Kysymys

Saunalahti k*settaa taas..

  • 15 huhtikuu 2012
  • 42 kommenttia
  • 2415 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Kannelmäen Prismassa on Saunalahden myyntipista. Siellä myydään (hienolle liitutaululle kirjoitetussa tarjouksessa) pakettia, jossa voi puhua lähes rajattomasti Elisa-verkon liittymiin ja sisältää mobiililaajakaistan hintaan 4,90€/kk. Otinoa tuollaisen paketin helmi-maaliskuun vaihteessa. Kappas kun oma.saunalahden mukaan minulla on nyt sitten Satakieli2000 liittymä ja mlk. Hinta onkin muuttunut: ensin veloitus oli 2,90+4,90€/kk. Kun huomautin asiasta, sain vastauksen, että tuo 2,90€ on tullut vahingossa ja että se hyvitetään erikseen laskullani vuoden 2012 loppuun asti, jolloin hinta onkin tuo 2,90+4,90€/kk. Yritin useaan kertaan vääntää rautalangasta, ettei tarjouksessa ole mitään mainintaa asiasta ja että myyjäkään ei tullut tuollaista maininneeksi, sain vastauksen, että Prismassa on virhe. Vääntelin lisää rautalankaa ja siirryin ratakiskoon... Mikään ei auttanut, mutta eipä muuttunut myöskään tuo harhaanjohtava mainos Prismassa vaan pakettia myydään vielä nytkin ko. pisteessä hintaan 4,90€/kk. Ei mainintaa "hinnan korotuksesta" tai 12kk alennuksesta. Pöhköin asiakaspalvelun tyyppi kertoi jopa, ettei kyseessä ole määräaikainen liittymä ja että voisin irtisanoa sen koska vain (KAPPAS! Enpä tajunnutkaan...). Parasta oli, että sama pöhkö kertoi minulle, ettei asiakaspalvelu voi sille mitään, jos myyntipiste ei korjaa mainontaansa. Niinpä.. Se on kuitenkin Saunalahden oma piste... Kukas sille sitten voi?

Lopulta soitin asiakaspalveluun. Pääsin kuin ihmeen kaupalla heti läpi, mutta aspan setä ratkaisi ongelmani laittamalla minut jonoon (kesken lauseen). Soitin uudestaan ja toinen setä kertoi, että kyllä tuon hinnan pitäisi olla niin kuin on Prismassa sovittu. Hän lupasi tsekata asian ja pyysin siitä sähköpostitse vahvistuksen. Sain kuin sainkin sen, mutta siihen oli kopioitu nuo virheelliset tiedot:

Hei,
Tässä on puhelinnumeron 0XXXXXXXXX liittymätyyppi ja hinnat.

Satakieli 2000 liittymätyyppi, vuoden kuukausimaksut 0 euroa/kk.(Kampanjan jälkeen 2,90 euroa.)

Mobiililaajakaista Mini, hinta 4,90 euroa/kk.Jep. Olenkohan vähän tyhmä kun en ymmärrä, mutta siellä Prismassa ei vaan ollut tuollaista "pakettia" myynnissä. Tänään sain sieltä jopa kouraani mainoksen, jossa on tuo 4,90€/kk:


42 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Kannelmäen prisman tarjouslipukkeista "yritysjärjestelyihin, ilimankos ei "vanha" enää täältä taho haluamaansa löytää millään :):smileyrolleyes:
Käyttäjätaso 1
Eipä ole asiakaspalvelijoita enää kuulunut...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Optio kirjoitti:
Anteeksi Hyvis, oli väärä sanavalinta tuossa kohtaa.

Edit.... "viisastelu"-sanan kohdalla oikeampi olisi voinut olla "toistaminen"

en minä loukkaantunut enkä ole asettamassa itsenäni muita ylemmäksi, virhe tuli omassa sanavalinnassani joka tässä kohtaa sai asiassa väärän vivahteen.

Eipä mitään, tuleehan näitä. Tarkoitin, että usein tuolla viisastelulla tarkoitetaan sitä, että se toinen yrittää korottaa itseään. Siis se "viisastelija". Tuo niinkuin alitajuisesti on useamman mielessä.
Käyttäjätaso 4
Hyvis kirjoitti:

Workaholic kirjoitti:



Tässä kannattaa muistaa, että yritystä nimeltä Saunalahti Group Oy ei ole enää olemassa. Se fuusioitui Elisaan vuoden vaihtuessa.


  Miten se mahtaa liittyä siihen, ettei asioita hoideta kunnolla? Niin paitsi että ongelmia ei aikanaan ollut ennen kuin Elisa-kytkös syntyi. Vai vihjaatko, että asiat olisivat nyt paremmin kuin ennen fuusiota?


Sillä tavalla liittyy, että olemattoman (=Saunalahden) päälle ei kannata enää tämän hetken ongelmia kaataa. Eli tämän päivän palautteet Elisalle.

Yhteistyö Elisan kanssa alkoi silloin lähes kymmenen vuotta sitten. En kyllä löisi vetoa sen puolesta, etteikö Saunalahden Serverin ja Jippii Groupin aikoina ollut ongelmia. Mutta en tosiaan muista mitään yksittäisiä suurempia asioita. Omalla kohdalla lankaverkon modeemi- ja ISDN-yhteyksien kanssa piti säädellä. Mutta kun ne toimi, niin mitään ongelmia ei ollut. GSM-liittymien myynti viivästyi alussa luvatusta ja kaikki ennakkoon varatut puhelinnumerot eivät pysyneet järjestelmässä varattuina, vaan menivät uusjakoon. Myyntibonusten saaminen jälleenmyyjille oli alussa "hieman" hankalaa muiden operaattoreiden toimintatapoihin verrattuna.

Mutta sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee. :)



Moi,

Saunalahden tuotteisiin ja palveluihin liittyvissä asioissa voi ja pitääkin toki edelleen olla yhteydessä suoraan Saunalahteen. Ensisijaisesti asiat kannattaa selvittää asiakaspalvelumme kanssa, jonka kautta myös mahdolliset palautteet välitetään eteenpäin.

Ohessa yhteystiedot: (jotka löytyvät myös osoitteesta http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/300/yhteystiedot/ )

Asiakaspalvelu:

(09) 4243 0456

Yhteydenotto sähköisesti:

https://www.elisa.fi/saunalahti/yhteydenotto/ tai web.gsm@saunalahti.com

Postiosoite: Saunalahti, PL 8, 00061 ELISA
Käyttäjätaso 1
Saippua kirjoitti:
Moi,
Saunalahden tuotteisiin ja palveluihin liittyvissä asioissa voi ja pitääkin toki edelleen olla yhteydessä suoraan Saunalahteen. Ensisijaisesti asiat kannattaa selvittää asiakaspalvelumme kanssa, jonka kautta myös mahdolliset palautteet välitetään eteenpäin.

Ohessa yhteystiedot: (jotka löytyvät myös osoitteesta http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/300/yhteystiedot/ )

Asiakaspalvelu:

(09) 4243 0456

Yhteydenotto sähköisesti:

https://www.elisa.fi/saunalahti/yhteydenotto/ tai web.gsm@saunalahti.com

Postiosoite: Saunalahti, PL 8, 00061 ELISA

Luitko ollenkaan alkuperäistä viestiä. Olen yrittänyt saada asiaa hoidettua asiakaspalvelun kautta, ilman että se etenee mihinkään. Ja mitä virkaa tuolla asiakaspalvelun välittämällä "palautteella" myyntipisteelle on, jos asiakaspalvelun vastaus on "että me emme täällä asiakaspalvelussa voi mitään jos myyntipiste..."
Käyttäjätaso 4
Hei Workaholic,

olen toki tietoinen alkuperäisestä asiastasi ja pahoittelen edelleen kovasti asiaa. Viittasin edellisellä vastauksellani nimenomaan keskusteluun siitä, että käsitelläänkö Saunalahden asiat /palautteet / reklamaatiot Saunalahdella.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Saippua kirjoitti:
Hei Workaholic,

olen toki tietoinen alkuperäisestä asiastasi ja pahoittelen edelleen kovasti asiaa. Viittasin edellisellä vastauksellani nimenomaan keskusteluun siitä, että käsitelläänkö Saunalahden asiat /palautteet / reklamaatiot Saunalahdella.

Mutta vieläkään ei Saunalahden edustaja voi myöntää että ovat olleet väärässä ja että korjaavat workaholicin laskutuksen ja poistavat hinnoittelun määräaikaisuuden.

Kuinka tämä voi olla näin vaikeaa.
Käyttäjätaso 4
Hei,

kuten jo aikaisemmin kirjoitinkin, myönnämme toki, että tarjouslipuke on ollut puutteellinen hinnoittelun voimassaolon osalta. Parannamme ohjeistustamme tulevaisuudessa tällaisten lipukkeiden osalta.

Workaholicin liittymäasia tulee sen sijaan hoitaa henkilökohtaisesti asiakaspalvelumme kautta, mikäli liittymäasioissa on edelleen epäselvyyttä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Saippua kirjoitti:
Hei,

kuten jo aikaisemmin kirjoitinkin, myönnämme toki, että tarjouslipuke on ollut puutteellinen hinnoittelun voimassaolon osalta. Parannamme ohjeistustamme tulevaisuudessa tällaisten lipukkeiden osalta.

Workaholicin liittymäasia tulee sen sijaan hoitaa henkilökohtaisesti asiakaspalvelumme kautta, mikäli liittymäasioissa on edelleen epäselvyyttä.

Ja vieläkään ei voi sanoa suoraan täällä että virhe tulee korjatuksi kun workaholic ottaa yhteyttä. Nytkin vastauksesi muotoiltu välttelevästi.

Myönnätte että on ollut tarjouslipuke on puutteellinen. Mutta eikö voi suoraan sanoa että siitä puuttuu hinnoittelun määräaikaisuus, ja toisaalta että asiakkaalle ei ole myöskään tämän kertomuksen mukaan suullisestikaan asiasta mainittu. Tällöin asiassa ei pitäisi olla epäselvyyttä.

Ilmeisen kovalle ottaa Saunalahti/Elisalle myöntää julkisesti olevansa väärässä ja hyvittävänsä asiakasta. Vai pitääkö tänne saada joku "isompi herra" vastaamaan.
Kannattaa olla asiakaspalveluun yhteydessä ja pyytää esimiehen soittamaan sinulle. Jos asia ei vieläkään ratkea, kannattaa tutustua kuluttajaviraston nettisivuihin ja tarvittaessa soittaa kuluttaja-asiamiehelle. Sieltä saa neuvoja. 

Koska mielestäni tuo on virheellinen mainos, kuluttaja on oikeutettu reklamoimaan asiasta. 

Taitaa nykyinen asiakaspalvelusysteemi olla outo. Eikös siellä kuulu olla sellaisia ihmisiä töissä, jotka osaavat asiansa ? vai onko saunalahdella samanlainen systeemi kuin dna:lla, että aspa:n puhelut menevät puhelinpalvelukeskukseen, jossa voi vastata jopa juuri aloittanut työntekijä ? Silloin ei voi olla tieto/taito vielä ihan parhaimmasta päästä..

Toivottavasti ketjun aloittaneen asia selviää.. 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
SatuMG kirjoitti:
Kannattaa olla asiakaspalveluun yhteydessä ja pyytää esimiehen soittamaan sinulle. Jos asia ei vieläkään ratkea, kannattaa tutustua kuluttajaviraston nettisivuihin ja tarvittaessa soittaa kuluttaja-asiamiehelle. Sieltä saa neuvoja. 


Tarkennuksena edelliseen viestiin: Kuluttaja-asiamiehelle eli Kuluttajaviraston ylijohtajalle ei voi suoraan soittaa.. Kuluttaja-asiamiehen tehtäviin kuuluvat pääasiassa yritysten neuvonta ja ohjaus sekä kuluttjaviraston johtaminen. Eli hän ei siis hoida yksittäisen asiakkaan asioita. Sellaisista asioista voi olla yhteydessä Kuluttajaneuvontaan.
Käyttäjätaso 1
Saunalahdelta soitteli herra, joka pahoitteli kampanjan epäselvyyttä JA ENNENKAIKKEA OLI ENSIMMÄINEN SAUNALAHDEN (ja jottei kellekään tulisi paha mieli niin ELISAN) edustaja, joka sanoi, että mainonnassa on selkeä VIRHE...

Sitä tosin tuskin saa kirjallisena mihinkään sieltä suunnalta, mutta "sisäisen asiakaspalautekoulutuksen ja sopimuksen varmentamisen vuoksi 😉 " puhelu on tallennettu, joten löytyy tuo "mustana valkoiselta".

On se jännä, että Elisalla on edelleen "kriisiviestintä" niin hukassa.. Nythän tapa on edelleen sama kuin aiemminkin:

1. Jokin menee pieleen.

2. Kiistetään minkään olevan pielessä.

3. Myönnetään mahdollinen epäselvä asia, mutta kiistetään virhe.

4. Syyllistetään ja/tai epäillään asiakasta.

5. Kiistetään virhe varmuuden vuoksi uudestaan.

6. Kiistetään vielä kerran.

7. Annetaan ymmärtää, että ehkä virhe onkin olemassa, mutta se on mitätön pikku juttu.

8. Yritetään vielä kerran kiistää, josko asiakas ei enää jaksaisi valittaa.

9. Vähätellään asiaa uudestaan.

10. Myönnetään virhe, mutta ei missään tapauksessa julkisesti.

11. Annetaan ymmärtää, että tästä on opittu jotain.

12. Odotetaan kuukausi pari ja ryssitään uudestaan. Palataan kohtaan yksi.

Nytkin.. Jos vaan olisi asiakaspalvelu hoitanut asian fiksusti ja soittanut muutaman puhelun (jos ei itsellään valtuuden riitä) ja laittanut sen "alennuksen" jatkumaan toistaiseksi. Vaikka olisin pitänyt liittymätyypin voimassa kolme vuotta olisi Elisan "tappio" ollut (24kk x 2,90€) yhteensä 69.9€. Mitä maksoi se, että laitoin kaikki liittymät numeronsiirrolla menemään Tele Finlandille ja myyjä soitteli perään ja antoi kaikkiin liittymiin puheaikaa ja vähän extranettiäkin samaan hintaan. Jo esimerkiksi 4 x 100min x 24kk = vähintään 633€ + se netti erikoishintaan + aspan työtunnit + negatiivinen kirjoittelu netissä... Eli tosi kannattavaa. Kyse ei voi olla mistään muusta kuin systemaattisesta kusettamisesta, sillä ehkä yksi 30 asiakkaasta jaksaa valittaa asiasta.

Mistä näitä senttejä oikein tulee...? :smileyhuh:
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Hieno kirjoitus, ja ei taida ollla tuohon mitään lisättävää kuin että pitää olla todella tarkka asikkaana (ja taidan itse sitä olla) että asiat menee oikein. Ja kun ei se 99 % (ja vähän päälle) asiakkaista taida jaksa välittää, niin siitähän niitä senttejä todellakin tulee, mutta hieman väärään suuntaan.

Mutta mihinkäs sitä saunikselta vaihtaisi... vaihtoehdot, plussat ja miinukset huomioiden, taitavat jäädä kokonaisarvioissa sauniksen taakse... valitettavasti.
Käyttäjätaso 1
hvihavai kirjoitti:
Mutta mihinkäs sitä saunikselta vaihtaisi... vaihtoehdot, plussat ja miinukset huomioiden, taitavat jäädä kokonaisarvioissa sauniksen taakse... valitettavasti.

Juu.. Valitettavasti hyvää teleoperaattoria on vaikea nykyisin löytää. Ehkä tuonne Soneran leiriin pitäisi lähteä, kun siviililuurissa alkaa olemaan oikeastaan pääasiallinen käyttö tuolla netin puolella sekä puheluiden vastaanottamisessa. Liittymiä on ollut käytössä (omia ja työnantajan) oikeastaan kaikilta.

Paras asiakaspalvelu on ollut mennen tullen Soneralla, hinta-laatu-suhde TeleFinlandilla ja innovatiivisuus (joka tosin näkyy puolivalmiina tuotteina, kuten usein Nokiallakin käy) Saunalahdella. Niin ja Radiolinjan mainokset oli ihan kivoja. DNA:lla taas parasta oli... Tuota... No, on jokaisella jotain hyviäkin puolia. Kai?

P*skimman asiakaspalvelun tittelistä kisaavat kovasti SL ja DNA. SL:lla palvelu on yleensä ystävällistä, mutta on todennäköisempää saada lotosta 7 oikein kuin Saunalahden asiakaspalvelusta kolme kertaa sama vastaus samaan kysymykseen. Eniten noissa kahdessa kuitenkin kummastuttaa, että kummassakaan ei kukaan uskalla tulla esiin ja myöntää, että kyllä, minä se olen. Minä olen vastuussa tästä palvelusta/tuotteesta/virheestä jne. Ja ei, älkää kukaan tulko kertomaan että kyllähän Panu...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Workaholic kirjoitti:
 Ja ei, älkää kukaan tulko kertomaan että kyllähän Panu...

Ai että kyllä mä muistelen lämmöllä niitä aikoja kun P.Lehti oli aktiivina foorumeilla ja sieltä sai aina "ison jehun" sanan asioihin kun epäselvyyksiä oli. Panuun sai tiukassa paikassa ottaa jopa suoraan yhteyttä jos ei normaalit keinot riittäneet ja sitten alkoi tapahtumaan ja turbolla.
Asiakaspalveluhan on olemassa vain siksi että he kuuntelevat sujuvasti kun asiakkaat valittavat kokemastaan vääryydestä, Aspan tarkoitus on vain rauhoitella ja saada asiakas luopumaan oikeuksistaan.

Muutenhan kaikki valittaisivat aina Kunkku-kuluttajassa tai kirjoittelisivat kaiken maailman keskutelupalstoille. Vanha sanonta: "Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas" -pitää edelleen paikkansa.

Yritysmaailmassa reklamointi hoidetaan siten että aspalta kysytään vain päällikön puhelin numero jolle sitten soitetaan. Jos tämä päälikkökään ei saa asiaa kuntoon, niin kysytään hänen päällikkönsä numero...
Käyttäjätaso 1
Eipä juuri matkapuhelinoperaattoreilla kukaan halua tulla nimensä kanssa esiin ja kertoa, että hei "MÄ VASTAAN TÄSTÄ".

Osallistu keskusteluun