Kysymys

Saunalahti muuttaa asiakaspalvelun maksulliseksi!

  • 28 heinäkuu 2008
  • 60 kommenttia
  • 4684 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Hittolainen.

Juuri tämän takia siirsin itseni pois soneralta, kun he rupesivat alkuvuodesta ottamamaan maksua asiakaspalveluun soittamisesta..

No onneks kotitotaaliin kuuluu "ilmaset" lankapuhelut, että tän voi tavallaan kyllä kiertää, mutta kyllä sylettää silti, ettei jokapaikasta voi soittaa mite haluaa asiakaspalveluun (jos ne nyt siellä sattuis joskus vastaileenkiin).

Sori avautuminen, mutta nyt o vähä petetty olo.

60 kommenttia

jos pysyy lanka numeron hintana niin sitten ei haittaa kun on pikku kolmonen käytössä. Sitä ei vaan soitella niin pienestä kuin ennen:)

mutta jos muuttuu palvelunumeroksi niin sitten käydään Majakassa /meiliaillaan ja odotellaan muutama viikko vastausta. Toivottavasti tämän myötä jonot purkautuu ja palvelutaso parantuu.
"Asiakaspalveluun soittaminen on maksutonta soitettaessa kotimaassa Saunalahden liittymästä 15.8.2008 asti. Muista liittymistä soittaminen maksaa normaalin paikallis-, kauko- tai matkapuhelumaksun. Jonottamisesta peritään sama maksu kuin muustakin puhelusta."

Tuollainen ilmoitus juu on ilmestynyt. 😕 Jos toi lankanumero pitää niin ei mitään hätää tosiaan toistaiseksi. Totaali kun on itselläni 🙂 Tosin Saunalahti vois kehittää samantapaisen kuin Sonera. Jos puheluun ei vastata 4min niin asiakas voi halutessaan jatkaa jonotusta tai painaa numeroa 1 jolloin puhelu katkeaa ja jättää soittopyynnön saunalahdelle.
toisaalta ei ole kiva paketti liittymän omistajia joutua Sauniksen takia ylimääräisiä puhe minuutteja maksamaan siis mitä saldoa paketissa.

Pikku Kolmosessahan ei olekaan mitään väliä koska asiakas maksaa vain käytöstä eikä tarvitse miettiä menetettyjä minuutteja aspaan.

mutta toivon ,että vastaus aika nopeutuu tuohon 2min mihin viranomaiset ovat vetämässä. Olisko jotain tekemistä asian kanssa vai kaukaa haettua? samapa tuo toisaalta on kunhan pitkät jonotus ajat lyhenisivat merkittävästi.
toisaalta ei ole kiva paketti liittymän omistajia joutua Sauniksen takia ylimääräisiä puhe minuutteja maksamaan siis mitä saldoa paketissa.


Saunalahden asiakaspalvelu palvelee jatkossakin asiakkaita täysin veloituksetta asiakaspalvelun yhteyssivuston kautta. Ja asiakkaat voivat käytännössä hallita liittymiään täysin haluamaansa ajankohtaan itse oma.saunalahti.fi:n kautta.

/ panu.
Käyttäjätaso 2

toisaalta ei ole kiva paketti liittymän omistajia joutua Sauniksen takia ylimääräisiä puhe minuutteja maksamaan siis mitä saldoa paketissa.


Saunalahden asiakaspalvelu palvelee jatkossakin asiakkaita täysin veloituksetta asiakaspalvelun yhteyssivuston kautta. Ja asiakkaat voivat käytännössä hallita liittymiään täysin haluamaansa ajankohtaan itse oma.saunalahti.fi:n kautta.

/ panu.


Valitettavasti oma.saunalahden kautta ei voi kaikkea hoitaa, esimerkiksi vikailmoitukset on pakko soitella. Liittymätyyppien tilauksiakin on ollut pakko soitella kun oma.saunalahti ei hommaa ole tunnistanut, esimerkkinä tämä nettitikkutarjous ja aikanaan multisim oli pakko hoitaa ihan ihmisen kanssa. Viiltatkaa ihmeessä oma.saunalahti kuntoon, ei se kauheasti vaadi.


Valitettavasti oma.saunalahden kautta ei voi kaikkea hoitaa, esimerkiksi vikailmoitukset on pakko soitella.


Onneksi tuo vikailmoitus numero pysyy maksuttomana (saunalahden liittymistä)
Käyttäjätaso 2
Olenko ymmärtänyt oikein, että numeroon (09) 4243 0404 voi tehdä vikailmoituksen, vaikkei sitä sanotakaan Saunalahden sivuilla. Ja tämä numeroko pysyy Saunalahden liittymästä soitettaessa maksuttomana myös jatkossa.

toisaalta ei ole kiva paketti liittymän omistajia joutua Sauniksen takia ylimääräisiä puhe minuutteja maksamaan siis mitä saldoa paketissa.


Saunalahden asiakaspalvelu palvelee jatkossakin asiakkaita täysin veloituksetta asiakaspalvelun yhteyssivuston kautta. Ja asiakkaat voivat käytännössä hallita liittymiään täysin haluamaansa ajankohtaan itse oma.saunalahti.fi:n kautta.

/ panu.


kannattaisiko sivusto ensin korjata / päivittää ajankohtaiseksi Multisim palvelun osalta?
ei kannattaisi mainostaa sellaista missä tiedot laahaavat kuukausia takaperin.

ja mitä tuohon itse hallinta sivustoon tulee, oletko ajatellut Panu kuinka moni haluaa ja tykkää kertoa asiansa puhelimitse joka on nopeampaa kuin kirjoitella oma.saunalahti sivuston kautta?
vastauksen saamisessa kuitenkin kestää ja jos aspan tarvitsee esittää tarkentava jatko kysymys niin taas odotellaan.

no nähtäväksi jää kuinka paljon tämä auttaa jonojen purkamiseen. Olen lähettänyt palautteen tuosta jonotuksesta muutenkin koska Saunalahden laskuri ei pidä paikkaansa yhtään.

tiedotteen mukaan yli 10min jono voisi kuvitella 11min tai vaikka 20min mutta kun se on todellisuudessa yli 30min!

olisiko realestisuus paikallaan vai eikö tekniikka salli?

itse lopetan puhelun heti ja soitan myöhemmin jos tietäisin jonotuksen kestävän yli puoli tuntia eikä yli 10min.
Ainakin tällä saadaan jonotusaikoja lyhennytteyä, kun ihan kaikki hätäisimmät eivät asiakaspalveluun soittele. Tuo oma.saunalahti.fi-palvelu sekä sen Viestit-toiminto pitäisi saada kuntoon ja niin hyvälle tasolle, että ainoastaan oikeissa hätätapuksissa tarvisi ottaa puhelin käteen.

KotiTotaalin Nettipuhelimesta soittelu asiakaspalveluun lienee jatkossakin ilmaista?
kysytään tyhmänä: mitä pahaa on jos asiakas soittaa Saunalahteen missä tahansa kysymyksissä?

jos kyseessä vaikka mummo tai pappa joka hankkinut ensimmäisen puhelimen ja liittymän niin sorsitaanko heitä siitä hyvästä etteivät osaa hoitaa asia netin kautta?

kaikkihan eivät koneista ymmärrä ja asia helpompi selvittää puhelimitse ja nopeampaa. Tässä mennään itsepalveluun jossa ei aina löydy vastauksia toisin kuin puhelinpalvelussa voi kysäistä vaikka pomolta tiukan paikan tullen. Mutta jos Saunis tätä haluaa niin näin sitten mennään ja katsotaan miten asiakkaat (v) ihastuu asioiden hoitamiseen.
Liittymien siirtäminen DNA:lle aloitettu. Maksan saunalahden palkat jo muutenkin, en suostu asiakas"palvelusta" maksamaan
itsekin siirtäisin muualle jos olisi pikku kolmosta vastaava liittymä tarjolla. Pitääpä varmaan aloittaa ehdottelut kilpailevalle operaattorille. Kurja juttu kuinka vielä vuosi pari sitten pidin Saunista ehdottomasti parhaana ja tuli kehuttua kavereille ja ottivat liittymän mutta nyt taidan kohta saada syödä sanani ja ties mitä muuta on tulossa.. 🙂

Liittymien siirtäminen DNA:lle aloitettu. Maksan saunalahden palkat jo muutenkin, en suostu asiakas"palvelusta" maksamaan


Asiakaspalvelu on veloituksetonta jatkossakin netin välityksellä. Lisäksi on huomattava, että asiakaspalveluun soittaminen maksaa jatkossa saman kuin mihin tahansa muuhun lankaliittymään soittaminen. Eli asiakaspalvelu ei ole jatkossakaan puhelimenkaan välityksellä maksullinen kuten esim. lentoyhtiöillä, joilla asiakaspalveluun soittaminen maksaa lähemmäs kaksi euroa minuutilta, eikä siitä kukaan valita.  

En myöskään usko, että yli 90% Saunalahden asiakkaista (= asiakkaat, jotka eivät käytä puhelimen välityksellä tapahtuvaa asiakaspalvelua) olisivat valmiita maksamaan asiakaspalvelumme puhelinlaskua jatkossa palveluiden kalliimpina hintoina tai tinkimään muutenkaan palveluistaan.

Edistykselliset liittymätyypit (kuten esim. pikku kolmonen, fiksu-3G, saunalahtelainen ja Eliitti) ja veloituksettomat lisäpalvelut kuten reviiri, paikannuspalvelu, facebook-sovellus, nettipuhelin ilmaisilla puheluilla Saunalahden liittymiin jne, jne. perustuvat siihen, että pystymme säästämään kuluissa ja siten tarjoamaan palveluita edullisemmin kuin muut. Eli kun me säästämme niin sinäkin säästät.

/ panu.
Muttas, onhan se hirveä katastrofi, jos palvelusta joutuu maksamaan centin kaksi...tippuu tosiaankin turhat puhelut pois,(esim mitenkä laitan tekstiviestin uudella kytky puhelimel) tai vastaavaa...Ja jos edelleenkin vikailmoitus on ilmainen, niin eihän siin sit ole mitään rutinan aihetta mielestäni.
tähän vaan toinen asiakaskunnan ääripää voisi mutista ,pitääkö asiakaspalvelu maksullistaa jotta saadaan lisäpalveluita joita meistä kaikki eivät käytä?

esim. paikannuspalvelua, facebook. Joillekin riittää puhelu ja sms liikenne + silloin tällöin mms.

itse tuli kokeiltua alussa paikannuspalvelua mutta totesin tarpeettomaksi varsinkin kun heitto oli kohtuuttoman paljon.

mutta hoidetaan jatkosa asiat netin kautta ja toivotaan hintojen laskua. Voisitte myös nykyisten liittymien hintoja tarkistaa. Esim. pikku kolmosen 3e hintakatto tarjouksia ollaan odoteltu viime kesästä lähtien ja olisi kovin tervetulleita mutta sen sijaan keskitytään lisäpalveluihin joita ei edes kaikkialle saa. mainittakoon Reviiri jota ei saa vielä eikä varmaan tule lähivuosina Saloon.

Kurja juttu kuinka vielä vuosi pari sitten pidin Saunista ehdottomasti parhaana ja tuli kehuttua kavereille ja ottivat liittymän mutta nyt taidan kohta saada syödä sanani ja ties mitä muuta on tulossa.. :)


Aivan. Melko paska maku tullut - ja jäänyt - viime aikoina.

Sitä saa mitä tilaa, tässä tapauksessa saunalahti..


Liittymien siirtäminen DNA:lle aloitettu. Maksan saunalahden palkat jo muutenkin, en suostu asiakas"palvelusta" maksamaan


Asiakaspalvelu on veloituksetonta jatkossakin netin välityksellä. Lisäksi on huomattava, että asiakaspalveluun soittaminen maksaa jatkossa saman kuin mihin tahansa muuhun lankaliittymään soittaminen. Eli asiakaspalvelu ei ole jatkossakaan puhelimenkaan välityksellä maksullinen kuten esim. lentoyhtiöillä, joilla asiakaspalveluun soittaminen maksaa lähemmäs kaksi euroa minuutilta, eikä siitä kukaan valita.  

En myöskään usko, että yli 90% Saunalahden asiakkaista (= asiakkaat, jotka eivät käytä puhelimen välityksellä tapahtuvaa asiakaspalvelua) olisivat valmiita maksamaan asiakaspalvelumme puhelinlaskua jatkossa palveluiden kalliimpina hintoina tai tinkimään muutenkaan palveluistaan.

Edistykselliset liittymätyypit (kuten esim. pikku kolmonen, fiksu-3G, saunalahtelainen ja Eliitti) ja veloituksettomat lisäpalvelut kuten reviiri, paikannuspalvelu, facebook-sovellus, nettipuhelin ilmaisilla puheluilla Saunalahden liittymiin jne, jne. perustuvat siihen, että pystymme säästämään kuluissa ja siten tarjoamaan palveluita edullisemmin kuin muut. Eli kun me säästämme niin sinäkin säästät.

/ panu.


Kyllä suurin syy on se että jos haluan jonkun puhelimen päähän niin se on LÄHES MAHDOTONTA saunalahdella. Asioi netissä kuka haluaa ja miten haluaa.
Käyttäjätaso 1
Kyllähän toi netin kautta tapahtuva asiakaspalvelu on ihan "kiva", mutta voisitte joskus vaikka vastaillakkin? Emäntä kyseli viikko/kaks sitten asiaa, eikä vieläkään ole vastausta kuulunut.

Jos netin asiakaspalvelu vastaisi ees vaikka viikon sisällä, niin olisi ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta ennemmin on tullu soitettua asiakaspalveluun ja jonotettua tunti, niin saa yleensä asian selväksi samanpäivän aikana.

Kyllä ittee ainakin vituttaisi jonottaa nyt 30min ja maksaa siitä ilosta jo 2e.

Mutta jos nettipuhelimella joka kuuluu kotitotaaliin saap soittaa "veloituksetta", niin sittenhän asia on ihan ok.. paitti, jos netti ei pelaa ja siihen pitäisi just saada helpotusta 🙂

En myöskään usko, että yli 90% Saunalahden asiakkaista (= asiakkaat, jotka eivät käytä puhelimen välityksellä tapahtuvaa asiakaspalvelua) olisivat valmiita maksamaan asiakaspalvelumme puhelinlaskua jatkossa palveluiden kalliimpina hintoina tai tinkimään muutenkaan palveluistaan.

Siis 90% Saunalahden asiakkaista ei koskaan ole soittanut/tule soittamaan asiakaspalveluun? Vai tarkoittaako tämä, että asiakas valitsee ensisijaisesti jonkin muun kuin puhelimitse tapahtuvan yhteydenotto tavan?

Edit: Anteeksi, kun ei ollut otsikon mukainen viesti.
Siis 90% Saunalahden asiakkaista ei koskaan ole soittanut/tule soittamaan asiakaspalveluun? Vai tarkoittaako tämä, että asiakas valitsee ensisijaisesti jonkin muun kuin puhelimitse tapahtuvan yhteydenotto tavan?


Yli 90% asiakkaistamme ei ole koskaan soittanut asiakaspalveluumme. Yli 70% asiakkaistamme käyttää säännöllisesti oma.saunalahti.fi:tä, loput ovat olleet yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelun yhteyssivuston kautta tai ei ole kokenut tarpeelliseksi olla yhteydessä asiakaspalveluumme mitenkään taikka tehdä muutoksia valitsemaansa liittymään muutenkaan.

/ panu.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Vaikka aiemmin kerroinkin, että maksullinen asiakaspalvelu ei sinällään ole negatiivinen asia jos jonotusajat lyhenevät.

Pakko sanoa tähän, että jos Saunalahden asiakkaista vain 10% soittaa asiakaspalveluun ja ei pääse läpi niin kyllä homma sittenkin mättää jossain muualla kuin niissä jotka eivät osaa/halua lähettää lomakkeella kyselyjä.

Ymmärrän ruuhkan jos soittajia olisi enemmän, mutta nyt kun PLehti kertoi soittajien määrän olevan 10% asiakkaista niin kyllä alkaa kaatumaan Saunalahden puolelle ruuhkien syy.
Tokihan jotkut saattavat soittaa useamminkin päivässä, mutta silti on se kumma kun on ruuhkaa kuin noin pieni määrä soittaa aspaan.

Ja yhden vinkin voisin antaa PLehdelle: Laittakaa oma.saunalahteen valikko josta saa myös palvelut kytkettyä irti niin alkaa nuo ruuhkat helpottamaan kummasti.. Ai miksiköhän ei tätä ole tehty vaikka monta kertaa on kyselty. Voisko PLehti nyt kertoa miksi palveluiden lopettaminen ei ole mahdollista? Ja vastaathan myös siis viimeiseen kysymykseen ei pelkästään tuohon ensimmäiseen  :-",,,null,null,2014-11-19 13:57:55.0,0
99,37952,37927,37927,1217365203000,14341,0,62317,0,Vs: Saunalahti muuttaa asiakaspalvelun maksulliseksi!,"

Siis 90% Saunalahden asiakkaista ei koskaan ole soittanut/tule soittamaan asiakaspalveluun? Vai tarkoittaako tämä, että asiakas valitsee ensisijaisesti jonkin muun kuin puhelimitse tapahtuvan yhteydenotto tavan?


Yli 90% asiakkaistamme ei ole koskaan soittanut asiakaspalveluumme. Yli 70% asiakkaistamme käyttää säännöllisesti oma.saunalahti.fi:tä, loput ovat olleet yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelun yhteyssivuston kautta tai ei ole kokenut tarpeelliseksi olla yhteydessä asiakaspalveluumme mitenkään taikka tehdä muutoksia valitsemaansa liittymään muutenkaan.

/ panu.


Mitenkähän on sitten mahdollista, että ne loput 10% asiakkaista saa niin totaalisen tukkoon "asiakaspalvelunne" puhelinpalvelun ?
Ettei vaan olisi niin, että 85% näistä 90% asiakkaista ei ole vaan yksinkertaisesti päässyt läpi sinne aspaan :D

Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mitkä ovat ne yleisimmät soittojen aiheet, vaikkapa top-5 soittojen syistä.
Kyllähän se pajon on jos esim. saunalahden asiakasmäärä on 700 000 ja niistä 70 000 soittaa asiakaspalveluun. Yhden asiakkaan käsittelyyn menee esim. keskimäärin 3,5min, joka taas tekee 245 000min (4083 tuntia/170 vuorokautta).

Kyllä uskoisin, että siihen tarvitaan aikaspaljon työvoimaa purkamaan tuota jonoa. Tämä oli silkkaa arviointia.

Soitot yleensä varmaan koskee enempis:

- Laskuja (eräpäivämuutokset, virheellisesti laskutettu tai muuten epäselvä joku asia)

- Asetuksia puhelimeen

- Vikatilanteet

- Lisäpalveluita (lisäämiset, irtisanomiset)

Nämäkin oli ihan omia päätelmiä :)

Olisi kyl hyvä kuulla, että miten asia ihan oikeasti on 🙂
Toi oli hyvä ICJ! Eli siis mitkä on esim top 5 kyssärit aspaan soitettaessa?
Nämäkin oli ihan omia päätelmiä :)


Varsin oikeaan osut. Ohessa TOP10-lista yleisimmistä syistä, joiden takia asiakkaamme soittavat asiakaspalveluumme:

    * Osoitteenmuutos -> saamme tiedon uudesta osoitteesta automaattisesti, asiakkaiden ei tarvitse erikseen ilmoittaa uutta osoitetta meille ja lisäksi asiakkaat voivat muuttaa laskutusosoitettaan oma.saunalahti.fi:n kautta
    * Laskun eräpäivän siirto -> jatkossa asiakas voi veloituksetta siirtää kerran vuosineljänneksessä tai puolessa vuodessa laskunsa eräpäivää veloituksetta oma.saunalahti.fi:n kautta
    * Saldokyselyt -> asiakkaat voivat tarkistaa veloituksetta saldonsa oma.saunalahti.fi:n kautta samoin oma.saunalahti.fi:stä löytyy puheluerittelytiedot
    * PUK-koodikyselyt -> asiakkaat voivat tarkistaa PUK-koodin oma.saunalahti.fi:stä
    * Oma.saunalahti.fi:n hävinnyt tunnus ja salasana -> asiakas voi tilata tunnuksen ja salasanan oma.saunalahti.fi:n kautta tai saada sen käyttöönsä välittömästi pankkitunnisteella
    * Erilaiset roaming-hintakyselyt -> roaming-hinnat löytyvät www.saunalahti.fi:n kautta
    * Liittymän pika-avaus, mikäli lasku on maksettu reilusti myöhässä -> maksamalla myöhässä olevan laskun oma.saunalahti.fi:n kautta voi varmistaa, että liittymä avautuu automaattisesti mahdollisimman nopeasti uudelleen. Ja suorittamalla laskun eräpäivään mennessä ei pika-avauksesta tarvitse huolehtia lainkaan
    * Liittymätyypin vaihtaminen -> asiakkaat voivat veloituksetta vaihtaa neljä kertaa vuodessa käytössään olevaa liittymätyyppiä oma.saunalahti.fi:n kautta
    * Puhelimen asetukset -> puhelimen asetukset on mahdollista tilata puhelimeensa oma.saunalahti.fi:n kautta ja ne myöskin toimitetaan automaattisesti tekstiviestillä kun uusi puhelin havaitaan verkossa yleensä ensimmäisen puhelun tai tekstiviestin lähettämisen jälkeen
    * Väärällä viitenumerolla maksetun laskun kohdistaminen oikeaan laskuun -> maksamalla laskut oma.saunalahti.fi:n kautta voi varmistua, että viitenumero on oikein. Toinen vaihtoehto on siirtyä käyttämään pankin verkkolaskupalvelua

Eli kuten ylläolevasta listasta on nähtävissä, niin poikkeuksetta asiat on hoidettavissa helposti oma.saunalahti.fi:n kautta ja vieläpä haluamasa aikaan täysin veloituksetta, kuten suurin osa asiakkaistamme tekeekin. Kyseisten asioiden hoitaminen puhelimen välityksellä aspan kautta aiheuttaa manuaalista työtä ja useiden miljoonien eurojen kulun vuosittain.
Käyttäjätaso 2
Risuja ja ruusuja!
Pahaa pelkään että:  ???
Taitaa tulla asiakkailla samanlainen vittuuntuminen Sunalahteen kuin tuli Soneraan - asiakkaat lähtee ovenkarmit kaulassa ja jäljelle jää vain ne jotla eivät älyä lähteä!  ??? Mutta ei tuo aspaan soittamisen hinta periaatteessa niin kauhean järkyttävä ole - paitsi jos jonotusaikakin on maksullinen ja firma sitä tarkoituksella venyttää...  ???
Mutta totuus on palveluiden viemisessä nettiin itsepalveluksi, että oma.saunalahti on monilta osin niin tulkinnanvarainen / epäselvä / epälooginen käyttöliittymältään että ensimmäistä kertaa tai harvakseltaan sitä käyttävä on ihan hukassa... kyllähän se niille, jotka sen kanssa päivät pitkät pörrää, on sisällöltään itsestään selvä!  😠 Vai liekkö epäselvyys tarkoitushakuista?  😉 Palveluna oma.saunalahti on kyllä periaatteessa todella erinomainen.  ;D
Ja netin kautta tehtyihin kyselyihinkin vastataan joskus vasta kuukauden päästä (hölökoht. kokemusta on)! Jos jollakin olisi vaikka laskutuksesta kysyttävää, niin taitaisi tulla karhut ja perintätoimiston lähestyminen ennen kuin Saunalahti vastaa - ellei firma kuluttajaviranomaisten uhkailemana paranna tyyliä...
No itse katselen tilannetta ainakin vähän aikaa sillä Sauniksella on kyllä niin paljon positiivisia puolia  😉 , ettei kannata hätiköidä....  :- ja siihen Soneran suohon taitaa olla kuitenkin pitkä matka...  😶

Osallistu keskusteluun