Kysymys

Siirtyminen Anvialle

  • 30 tammikuu 2009
  • 32 kommenttia
  • 1505 katselukerrat

  • Osallistuja
  • 82 kommenttia
Hep,

Sattuuko kukaan tietämään, mitä tapahtuu kotitotaalin asiakkaille (tarkemmin saunavision toiminnalle), kun Elisa/Saunalahti myi liittymänsä Etelä-Pohjanmaalla Anvialle. Itse kuulun noihin asiakkaisiin. En ollut tälläisestä tietoinenkaan, mutta tänään tuli lappu kotiin.

Lapussa sanotaan, että "Muutos ei vaikuta laajakaistaliittymäsi toimintaan eikä sen hinnoitteluun. Käytössäsi olevat sähköpostiosoitteet sekä mahdolliset lisäpalvelut, kuten tietoturvapalvelu, säilyvät entisellään ja ovat käytettävissä enintään seuraavien kuuden kuukauden ajan."

Eli ilmeisesti tuon max. kuuden kuukauden jälkeen saunavisio boxi sanoo kaput nettiominaisuuksien suhteen, eli vaan dvb virittimet toimii ja Anvia tyrkyttää omia palvelujaan tuplahinnoin? Vai toimiiko tuo saunavisio boxi / sen selain / koko palvelu muidenkin operaattoreiden liittymillä?

Noh.. Jos ei toimi enää tuon jälkeen, niin tähän loppui sitten meikäläisen osalta kehitystyöt saunavisiolle.

32 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Tuo riippuu siitä, onko sinulla kotitotaali vai saunavisio erikseen ostettuna? Saunavisionhan pitäisi toimia missä tahansa nettiliittymässä, jos nopeus piisaa (vain suosittelevat SLn/Elisan omaa nettiliittymää). Tällöin voinet edelleen olla SLn asiakas saunavisio tilaajana, mutta maksat erikseen siitä. Jos taas olet kotitotaalin omistaja voi asia olla heikommin. Tosin... tuossa kannattaa tutkia sopimusehdot... pointti: sinulle on luvattu tuo liittymä paketti siinä olevin ehdoin 2 vuotta. -> jos SL myi nettiliittymänsä heidän pitää kuitenkin tarjota nuo kotitotaalin mukana luvatut saunavisio ja nettipuhelin kaupanpäälisinä tuon sopimusajan.
Joo.. täytyy kysellä asiakaspalvelusta ja koittaa pistää hanttiin. Kotitotaalin olen tosiaan tilannut, tais olla n. puolivuotta takaperin.

En oikein tuosta tajunnut, että meneekö se tosiaan niin että 6kk sisällä minun on otettava uusi liittymä Anvialta ja tosiaan kaikki kotitotaalin roippeet pitää sitten tilata erikseen, jos haluaa.. Eli kotitotaalin sopparit loppuu kokonaisuudessaan. Vai että meneekö vain nettiliittymä sinne Anvialle ja muut palvelut säilyy sen 2 vuotta ja Anvialta tulee joku oma hinta nettiliittymälle. Noh.. soittamalla se kai selviää.

Kirjottelen tänne sitten mitä sanottiin, jos joku muu on samassa tilanteessa.. Niin ja jos joku on jo selvittänyt, niin kirjota toki! Säästyisipä siltä aspaan jonottelulta.
Olipa kiva tietää tätä kautta asiasta ja nyt ei edes voi olla varma koskeeko se omaa liittymää, ainakaan mitään ilmoitusta ei ole tullut. Huono homma koska Anvia (Vaasan Läänin Puhelin) ei ole noita suosikkifirmojani...

Pitänee siis ottaa talossa oleva Sonera Extra käyttöön, jos tämä koskee Vaasaa.

Edit: Nyt kun tarkemmin katsoo niin VLP tarjoaa nauhoittavan IPTV-palvelun, jossa näkyy myös maksukanavat...
Sangen ikävä uutinen, että jatkossa Etelä-Pohjanmaalla ei ole todellista kilpailua, vaan ainoastaan Anvian monopoli. Minusta Anvia tarkoittaa käytännössä huonompaa laatua kalliimmalla hinnalla. Minä en ainakaan hyväksy, että laajakaistani nopeuteen tai palveluiden kokonaishintaan kosketaan ennen Saunalahden kanssa tekemäni sopimuksen päättymispäivää puolentoista vuoden kuluttua. Jos koko nykyisen Kotitotaali-paketin sisältämien palvelujen hinta ylittää erikseen Saunalahdelta ja Anvialta ostettuna sen alunperin sovitun 38 / kk tai totean yhteyden nopeuden laskevan nykyisestä, minulta palaa käämi välittömästi. Olen sentään itse alunperin sitoutunut noudattamaan sopimusehtoja kaksi vuotta mukisematta.

Pitää ilmeisesti alkaa jo valmistautua Anvian ja Saunalahden kanssa takkuamiseen ottamalla selville, mitkä kuluttajan oikeudet tällaisessa tilanteessa ovat. Kaikki asiantuntevat kommentit kuluttajansuojasta tällaisessa tilanteessa olisivat tervetulleita.
No ainakin täällä Vaasassa Sonera on rakentanut kuitua ahkerasti ympäriinsä ja DSLAM on tuolla meidänkin kellarissa. Jos siis tämä kauppa edes Vaasaa koskee, lehdistötiedotuksissa sanotaan ainoastaan Etelä-Pohjanmaa ja Vaasan rannikkoseutu.
Kyllähän tämä koskee Vaasaa kokonaan. Meillä ainaki kävi VLP setä kytkemässä ja testaamassa sillon ku tuli saunis. Mutta itse tein kotitotaali sopimuksen 2 vuodeksi niin eiköhän se oo se 2 vuotta sillon. Ja mitä tuohon paremmuuteen tulee netin suhteen niin veikkaisin että Netikka on kärkipäässä...

Kyllähän tämä koskee Vaasaa kokonaan. Meillä ainaki kävi VLP setä kytkemässä ja testaamassa sillon ku tuli saunis. Mutta itse tein kotitotaali sopimuksen 2 vuodeksi niin eiköhän se oo se 2 vuotta sillon. Ja mitä tuohon paremmuuteen tulee netin suhteen niin veikkaisin että Netikka on kärkipäässä...


Hmmm... Naapureilla on Sonera Extra 24/2 liittymiä jotka toimii lähes täydellä nopeudella.
itsellä kävi samoin aikoinaan kun elisa/saunalahti kaupat edellyttivät saunaverkon myymistä tampereen alueella monopolin takia (prkl typerää)
samana päivänä kun verkko vaihtui soitin saunikseen ja sanoin muutaman tuhman sanan ja tietysti korostin asiakkuuttani scifin ajoilta 96 :)
ja sain uuden vanhan sopparini takaisin ja irtisanoin tampereen puhelin liittymän jonka pakko asiakkaaksi jouduin. onko siis ettei elisa enää
tarjoa ollenkaan liittymiä siellä vai myivätkö verkkonsaja samalla pakko myydä nykyiset asiakkat mukana?
Soitin saunalahden asiakaspalveluun.. tai no, tuo numero kirjeessä vei Elisan asiakaspalveluun. Eniveis... Aluksi sanoi, että ainoat mitä muuttuu on, että sähköposti lakkaa toimimasta. Mutta tuntui että ko. asiakaspalvelija ei oikein tiennyt mitä kaikkea palveluita tuohon Kotitotaaliin liittyy. Joten kysyin sitten että säilyykö tuo saunavisio palvelu ihan ennallaan, niin sanoi että kyllä sen pitäisi, että heille ei ole tiedotettu muusta kuin internetliittymistä ja sähköposteista. Sanoi että sen palvelun pitäisi toimia muidenkin operaattoreiden verkosta ok... Mutta sitten vetäisi sanojaan hieman takaisin ja pyysi yhteystiedot, että tarkistaa asian paremmin ja ilmottaa takaisin. Pyysin että selvittää samalla kaikki muutkin Kotitotaalin palvelut, kuten iso-g ja wippies boxi. Meillähän on sopimus wippiekselle, että sitä täytyy pitää jatkuvasti päällä se 1v vähintään.. Nyt kun saunalahti purkaa sopparinsa, niin purkaantuuko myös wippies sopimus, vai täytyykö silti pitää tuota wippies boxia päällä kunnes yhteensä vuosi on täynnä riippumatta liittymästä. Entä jos anvian liittymällä on eri hinta kun se 38e/kk ja ei halua sitä?

Alla asiaan liittyvää tekstiä sauniksen sopparista. Palvelun tuottamisen Saunalahti saa tuon mukaan lopettaa koska huvittaa, mutta määräaikaisia sopimuksia ei käsittääkseni saisi irtisanoa muutakuin silloin jos asiakas on rikkonut jotain sopimuksen ehtoja.

Palvelun lopettaminen (mahtaako tässä olla kyse palvelun lopettamisesta, kun palveluthan säilyy Saunalahdella kyllä muille asiakkaille)

3.3 Palvelun tuottaminen ja muutokset palveluun

Saunalahti Groupilla on oikeus tuottaa sopimuksen mukainen palvelu parhaaksi katsomallaan tavalla.
Saunalahti Groupilla on oikeus tehdä palvelun tekniikkaan ja käyttöön vaikuttavia muutoksia
edellyttäen, ettei sopimuksen sisältö kokonaisuutena olennaisesti muutu.

Saunalahti Groupilla on myös oikeus muuttaa palvelua lainsäädännön muutoksen tai viranomaisen
päätöksen perusteella, tai muusta erityisestä syystä olosuhteiden olennaisesti muututtua. Jos
tällaiset muutokset edellyttävät muutoksia asiakkaan laitteisiin ja ohjelmistoihin, asiakkaan tulee
omalla kustannuksellaan huolehtia tällaisista muutoksista.

Saunalahti Group ilmoittaa asiakkaan palveluihin vaikuttavista muutoksista kohtuullisessa ajassa
etukäteen, kuluttaja-asiakkaille vähintään kuukautta etukäteen. Jos palvelun muutos aiheuttaa
palvelun keskeytyksen, Saunalahti Group pyrkii minimoimaan tästä yritysasiakkaalle aiheutuvat haitat
ja ryhtyy tarpeellisiksi katsomiinsa toimenpiteisiin haittojen minimoimiseksi. Saunalahti Group ei
vastaa edellä mainituista toimenpiteistä yritysasiakkaalle mahdollisesti aiheutuvasta haitasta.

Asiakkaan vaatimista muutoksista palvelun sisältöön peritään Saunalahti Groupin määrittämä maksu.

3.4 Palvelun lopettaminen

Ellei pakottavasta lainsäädännöstä tai viranomaisten määräyksistä muuta johdu, Saunalahti Groupilla
on oikeus perustellusta syystä lopettaa palvelun tai sen ominaisuuden tuottaminen. Saunalahti
Groupilla on tällöin oikeus irtisanoa sopimus lopetettua palvelua tai ominaisuutta koskevin osin
ilmoittamalla tästä asiakkaalle kohtuullisessa ajassa etukäteen, kuluttaja-asiakkaille vähintään
kuukautta etukäteen.


Sekä sopimuksienpurku asiaa:


9. Palvelun sulkeminen ja käytön rajoittaminen

9.1 Asiakkaan oikeus pyytää palvelun sulkemista tai sen käytön rajoittamista

Saunalahti Group sulkee palvelun kuluttaja-asiakkaan pyynnöstä määräajaksi tai toistaiseksi.
Suljettuna olevasta palvelusta Saunalahti Groupilla on kuitenkin oikeus periä sulkemisajan
kuukausimaksua. Palvelun sulkeminen ei ole mahdollista kiinteästi kytketyissä
tietoliikenneyhteyksissä tai niissä palveluissa, joiden on Internetin toimintaa ohjaavien säädösten
mukaisesti oltava jatkuvasti päällä. Asiakkaalla tai loppukäyttäjällä on oikeus pyytää Saunalahti
Groupia rajoittamaan palvelun käyttöä muuhun kuin viestintäpalveluun tai pyytää estämään liittymästä
lähtevää liikennettä muuhun kuin tiettyyn palvelutyyppiin, mikäli Saunalahti Groupin järjestelmä
mahdollistaa rajoittamisen.

9.2 Saunalahti Groupin oikeus sulkea puhelinverkon palvelu

Saunalahti Groupilla on oikeus sulkea asiakkaan puhelinverkon palvelut tai rajoittaa niiden käyttöä,
jos:
- asiakas on maksukehotuksesta huolimatta laiminlyönyt Saunalahti Groupin erääntyneen, kyseistä
palvelua koskevan laskusaatavan suorittamisen kahden viikon kuluessa maksukehotuksen lähettämisestä.
Lisäksi edellytetään, että erääntynyt maksu on suuruudeltaan vähintään 50 euroa eikä se liity muun
palvelun kuin Saunalahti Groupin viestintäpalvelun vastaanottamiseen;
- asiakas on asetettu konkurssiin tai viranomainen on todennut hänet maksukyvyttömäksi, eikä asiakas
aseta kohtuullista vakuutta;
-asiakas käyttää epäkuntoisia tai häiriöitä aiheuttavia laitteita tai ohjelmistoja Saunalahti
Groupin antamasta muistutuksesta huolimatta;
- asiakas on asetettu syytteeseen liittymää hyväksikäyttäen tehdystä tietoliikenteen häiritsemisestä
tai muuten toteennäytetyllä tavalla aiheuttanut palvelun käytöllä häiriötä verkolle tai muille
käyttäjille;
- asiakas ei täytä sopimusvelvoitteitaan tai rikkoo olennaisesti sopimuksen mukaisia velvoitteitaan
muistutuksesta huolimatta. Sopimusrikkomusta pidetään aina olennaisena, jos asiakasta ei ole
tavoitettu palvelusopimukseen liittyvän olennaisen asian selvittämiseksi tai asiakas ei ole
ilmoittanut laskutusosoitettaan eikä sitä ole saatu kohtuullisin keinoin selvitettyä,
- asiakas ylittää asiakkaan kanssa erikseen sovitun luottorajan;
- asiakas ei suorita kohdan 8.5 mukaista ennakkomaksua tai toimita muuta Saunalahti Groupin vaatimaa
vakuutta viikon kuluessa Saunalahti Groupin vaatimuksesta;
Saunalahti Groupilla on lisäksi oikeus sulkea palvelu välittömästi, jos palvelu on avattu
oleellisesti virheellisin tiedoin tai jos palvelun on avannut Saunalahti Groupin valtuuttama kolmas
osapuoli ja Saunalahti Groupilla on kohdan 8.5 perusteella oikeus vaatia asiakkaalta ennakkomaksu
tai vakuus, eikä tällaista ennakkomaksua tai vakuutta ole toimitettu Saunalahti Groupille.

9.3 Kuluttaja-asiakkaan puhelinliittymän sulkeminen erityisissä tilanteissa

Saunalahti Group ei sulje kuluttaja-asiakkaan puhelinliittymää, jos kuluttaja-asiakas, joka osoittaa
maksun laiminlyönnin johtuneen sairaudesta, työttömyydestä tai muusta niihin verrattavasta syystä,
maksaa erääntyneet maksut yhden kuukauden kuluessa maksukehotuksen lähettämisestä sekä
maksukehotuksen saatuaan viivytyksettä toimittaa Saunalahti Groupille selvityksen olosuhteen
olemassaolosta.

9.4 Muun palvelun kuin puhelinverkon palvelujen sulkeminen tai käytön rajoittaminen

Kohdassa 9.2 esitetyn lisäksi Saunalahti Groupilla on aina oikeus sulkea muu kuin puhelinverkon
palvelu tai rajoittaa sen käyttöä, mikäli asiakas ei ole maksanut laskua sen eräpäivään mennessä tai
Saunalahti Groupilla on muuten perusteltua syytä olettaa asiakkaan tai Saunalahti Groupin edun
vaativan palvelun sulkemista tai palvelukohtaisissa ehdoissa tai asiakkaan kanssa muutoin on
sulkemisen ehdoista erikseen sovittu.

10. Sopimuksen päättyminen

10.1 Irtisanominen

10.1.1 Toistaiseksi voimassaolevat sopimukset

Asiakas voi irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan palvelusopimuksen noudattaen kahden (2) viikon
irtisanomisaikaa. Asiakas saa puhelinverkon palvelun irtisanomisesta kirjallisen vahvistuksen.

Saunalahti Groupilla on oikeus irtisanoa palvelusopimus noudattaen kahden (2) kuukauden
irtisanomisaikaa, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

10.1.2 Määräaikaiset sopimukset

Ellei muusta ole sovittu, määräajaksi tehty sopimus päättyy, mikäli sopimus irtisanotaan viimeistään
neljä  kuukautta (kuluttaja-asiakkailla yhtä kuukautta) ennen määräajan viimeistä päivää. Mikäli
sopimusta ei ole irtisanottu viimeistään neljä kuukautta (kuluttaja-asiakkailla yhtä kuukautta)
ennen määräajan päättymistä, sopimus jatkuu tämän jälkeen joko automaattisesti kaksitoista (12)
kuukautta kerrallaan edellä mainitun irtisanomisajan ollessa voimassa tai on voimassa toistaiseksi
riippuen kyseisen palvelun sopimusehdoista.

10.2 Saunalahti Groupin oikeus sopimuksen purkuun

Saunalahti Groupilla on oikeus purkaa palvelusopimus, jos:
- Palvelu on asiakkaan pyynnöstä ollut suljettuna vähintään kuukauden;
- Asiakas on asetettu konkurssiin tai on vastaavalla tavalla muutoin todettu kykenemättömäksi
vastaamaan sopimusvelvoitteistaan eikä hän maksa toimitusehtojen mukaista ennakkomaksua tai aseta
hyväksyttävää vakuutta;
- Viranomainen on todennut, että asiakas on syyllistynyt tahalliseen tietoliikenteen estämiseen tai
häiritsemiseen;
- Palvelu on ollut suljettuna kohdassa 9.2 mainitusta syystä yhden kuukauden eikä asiakas kuukauden
kuluessa Saunalahti Groupin kirjallisesta kehotuksesta ole korjannut palvelun sulkemisen
aiheuttanutta menettelyään;
- Asiakas on muutoin olennaisesti ja huomautuksesta huolimatta rikkonut sopimusvelvoitteitaan.

10.3 Asiakkaan oikeus palvelusopimuksen purkuun

Asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus, jos palvelu poikkeaa olennaisesti sovitusta, eikä Saunalahti
Group korjaa puutetta tai uusi palvelua kohtuullisessa ajassa asiakkaan kirjallisesta huomautuksesta,
taikka jos palvelun toimitus viivästyy kohtuuttomasti Saunalahti Groupin tuottamuksesta johtuvasta
syystä.

10.4 Irtisanomis- tai purkuilmoituksen muoto

Sopimus irtisanotaan tai puretaan kirjallisesti. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin irtisanoa
puhelinverkon liittymän suullisesti.

Soitin saunalahden asiakaspalveluun.. tai no, tuo numero kirjeessä vei Elisan asiakaspalveluun. Eniveis... Aluksi sanoi, että ainoat mitä muuttuu on, että sähköposti lakkaa toimimasta.

Oletan että sähköpostiosoitteenkin saa pitää siirtämällä osoitteen kännykkäliittymän web-mailiin?
Käyttämällä postien edelleenlähetystä ei tarvitse edes käydä lukemassa niitä erikseen.

En usko että ostaja voisi olla niin typerä, että savustaisi määräaikaiset asiakkaat ulos muuttamalla Kotitotaalin ehtoja:
Sehän on varmaa liikevaihtoa ja melko suuri osa muutoksen kohteeksi joutuneista ei ostaisi ko. firmalta ikinä mitään muuta
kuin mikä olisi olosuhteitten johdosta pakollista.
Tälläisesta firmasta käytetään nimeä sonera ;D

Saunalahdellahan on sopimusehtojen mukainen oikeus myydä sopimus:
2.3 Sopimuksen siirtäminen
Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää sopimusta kolmannelle osapuolelle
ilman Saunalahti Groupin etukäteen antamaa kirjallista
suostumusta.
Saunalahti Groupilla on oikeus siirtää sopimus kokonaan tai
osittain kolmannelle osapuolelle, jolle sopimuksen tarkoittama
liiketoiminta siirtyy. Saunalahti Group ilmoittaa etukäteen siirrosta
asiakkaalle hyvissä ajoin. Saunalahti Groupilla on lisäksi oikeus
siirtää sopimukseen perustuvat saatavansa kolmannelle osapuolelle.
Saatavien siirtoa koskevan ilmoituksen jälkeen maksut voidaan
pätevästi suorittaa ainoastaan siirronsaajalle.
Näköjään tämä ei sitten kuitenkaan koske Vaasa: "Seinäjoella ja Kokkolassa Elisan ja Saunalahden kiinteät nettiliittymät siirtyvät Anvian haltuun. "

http://yle.fi/uutiset/teksti/alueelliset_uutiset/pohjanmaa/2009/01/anvia_ja_elisa_sopivat_laajakaistaliittymien_siirrosta__507738.html ' TARGET='_blank
Vähän aattelinkin että saattaisin olla turvassa - täällä kolkassa kun kuparit on suurimmaksi osaksi Soneraa. Ainakaan kirjettä ei ole tullut.

Mulla ei VLP:stä oo pahaa sanaa, mutta pelko "hintojen ja palvelujen yhtenäistämisestä" (jollain aikavälillä) lienee varmaan aiheellinen niille joita tämä koskee.
Minäkään en ole kirjettä saanut enkä toivottavasti saakkaan. Mutta jos joku saa kirjeen tästä asiasta ja asuu mm. Vaasassa, kertokoon siitä tänne.

Tässä juttu siitä Kokkolan ja Seinäjoen nettiliittymistä:

http://yle.fi/uutiset/teksti/alueelliset_uutiset/pohjanmaa/2009/01/nettiliittymien_tarjonta_kapenee_pohjalaismaakunnissa_512287.html
Siinä mielessä harmittavaa että sopimus ei koske Vaasaa, koska oma 24 megan liittymäni toimii alle 8 megan nopeudella...
Käyttäjätaso 4
Eipä tuo Vaasan siirtyminen Anvialle parantaisi nopeuttasi mihinkään. Tuo nopeus johtuu siitä että a) olet liian kaukana digitoidusta puhelinkytkimsestä +/ talosi johdotus on heikkolaatuista -> vaimennus suuri. Itselläni sama tilanne Tampereella. Syy ihan se että talossa on halpaa lakua seinissä ja olen kaukana talon puhelinjakamosta. (matkaa digitaaliseen puhelinjakamoon n. 1,5km eli tuon puolesta pitäisi kyllä saada huomattavasti suurempia nopeuksia).

Tuon vuoksi olenkin harmistunut siitä ettei SL tarjoa mahdollisuutta päivittää kotitotaalin yhteyttä kaapelimodeemiksi (asun kaapelitalossa) jolloin saisin järkeviä nopeuksia.
No en todellakaan vaihtaisi Anvialle vaan Soneralle, koska taloomme saa Extra-liittymän.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Tässäkin tapauksessa tilanne on varsin yksinkertainen.

KotiTotaali on määräaikainen sopimus ja sitä ei palveluntarjoaja voi muuttaa siten, sopimus muuttuu olennaisesti. Hinnaston muuttaminen korkeammaksi on olennainen muutos.

Eli palvelun hinta KotiTotaalissa on yksinkertaisesti määräaikaisen sopimusajan tuon 38e/kk. Määräaikaisen päätyttyä hintoja voi muuttaa ja käytännössä näin myös tapahtuu..

Niin ja luonnollisesti kaikki palvelut säilyy määräaikaisen loppuun asti on palveluntarjoaja sitten Saunalahti, Anvia tai vaikka Sonera. Mikäli näin ei mene niin kyseessähän on päivänselvä sopimusrikkomus. Se onkin eri asia kuka on vastuussa sopimusrikkomuksesta, nykyinen palveluntarjoaja vai entinen? Luulen kuitenkin nykyisen vastaavan sopimusrikkomuksista sillä jos Anvia on ostanut palvelut Saunalahdelta se on sitoutunut sopimusehtoihin jotka on ollut sitovia entisen palveluntarjoajan eli Saunalahden kanssa.
Tästä tulee mieleen aika, kun saunis joutui viranomaisen vaatimuksesta pilkkomaan ja jakelemaan saunaverkkonsa muille operaattoreille, jotta elisa voi ostaa sauniksen.

Ei silloinkaan kukaan tiennyt ennakkoon mistään mitään ja PHP, jolle Rixun alueen toiminnot myytiin ei tiennyt mistään mitään vielä viikkojenkaan jälkeen siitä, kun siirto oli sinetöity.

Historia näyttää toistavan itseään, ainaona erona se, että nyt ei elisan kotikentällä olevat havaitsivat siirtyneensä aivan toisen operaattorin asiakkaiksi. Jos operaattori olisi toinen, niin voisi kait sanoa "elämä on..."
Kuinkahan ne nyt sai siirtää nuo 6500 liittymää Anvialle, koska Anvia sai monopolin. Yksikään muu palveluntarjoaja ei toimita liittymiä tänne.
No voihan p*rse.

Tarkoittaako tämä nyt sitten sitä, että kun meitin perhe muuttaa kesällä Seinäjoen keskustaan (Pellervonkadulle) niin meidän kotitotaali muuttuu joksikin Anvian netikka liittymäksi ??
Käyttäjätaso 2
Tarkoittaako tämä nyt sitten sitä, että kun meitin perhe muuttaa kesällä Seinäjoen keskustaan (Pellervonkadulle) niin meidän kotitotaali muuttuu joksikin Anvian netikka liittymäksi ??


Siirto Anvialle koski jo käytössä olleita liittymiä alueella.

Mutta Saunalahden ja Elisan ADSL-liittymät eivät enää yleensäkään ole saatavilla Seinäjoen kaupungissa. Eli liittymää ei voi sinne siirtää. Jos olen oikein käsittänyt, siinä tapauksessa KotiTotaalin määräaikaisuus purkautuu ja liittymän voi lopettaa, tai siis joutuu lopettamaan. Tilalle sitten http://www.anviakoti.fi/palvelunsisalto.htm ' TARGET='_blank -paketti, http://www.netikka.fi/index.php?sivu=laajakaista ' TARGET='_blank tai jotain muuta.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Ilmeisesti tämä muutos ei vaikuta minuun eli en ole menossa tämän Anvian asiakkaaksi. Asun pääkaupunkiseudulla ja Anvialle siirretyt asuivat ihan jossain muualla.

Mutta eihän tuo ole reilua, että joillakin loppuu KotiTotaali kokonaan ja joutuu ottamaan Anvialta kalliimman. Suosittelen ehdottomasti tutustumaan sopimusehtoihin ja siihen onko niitä rikottu.
Käyttäjätaso 1

Ilmeisesti tämä muutos ei vaikuta minuun eli en ole menossa tämän Anvian asiakkaaksi. Asun pääkaupunkiseudulla ja Anvialle siirretyt asuivat ihan jossain muualla.

Mutta eihän tuo ole reilua, että joillakin loppuu KotiTotaali kokonaan ja joutuu ottamaan Anvialta kalliimman. Suosittelen ehdottomasti tutustumaan sopimusehtoihin ja siihen onko niitä rikottu.

Eihän ehdoissa voida velvoittaa ketään tarjoamaan samaa palvelua enää sen määräaikaisen sopimuksen loputtua, kyllä se siihen sitten katkeaa.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Ei määräaikaisen jälkeen tietenkään mutta olin ymmärtänyt, että joillakin muuttuisivat palvelusisältö ja hinnat mahdollisesti jo määräaikaisen aikana. Mikäli näin ei ole niin sitten ei mitään..
Eihän tuo nyt niin pahalta näytä Anvian tuleville asiakkaille:

Netikka TV boksi -50%. (norm. 200 )
Loistava IPTV-boksi mahtavilla ominaisuuksilla Motorola IPTV
tallennustila 4000 Gt
käyttäjäystävällinen
monipuoliset liitäntämahdollisuudet (HDMI, YpbPr, 2 scart, S/PDIF)
Conax-kortinlukijapaikka Kaapelikortille
mahdollistaa tilausvideot
HD-valmius

Osallistu keskusteluun