Kysymys

Saunalahden sopimukset ja tilausvahvistukset!

  • 4 lokakuu 2013
  • 29 kommenttia
  • 4314 katselukerrat

Saako Saunalahti muuttaa sopimuksia jälkikäteen omin päin?

Onko tilausvahvistus sitova?

-Tietämätön

29 kommenttia

Saunalahden oikeudet muutoksiin on määritelty Yleisten Sopimusehtojen kohdassa 11.

Lisäksi muutosoikeksia voi olla mainittu tilausvahvistuksessa ja muissa tilaukseen liittyvissä erityisehdoissa  ja palvelukuvauksissa.

Tilausvahvistus on sitova,
Kiitoksia paljon tiedoista! :)

Entä tuo minun toinen kysymykseni, että saako Saunalahti muuttaa voimassolevia sopimuksia omin päin?

-Tietämätön
Saa niissä rajoissa, jotka ovat ehdoissa mainittu, mutta muuten ei.
Mitä minun olisi nyt järkevintä tehdä, jos Saunalahti ei toimittanut minulle liittymiä eikä laitteita vaikka niistä on minulla tilausvahvistukset paperilla kotona? Samoin minulla on vielä laitteista erikseen Luottokauppa tilausvahvistus paperilla.

Entä silloin, jos Saunalahti muuttaa sopimuksia omin päin jälkikäteen viikkoja myöhemmin Oma Saunalahdessa? Eikös tämä juuri ole lain rikkomista jo sopimusehtojenkin mukaan?

Ensin Sopimukset-kohdassa luki siellä viikkoja, että liittymä "Tilauksessa" keltaisella pohjalla ja Luottokauppasopimuksella tilattujen laitteiden kohdalla luki vihreällä pohjalla "Käytössä". Heti kun aloin kyselemään asiasta, niin näitä sopimuksia muutettiin ihan parin kolmen minuutin sisällä ja sopimuksissa lukeekin nyt vain tietoturvapakettien kohdalla "Käytössä" ja muut tilaukseni tiedot hävisivät sopimuksista kokonaan Oma Saunalahdessa. Asiaa kyllä pahoiteltiin jälkikäteen, mutta jos on tehnyt tuollaiset sopimukset, niin eikö niistä pitäisi ottaa vastuu ja toimittaa tuotteet. Enhän minäkään voisi tehdä Saunalahdelle niin, että ottaisin laitteet ja en maksaisi mitään ja alkaisin väittämään, että en minä niitä ole edes tilannutkaan, vai? Onneksi ehdin kopioida nämä sivut. Ajattelin, että tallennan ne varmuuden vuoksi ennen kysymistä, juuri tällaista tilannetta silmällä pitäen. Aika röyhkeää toimintaa, joten harkitsen kanteen nostamista Saunalahtea vastaan. Mitäs muut ovat tästä mieltä?

 

-Tietämätön
Onko Saunalahdelta tullut mitään selitystä sille, miksi näitä liittymiä ja laitteita ei ole toimitettu?
Asiakaspalvelu4.10.2013 14:01:43

Hei Tuomas!
Kiitos viestistäsi.
Tarkistin asiakastietojasi ja tällä hetkellä Sinulla ei ole Saunalahdella voimassaolevia tilauksia. Keväällä 2013 tehdyt tilausket on peruttu. Ainut voimassaoleva sopimus on Saunalahti Turvapaketti-palvelu.
Autan mieluusti mahdollisissa lisäkysymyksissä. Hyvää viikonloppua!
Ystävällisin terveisin,
xxxx xxxxx Saunalahti Asiakaspalvelu
Palautteesi on meille tärkeä! Vastaa kohtaamiskyselyyn ja kerro, kuinka onnistuimme palvelemaan sinua: http://digiumenterprise.com/answer/?sid=846545&chk=XT6P7B24
Lisätietoja Saunalahden tuotteista saat osoitteesta saunalahti.fi Asiakaspalvelumme yhteystiedot sekä apua ja ohjeita löydät osoitteesta http://asiakastuki.saunalahti.fi

 
 
 
Alkuperäinen viesti
Alkup. otsikko: Mobiililaajakaista / Tuotekyselyt ja tilaustiedustelut: Heippa! Kysyisin tilaukseni tämän hetkisestä tilasta
 
Mikä tilaukseni tila on tällä hetkellä? Asiakasnumeroni on xxxxxxxx. Oma Saunalahden kautta näkyisi, että liittymä(t) on(ovat) tilauksessa ja laitteet jo käytössä, mutta eipä ole vielä mitään laitteita näkynyt... Tosin tietoturvapaketeista tuli jo laskukin vaikka minulla ei ole edes liittymää saati sitten tilaamiani koneita... Maksoin laskunkin jo ajallaan noista tietoturvapaketeista. Minulla on kaikki paperit tilausvahvistuksista ja Luottokauppasopimus. 36kk 0% korolla. Ei ennakkomaksu eikä vakuuksia. Kiitos paljon jo etukäteen! 🙂 Vastatkaa mahdollisimman pian!
 
edit. poistettu henkilön nimi // -moderaattori
NÄMÄ SIIS PITÄÄ LUKEA VIESTI KERRALLAAN ALHAALTA YLÖSPÄIN!

Noissa asiakaspalvelun kanssa käymissäni keskusteluissa on sitten kirjoitusvirheitä jonkin verran. En panostanut noihin viesteihin niin valtavasti! Sorry!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Muokkailimme viesteistäsi pois muutamia tunnistetietoja, asiakastiedot täällä Palstalla kannattaa tallentaa vain profiilitietoihin 🙂

Vaikka haluammekin Palstalla auttaa kaikkia käyttäjiämme mahdollisimman kattavasti, hoituvat jotkut asiat parhaiten puhelimitse tai OmaSaunalahden kautta. Yhteydenottosi käsittely jatkuu siis toisaalla ja tulet saamaan viestiisi vastauksen. Toivottavasti voimme olla sinulle avuksi täällä Palstalla myöhemmin jonkun toisen asian tiimoilta 🙂
Se tässä minua ihmetyttää, miksi rupesit nyt vasta kyselemään laite- ja liittymätilauksistasi, jotka oli tehty jo keväällä 2013?
YHTEISÖN LUOTTOJÄSEN ANTERO AIEMMIN: "Onko Saunalahdelta tullut mitään selitystä sille, miksi näitä liittymiä ja laitteita ei ole toimitettu?"

ANTERO: "Se tässä minua ihmetyttää, miksi rupesit nyt vasta kyselemään laite- ja liittymätilauksistasi, jotka oli tehty jo keväällä 2013?"

Kumpi on mielestäsi oikeassa minä vai Saunalahti? Eikö se ole ydinkysymys? Itsehän juuri kysyit Saunalahden selitystä asiassa ja sen sait etkä sitä, että koska tämä on tapahtunut... mutta sait senkin vielä bonuksena. Tässähän on kaikki kesälomat ja kaikki välissä ja ihmiset tekevät silloin yleensä matkoja... Koska tästä on jo kulunut näinkin kauan aikaa, kuten sanoit, niin eikös olekin ihme, että laitteita ei ole vieläkään toimitettu...?? Sitä paitsi, mistä tiedät, että koska asianajotoimistoni on ollut Saunalahteen yhteydessä? Onko teillä jotakin muutakin yhteistä?

Miksikä se tätä asiaa sitten sinun mielestäsi muuttaa, Antero? Eikös tämä ole vain pahempi asia Saunalahden kannalta? MINUA PUOLESTAAN IHMETYTTÄÄ SE, ETTÄ SOPIMUKSETKIN SAUNALAHTI MENI POISTAMAAN KOKONAAN IHAN OMIN PÄIN... EIKÖ SIINÄ OLISI ENEMMÄN IHMETTELEMISEN AIHETTA!? ONNEKSI OTIN NIISTÄKIN KOPIOT!!! Olen oppinut tämän läksyn juuri Saunalahdelta (siis aina pitää ottaa kopiot kaikesta ennen kuin Saunalahden kanssa alkaa toimia!). Eikö tämä lisäksi kerro jotakin Saunalahden politiikasta ja yleisistä toimintatavoista? Ei varmaan aivan ensimmäinen kerta, vai? OLISITTE ITSE TOIMINEET AIEMMIN!  En nähnyt enää muuta vaihtoehtoa kuin kääntyä asianajajani puoleen. Siltikään asikaspalvelupäällikönne ei toimittanut sopimuksia, tilausvahvistuksia eikä myöskään purkuilmoituksia asianajotoimistolleni! (Hänenkin nimensä oli poistettu noista edellisistä viesteistäni)

Olen ollut näin kärsivällinen jo näin kauan aikaa ja lisäksi olen jo kysellyt asiasta erään paikkakunnan Saunalahti Shopitista (vai mikä sen nimi nyt on) aiemmin, mutta siellä minua ei palveltu oikeastaan mitenkään, mutta suurta välttelyä oli kylläkin havaittavissa, koska minun edelleni vain otettiin uusia asiakkaita. Olen siis jo yrittänyt selvitellä asiaa paaaljon aiemminkin, mutta joka puolelta on tullut seinä vastaan!

Edit: Kappas, asikaspalvelijan ja asiakaspalvelupäällikön nimi on poistettu kokonaan, mutta minun nimestäni on sentään etunimi jätetty jäljelle.

Edit2: Eilen tulikin jo taas uusi lasku Saunalahdelta...

-Tietämätön
Palstan ylläpitäjä Norris:

"Muokkailimme viesteistäsi pois muutamia tunnistetietoja, asiakastiedot täällä Palstalla kannattaa tallentaa vain profiilitietoihin :)

Vaikka haluammekin Palstalla auttaa kaikkia käyttäjiämme mahdollisimman kattavasti, hoituvat jotkut asiat parhaiten puhelimitse tai OmaSaunalahden kautta. Yhteydenottosi käsittely jatkuu siis toisaalla ja tulet saamaan viestiisi vastauksen. Toivottavasti voimme olla sinulle avuksi täällä Palstalla myöhemmin jonkun toisen asian tiimoilta :)"

Minäkin toivon, että tämä asia saadaan selvitettyä ja päästään juttelemaan jostakin muusta. 🙂 Kiitos Norris!

OmaSaunalahden kautta näyttäisi vain sopimukset lähtevän (onneksi otin ne talteen!), joten en nyt kyllä luota oikein kehenkään siellä...

Itse asiaan:

Eihän noista sopimuksista nyt sentään ihan pahoittelemalla vain pääse?! Enhän pääsisi minäkään! Nyt sitten poistitte vielä koko sopimuksetkin! Todella röyhkeää ja *****istä touhua minun mielestäni! Onko tämä yleinen käytäntö Saunalahdella?

Eikö Saunalahden pitäisi edes sentään palauttaa nuo sopimukset tuonne?

Tässähän on nyt rikottu jo melkein kaikkia mahdollisia sopimusehtoja!

Kyllä näyttäisi olevan arka aihe teille. Minä sentään uskallan kyllä seistä

sanojeni takana omalla nimelläni. Teille se näyttää olevan aikamoinen ongelma. Tuossa asiakaspalvelun kanssa käymässäni keskustelussa on ollut sama henkilö koko ajan vaikka nuo x-merkit antavat ymmärtää, että asiakaspalvelija olisi eri välillä. Minun sukunimessäni on x-merkkejä koko ajan yhtä paljon kuin oikeassa nimessäni, mutta teidän asiakaspalvelijanne nimessä tuo x-merkkien määrä vaihtelee. Miksi ei minun nimessäni? Teidän asiakaspalvelijaa ja asiakaspalvelupäällikköähän tässä nyt suojellaan eikä minua. Ettekö te uskalla seistä omien sanojenne takana?

Eikö tämä aihe kestä päivänvaloa?

Mitä mieltä ylläpitäjä Norris on tästä tilanteesta? Sinä sentään näytät olevan kunnon tyyppi! Voiko sopimuksia mennä muka poistelemaan noin vain ihan omin päin?

Mitä mieltä muut ovat tästä tilanteesta?

-Tietämätön
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
roadtrip kirjoitti:

Mitä mieltä muut ovat tästä tilanteesta?

-Tietämätön

Hmmmmm....

Ei sinulta mitään sopimuksia ole poistettu. Tämä Palsta vain on julkinen keskustelufoorumi , johon ei yksittäisten asiakkaiden salaiset tiedot kuulu. Kuten Norris edellä on kertonut , niin parempi on keskustella Saunalahden ylläpidon kanssa käyttäen yksityisviestejä tai Oma Saunalahden kautta.

Palstalla voi tietysti kertoilla asioista yleisellä tasolla ilman yksityiskohtaisia henkilö- ja asiakastietoja. Tämä lienee operaattorinkin mielestä soveliasta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
roadtrip kirjoitti:
Mihin nämä sitten katosivat ja miksi OmaSaunalahdesta? Itse asiakaspavelijahan vielä myönsi noissa edellisissä viesteissä, että nämä sopimukset olivat siellä OmaSaunalahdessa. Miten niille sitten kävi? Pystytkö sinä sitten YHTEISÖN LUOTTOJÄSENENÄ kertomaan miten näille kävi.

 No enpä pysty , kun olen ihan samanlainen asiakas kuin sinäkin.  ;)

Ota yhteyttä asiakaspalveluun. Täällä palstalla asia tuskin ratkeaa , koska täällä keskustelevat pääsääntöisesti asiakkaat. Saunalahden henkilökunta voi auttaa yksittäisissä sopimus- ja ongelma-asioissa , mutta eivät tee sitä useinkaan julkisesti tietosuoja syistä.  Suosittelen poistamaan nuo edellisen viestisi sopimustiedot Palstalta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Tässä yhteydessä komppaan Papparaista 🙂 Aiempi yhteydenottosi on asiakaspalvelussamme jo käsittelyssä, odotathan siis vastausta siihen. Mikäli sinulle on herännyt uusia kysymyksiä edellisen yhteydenottosi jälkeen, voit lähettää uudelleen viestiä asiakaspalveluumme. Palstan kautta tämä asia ei kuitenkaan valitettavasti etene.

Poistin edellisestä viestistäsi näkyville jääneet sopimusnumerot. Mitään henkilö- tai yksilöintitietoja ei tule julkisesti levitellä Palstalla. Pyydän myös, että käyttäydyt hyvin etkä käy muiden käyttäjiemme kimppuun tai kiroile. Palstan pelisäännöt sitovat kaikkia Palstan käyttäjiä, myös sinua. Ymmärrän, että olet vihainen, enkä siis missään nimessä tarkoita etteikö asioista saisi puhua. Tunteiden kuumetessakin täytyy kuitenkin noudattaa yhteisiä sääntöjä.
Kyllä se ainakin reklamaatioon täältä kautta eteni, kun julkistin hieman todistuaineistoa täällä! Sitä ennen asia oli kuulemma Saunalahden osalta käsitelty. 😉 Taitaa edetä vielä siitäkin...

Eli Norris komppaa nyt sellaista ihmistä, joka väittää, että sopimukset eivät ole kadonneet mihinkään. Eikö tämä ole hieman tyhmää, koska Papparainen ei tiedä mitään tästä asiasta (ei voi tietää asiasta, koska hän ei ole saunalahtelainen)? Silloin kannattaa pitää suu supussa. ;)

Eikö tämä aihe edellenkään kestä päivänvaloa? Pitääkö julkistaa lisätodistusaineistoa vielä, tuskin haluatte! 😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
roadtrip kirjoitti: Eikö tämä ole hieman tyhmää, koska Papparainen ei tiedä mitään tästä asiasta (ei voi tietää asiasta, koska hän ei ole saunalahtelainen)? Silloin kannattaa pitää suu supussa. ;)
En epäile , etteikö sopimustietosi olisi olleet kadoksissa Oma Saunalahdesta. Tarkoitin , että itse sopimukset kuitenkin ovat Saunalahdella. Pakko olla vai mistä tuon aiemmassa viestissäsi olevan sopimuslistan sait? Siis sopimukset ja Oma Saunalahti ovat vähän eri asioita. Kyllä itsellänikin joskus on joitakin tietoja Oma Saunalahdesta mystisesti hävinnyt , mutta kyllä ne sinne on takaisin saatu , kun olen ottanut yhteyttä asiakaspalveluun.

Tyhmää tai ei  niin tarkoitukseni oli vain kertoa , miten saat asiasi parhaiten hoidetuksi.  😉
Asiakaspalvelupäällikkö oli kyllä eri mieltä asianajotoimistolleni lähettämässään viestissä. Lisäksi hän ei toimittanut pyydettyjä sopimuksia, tilausvahvistuksia eikä purkuilmoituksia. Purkuilmoituksethan täytyy tehdä kirjallisesti. Niitä en ole saanut sähköpostilla enkä myöskään millään muulla tavalla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
roadtrip kirjoitti:
Asiakaspalvelupäällikkö oli kyllä eri mieltä asianajotoimistolleni lähettämässään viestissä. Lisäksi hän ei toimittanut pyydettyjä sopimuksia, tilausvahvistuksia eikä purkuilmoituksia. Purkuilmoituksethan täytyy tehdä kirjallisesti. Niitä en ole saanut sähköpostilla enkä myöskään millään muulla tavalla.

Aina ei kannata uskoa mitä operaattorin taholta sanotaan , vaan sinnikkäästi ajaa omaa asiaansa. Ei muuta kuin uutta palautetta suoraan sille asiakaspalvelupäällikölle.  😉
roadtrip kirjoitti:
YHTEISÖN LUOTTOJÄSEN ANTERO AIEMMIN: "Onko Saunalahdelta tullut mitään selitystä sille, miksi näitä liittymiä ja laitteita ei ole toimitettu?"

ANTERO: "Se tässä minua ihmetyttää, miksi rupesit nyt vasta kyselemään laite- ja liittymätilauksistasi, jotka oli tehty jo keväällä 2013?"

Kumpi on mielestäsi oikeassa minä vai Saunalahti? Eikö se ole ydinkysymys? Itsehän juuri kysyit Saunalahden selitystä asiassa ja sen sait etkä sitä, että koska tämä on tapahtunut... mutta sait senkin vielä bonuksena. Tässähän on kaikki kesälomat ja kaikki välissä ja ihmiset tekevät silloin yleensä matkoja... Koska tästä on jo kulunut näinkin kauan aikaa, kuten sanoit, niin eikös olekin ihme, että laitteita ei ole vieläkään toimitettu...?? Sitä paitsi, mistä tiedät, että koska asianajotoimistoni on ollut Saunalahteen yhteydessä? Onko teillä jotakin muutakin yhteistä?

Ajattelin, että kyseessä olisi ollut parista laitteesta ja liiittymästä, jolloin niistä kyllä yleensä tilaaja alkaisi varsin pian kyselemään. Kyllä minä olen tässä täysin ulkopuolinen.
Minkä takia edes ehdotitte reklamaatiokäsittelyä, jos ette näe tässä asiassa mitään väärää? Sehän juuri todistaa sen seikan, että tilausvahvistus on sitova!

Eli tämäkö oli nyt sitten se Saunalahden reklamaatiokäsittely? Asiako oli nyt tässä sitten TEIDÄN PUOLELTANNE? Ei tämä nyt ole edes minkään reklamaatiokäsittelyn tulos vaikka niin annetaan ymmärtää. Koko viestissä ei edes mainita sanaa reklamaatio.

11.10.2013  14:38

*Hei Tuomas,

olit tiedustellut Saunalahden tilausvahvistuksista.

Saunalahti lähettää asiakkaan verkkokaupasta tekemistä tilauksista automaattisesti tilausvahvistuksen. Tilausvahvistukseen listataan tilatut laitteet sekä toimitetaan sopimusehdot.

Tämän jälkeen tilaus käsitellään Saunalahdella vielä erikseen. Kun on kyse luottokauppalaitteista syntyy sopimus aina ehdollisena, ja Saunalahdella on lain ja sopimusehtojemme mukaisesti yksipuolisesti oikeus olla hyväksymättä tehtyä tilausta. Sinun tapauksessa Saunalahti on hylännyt tilauksesi luottopolitiikkamme mukaisesti, eivätkä sopimukset ole tulleet voimaan. (OVATHAN TULLEET (ja tilaus hyväksytty!), KOSKA MINULLA ON TILAUSVAHVISTUKSET KOTONA PAPERILLA JA OMA SAUNALAHDESSAKIN LUKI NIIN!!! (todisteet löytyvät edelliseltä sivulta ja muistitikulta) MUTTA KUN NE MENTIIN SITTEN POISTAMAAN!!! ELI TÄMÄ ON TEIDÄN POLITIIKKANNE JA NORMAALI TOIMINTATAPA! SOPIMUKSET YRITETTIIN POISTAA IHAN OMIN PÄIN JÄLKIKÄTEEN! JA LASKUTTUUHAN TUO TIETOTURVAPAKETTIKIN ELI MIKSI VAIN TÄMÄ KOHTA SOPIMUKSESTA ON HYVÄKSYTTY JA MUUT POISTETTIIN OMA SAUNALAHDESTA, KUTEN LUOTETTAVAAN JA KUNNOLISEEN ASIKASPALVELUUN KUULUU? ONKO MUILLA OLLUT SAMANLAISIA KOKEMUKSIA SAUNALAHDESTA JA SEN REILUISTA ASIAKASPALVELIJOISTA JA ASIAKASPALVELUPÄÄLLIKÖSTÄ?)

Ystävällisin terveisin,

Asiakassuhdepäällikkö

Saunalahti
Elisa Oyj 

Nyt Saunalahti vastasi näin. Eli eikö mobiililaajakaista tilausvahvistus ja luottokauppa tilausvahvistus nyt sitten olekaan sitova? Kyllä se on!

Entä kun nuo minun sopimukseni poistettiin kokonaan yksipuolisesti ja minulla on siitä todisteet ja asiakaspalvelija vielä sanoo näin: "Pahoittelen, että OmaSaunalahdessa Yleiset > Sopimukset kohdassa on ollut virheellisesti tieto luottokauppasopimusten voimassaolosta."?

Pääsevätkö he näistä sopimuksista todellakin vain pahoittelemalla ja kertomalla, että tieto onkin ollut virheellinen (ja poistavat sopimukseni kokonaan muilta osin paitsi tietoturvapalveluista, koska he saavat niistä käytännössä ilmaista rahaa)? Ei niistä noin vain pääse!

Sitten tämä kohta, jossa sanotaan että sopimus on määräaikainen?:

TILAUKSESI TIEDOT
Asiakasnumero: XXXXX
LIITTYMÄ
Mobiililaajakaistaliittymän puhelinnumero: XXXXX
Tuote: Saunalahti Mobiililaajakaista 3G
Kuukausimaksu: 12,90 euroa / kk
Avausmaksu: 3,90 euroa
Mobiililaajakaista 3G 3 kk -50%
Mobiililaajakaista 3G kolme ensimmäistä kuukautta -50% hintaan. Sopimus on määräaikainen 24 kuukauden ajan.
Sopimuskauden kokonaishinta 294,15 euroa

Sopimusnumero ja tuote:  XXXXXXXX Saunalahti Mobiililaajakaista 3G   
Tarkennus: kuukausimaksu, määräaikaisuus päättyy 18.05.2015
Tila: Tilauksessa
Hinta: 12,9e/kk

Voiko tuonkin siis muka tehdä ehdollisena vaikka sen päättymispäiväksi kerrotaan 18.05.2015 ja sopimuskauden hinnaksi 294,15e? Eikö se silloin ole alkanutkaan 18.05.2013? 

Sopimuksen synty: "Sopimus tulee voimaan, kun Saunalahti on hyväksynyt asiakkaan tekemän tilauksen esimerkiksi toimittamalla tilausvahvistuksen tai avaamalla palvelun."

Luottokauppasopimus: "Saunalahdella on oikeus vaatia sopimuksen mukaisista maksuista kohtuullinen ennakkomaksu tai vakuus sopimuksen tekemisen yhteydessä,"

Ennakkomaksu, vakuus ja käyttöraja
"Saunalahdella on oikeus vaatia sopimuksen mukaisista maksuista kohtuullinen ennakkomaksu tai vakuus sopimuksen tekemisen yhteydessä,"

Mitenkäs tuo kohta sopimuksen syntymisestä? Tuolla lukee että sopimus tulee voimaan, kun Saunalahti on hyväksynyt asiakkaan tekemän tilauksen esimerkiksi toimittamalla tilausvahvistuksen tai avaamalla palvelun. Voiko tuo sopimus olla silloin ehdollinen, jos he kerran toimittivat minulle tilausvahvistukset? EI!
Purkaminenhan täytyy tehdä kirjallisesti ja siitä pitää ilmoittaa etukäteen, mutta minulle he eivät ole purkamisesta ilmoittaneet sähköpostilla eivätkä muullakaan kirjalliseksi laskettavalla tavalla. He eivät myöskään vaatineet minulta ennakkomaksua tai vakuutta tilausvahvistuksissa. OmaSaunalahdessa luki myöskin vielä viime viikolla luottokaupalla tilattujen laitetilausten kohdalla "Käytössä", joten eikö sopimus tällöin ole voimassa? ON SE! Tuostahan minä otinkin nuo kopiot viime viikolla. Miten Saunalahti voi sanoa, että nuo luottokauppasopimukset eivät ole voimassa ja meni poistamaan sopimukset kokonaan (tosin tietoturvapakettien kohdalle jätettiin "Käytössä" ja se laskuttuu. Tuli jo toinen lasku)?

"Pahoittelen, että OmaSaunalahdessa Yleiset > Sopimukset kohdassa on ollut virheellisesti tieto luottokauppasopimusten voimassaolosta."?
Pääsevätkö he todellakin näistä sopimuksista vain poistamalla ne Oma Saunalahdesta? EIVÄT! Tuolla edellisellä sivullahan on nuo todisteet luottokauppasopimusten voimassaolosta ja minulla on sopimukset vielä kotona paperillakin...

LUOTTOKAUPPA TILAUSVAHVISTUS

Tervetuloa Saunalahden asiakkaaksi!

TILAUKSESI TIEDOT

Tilauspäivä: 18.05.2013
Asiakasnumero: XXXXXX
Laskun toimitustapa: Lasku toimitetaan sähköpostilla.

LAITTEET

Xbox 360 250Gt Value Bundle 6,60 euroa / 36 kk-erää (237,60 euroa)
Reititin B593 4G/WLAN 6,00 euroa / 36 kk-erää (216,00 euroa)
Google Nexus 7 by Asus 3G 9,10 euroa / 36 kk-erää (327,60 euroa)
Nettitikku E392 4G 4,00 euroa / 36 kk-erää (144,00 euroa)
Samsung Tab2 10.1 Valkoinen 3G 11,00 euroa / 36 kk-erää (396,00 euroa)
Apple Macbook Pro 15 Retina 62,45 euroa / 36 kk-erää (2248,20 euroa)
Nettitikku E353 3G 1,00 euroa / 36 kk-erää (36,00 euroa)
HP Envy X2 Touch 23,60 euroa / 36 kk-erää (849,60 euroa)
Reititin E589 4G/WiFi 5,00 euroa / 36 kk-erää (180,00 euroa)
Reititin B683 3G/WLAN 3,75 euroa / 36 kk-erää (135,00 euroa)
Sony PS Vita 3G 8,30 euroa / 36 kk-erää (298,80 euroa)
HP 15-b109eo Ultrabook 20,20 euroa / 36 kk-erää (727,20 euroa)
Samsung Smart PC XE500T1 Win 8 3G 24,95 euroa / 36 kk-erää (898,20 euroa)
Apple Macbook Air 13 34,95 euroa / 36 kk-erää (1258,20 euroa)
Samsung 5 Series Ultra 535U Pink 16,60 euroa / 36 kk-erää (597,60 euroa)
Samsung Note 10.1 Harmaa 3G 15,25 euroa / 36 kk-erää (549,00 euroa)
Samsung Note 10.1 Valkoinen 4G 16,60 euroa / 36 kk-erää (597,60 euroa)
Samsung Note 10.1 Valkoinen 3G 15,25 euroa / 36 kk-erää (549,00 euroa)
Acer Iconia W511 Win 8 3G 19,40 euroa / 36 kk-erää (698,40 euroa)
Samsung Galaxy Camera Valkea 11,35 euroa / 36 kk-erää (408,60 euroa)
Xbox 360 4Gt Kinect Sports 2 8,85 euroa / 36 kk-erää (318,60 euroa)
Samsung NP355E7C-S03SE 17.3 Silver 18,70 euroa / 36 kk-erää (673,20 euroa)
Samsung Series 5 UB Touch A03SE 27,70 euroa / 36 kk-erää (997,20 euroa)

Luotto on koroton. Todellinen vuosikorko on 0%, kun laskun toimitustapana OmaSaunalahti-laskupalvelu
sähköposti- tai tekstiviesti-ilmoituksella.

LISÄPALVELUT

Saunalahti Turvapaketti Single 2,90 euroa / kk
Turvapaketti Single 3kk 0e
Saunalahti Turvapaketti Plus 5,90 euroa / kk
Tietoturvakampanja 3kk 0 euroa

Antero kertoi tuossa aiemmin, että tilausvahvistus on sitova (minullahan on myös todisteet Luottokauppa sopimusten voimassaolosta tuolla edellisellä sivulla... Mutta ne poistettiin asiakaspalvelun toimesta heti kun aloin kyselemään sieltä noiden tilausten tilaa...):

Antero: Saunalahden oikeudet muutoksiin on määritelty Yleisten Sopimusehtojen kohdassa 11.

Lisäksi muutosoikeksia voi olla mainittu tilausvahvistuksessa ja muissa tilaukseen liittyvissä erityisehdoissa  ja palvelukuvauksissa. Tilausvahvistus on sitova,

JOS NÄIN TÄMÄ ASIA NYT TODELLAKIN ON, NIIN MIKSI SITTEN TUOLLA OMA SAUNALAHDESSA OLI SOPIMUKSET VOIMASSA ("KÄYTÖSSÄ") SAMOIN KUIN TIETOTURVAPAKETTIENKIN KOHDALLA JA NE LASKUTTUVAT. OLISIKOHAN SEKIN SITTEN VIRHE?  Moni olisi jo varmasti luovuttanut!

Papparainen: Aina ei kannata uskoa mitä operaattorin taholta sanotaan , vaan sinnikkäästi ajaa omaa asiaansa. Ei muuta kuin uutta palautetta suoraan sille asiakaspalvelupäällikölle.  ;)

Toivottavasti näistä on hyötyä muillekin!

v Olisitko kiittänyt Saunalahtea, jos sinulle olisi tehty samoin kuin minulle? v

//Muokattu viestin lähettäneen asiakassuhdepäällikön nimi pois näkyvistä. -Norris
Käyttäjätaso 3
Kyllä Saunalahti on minullle hyvin hoitanut asiat sitä kiitos
TILAUVAHVISTUKSET OVAT SITOVIA!

Tilausvahvistuksista:

   http://www.taloussanomat.fi/markkinointi/2009/11/20/saunalahti-ja-sonera-jaivat-kiinni-vaarista-hinnoista/200924220/135" rel="nofollow

http://www.taloussanomat.fi/markkinointi/2009/11/20/saunalahti-ja-sonera-jaivat-kiinni-vaarista-hinnoista/200924220/135" rel="nofollow

(!!Ei näytä toimivan noinkaan, joten mene Googleen ja kirjoita hakuun "sonera ja saunalahti jäivät kiinni vääristä hinnoista" ja valitse tuo Taloussanomien juttu!!)

HUOH!, kaikesta puhuminen ei olekaan täällä sallittua (touhu on kuin natsi-Saksassa tai DDR:ssä!) ja kaikista asioista ei sakaan puhua niiden oikeilla nimillä vaikka minulle toisin väitettiin! :smileyshocked: Tämä linkki ei toimi kuin siten, että olen itse kirjautuneena sisään, huhuh! :smileyangry: Linkki ei toimi sen vuoksi, että tuo ei miellytä saunalahtelaisia! En olisi ikinä uskonut, että tämä touhu täällä palstalla olisi näin kieroutunutta ja mätää ja tietyt aiheet eivät todellakaan näytä kestävän päivänvaloa! Asiakkaita kustaan ihan kympillä silmään ja annetaan täysin vääriä tietoja! Olen kyllä kuullut, että tämä Saunalahden palsta olisi aika erikoinen tapaus, mutta kyllä oli silti täysi yllätys, että touhu on ihan tätä luokkaa! Kopioi siis tämä linkki ja liitä se selaimesi osoiteriville:

whttp://www.taloussanomat.fi/markkinointi/2009/11/20/saunalahti-ja-sonera-jaivat-kiinni-vaarista-hinnoista/200924220/135" rel="nofollow (!!ei näytä toimivan noinkaan, joten mene Googleen ja kirjoita hakuun "sonera ja saunalahti jäivät kiinni vääristä hinnoista" ja valitse tuo Taloussanomien juttu!!)  Tarkoituksenani ei edes ollut puhua näistä *****tushinnoista vaan ihan tästä tilausvahvistuksen sitovuudesta! Asiakassuhdepäällikkönnekin valehtelee ihan päin namaa, kuten tuosta hänen minulle lähettämästään viestistä voi lukea! Olen aivan äimänkäkenä! Hävetkää aikuiset ihmiset jos edes ymmärrätte!

Kuluttajaviraston mukaan nuo tilausvahvistukset ovat täysin pitäviä ja sitovia!

Saunalahti ja Sonera jäivät kiinni vääristä hinnoista

Teleoperaattorit ovat ilmoittaneet kännyköille poskettoman halpoja hintoja, sanoo kuluttajaviranomainen. Esimerkiksi Saunalahti on mainostanut Nokia-uutuutta 40 euron hintaan, vaikka se on oikeasti yli kymmenen kertaa kalliimpi.

Taloussanomat   20.11.2009 15:52  34

Kuluttajaviraston mukaan Saunalahden ja Soneran virheellisiin ilmoituksiin ovat syynä järjestelmävirheet.   Liian alhaiset hinnat ovat päätyneet kuluttajille aina heidän tilausvahvistuksiin saakka.   Internetissä on useilla keskustelupalstoilla kyselty, pitääkö tuote saada väärin mainostetulla hinnalla, kertoo kuluttajavirasto.

Esimerkiksi Saunalahti ilmoitti Nokian X6-puhelimen hinnaksi 39,80 euroa, kun sen oikea hinta on 477,60 euroa. Myös Soneran verkkokaupassa on havaintojen mukaan useille eri tuotteille kerrottu liian alhainen hinta.

Mitä pitäisi tehdä?

Kuluttaja-asiamies ei osaa antaa täsmällistä vastausta siihen, sitooko virheellinen hinta myyjää.

Operaattoreiden ratkaisuihin tyytymättömälle asiakkaalle se antaa neuvoksi, että tilaaja voi viedä kiistan kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.   – Pääsääntö on, että verkkokaupassa ja tilausvahvistuksessa oleva hinta sitoo elinkeinonharjoittajaa. Jos hinnassa on kuitenkin niin selvä virhe, että kuluttajan pitäisi ymmärtää se vääräksi, hinta ei ole sitova, ohjeistaa virasto.

-Tietämätön
Siinä linkissäsi on virhe, kyllä se oikein laitettuna toimii;)

www.taloussanomat.fi/markkinointi/2009/11/20/saunalahti-ja-sonera-jaivat-kiinni-vaarista-hinnoista/200924220/135
Kiitos Antero Sinulle vaikkakin epäilen jo muuta! Sanon tämän rehellisesti toisin kuin jotkut...  Tämän asian hoito on joka tapauksessa ollut aika hassua...!  🙂 🙂 :)

Moni ihminen on varmasti luovuttanut tämän teidän "raskaahkon" systeemin takia... 😉 😉 ;)

Pari vastausta ylempänä olevaan moderointiin: Olisitte nyt vähän edes mainostaneet! 🙂
Eli ovatko nuo tilausvahvistukset sitovia vain asiakkaan puolelta? Tuosta alla olevasta lehtikirjoituksesta saa kyllä täysin sen käsityksen, että ne sitovat myös Saunalahtea.

Minun tapauksessani sopimuksia poisteltiin omin päin jälkikäteen Saunalahden puolelta vaikka noissa ehdoissakin tällainen tapa on jo sopimusrikko. Mitä minun nyt siis kannattaisi tehdä, kun tuossa minun tapauksessani on tapahtunut selvä sopimusrikko Saunalahden puolelta ja lisää Turvapakettilaskuja senkun vain paukkuu sähköpostiini? Kaipaisin siis muiden mielipiteitä ja neuvoja, miten minun kannattaisi edetä asiassa. Loistavaa asiakaspalvelua Oma Saunalahdessa, kun ottaa yhteyttä tuonne niin vain sopimukset katoavat ja tämähän on juuri sitä mitä ei saisi tehdä eli poisaa tai mukata sopimuksia omin päin jälkikäteen. Sopimusten pitäisi olla kummankin osapuolen saatavilla ja niitä ei pitäisi mielestäni edes pystyä poistelemaan. Kiitoksia paljon vaan saunalahden asiakaspalvelijalle ja asiakassuhdepäällikölle. Ihan turhaan yritin valittaa, sopimukset poistettiin omin päin ja en saanut siitä minkäänlaista selvitystä. Miksi näin voi tehdä? Eikö tuo juuri ole SOPIMUSRIKKO?! Taitaa olla ihan yleinen tapa Saunalahdella tuo sopimusten poistelu, koska asikaspalvelijakin tarttui noin rivakasti asiaan ihan omin päin muutaman minuutin aikana, kun kerroin että sopimukset ovat voimassa vaikka toisin väitettiin ja vieläpä kolme kertaa. Ottakaa ihmiset aina kopiot kaikista sopimuksista, koska tällainen on ilmeisesti aivan yleistä niin Saunalahdella kuin muissakin putiikeissa tänä päivänä. Tuohon pitäisi saada oikein joku laki, että sopimuksia EI olisi edes mahdollista POISTAA KOKONAAN omin päin. Näitä tapahtuu varmasti vaikka kuinka paljon Suomessa ja pieni ihminen on aika voimaton tällaisten sopimusrikkojen tapahtuessa, aina pitäisi lähteä oikeuteen, huoh! Toisin päin nuo tilausvahvistukset kyllä näyttävät pitävän (kuten alla olevasta Taloussanomien jutusta selviää!) ja ihmisiä houkuteltiin kytkyliittymiin vuosiksi väärien hintojen avulla! Noh, saivathan asiakkaat sentään puhelimen noin 11-kertaisella hinnalla! ja vielä kuulemma 290 euron kuulokkeet kaupan päälle! (tai voiko tuota sanoa kaupan päälle, koska niistä 290 euron kuulokkeistakin joutui sitten vielä maksamaan, voi aikoja voi tapoja!).

Tuossa linkki vielä omaan tapaukseeni, jossa Saunalahden mukaan ei ole tapahtunut mitään väärää (haloo?!):

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Yleinen-keskustelu/Saunalahden-sopimukset-ja-tilausvahvistukset/m-p/311219#U311219

  Saunalahti ja Sonera jäivät kiinni vääristä hinnoista

Kuva: Timo Jaakonaho/Lehtikuva

20.11.2009 15:52 Teleoperaattorit ovat ilmoittaneet kännyköille poskettoman halpoja hintoja, sanoo kuluttajaviranomainen. Esimerkiksi Saunalahti on mainostanut Nokia-uutuutta 40 euron hintaan, vaikka se on oikeasti yli kymmenen kertaa kalliimpi.

 





 
Kuluttajaviraston mukaan Saunalahden ja Soneran virheellisiin ilmoituksiin ovat syynä järjestelmävirheet.
             Liian alhaiset hinnat ovat päätyneet kuluttajille aina heidän tilausvahvistuksiin saakka.
          Internetissä on useilla keskustelupalstoilla kyselty, pitääkö tuote saada väärin mainostetulla hinnalla, kertoo kuluttajavirasto.
    Esimerkiksi Saunalahti ilmoitti Nokian X6-puhelimen hinnaksi 39,80 euroa, kun sen oikea hinta on 477,60 euroa. Myös Soneran verkkokaupassa on havaintojen mukaan useille eri tuotteille kerrottu liian alhainen hinta.
Mitä pitäisi tehdä?
          Kuluttaja-asiamies ei osaa antaa täsmällistä vastausta siihen, sitooko virheellinen hinta myyjää. 
    Operaattoreiden ratkaisuihin tyytymättömälle asiakkaalle se antaa neuvoksi, että tilaaja voi viedä kiistan kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
– Pääsääntö on, että verkkokaupassa ja tilausvahvistuksessa oleva hinta sitoo elinkeinonharjoittajaa. Jos hinnassa on kuitenkin niin selvä virhe, että kuluttajan pitäisi ymmärtää se vääräksi, hinta ei ole sitova, ohjeistaa virasto.
 

Taloussanomat

 

 

 

Nimim. Tietämätön?

 

Tästä olikin jo keskustelu käynnissä, joten siirretty tänne. -Sanaseppä

Osallistu keskusteluun