Kysymys

Tämäkö asiakaspalavelua??????????????????

  • 6 heinäkuu 2009
  • 11 kommenttia
  • 804 katselukerrat

Mulle soitti Saunalaharelta joku ukko ja tarijos liittymää ja tämä ukko sano, et siinon 14 vrk:n irtisanomisoikeus.
No sitte soitettii DNA:lta ja tarijottii viä parempaa ja pyyrettii, et pysyisin heirä asiakkaana erelleenki, no näi sovittii ja se naine lupas peruuttaa Saunalaharelta sen liittymä.
Noh, kuinkas ollakkaa, tuo mun vanaha nummeroni meni kii tänää ja soitin DNA:lle, et mitäs pirua, ni ne sano, et Saunalahti EI O HYVÄKSYNY SITÄ IRTISANOMISTA, et ne vissii meinaa saara väkisi tollakonstilla asiakkaita.
Yritin soittaa, mut eikai sinne asiakaspalaveluu päässy, et kylä o perseestä koko firma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-[
Pirjo

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuossa numeronsiirrossa operaattorilta toiselle menee aina vähintään viisi päivää ihan säädösten mukaan. Eli Saunalahti ei voi luovuttaa numeroa aikaisemmin. Tuo väkisin asiakkaiden saaminen on siis liian voimakas ilmaisu DNA:lta.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Vanha numerosi meni kiinni? Tarkoitatko, että Dna korttisi mykistyi? Mikäli näin ja kyseessä oli numeronsiirto niin oletkin jo varmaan saanut Saunalahdelta sim-kortin. Voit käyttää samaa numeroasi kun laitat sim-kortin puhelimeen. Uusi numeronsiirto kestää tuon 5 arkipäivää ainakin joten senverran joudut odottamaan, että numerosi siirtyy takaisin Dna:lle.

Täytyy sanoa ihan rehellisyyden nimissä, että Dna on hieman puhunut palturia tuossa. Sillä jos numeronsiirtoa ei voi enää peruuttaa jos se on aloitettu. Toki numeron saa sitten taas siirreltyä takaisin kun se on siirtynyt Saunalahden sim-kortille. Dna:n väite, että Saunalahti ei olisi hyväksynyt siirtoa tuskin pitää paikkaansa.

Aikamoista peliä Dna pelaa jos noin räikeästi mustamaalaa toista kilpailijaa. Kannattaa miettiä itsekkin vähän, että miten suhtautuu tuollaiseen väitteeseen. Taitavat itse saada Dna:lla noita asiakkaita kun väittävät muiden ryöstävän numeroita.

Ja sinun kannattaa tutustua tähän numeronsiirtoprosessiin niin ymmärrät miksi Saunalahti ei ole hyväksynyt Dna:n pyyntöä numeronsiirron perumisesta.

Voisitko vielä listata vähän missä järjestyksessä nämä numeronsiirrot ja Dna:n tarjous tuli? Eli milloin Saunalahti soitti ja teit siirron, milloin Dna soitti ja yritti peruuttaa siirtoa Saunalahdelle ja milloin Dna liittymäsi mykistyi? Ja saitko sim-kortin ennen "numerosi kiinnimenoa" sillä ei numerosi mihinkään kiinni kyllä ole mennyt se ei ole mahdollista. Ainoastaan Dna liittymäsi on katkennut, ei numerosi.

Tässä tietoa numeronsiirrosta http://saunalahti.fi/gsm/numsiirfaq.php

Siellä mainitaan, että numeronsiirto on sitova eikä sitä voi perua. Tämä tarkoittaa sitä, ettei kesken siirtoa numeroa enää palauttaa takaisin edelliselle operaattorille mistä se on lähtenyt siirtoon eikä liioin sitä voi siirtää kolmannelle operaattorille kesken siirron. Kun siirto on valmis voi numeron taas halutessaan siirtää toiselle operaattorille.

Dna on varmasti tiennyt tästä jonka äsken tajusin niin lienee ilmiselvää miksi ovat väittäneet Saunalahden ryöstävän numeroita. Jos Dna olisi ollut asiallinen he olisivat kertoneet sinulle asiakkaana edellä olevan eikä vääristäneet tietoa tahallisesti. Kannattaa miettiä miksi Dna näin tekee ja ottaa itsekkin asioista selvää ennenkuin haukkuu Saunalahden ihan lyttyyn.

Ja lisätään nyt vielä ettei tule epäselvyyksiä asiassa. Edellä oleva on yleinen käytäntö kaikilla operaattoreilla, ei vain Saunalahdella eli kyseessä ei ole Saunalahden omat säännöt vaan kaikkia sitovat säännöt numeronsiirroissa. Näinollen Dna:n on turha väittää mitään. Taitaa kuule Dna nyt itse saada asiakkaita kyseenalaisin keinoin jos väittivät kertomasi mukaan.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
En yritä muuttaa munia kanaksi enkä toisinpäin. Otin kantaa tähän tapaukseen jossa mielestäni Saunalahti on toiminut kuten pitääkin. Muihin asioihin otan kantaa siinä topicissa jota aihe käsittelee ja jos en ota niin en halua kuulla, että mitä mieltä minä olen sen perusteella mitä olen esim. tähän kirjoittanut.

Tilanteet ja asiat muuttuu. Joissakin asioissa olen tyytyväinen joissakin en. Eli jos sanon Saunalahden toimineen moitteettomasti tässä numeronsiirrossa se ei tarkoita, että kaikki Saunalahden toiminta olisi moitteetonta. Ja toisinpäin: jos moitin Saunalahtea jostain niin sekään ei tarkoita silloin sitä, että Saunalahti kusee kaikki muutkin hommat.

Liika yleistäminen ei ole hyväksi siis. Asioissa täytyy olla objektiivinen ja aunarX ei sitä osaa taitaa.
nii kyllä se "hylkäys asiakkaan pyynnöstä" tapahtuu dna:lla nii että dna ei katkea missään välissä .ei sim vaihtoja,

numero prosessi keskeytyy aina vaikka olisi tehty millainen soppari (paitsi kytky jossa eri peli säännöt`)

näitä tulee päivittäin selvitykseen.. näitä saunalahden ei voi peruuttaa tapauksia..

kyllä olen dna:lla töissä
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

nii kyllä se "hylkäys asiakkaan pyynnöstä" tapahtuu dna:lla nii että dna ei katkea missään välissä .ei sim vaihtoja,

numero prosessi keskeytyy aina vaikka olisi tehty millainen soppari (paitsi kytky jossa eri peli säännöt`)

näitä tulee päivittäin selvitykseen.. näitä saunalahden ei voi peruuttaa tapauksia..

kyllä olen dna:lla töissä


No ei se nyt ihan noin mene. Numeronsiirron peruutus nykyisen operaattorin kautta onnistuu vain mikäli vastaanottava operaattori ei ole vielä vahvistanut siirtoa. Jos siirto on vahvistettu niin nykyisen operaattorin tulee lähettää erillinen peruutuspyyntö vastaanottavalle operaattorille. Jos pyyntö lähetetään päivää ennen siirtoa, sitä harvemmin ehditään käsittelemään.
Ja jostain syystä aina kun kuulee tällaisista tapauksista (tai siis ne joista minä olen kuullut), niin se toinen osapuoli on yllättäen juuri DNA! Välillä on DNA unohtanut perua numeronsiirron, toisinaan sitten taas syyttävät että saunalahti siirtää väkisin numeron...
En ole kuullut että soneran tai telefinlandin asiakkailla olisi epäonnistunut siiron peruutus saunalahdelle, jotenka vahvasti epäilen että dena tuossakin on mokannut itse
Käyttäjätaso 2
dna / aspasta ja koko firmasta kokemuksia...

Tuossa reilu vuosi sitten siskoni yritti siirtää numeroaan dna:lta Saunalahdelle. Dna keksi milloin minkinlaisia verukkeita (selkosuomeksi: valheita) aina olemattomista "määräaikaisesta" sopimuksesta lähtien estääkseen numeron siirron. Viimein siskoni kypsähti kuukausien vetkutteluun ja otti kokonaan uuden numeron Saunalahdelta. Heti perään koko hänen perhekuntansa on kopistellut dna-tomut ja siirtynyt Saunalahdelle. Tuntuvat olevan dna:n jälkeen nyt Saunalahdella erityisen tyytyväisiä, käyttö räjähti ja laskut romahtivat.

Takavuosien oma dna-kokemukseni: Sim -korti ei ollut liki puoleen vuoteen kertaakaan edes puhelimessa ja laskua kuitenkin tuli "soitetuista puheluista" ilmeisesti satunnaisgeneraattorilla arvottuna keskimäärin n. 10 /kk. Jäivät rysän päältä kiinni - eivät ressukat huijatessaan tulleet tarkastaneeksi että onko sim-korttini edes ollut kirjautuneena aikoihin verkkoon. Sittemmin niihin aikoihin syntyneestä julkisesta keskustekusta päätellen en ollut silloin ainoa dna:n huijaama. Firma yritti kaikin keinoin estää asiakkaita saamasta jälkikäteen puhelinerittelyitä ja sittemmin periä niiden toimittamisesta hurjan hinnan. Taidettiin laittaa muistaakseni valtiovallan taholta viimein firma ruotuun.

Tämän hetken kokemus dna:sta naapuriltani ja lapsuudenystävältä: laskua tulee palvelunumeroihin "lähetetyistä" viesteistä kuukausittain. Kaveri (investoineena, pakon sanelemana) on niin nuuka ettei taatusti moisia viestejä laittele. Ihmettelee hieman joskus viestejä ja maksaa laskunsa kun on niitä tyyppejä jotka eivät muuten vähästä valita...
Käyttäjätaso 1
Kun siirryin aikoinani ensimmäisen kerran Saunalahden asiakkaaksi (DNA:lta), oli kovasti paljon ongelmia DNA:n kanssa. Päivänä jona liittymän piti siirtyä Saunalahdelle, alkoi Saunan SIM toimimaan, mutta kaikki DNA:n liittymistä ja lankaliittymistä tulevat puhelut tulivat edelleen DNA:n kortille. Samaten kaikki tekstiviestit. Muut GSM-puhelut tulivat Saunan kortille ja molemmilla korteilla pystyi soittamaan. Molemmat operaattorit syyttivät toisiaan ja kun lopulta ärähdin kunnolla, myönsi DNA vian olevan heillä. Tuolloinkin tekniikan puolelta taistelija osasi korjata vian muutamassa minuutissa...
jeps näihän se on.. mikäli siirto on vahvistettu peruutus ei enää onnistu.

tosin perään soitellaan puolin ja toisin kyllä ihan hyvissä ajoin..

kaveri jolta palvelu viestejä veloitetaan on todennäköisesti numenronsa laittanut johonkin.. meinaa kun näitä  äö testejä ym on kivasti liikkeellä..

no toisilla toimii sauna toisilla dana joillain sonera..ongelmia ihan tasa puolisesti kaikkien kanssa..

onneks meitä vastaan ei tällä hetkellä ole juttuja markkinaoikeudessa kuten elisaa/saunalahtea. (määräaikaisten sopimusten ketjutuksesta)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


onneks meitä vastaan ei tällä hetkellä ole juttuja markkinaoikeudessa kuten elisaa/saunalahtea. (määräaikaisten sopimusten ketjutuksesta)


Eikös se mennyt niin, että Soneran toimia siellä tarkastellaan? Tuossahan on semmoinen ero, että Soneralla on jäänyt tuo sopimuksen jatkuminen liian vähälle tiedotukselle, jolloin asiakas ei ole välttämättä huomannut jatkumista. Saunalahtihan lähettää hyvissä ajoin viestin asiaan liittyen.
Kyllähän se numeronsiirron peruutus onnistuu. Kyse on siitä, ollaanko tarpeeksi ajoissa liikkeellä. Jos Dna ilmoitti siirron peruuttamisesta liian myöhään saunalahdelle niin "no can do". Eikä se aina tarkoita että "haluatko sittenkin jäädä meidän asiakkaaksi" soitto on tehty ajoissa. Ei sitä peruutusta aina ajoissa lähetetä silti. sitten ihmiset itkee miksi näin kävi ja syyttävät väärää operaattoria. tämä kyllä vähän ihmetyttää miksi näin mutta tiedän näitä tapauksia :-",,,null,null,2014-11-19 13:29:31.0,0
99,32098,32098,32098,1247401150000,1709,2,83892,0,Yhteys tallennuspalvelimeen epäonnistui.,Yhteys tallennuspalvelimeen epäonnistui. Tarkista internet-yhteyden toimivuus.
Tuollainen virheilmoitus tulee kun painaa 0-näppäintä

*-näppäimestä aukeaa saunamenu
- tallennelistat näkyy mutta ei esikatselukuvat
- tallenteet eivät näy

boxin nettiyhteys toimii (testattu boxin selaimella),,,null,null,2015-06-10 10:59:53.0,0
99,32099,32099,32099,1247402025000,19430,2,83893,0,Iphone,"Muissa pohjoismaissa on jo katkennut surinan yksinoikeus tarjota kytkynä Iphonea. Voisiko Saunalahti/Elisa/Kolumbus harkita myös Iphonen tuomista markkinoille?

Ainakaan minua henk.koht. ei inspiroi pätkääkään enää surinan asiakkuus, eikä oikeastaan tonnin sijoittaminen tällä hetkellä lukitsemattomaan puhelimeen. Täältä ainakin lähtisi heti tilaus. 🙂

Osallistu keskusteluun