Kysymys

SL EI toimittanut lupaamaan kytkypuhelimen verkkolukituksen poistokoodia!!

  • 28 kesäkuu 2009
  • 19 kommenttia
  • 1070 katselukerrat

Asiakkaan (minun) pyyntö Saunalahdelle: Tarvitsen SIM-lukituksen poistokoodin Samsung SGH-Z560 puhelimeeni, jonka määräaikaisuus on päättynyt.

Jouduin maksamaan "asiakaspalvelusta" ja sinne jonottamisesta, mutta en koskaan ko. koodia vastaanottanut joka minulle useaan kertaan luvattiin toimittaa.

Olen ainakin 3 kertaa ottanut yhteyttä Saunalahden asiakaspalveluun. Parin soiton ja pitkien jonotusten jälkeen sain asiantuntevan henkilön linjalle, joka lupasi toimittaa tarvitsemani lukituksenpoistokoodin postitse, koska lähellä ei ole Elisa Shopit liikettä. En kuitenkaan vieläkään ymmärrä, miksi tämä henkilö voinut antaa sitä puhelimessa tai sähköpostitse. Kuitenkaan mitään ei ole kuulunut.

Otin parin viikon kuluttua uudelleen yhteyttä asiakaspalveluun. Minulle kerrottiin että koodin tilaus on tullut, mutta sitä ei jostain syystä ole toimitettu. Asia luvattiin korjata äärimmäisen pikaisesti mutta mitään ei ole senkään jälkeen kuulunut.

Saunalahden asiakaspalvelun maksullisuus (myös jonotuksesta ja SL:n omien virheiden selvittämisestä) on suoraan sanottuna todellakin per-ceestä! Sähköpostitsekaan ei palvelua saa kuin viikon vastausviiveellä.

Koodia en vieläkään ole siis vastaanottanut vaikka se ensimmäisen kerran luvattiin toimittaa 7. kesäkuuta, jolloin määräaikaisuus päättyi. ???

19 kommenttia

Katsele youtubesta käyttäjä viherahon "ottelu" elisan liikkeessä... ilmeisesti voit varautua samaan...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ja edelleen..... Suomessa on tasan YKSI kuluttaja-asiamies.  ;)

Kuitenkin, millaisia kokemuksia tuosta lukituksenpoistosta jäsenillä on? Sujuuko helposti, vaikeasti, hitaasti vai miten?
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Ja edelleen..... Suomessa on tasan YKSI kuluttaja-asiamies.  ;)

Kuitenkin, millaisia kokemuksia tuosta lukituksenpoistosta jäsenillä on? Sujuuko helposti, vaikeasti, hitaasti vai miten?


Seurasin tuossa kuukausi sitten kun työkaveri soitti Soneralle purkukoodia kytkyn päättymisen jälkeen, aspa neuvoi puhelimessa miten puretaan, ja siinä puhelun aikana se sim-lukitus sitten onnistuneesti poistettiin.  (Soitto Soneralle siis ei tapahtunut sillä lukitulla kytkypuhelimella). Eli jotain hyvää Surinassakin.....
Jos joku Saunalahden "asiakaspalvelija" tätä ketjua lukee, niin laittakoon kyseisen purkukoodin minulle yksityisviestillä, muussa tapauksessa minun on käännyttävä kuluttajaviranomaisten puoleen.

Miksi muuten hyvä operaattori pitää pilata kelvottomalla asiakaspalvelulla ja älyvapailla jonotusmaksuilla?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Ja edelleen..... Suomessa on tasan YKSI kuluttaja-asiamies.  ;)

Pilkunnussija.... ;D
😛
Soitin äsken asiakaspalveluun (jonotin ensin 45min) ja sain linjalle yllättävän asiantuntevan henkilön, joka lupasi lähettää koodin keskiviikkoon mennessä. Pyysin häntä ottamaan yhteyttä, mikäli hän ei jostain syystä saa lähetettyä sitä keskiviikkoon mennessä.

Toivottavasti asia vihdoin etenisi.
Ei ole kuulunut tästäkään asiakaspalvelijasta joka nimenomaan lupasi soittaa keskiviikkona, jos postitus olisi viivästynyt.

Miksi SL sallii asiakaspalvelunsa avoimesti vain VALEHDELLA???
mistä sen tietää oliko se jätetty posttiin vai ei...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


mistä sen tietää oliko se jätetty posttiin vai ei...
Ei mistäänmuusta kuin siitä että keskiviikkoma jätetty olisi ollut viimeistään perjantaina vastaanottajalla.... 😘
Tyhmäkin tuon jo tietää,,, ja vielä tyhmempi osaa jo olettaa ettei sitä ole mihinkään lähetetty, odottavat että asiakas soittaa maksullisen puhelun niin pitkään kunnes uhkaa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen tai luovuttaa. (Hyvis korjaahan taas... ;D)


Tämähän on aivan eri asia..... Uhatahan voi millä vaan. Tuossa aiemmin tietysti vihjasin siihen, mitä kannattaa tehdä.  😎
Käyttäjätaso 2

Ei mistäänmuusta kuin siitä että keskiviikkoma jätetty olisi ollut viimeistään perjantaina vastaanottajalla.... 😘


Oliko jossain mainittu, että postitus tapahtuu ykköspostissa ettei kakkospostissa (economy)?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Ei mistäänmuusta kuin siitä että keskiviikkoma jätetty olisi ollut viimeistään perjantaina vastaanottajalla.... 😘


Oliko jossain mainittu, että postitus tapahtuu ykköspostissa ettei kakkospostissa (economy)?


Tuossa postitetun materiaalin kulkunopeudessa voi tapahtua ihmeellisiä asioita. Minulle vakuutusyhtiö Pohjola lähetti kaksi kirjettä, ensimmäisen 17. ja toisen 26. kesäkuuta. Molemmat kolahtivat postiluukusta 30. kesäkuuta ja molemmissa oli leima 26. kesäkuuta. 16. kesäkuuta postitettu kirje saapui 23. kesäkuuta.
Jos vielä ehdin, niin soitan asiakaspalveluun ja pyydän asiakaspalveluhenkilön nimen ja puhelinnumeron. Ilmoitan sitten ystävällisesti, että laitan hänen yhteystiedonsa Saunalahden edustajana kuluttaja-asiamiehelle ellen vastaanota purkukoodia 2vrk sisällä.

Olen siis kesäkuun alusta ainakin 5 kertaa koodia yrittänyt saada ja se on aina "heti" luvattu postittaa, mikseivät sähköpostita? Ärsyttävää porukkaa! Ovat ystävällisiä ja lupaavat ja vannovat ne aina lähettää ja pahoittelevat viivästystä tms, mutta mitään muuta ei tehdä kuin peritään erilaisia maksuja. 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 ??? ??? ??? 😢 😢 😢
Käyttäjätaso 1

Olen siis kesäkuun alusta ainakin 5 kertaa koodia yrittänyt saada ja se on aina "heti" luvattu postittaa, mikseivät sähköpostita? Ärsyttävää porukkaa! Ovat ystävällisiä ja lupaavat ja vannovat ne aina lähettää ja pahoittelevat viivästystä tms, mutta mitään muuta ei tehdä kuin peritään erilaisia maksuja. 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 😠 ??? ??? ??? 😢 😢 :'(


Siellä luvataan ja vannotaan hyvin paljon.. Minulle aspan ystävällinen täti lupasi, että asiani hoidetaan mahdollisimman pian ja joku soittaa minulle muutaman tunnin sisällä. Noh.. Ei soittanut. Soitin (ja jonotin) uudestaan ja nyt vastaus oli, että viimeistään kahden päivän sisällä asiani saadaan kuntoon ja minuun ollaan yhteydessä. No.. Neljään päivään ei tapahtunut mitään.. Soitin kolmannen kerran ja nyt sattui puhelimeen joku ilmeisesti vähän muita fiksumpi asiakaspalvelija. Hän ei osannut auttaa, mutta sai oli yhteydessä jonnekin ja jo vartin sisällä sain puhelun takaisin päin mieshenkilöltä, jolta meni VAIN VIISI MINUUTTIA asiani korjaamiseen.
Soitin tänään asiakaspalveluun ja naishenkilö kertoi selvittävänsä asian niin pian kuin mahdollista.
Tunnin kuluttua sain tekstiviestin, jonka mukaan purkukoodi "on postitettu tänään".

Toisaalta aikaisemmat asiakaspalvelijat ovat puhuneet puutaheinää, mutta tämä ainakin ilmoitti tekstiviestillä olemasssaolostaan myös puhelun jälkeen. Edistystä siis. 😉


Soitin tänään asiakaspalveluun ja naishenkilö kertoi selvittävänsä asian niin pian kuin mahdollista.
Tunnin kuluttua sain tekstiviestin, jonka mukaan purkukoodi "on postitettu tänään".

Toisaalta aikaisemmat asiakaspalvelijat ovat puhuneet puutaheinää, mutta tämä ainakin ilmoitti tekstiviestillä olemasssaolostaan myös puhelun jälkeen. Edistystä siis. ;D
Toivottavasti et pety vaikka et saisikaan sitä text-viestiä tunnut olevan niin kiimassa saunaan että et huomaa kun sua kusetetaan.

Ps. Ilmeisesti et uskalla sanoa painokkaasti asiaasi vaan myöntelet ja lepsuilet asian kanssa, ammattitaitoinen aspa osaa vedättää, jokaonen uusi soitto tuo rahaa saunalle ja on sinulta pois, tarpeettomasti.
Valituksissa tulisi olla tiukka ja uskottava, muuten ei asia etene.



Valitettavasti taidat olla ihan oikeassa. En pidä valittamisesta asiakaspalveluihin ja yritän tehdä sen (alitajunnassa) mahdollisimman hienotunteisesti vaikkei tarvitsisi. Ajattelen asioita myös aspahenkilökunnan näkökulmasta...tms...täysin turhaan.

Ei kai auta kuin olla kovana ja vaatia HETI sitä, mitä tarvitsee eikä myöntyä mihinkään muuhun. >:(

Jos en vastaanota huomisessa postissa purkukoodia (joka nyt aspan mukaan on "lähetetty"), soitan tulikivenkatkuisen puhelun ja täyttelen asiakaspalvelijan tiedot suoraan kuluttaja-asiamiehen valituslomakkeeseen.

EDIT: Huomasin myös, että lankapuhelimesta soitettaessa asiakaspalveluun voi soittaa 6-kertaa halvemmalla kuin matkapuhelimesta. Täytyy käyttää sitä, niin eivät kerrytä  kovin paljoa lisää rahaa itselleen ainakaan puheluista.
Käyttäjätaso 1

Ei ongelmat yleensä ole aspan väen vika, he toimivat annettujen ohjeiden mukaan. Kuitenkin sinne soitettaessa pitää olla tiukkana ja vaatia että asia hoidetaan välittömästi.


Olisi mielenkiintoista tietää, miten aspan väki koulutetaan tehtäväänsä ja mistä he etsivät tietoa asiakkaiden kysymyksiin ja ongelmiin. Sen verran kirjavaa on noiden vastausten kanssa...


Ei ongelmat yleensä ole aspan väen vika, he toimivat annettujen ohjeiden mukaan. Kuitenkin sinne soitettaessa pitää olla tiukkana ja vaatia että asia hoidetaan välittömästi.


Olisi mielenkiintoista tietää, miten aspan väki koulutetaan tehtäväänsä ja mistä he etsivät tietoa asiakkaiden kysymyksiin ja ongelmiin. Sen verran kirjavaa on noiden vastausten kanssa...


Näinpä. Kuitenkaan en eilen "postiettua" purkukoodia tänään vastaanottanut. Liekö edes postitettu... elän kuitenkin itse uskossa, että aspan täti sen todella olisi postittanut, kun tekstiviestitse siitä erikseen ilmoitteli. Ehkä 2. luokan hitaammassa postissa...
Tänään sain puhelimeen asiantuntevan henkilön, joka pystyikin lähettämään purkukoodin sähköpostilla. Se tuli heti perille ja lukot on nyt purettu.
Kyseessä oli siis 22-merkkinen koodi, jonka syötin puhelimeen, kun sim-korttia ei ollut asetettu.
😉 ;)

Mikä meni vikaan? Näin pienen asian selvittämiseen meni Saunalahdelta melkein 2kk.
Anyway, onneksi SL ei enää lukitse kaikkia puhelimia ja moiselta tuskalta säästytään.

-- CASE (FINALLY) CLOSED --
No jätitkö kuluttaja-asiamiehellä valituksen, kuten useaan kertaan lupasit?

Osallistu keskusteluun