Vastattu

Tietomurrot lisääntyy

  • 26 toukokuu 2013
  • 6 kommenttia
  • 2094 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
  • Hyvä tyyppi
  • 200 kommenttia
Tietomurto, vakoilua vaiko vahingoittamista.  Aiheeni pohjautuu uutisiin. Mutta niin väittävät että kyseinen ilmiö on yleistynyt.   Miten Saunalahti valvoo henkilöstöään ettei väärän sortin ihminen toimi avustajana näissä vilpeissä. ?

Entä tekniikkapuoli. Onko  kaikki mahdollinen tehty  hakkeroinnin estämiseksi ?    Tämä  vakoilu ja haitantekohan näivettää koko touhun jos yhtiöt ei voi luottaa tietojen salassapysymiseen.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi anonymous 27 toukokuu 2013, 11:08

Eiköhän tässä nyt keksitä kärpäsestä härkästä, operaattorin tehtävä on tarjota palveluja ja verkkoyhteyksiä. Suurin osa operaattorin työntekijöistä on vilpittömiä tehtävissään. Vain ne mainosmailman kanssa sielunsa myyneet ovat tietoisia siitä että operaattorin mainostajille myymät asiakastiedot uudelleenmyydään/vuodetaan eteenpäin helpon rahan toivossa. Niin se on aina ollut. Raha puhuu.

Operaattorille ei ole mikään pakko kertoa tärkeitä tietoja itsestään, riittää että operaattorin lasku tulee perille.

Ei ole operaattorin tehtävä huolehtia asiakkaan tietoturvasta, vaan se tulee aina olemaan siinä tuolin ja näppäimistön välissä. Tyhmästä päästä kärsii aina koko ruumis.

Terveisin,

hakkeri Anonymous

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Tuo henkilöstön valvonta perustuu siihen että olen itse monissa työkohteissa antanut työn tilaajalle valtakirjan että pääsevät viranomaisilta hekemaan tietoja  sopivuudestani.  Nythän on vaara että epäpätevät vakoilevat asiakkaita ja myyvät tietoja  ulkopuolisille.  Tai haittaavat joidenkin nettiliikennettä  korvausta vastaan tai omaksi ilokseen.  Eli kyseessä on vakava asia. 

Toivoisin operaattoreiden ottavan tietoturva-asiat hyvin vakavasti.  Sekä pitävän verkoston hyvässä timmissä.
Käyttäjätaso 4
Eiköhän tässä nyt keksitä kärpäsestä härkästä, operaattorin tehtävä on tarjota palveluja ja verkkoyhteyksiä. Suurin osa operaattorin työntekijöistä on vilpittömiä tehtävissään. Vain ne mainosmailman kanssa sielunsa myyneet ovat tietoisia siitä että operaattorin mainostajille myymät asiakastiedot uudelleenmyydään/vuodetaan eteenpäin helpon rahan toivossa. Niin se on aina ollut. Raha puhuu.

Operaattorille ei ole mikään pakko kertoa tärkeitä tietoja itsestään, riittää että operaattorin lasku tulee perille.

Ei ole operaattorin tehtävä huolehtia asiakkaan tietoturvasta, vaan se tulee aina olemaan siinä tuolin ja näppäimistön välissä. Tyhmästä päästä kärsii aina koko ruumis.

Terveisin,

hakkeri Anonymous
Käyttäjätaso 2
Eihän tässä mitään kärpäsiä / härkäsiä.  Toinpahan esille maailman lehdistöstä  pyörineen  uutisen yhtiöiden kokemista tietomurtoasioista.  Aiheesta on käyty  yliopistotasolla  keskusteluja.

Unohdin sen tosiasian että tämä sivusto on Saunalahden henkilöstön täyttämä.

Yhtiön henkilöstö (suurin osa) on pääasiassa rehellistä, entä ne muutamat muut ?

On myöskin normaalia  että Saunalahti  eikä muutkaan operaattorit  tee koskaan virheitä.  Syyllinen on aina asiakas ja hänen käyttämät selaimet ja muut laitteet.

Operaattorilla ei ole mitään velvoitetta pitää verkostoaan kunnossa Niinpä niin.  Riittää että laskutus pelaa.
Käyttäjätaso 5
Rauhoitu, pliis.
Käyttäjätaso 2
Näkyi tuolla uutisissa että Kymenlaakson pelastuslaitos on vuorostaan tietomurron kohteena.  Eli aina joku ja valtaosahan ei tule julkisuuteen. Kun vika ei ole operaattorissa, niin ihmetyttää heidän suhtautuminen  asiakkaiden tekemiin virheisiin.   Outoa tosin on että pelastuslaitoskin käyttää  vapaan lähdekoodin pohjia ja ilmeisesti myös unohtaa niiden päivitykset.
Käyttäjätaso 2
Näkyi tuolla uutisissa että Kymenlaakson pelastuslaitos on vuorostaan tietomurron kohteena.  Eli aina joku ja valtaosahan ei tule julkisuuteen. Kun vika ei ole operaattorissa, niin ihmetyttää heidän suhtautuminen  asiakkaiden tekemiin virheisiin.   Outoa tosin on että pelastuslaitoskin käyttää  vapaan lähdekoodin pohjia ja ilmeisesti myös unohtaa niiden päivitykset.

Osallistu keskusteluun