Kysymys

Tallenteet pätkii koko ajan....

  • 11 toukokuu 2009
  • 42 kommenttia
  • 3293 katselukerrat

  • Kyselyiässä
  • 44 kommenttia
Tallenteet pätkii koko ajan vaikka ennen ei ole moista tapahtunut ja netti pelittää 19megaa...
Alkaa ottaa aivoon ihan huolella!!!  Angry

42 kommenttia

onko sulla versio 34? kokeilin kaksi kertaa pitää tuota 34, mutta lopulta oli luovutettava ja poistettava beta-ruksi, jolloin boxiin tuli mulla 20. Olen kysellyt uudempaa, väliversiota, mutta en ole vielä saanut. Versio 29 toimi kuukausitolkulla. Mulla pätkimisen sai saman illan aikana loppumaan, kun irrotin home boxin adsl-pistokkeen hetkesi irti seinästä
Vastaavaa nykimistä esiintynyt täälläkin. Jostain syystä Homebox kieltäytyi täysin kertomasta versionumeroa. Boottauksen jälkeen kaikki taas pelasi normaalisti.

Taitaa olla näitä beta-testauksen iloja.
Viimepäivinä pätkimistä on esiintynyt myös Elisa Viihteen puolella, aiemmin toimi hyvin (liittymän nopeus 18 megaa).
Samoin pätki täälläkin....

JBG
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mulla pätkii, jos ADSL-purkkina on Homebox black, mutta kun vaihdan tilalle Telewell 510V3:n niin ei pätki enää yhtään. Suunnilleen saman nopeuden kättelevät molemmat, reilu 7 megaa.
mikä firmware versio teillä on käytössä, kun wippies-puolella sanovat, että kukaan muu, kuin minä, ei ole valittanut 34 version toiminnasta?

mikä firmware versio teillä on käytössä, kun wippies-puolella sanovat, että kukaan muu, kuin minä, ei ole valittanut 34 version toiminnasta?


Sama ongelma, sama versio. Linkkasin tämän keskustelun wippies-forumille.
Täälläkin pätkii, mutta Telewell TW 510:llä. Ja joskus puuttuu ääni kokonaan...
Käyttäjätaso 1

Täälläkin pätkii, mutta Telewell TW 510:llä. Ja joskus puuttuu ääni kokonaan...

Ainakin minulla ääni katoaa välillä myös kaapelin kautta tulevasta tv-kuvasta ja viihdekeskuksessa divx -videoista. Tämän korjaa vain(?) virtajohdon repiminen irti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Täälläkin pätkii, mutta Telewell TW 510:llä. Ja joskus puuttuu ääni kokonaan...


Äänen puuttuminen tallenteissa on lähes poikkeuksetta seurausta kaistan riittämättömyydestä
tai siitä, että PC:llä ajetut softat lyövät upstreamin tukkoon. Katsopa telewellin hallintasivulta
192.168.0.254 -> ADSL, että millä nopeudella linja on tahdistunut ?


Täälläkin pätkii, mutta Telewell TW 510:llä. Ja joskus puuttuu ääni kokonaan...


Äänen puuttuminen tallenteissa on lähes poikkeuksetta seurausta kaistan riittämättömyydestä
tai siitä, että PC:llä ajetut softat lyövät upstreamin tukkoon. Katsopa telewellin hallintasivulta
192.168.0.254 -> ADSL, että millä nopeudella linja on tahdistunut ?


Ei taida olla kaistasta kiinni, kun ei tule ääntä edes antennista. Eka kerta se korjaantui sammuttamalla pääkatkaisijasta, mutta nyt olen kokeillut 3 kertaa eikä vieläkään toimi. Nyt taitaa olla boksissa joku vika...
Gronerillekin tiedoksi, että kauan kinuamastani versio 29 huolimatta (toimi yhden päivän) ei sitten tänään katsottukaan farscapea saunavisiolta, eli jotain häikkää teilllä siellä palvelinpuolella on  ???
Pikkasen jo kyllästynyt saunavision ongelmiin, joten otin yvkaista.fi:n koeajan ja taidanpa samantien maksaa koko vuoden maksun. Nyt voi katsoa tv-ohjelmat ihan milloin haluaa. tvkaista:n 8M nopeudella kuvan laatu on alkuperäinen.
eiköhän sinne sauniksen http://cbs.lsdiv.harvard.edu/ncf/Images/compute/IMG_0390.jpg ' TARGET='_blank servolle
lisätä uusia käyttäjiä niin kauan kunnes kipuraja ylittyy ja otetaan lisää palikkaa. ei sitä ilman älämölöä tule
Ensimmäisen kerran tänään tallenteet pätkivät, Rautaristi jumitti pariksi minuutiksi, kelausyritys eteenpäin tuotti ilmoituksen "tallenne on loppunut, poistu painamalla C".. Tähän asti (vajaa vuosi saunavisiota) tallenteissa ei huomauttamista. Paitsi ylen tekstityksissä silloin tällöin..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ensimmäisen kerran tänään tallenteet pätkivät, Rautaristi jumitti pariksi minuutiksi, kelausyritys eteenpäin tuotti ilmoituksen "tallenne on loppunut, poistu painamalla C".. Tähän asti (vajaa vuosi saunavisiota) tallenteissa ei huomauttamista. Paitsi ylen tekstityksissä silloin tällöin..


Tänään laittelin taas homebox blackin käyttöön. Se nousi linjalle nopeudella 6880/896 ja muutamaa YLE2 tallennetta kattelin jonkun aikaan, eikä ainakaan sinä aikana mitään pätkimistä tullut ilmi. PekingHD:lle tai YLE2:n urheilulähetyksille tuo nopeus ei riitä, muuten nippanappa tomii, jos ei muuta liikennettä ole. Sinänsä mielenkiintoista että 5M mokkulalla pystyy katselemaan urheilukanavan tallenteita, sen verran kehnolla bitratella ajelevat.
Uusin Beck pätki oudosti...välistä oli pois paloja ja kesti muka yli 3 tuntia.
Siirtyminen yli mainoksen (5min) hyppäytti minne sattuun. Ei mitää tolkkua...Piti kelata pikana alkuperäiseen kohtaan.
Edellisen katsomiskerran "muisti" ei toiminut...hyppäytti ihan väärään paikkaa...(Ei ollut kukaan muu katsonut välissä)
Aivan totaalisen sekaisin...

JBG
Minäkin liityn tänne, koska viimeisten 3 viikon aikana on alkanut pätkiä joka ikinen päivä joku tallenne mitä katson. ÄRSYTTÄVÄÄ!!
Liittymä ylhäällä: 22961 Kbit/s --  1019 Kbit/s.
Ja kokoajan on isoja lukuja virheitä (wippies black + beta firmis) local hrc / crc kohdissa.... äny idea for tämä?

Juha L
olen odotellut tuota viihteelle siirtymistä ja siksi lykännyt vikapalveluun soittoja, mutta minun pitää päivittäin irrottaa piuha seinästä, että saan tallenteita illalla katsottua. Koska laitteet ilmeisesti pysyvät ennallaan, pitänee taas alkaa soitella ja kysellä, mistä johtuu. Itselläni tällä hetkellä on 29 firmis ja musta homebox uplinkkinä vanhan telewellin perässä (koska homebox ei saanut yhteyttä aikaiseksi, kun taas telewelli meni heittämällä)
Kokeiltuna telewellin 510v3b:llä ja mustalla boksilla uusimmalla firmiksellä ja pätkii jatkuvasti, paitsi kun olen kahdesti kokeillut aamuyöllä. Samaa paskaa ollut jo lähemmäs pari kuukautta. Yhteytenä SL 24/1 ja kättelynopeus >13/>0.85.
Kaikkialta muualta tuntuu toimivan streamit vaikka tarvitsisi enemmän kaistaa...  >:( 
Täälläkin maksetaan jatkuvasti tyhjästä. Saunalahden kanssa on parin vuoden sopimus KotiTotaalista kun on niin hieno palvelu. Olis vaan taas kannattanu ottaa laajakaista ilman mitään pidempiä sitoumuksia. Tukeen on lähetetty sähköpostia mutta ei ne viitti vastata. Pätkii vaan. Pian varmaan lähettävät jonku Saunalahden T-paidan ja mainoskynän ja terveiset, että koitas kestää vielä loppusoppari, palataan sitte asiaan ku tarvitaan lisää sun rahojas. Ketuttaa maksaa tyhjästä taas. Mutta ihan kiusallani alan kysellä sähköpostilla joka päivä ovatko lukeneet edellisen viestin ja mikä on tilanne. Ja suosittelen lämpimästi että muutkin tekevät saman. Vaikka tuskin nuo siitäkään tajuavat. Ehkä kuluttajavirastollakin on jonkinlainen kanta asiaan jossa laskutetaan virheellisestä palvelusta eikä viikkokausiin tehdä asian eteen sen vertaa että informoitaisiin kuluttajaa tilanteesta.

Alunperin muuten laitoin viestin oma.saunalahden (muuten sekin tosi tahmainen palvelu) kautta asiakaspalvelulle. Sen sijaan että olisivat laittaneet viestin edelleen tuki@saunalahti.fi :hin päättivät kehottaa asiakasta tekemään sen itse, kunnon viiveellä tietenkin. "Hyvää" on palvelu, silloin kun sitä saa. Asiakaspalveluun en soita, koska jonotusajan on pitkiä, hermot ei kestä sitä pimputusta mitä ne korvaan soittaa, puhelimesta loppuu akku, siellä vastaa joku jota ei kiinnosta tai jolle asia ei muuten kuulu, yhdistävät toiseen numeroon, sama toistuu, siellä vastaa joku jolla ei ole mitään aavistusta koko asian laadusta vaikka sen kahteen kertaan olet jo selittänyt etc. Oikea asiakasPALVELU ottaisi tiedot ylös ja palaisi puhelimitse asiaan kun homma on selvä tai tarvittaisiin lisätietoja. Yksinkertaisesti.

Saunalahti hei, nyt oikeesti!!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Täälläkin maksetaan jatkuvasti tyhjästä. Saunalahden kanssa on parin vuoden sopimus KotiTotaalista kun on niin hieno palvelu. Olis vaan taas kannattanu ottaa laajakaista ilman mitään pidempiä sitoumuksia.


Ethän sinä varsinaisesti tyhjästä maksa, ei sinulta ole mitään pois otettu.Kotitotaalin sopimushetkellä olleet palvelut toimivat edelleenkin. Maksukanavat on oikeastaan ainoa asia, jossa saunavisio-asiakkaat petettiin.
Maksukanavia ei ikinä ole tilattukaan. Kotitotaaliin muistaakseni kuului mahdollisuus tallenteiden tekemiseen ihan normaaleilta lisämaksuttomilta kanavilta, luvattiin 5000 gigaa tallennustilaa jne. Tallenteiden erillisestä toimivuudesta ei tietenkään luvattu mitään, mutta on kai ihan kohtuulista olettaa että ne pitäisi toimia ainakin palveluntarjoajan puolesta, ja nyt näin ei ole. Joka tapauksessa sopimushetkellä on joko johdettu tahallisesti harhaan tai sopimuksen piiriin kuuluvat palvelut eivät nyt toimi. Maksukanavista en välitä, haluaisin että tallenteet joiden takia sopimuksen tein, jotka minulle luvattiin, toimisivat tavalla jota on kohtuullista odottaa. Toimimattomia tallenteita on ollut aina siellä täällä aikajanalla jolla olen palvelua käyttänyt ja ymmärrän että tekniikka on uutta ja kaikki ei ehkä toimi heti, joten en kitise muutamista tapauksista. Nyt vain on niin että koko boksi on täysin turha, olen siinä kiinni seuraavat puolitoista vuotta, myös adsl:n puolesta, vaikka voisin katsella televisiolähetykset suorana myös ilman ylimääräistä kaukosäädintä. Koko kotitotaalin idea, jolla sitova sopimus minulle kaupattiin, vesittyy kun en voi tallentaa ohjelmia joita tulee vaikkapa neloselta, mtv3:lta tai yleltä. Ongelma koskee siis ihan jokaista tallennetta, rehellisyyden nimissä myönnettäköön että ehkä yksi kymmenestä voi toimia ongelmitta. Ja joka tapauksessa olisi suotavaa että saunalahden asiakaspalvelu edes pahoittelisi asiaa, ottaisi kantaa. Mutta ei vain tunnu KIINNOSTAVAN. Ja sikäli kun olen ymmärtänyt en ole ongelman kanssa yksin. Ja BTW, sopimushetkellä, tai ainakin kun sain boksin, ei vastaavia ongelmia ollut, vaan ne ilmaantuivat kuukausia myöhemmin, joitakin viikkoja sitten. Maksukanavia sopimus ei edes koskenut, vaan ne luvattiin mahdollisena lisäominaisuutena, toisin kuin tallenteiden tekeminen ja katsominen.
elokuun 2009 puolesta välistä ovat tallenteet pätkineet joka päivä

2.9 illalla hyytyivat kokonaan, mitään ei tullut ulos

missä vika

myydäänkö tavaraa liikaa eikä pystytä toimittamaan

merja
Kuukauden verran olen odotellut asiakaspalvelulta vastausta, huolimatta kolmesta viestistä, ei ole tullut kuin robotilta vastaus että viesti on saapunut perille. Niin, ensimmäinen viesti tuli kyllä takaisin - terveisin, että "lähetäs kloppi toiseen paikkaan, ei kuulu meille", sen sijaan että asiakaspalvelu olisi välittänyt viestin oikeaan paikkaan ja ilmoittanut siitä minulle.

Tylyä ja välinpitämätöntä toimintaa Saunalahdelta. Parhaillani kuuntelen rätisevää, hirveää ääninauhaa jonottaessani puhelimitse asiakaspalvelun vikapäivystykseen. Katsotaa minkälainen "asiantuntija" sieltä vastaa. Jos tämän puhelun jälkeen ei saunalahti tule ollenkaan vastaan niin yhteyttä pidetään sitten kuluttajaviranomaisten kanssa. Suosittelen ulosmarssia kaikille Saunalahden asiakkaille, jotka eivät mielestään saa ansaitsemaansa kohtelua/palvelua maksamiaan laskuja vastaan. Tarvittaessa neuvotelkaa kuluttaja-asiamiehen kanssa. Saunalahti kohtelee, ainakin minun kokemani mukaan, asiakkaitaan kuin arvotonta p*skaa. Nyppii!

Osallistu keskusteluun