Kysymys

Takuuhuolto?

  • 20 joulukuu 2010
  • 17 kommenttia
  • 7697 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Viikon vanha Desire Z ja näyttö sumeena. Missä tapahtuu saunalahden takuuhuolto? Miksei nettisivuilta löydy infoa?

muoks: vast: Elisa shopissa.

17 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Viikon vanha Desire Z ja näyttö sumeena. Missä tapahtuu saunalahden takuuhuolto? Miksei nettisivuilta löydy infoa?

muoks: vast: Elisa shopissa.


Hei,

Saunalahdelta ostetut puhelimet toimitetaan takuuhuoltoon Elisa Shopit myymälästä, takuukuitti pitää ottaa mukaan. Huoltoon liittyviin kysymyksiin vastataan valtakunnallisessa Elisa Shopit myymälöiden palvelunumerossa 010 262 0200.
Käyttäjätaso 1
Nopeeta on huolto. Jätin puhelimen Elisalle 20.12, eli viime maanantaina, tänään viikkoa myöhemmin laite on huollon seurantasivujen mukaan saapunut huoltoon. Eli matka Shopitista huoltoon kesti viikon. Jään jännityksellä odottamaan kauan koko reissu kestää. Ostin puhelimen noin kolme viikkoa sitten, uusi 500 euroa maksava puhelimeni on nyt siis viettänyt huollossa kolmasosan siitä ajasta kun olen sen omistanut ja matka jatkuu. Täytyy myöntää että asiakasta ketuttaa nyt kuin pientä oravaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Viikon vanha Desire Z ja näyttö sumeena. Missä tapahtuu saunalahden takuuhuolto? Miksei nettisivuilta löydy infoa?

muoks: vast: Elisa shopissa.


Hei,

Saunalahdelta ostetut puhelimet toimitetaan takuuhuoltoon Elisa Shopit myymälästä, takuukuitti pitää ottaa mukaan. Huoltoon liittyviin kysymyksiin vastataan valtakunnallisessa Elisa Shopit myymälöiden palvelunumerossa 010 262 0200.


Tuohon muuten kaikille lukijoille lisäys; Poikkeuksena Motorolat, niiden mukana on tullut ohje poikkeavasta takuukäytännöstä.
Tarviiko ns. kytkypuhelimessa olla mukana se takuukuitti, eikös se koneelta näy milloin puhelin ja liittymä on hommattu?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Tarviiko ns. kytkypuhelimessa olla mukana se takuukuitti, eikös se koneelta näy milloin puhelin ja liittymä on hommattu?


Periaatteessa kai ei, mutta se pitää kuitenkin lähettää huoltoon puhelimen mukana. Jos takuutodistus ei ole tallessa, voi sen tulostaa oma.saunalahdesta:
GSM-liittymät > liittymän puhelinnumero > otsikko: Liittymän tiedot > alaotsikko: Perustiedot > Palvelupaketin takuutodistus (Omaan ikkunaan)
Ei tarvii olla mitään lappusia kun vie laitteen elisa liikkeeseen,sillä ne saa tarvittavat tiedot kyllä koneelta.Mutta henkkarit ja osoite,puhelinnumero tiedot on annettava niin saa hommat hoitumaan.Kerran käytätin lg shinen elisan kautta huollossa ja kyllä ei ollut sillä hetkellä moittimisen sanaa palvelusta,ja sai vielä lainapuhelimen käyttöön.eli jos on liikkeessä lainapuhelimia niin kyllä antavat huollon ajaksi!
Käyttäjätaso 1


eli jos on liikkeessä lainapuhelimia niin kyllä antavat huollon ajaksi!
Joo, vein 500 euron älypuhelimen huoltoon, tarjottiin parin kympin simpukkaa lainapuhelimeksi ja kysyttiin onko mulla laturia siihen... Ja ongelma on vielä se, että oma puhelimeni on ollut jo toista vuotta Android, eli yhteystiedot on googlen pilvessä eikä sim kortilla. Siinä ei Nokian simpukka paljon auta, varsinkaan jos mukaan ei saa edes laturia.
Niin,sopiva on laitteen hinta jos sen myyntihinta on 500e mutta kauppiaan sisäänostohinta jos 200   😉 ;D
Ei mutta joo,eipä ne mitään mahda kun ei enää ole käytettyjä puhelimia liikkeissä juuri nimeksikään mitä niitä ennen oli ja-
niinpä monesti tulee vastaan ei joota lainapuhelimen osalta helposti
Itse tilasin SE X10 puhelimen Saunalahdelta ja toimitus oli erittäin nopea. Samana iltana huomasin että USB liitin ei toimi. Seuraavana päivänä 11.11.2010 toimitin laitteen Elisa Shopittiin josta lähettivät eteenpäin huoltoon. Huollon sivuilta näkyy että puhelin on saapunut huoltoon 15.11.2010 ja tilana oli "Saapunut huoltoon".

Pariin kertaan kyselin että mikä on tilanne kun ei tapahdu mitään ja vastauksena oli ensimmäisellä kerralla että "Puhelin on saapunut meille DOA -tapauksena, ja tapauksen käsittely on tällä hetkellä vielä kesken." sekä toisella kerralla "Laitteenne DOA-käsittely on edelleen kesken. Valitettavasti järjestelmässämme ei ole mahdollista merkitä huollon tilaksi doa-käsittelyä, tästä syystä huollon tila ei ole muuttunut vielä."

Kyselin vielä 31.12.2010 asiaa Elisa Shopitista josta vastaus oli "Laite on lähetetty huollosta eteenpäin keskushuoltoon ja tästä johtuen laitteen huolto on viivästynyt."

Pari viikkoa sitten huollon tila muuttui tilaan "Tehtaalla". Kyselin taasen huollosta 07.01.2011 että mikä kestää niin vastaus oli "Olemme lähettäneet laitteen SonyEricssonin tehtaalle. Laite on saapunut meille DOA -vaihtona, joten laite on lähtenyt laitevalmistajalle tutkittavaksi. Suosittelen että otatte yhteyttä laitteenne jälleenmyyjään tämän asian tiimoilta. Doa -vaihto laitteet eivät yleensä palaudu laitevalmistajalta vaan he hyvittävät laitteen jälleenmyyjän tukkurille."

On se ihme juttu kun ei puhelimen omistajalle kukaan viitsi ilmoittaa mitään vaan asiat joutuu itse penkomaan. Elisa Shopittiin laitoin viestiä tänään asiasta mutta eivät ole vielä vastanneet. Pitäisiköhän tässä ottaa yhteys suoraan Saunalahdelle...
Käyttäjätaso 1
Mulla on edelleen tilassa "Odottaa varaosaa ". Kiva omistaa uusi puhelin, se on ollu pidempään huollossa kun mun käsissä.

Mulla on edelleen tilassa "Odottaa varaosaa ". Kiva omistaa uusi puhelin, se on ollu pidempään huollossa kun mun käsissä.


Niin on. Kohtahan toi puhelin alkaa olla jo antiikkia ja vaihdossa saa varmaan 20 .


Mulla on edelleen tilassa "Odottaa varaosaa ". Kiva omistaa uusi puhelin, se on ollu pidempään huollossa kun mun käsissä.


Niin on. Kohtahan toi puhelin alkaa olla jo antiikkia ja vaihdossa saa varmaan 20 .


Mites sulla käyvi tossa. Mulla on aivan sama tilanne menossa, usb-liitin pimeni ja nyt ollut huollossa reilu viikon. Tänään tilaksi oli muuttunut "Lähetetty keskushuoltoon"
Miten toimitaan jos kyseessä on Sonim XP2.10 josta kuoli värinä?
Manuskan takuukäyntätökohdassa sanotaan:
Käytäntö
Mikäli takuun voimassaoloaikana tuote ei toimi normaalissa käytössä suunnitteluun, materiaaleihin tai valmistukseen liittyvien virheiden takia, Sonimin valtuutetut jälleenmyyjät tai palvelukumppanit siinä maassa tai sillä alueella jossa tuote on ostettu antavat tuotteen tilalle saman tai paremman mallin samassa tai paremmassa kunnossa.

Niin tuohan ymmärtääkseni tarkoittaa sitä että lampsin kauppaan ja ojennan risan myyjälle joka ojentaa toimivan tilalle, eikö..

Mistä mahtaisin löytää Elisa Shopittien varastotilanteet, jottei tarvitsisi rampata kaupassa montaa kertaa?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Elisa Shopittien varastotilanteen selville vierailemalla lähimmässä Elisa Shopitissa.
Homma bueno. Järvenpään Shopit:in henkilökunnalle Kiitokset ammattimaisesta otteesta asiakaspalvelussa.
Nyt taas värisee 🙂 Näin pitäs pelata takuu kaikissa luureissa..
Kaveri voitti saunalahden facebook kisasta htc desiren puolivuotta sitten, mutta mukana tuli vain jokin onnittelulappu, ei takuutodistusta?
Kuinka tämä voittopuhelimen saanut saa itselleen takuutodistuksen jos vikoja alkaa ilmeentymään?
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Kaveri voitti saunalahden facebook kisasta htc desiren puolivuotta sitten, mutta mukana tuli vain jokin onnittelulappu, ei takuutodistusta?
Kuinka tämä voittopuhelimen saanut saa itselleen takuutodistuksen jos vikoja alkaa ilmeentymään?



Hei,

voisiko  kyseinen kaverisi ilmoitella Saunalahdelle lisätietoja, kuten nimensä ja minkä puhelinmallin voitti, niin saadaan lähetettyä takuutodistus hänelle pahimman varalle. Jos hänellä ei ole oma.saunalahti.fi palvelua käytössään, puhelinpalvelun lisäksi tiedot voi välittää seuraavalla lomakkeella http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/puhetuote.php .  Tässä tapauksessa voi lähettää vaikka yksityisviestillä tietoa, vaikkakin lomailen kesäkuussa, jolloin en saa asiaa hoidettua.

Edit: typo korjattu // Soile SL

Osallistu keskusteluun