Kysymys

tallennus ei näy

  • 23 huhtikuu 2010
  • 53 kommenttia
  • 5976 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Missä vika kun Tallenteeni luettelosta ei nyt yhtäkkiä näekkään ohjelmia vaan ne menevät heti "Ohjelma loppui.Paina C poistuaksesi2 tilaan ilman kuvaa. Ks arvo kasvaa yhdellä joka yrityksellä. Luettelossa on OK tiedot. Nettiyhteys näyttää olevan "Yhdistetty ethernetillä" ok ja pystyy Tallenteeni sivuja selaamaan normaalisti. Power resettejä on kokeiltu mutta ei auta.

53 kommenttia

Sama täällä, saunavisio boxilla ei toimi mutta nettiselaimella toimii  ???
Sama homma..
Sama juttu täällä Lohjan seudulla.

Äskön sain yhden ohjelman katseluun kun katsoin siitä pätkän ensin web-sivun kautta.
Käyttäjätaso 1
Sama täällä, saattaa kuitenkin alkaa näkymään toisella yrityksellä.
Ei näy täälläkään, Pohjois-Karjalassa. Tuo sama ilmoitus tulee joka ikisellä ohjelmalla. Eilen pääsi parin yrityksen jälkeen katsomaan tallenteita, nyt ei enää ollenkaan. Nettiselaimen kautta näkyy kyllä kaikki.

Osaako joku kertoa, mikä avuksi? Kaikkien johtojen irroitus ja uudelleenkytkentä ei auta, moneen muuhun ongelmaan tuo on tepsinyt kyllä.
Soitin tuonne OmaGuru palveluun iltapäivällä ja sieltä selvisi seuraavaa:

Noille palvelimille missä ohjelmat ovat on tehty ainakin eilen ja tänään päivityksiä. Ko. päivitykset ovat blokanneet Saunavision yhteydet satunnaisesti. Henkilö siellä ilmoitti niin ikään, että nyt tutkitaan miten tuon saisi ohitettua... Eli päivitys on tehty ilmeisesti Elisa viihdepalvelua ajatellen. (?) Tällä hetkellä näen taas kaikki ohjelmat normaalisti, mutta en tiedä ovatko nyt löytäneet tuon kiertotien vai onko taas kyse tästä satunnaisuudesta.

Liekö tässä enteitä taas siitä, että piakkoin koko Saunavisiossa vedetään töpseli seinästä? OmaGurun henkilö myös kertoi, että ylläpidon edustaja laittaa vastauksen tähän ketjuun. Ei ole vaan näkynyt, joten ajattelin jakaa sen tiedon, jonka itse sain maksamalla siitä n.20 .

Itse yritän saada kaikki tallenteeni (nyt n.200h) katsottua mahdollisimman pian, ennen kuin lopullinen isku tulee. Samalla tässä säästetään jo Maxivisionia varten..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Sama homma ollut pari päivää. Kyllä tämä saunavisio taitaa olla lopun alkua, meille joille ei elisa-viihdettä saa.
Joskun on tuollaista ongelmaan ollut ihan satunnaisesti, mutta yleensä lähtenyt toimimaan toisella tai kolmannella yrityksellä.

Nyt on kuitenkin toiminut ihan ongelmitta. Liekko jotain vaikutusta sillä, että box vaihdettiin uuteen n. viikko sitten,  kun entisestä ilmeisesti hajosi virtalähde.
Täällä ollut nyt parin ohjelman kohdalla sama ongelma.. Netistä näkyy, mutta ei saunavision kautta.
Ei lähde näkymään edes parin kokeilu kerran jälkeen.
Täällä kans tuota ongelmaa satunnaisesti jo lähes viikon ajan...Pikkuhiljaa alkaa nyppimään kun ei vaivauduta korjaamaan tai edes kommentoimaan tilannetta tänne 😠 😠 😠
Hei,

Tässä vikatilanteessa, kuten kaikissa muissakin, suosittelen ensisijaisesti yhteydenottoa vikailmoitusnumeroon 09 4243 0730 (avoinna vuorokauden ympäri).

Teknisestä asiakaspalvelusta ei ole Palstalla jokapäiväistä, jatkuvaa päivystystä, joten täällä viasta ilmoittaminen ei valitettavasti vielä takaa sitä, että vika olisi teknisen puolemme tiedossa. Myös korjauksia on helpointa lähteä kokeilemaan niin, että asiakas on yhteyttä ottaessaan laitteen (tai yhteyden) kanssa samassa paikassa.
No laitahan Minna kuitenkin infoa eteenpäin, koska tuskin tuo johtuu asiakaslaiteesta tai sen yhteydestä.

Itselläkin tuli ongelma nyt vastaa eilen, kun yritin katsoa tiistai iltana SUB:lta tallennettua tähtiporttia.

Vanhemmat tallenteet kyllä toimivat, mutta tuo uusin ei.
Kuulehan nyt "Minna". Jospa et viitsisi puhua lööperiä!

Noissa aiemmissa viesteissäni ilmenee milloin vika on ilmentynyt, mihin olen siitä ilmoittanut ja mitä sieltä kerrottiin! Vai kirjoitatteko noita "vastauksia" suoraan paperista vaivautumatta edes ketjun aikaisempia viestejä lukemaan?

Nyt tässä ollaan odotettu sitä, että ylläpidon edustaja tulee TÄLLE FOORUMILLE selvittämään mitä tehtiin ja korjaantuko vika jossain vaiheessa! Kuten MAKSULLISEN palvelun edustaja minulle puhelimessa kertoi/lupasi.

Olette tietenkin nyttemmin ohjeistanut nämä OmaGurun operaattorit, että "ei saa kertoa asiakkaille tuommoisia, emmehän me nyt voi heille kertoa mitä teemme ja korjaantuuko juttu joskus..."

Luojan kiitos, että pääsen piakkoin eroon tästä sontaläjästä jota Elisaksi (saunalahdeksi) kutsutaan.

Noissa aiemmissa viesteissäni ilmenee milloin vika on ilmentynyt, mihin olen siitä ilmoittanut ja mitä sieltä kerrottiin! Vai kirjoitatteko noita "vastauksia" suoraan paperista vaivautumatta edes ketjun aikaisempia viestejä lukemaan?


Olen kyllä lukenut koko viestiketjun. Itselläni ei kuitenkaan tekninen tuntemus enempään opastamiseen riitä, joten viestini tarkoitus oli vain ja ainoastaan kertoa kanavasta, jonka kautta teknisiin murheisiin kuuluu saada ja saakin apua. Lisäksi teitä näyttää olevan useampia, joita koskee sama ongelma. Mitä useampi ongelmasta ilmoittaa, sitä paremmin ja nopeammin päästään mm. ongelman laajuudesta selville.

Selkeissä vikatilanteissa on tuo mainitsemani yhteydenottokanava (vikailmoitusnumero) myös sikäli OmaGurua parempi, että kysehän ei ole käytönneuvonnasta, vaan viasta, joka koskee nimenomaan Saunalahden palvelua.

OmaGurussa vastanneen henkilön lupauksiin en ota sen enempää kantaa. Uskon ja toivon toki, että minua teknisempi osaaja tulee tänne lupauksensa mukaisesti kommentoimaan, kunhan asian tiimoilta on uutta kerrottavaa.
Olen ollut puhelin yhteydessä 23.pv tekniseen tukeen ja sain silloin vastaukseski että 'on jotain vikaa'.  :)
Tänään toimii jo paremmin mutta poika 4v löytää joka päivä toimimattomia tallenteita omasta kansiostaan (piirretyt), selitä siinä sitten että 'saunalahden sedällä on jotain ongelmia😠
Käyttäjätaso 1
Eilen illalla yritimmen vaimon kanssa katsoa "kovan onnen kundia" niin kolmetoista kertaa jaksoin yrittää ja painaa sitä c nappulaa, kunnes turhauduin ja hain läppärin ja tällä toimi kyseinen tallenne.

No seuraava jakso taas toimi kyllä.. Joku ihmehän tässä nyt on.

Eilen illalla yritimmen vaimon kanssa katsoa "kovan onnen kundia" niin kolmetoista kertaa jaksoin yrittää ja painaa sitä c nappulaa, kunnes turhauduin ja hain läppärin ja tällä toimi kyseinen tallenne.

No seuraava jakso taas toimi kyllä.. Joku ihmehän tässä nyt on.


Minä kypsyin myytinmurtajien katseluyrityksellä jo kymmenennen kohdalla 😠 >:(


OmaGurussa vastanneen henkilön lupauksiin en ota sen enempää kantaa. Uskon ja toivon toki, että minua teknisempi osaaja tulee tänne lupauksensa mukaisesti kommentoimaan, kunhan asian tiimoilta on uutta kerrottavaa.



Käväse potkasemassa jotakin teknisempää osaajaa perseelle ja käske lukea tämä ketju, jos saunalahdenpuolelta sellainen vielä löytyy  😉
Käyttäjätaso 1
Tein eilen vikailmoituksen ja tänään tuli tekstiviesti, jossa sanottiin tiedossa olleiden ongelmallisten tallenteiden korjatun. Jatkossa pitäisi kuulemma ilmoittaa viallisesta tallenteesta saunalahdelle tarkemmat tiedot: nimi, kanava, tallennuspvm, id. No, pikatestillä törmäsin heti yhteen, joka ei toiminut. En tosiaankaan aio katsella tuhansia tallenteita läpi ja ilmoitella pienissä erissä tai yksi kerrallaan saunalahdelle mitä tallenteita haluaisin ehkä seuraavana päivänä katsoa. Mielestäni palvelussa on nyt sellainen vika, joka on hyvitettävä laskutuksessa kunnes kaikki ongelmalliset tallenteet on korjattu.
Joo. Vikaa täälläkin. Ollut jo jonkin aikaa. Osa tallenteista toimii ja osa ei. Jopa sellaisia tallenteita jotka on nauhotettu esim kaksi vuotta sitten ja toimineet silloin! Itsellänikin tallennuksia näytti olevan 2200 kappaletta.

Mitenkähän sitten jokaisen erikseen olevan tallenteen jaksaisi ilmoittaa? Jos kaikki ongelmiin vakavasti suhtautuvat ilmottaisi kaikki tallenteet jotka ei toimi niin kylläpä siellä tekniselläkin puolella olisi sen jälkeen tekemistä. Kyse ei oo nyt tietenkään sellaisista tallenteista, jotka on olleet vioittuneita jo heti alusta lähtien ja ovat kooltaan tyyliin 0 mb.

Mitenkähän sitten jokaisen erikseen olevan tallenteen jaksaisi ilmoittaa? Jos kaikki ongelmiin vakavasti suhtautuvat ilmottaisi kaikki tallenteet jotka ei toimi niin kylläpä siellä tekniselläkin puolella olisi sen jälkeen tekemistä.


Olis tekemistä kyllä...Sais vielä palkata lisää porukkaa vastaileen puhelimeenkin kun noita viallisia tallenteita näkyy tulevan kokoajan lisää....PRKL...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ei tietenkään kaikkia ongelmallisia tallenteita ole tarvettaa ilmoittaa, esimerkit riittää. Laitatteko pari esimerkkiä tallenteista (kanava, lähetysaika, ohjelman nimi) niin tutkitaan mikä siellä nyt vielä mättää.
Tapaus Punahilkka, tänään TV2, 1250-1410.

Arvatkaapa, saunalahtelaiset, onko firmanne nyt korkealla tyttäreni arvoasteikolla?

Toinen esimerkki: True Bood 26.4., TV2, 2235 alk.
No ainakin näihin olen törmännyt lähiaikoina:
28.4 mtv3            Myytinmurtajat
30.4 Sub              Num3rot
24.5 voice/tv viisi Taikatemput paljastuvat
1.5  voice/tv viisi Taikatemput paljastuvat
Itse olen viimeisen viikon aikana törmännyt useisiin kymmeniin vastaavanlaisiin tapauksiin omalla boksillani, mutta ehdin vasta nyt kurkistamaan palstalle, josko täällä asiasta jotain lisäinfoa olisi.

En tähän hätään ehdi muutaman tuhannen tallenteen kirjastostani yksittäistapauksia tarkkoine esitysaikoineen yms. kaivella, mutta päivitän niitäkin tänne vähän myöhemmin.

Tähän hätään riittänee mainita, että esim. Frendien eri tuotantokausien jaksoissa on monia, jotka eivät näy, ja 3,5-vuotiaan pojan suureksi mieliharmiksi esim. Tiikerin oma elokuva (katsottu yli 50 kertaa) lakkasi juuri viikonloppuna näkymästä. Sama kävi Ruohonjuuritasolla-sarjan suosikkijaksolle, jota on myös viimeisen vuoden aikana katseltu liki 30 kertaa. Eli kyse ei missään nimessä ole alunperin epäonnistuneista tallennuksista.

Kun näköjään monilla muillakin samaa ongelmaa ilmenee varsin paljon, olisi varmaan vähintäänkin kohtuullista, että asialle tehtäisiin jotain.

Sapettaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Kiitos lisätiedoista ja luonnollisesti pahoittelut aiheutuneesta mieliharmista.

Ongelmaan on saatujen lisätietojen perusteella tehty tänään lisää korjauksia, joten kovasti kiinnostaisi tietää ilmeneekö ongelmaa vielä tämän viestin jälkeen? Sisäisten testien perusteella ei ongelmia enää havaittu.

Osallistu keskusteluun