestä soitosta aspaan 10 euroa, joka tosin luvattiin maksaa seuraavassa laskussa ja voihan se olla, että se "vahingossa" unohtuu maksaakin kun kerran saajana on asiakas!!!

Hyvää kesän jatkoa kaikille Saunalahden asiakkaille, niin ja kaikille muillekin!!  ::)
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Terve!

Laitoin sinulle yksityisviestin ao. asiasta.



Selitykset ei kestä päivänvaloa?  😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3



Terve!

Laitoin sinulle yksityisviestin ao. asiasta.


Selitykset ei kestä päivänvaloa?   ;)


Tai sitten viestissä käsitellään yksityisiä, juuri tämän asiakkaan ja palveluntarjoajan välisiä asioita.  😎
Juuri näin niinkuin Hyvis tuossa edellisessä viestissä ilmoitti. Lähinnä Saunalahti selvitti asioita miksi laskutuksessa oli tapahtunut virheitä! Hienosti siinä mielessä toimittu, että täältä foorumin puoleltakin vastataan viesteihin ihan henk.kohtaisesti selvittämällä. Kuitenkin kehoitan kaikkia edelleen tarkistamaan, mitä laskutus pitää sisällään. Nyt on uusi puhelin tilauksessa ja suunnitelmissa vaihtaa taas liittymää, saa nähdä mitä se tuo tullessaan....! 😮
Täytynee jatkaa tätä keskustelua vielä vähän!!

Tuli sitten taas Saunalahdelta vaimolle lasku ja olisihan se ollut pieni ihme jos lasku olisi kerrankin ollut oikein vaan ei sinne päinkään!!!
Edelleen maksajana on asiakas ja virhe joka viime kuussa korjattiin, hyvitettiin ja hyvitettiin vielä puhelustakin kun joutui "sattumalta" jonottamaan aspaan, niin eiköhän tämä jo korjattu virhe ole edelleen maksussa tulevassa laskussa!!!!
Ei tämä ole enää sattumaa, pelkkää tarkoituksellista maksatusta!!
Lähetin laskutukseen viestin netin välityksellä, koska katson ettei enää ole minun tehtävä roikkua linjalla ja olla vaatimassa korjausta jo moneen kertaan "korjattuun" asiaan ja pyysin heidän olemaan yhteydessä minuun ja mieluiten kiireen kanssa.
Kokoan nyt koko tämän vuoden laskut kasaan ja seuraava osoite on kuluttaja-asiamies. Ei tällainen laskutus pelleily ole enää normaalia liiketoimintaa!!!!  😠
Se on Saunalahti kehittänyt ihan uuden merkityksen sanalle hyvitys:

Kun viime kuussa oli liikaa peritty kaikkiaan yli 50 euroa laskua, sovittiin Saunalahden kanssa ettei tarvitse maksaa ollenkaan viime kuun laskua kun se menee hyvityksenä virheestä ja loput 4 euroa mitkä meni laskun yli hyvitettään sitten vielä tämän kuun laskuun.
Hienostihan se meni. Viime kuun lasku roskiin tyytyväisenä, että sai hyvityksenä laskun virheitä vastaan kuitattua.
Nyt sitten tämän kuun laskussa on se hyvitys laitettu uudelleen maksuun sentilleen saman suuruisena kuin mikä oli edellisen kuun lasku ja tietysti se virhe elikkä ylimääräinen liittymämaksu seuraa edelleen uuden laskun mukana!!
Varmaan ensi kuun laskussa on tuo 4 euron hyvityskin merkitty maksun puolelle, jottei Saunalahti vain jää miinukselle laskutuksen kanssa!!
Mitähän ne vielä keksii selitykseksi kun kerran jo "korjasivat ja hyvittivät" virheen jo viime kuussa?
No niin enää ei tarvitse jonotella aspaan ainakaan tämän vaimon laskutuksen takia. Kuluttaja-asiamies lupasi tehdä seuraavat soitot puolestani!!! Eiköhän oikeus ja kohtuu löydy tuollekin maksatukselle. Sitten tiedoksi myös kuluttaja-asiamiehen terveiset. Jos ja kun joudutte tekemään reklamaatiota laskusta sen VOI sitten tehdä ihan kuka tahansa toisen puolesta ilman, että Saunalahti vaatii sitä toista osapuolta puhelimeen "ääneksi" todistamaan henkilöllisyyden!! Tuo toisen "ääni" tunnistamiseksi EI perustu mihinkään lakiin/toimenpiteeseen ja on AIVAN väärä toimenpide Saunalahdelta!!! Tämä nyt koskee ainakin tapauksia jossa korjataan Saunalahden virheellisiä ylimääräisiä maksuja, joita tullaan vaatimaan maksettavaksi kuluttajalle takaisin!!
Ja sitten leuka rintaan ja kohti uusia Saunalahden laskutus oikkuja!!  ::)
Käyttäjätaso 2

No niin enää ei tarvitse jonotella aspaan ainakaan tämän vaimon laskutuksen takia. Kuluttaja-asiamies lupasi tehdä seuraavat soitot puolestani!!! Eiköhän oikeus ja kohtuu löydy tuollekin maksatukselle. Sitten tiedoksi myös kuluttaja-asiamiehen terveiset. Jos ja kun joudutte tekemään reklamaatiota laskusta sen VOI sitten tehdä ihan kuka tahansa toisen puolesta ilman, että Saunalahti vaatii sitä toista osapuolta puhelimeen "ääneksi" todistamaan henkilöllisyyden!! Tuo toisen "ääni" tunnistamiseksi EI perustu mihinkään lakiin/toimenpiteeseen ja on AIVAN väärä toimenpide Saunalahdelta!!! Tämä nyt koskee ainakin tapauksia jossa korjataan Saunalahden virheellisiä ylimääräisiä maksuja, joita tullaan vaatimaan maksettavaksi kuluttajalle takaisin!!
Ja sitten leuka rintaan ja kohti uusia Saunalahden laskutus oikkuja!!  ::)


Asiaan sen enempää puuttumatta...

Tuskinpa kuluttaja-asiamies saunikselle lähtee soittelemaan. Selvitäppä aluksi mikä ja kuka on kuluttaja-asiamies. Heitä on koko Suomessa kokonaista yksi kappale.
No voinen sitten korjata tittelin oikeaksi, kuluttajaneuvoja on oikea nimi ja niitä löytyy suomesta useampi ja se kyllä soittaa Saunalahdelle!!!


Asiaan sen enempää puuttumatta...

Tuskinpa kuluttaja-asiamies saunikselle lähtee soittelemaan. Selvitäppä aluksi mikä ja kuka on kuluttaja-asiamies. Heitä on koko Suomessa kokonaista yksi kappale.


http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/34967487-45c0-4cfe-9d1a-b3c5f73889f4.aspx ' TARGET='_blank
No nyt sitten pitäisi olla tuo vaimon laskutus asia kunnossa tai ainakin niin kuluttajaneuvoja antoi ymmärtää kun hetki sitten soitti minulle. Sanoin kyllä neuvojalle, että mielenkiinnolla jään odottamaan ensi kuun laskua, eihän sitä koskaan tiedä mitä Saunalahti on ajatellut ensi kuussa taas laskuttaa ylimääräistä!!!  😉
😢 eli kylläpäs nyt harmittaa, kun tämän netin kautta ei mikään tunnu toimivan!!!!!
Huomenna marssin suoraan Hesaan Manskun liikkeeseen enkä poistu ennen kuin kaikki on selvää. ei ole varaa eikä hermoja soitella enää asiakaspalveluun.

Osallistu keskusteluun