Vastattu

Tilattu luuri

  • 15 maaliskuu 2015
  • 9 kommenttia
  • 2070 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Tilasin eilen uuden puhelimen. Tilaus ohjautui valitsemalleni verkkopankkimaksuun. Nyt kuitenkin tuli Elisalta luottokaupan tilausvahvistus -viesti ja tililtä ei summaa todellakaan ole veloitettu. Miksi tilaus meni verkkopankin hyväksymisten kautta muttei kuitenkaan suoritusta lähtenyt?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ammattilainen 15 maaliskuu 2015, 17:02

Verkkopankkitunnuksia käytetään tunnistautumiseen. Itse maksu tapahtuu sitten laskulla haluamallasi maksuajalla tai kertamaksuna.

Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Verkkopankkitunnuksia käytetään tunnistautumiseen. Itse maksu tapahtuu sitten laskulla haluamallasi maksuajalla tai kertamaksuna.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Ammattilainen kirjoitti:
Verkkopankkitunnuksia käytetään tunnistautumiseen. Itse maksu tapahtuu sitten laskulla haluamallasi maksuajalla tai kertamaksuna.

Joskus aikaisemminkin olen ihmetellyt, miksi Elisan verkkokaupassa ei voi käyttää verkkokaupoissa yleistä - ja usein käytännössä pakollista -maksamista verkkopankissa. Jos kerran jo tunnuksia käytetään tunnistautumiseen, niin miksi sitten ei samantien ole mahdollista viedä homma loppuun ja myös maksaa :smileyhuh:

Ei tarvitsisi lähetellä laskuja ja periä niitä. Tuote on samantien maksettu.
Käyttäjätaso 3
Tarkkaa syytä tähän en osaa sanoa, todennäköisesti johtuu laskutusjärjestelmästämme jonka kautta laskut toimitetaan. Välitän kuitenkin palautteesi asiasta eteenpäin! 🙂
Vähän samanlainen tilanne. Tilasin verkkokaupasta puhelimen 9.5.15 ja sain siitä myös tilausvahvistuksen sähköpostiini.

Tarkoitus oli maksaa puhelin kertamaksulla verkkopankissa. Käytössä siis e-lasku. Mutta verkkopankissa laskua ei näy ja Omaelisasta kun tarkistaa niin ei sielläkään näy avoimia laskuja. Ja laitteet kohdassa näkyy puhelimen kohdalla, että olisi maksettu. Vaikka näin ei ole.

Mistä tämä johtuu?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Tilasin Soneran verkkokaupasta 4G-Wlan -reitittimen.

Sen pystyi maksamaan tilauksen yhteydessä luottokortilla vai pankkimaksuna aivan normaaliin tapaan.

Elisan kannattaisi hieman modernisoida verkkokauppansa maksusysteemiään.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
  • Valitettavasti laskut eivät muodostu heti, vaan hiukan viiveellä silloin, kun laskuja ylipäätänsäkin lähetetään. Tähän voi siis mennä jopa kuukausi, jos laskut on juuri lähetetty kun olet tilannut laitteen :/

  • Hyvä kehitysidea, tästä on otettu koppi ja viety eteenpäin 🙂
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +1
    iltsinen kirjoitti:
    @christabelValitettavasti laskut eivät muodostu heti, vaan hiukan viiveellä silloin, kun laskuja ylipäätänsäkin lähetetään. Tähän voi siis mennä jopa kuukausi, jos laskut on juuri lähetetty kun olet tilannut laitteen :/

    @KooMikko Hyvä kehitysidea, tästä on otettu koppi ja viety eteenpäin :)

    Tervetuloa nykyaikaan, Elisa...
    iltsinen kirjoitti:@KooMikko Hyvä kehitysidea, tästä on otettu koppi ja viety eteenpäin :)

    Eikös tätä ole jo ennekin ehdotettu ja luvattu ainakin tutkia.;)
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +2
    antero kirjoitti:
    iltsinen kirjoitti:@KooMikko Hyvä kehitysidea, tästä on otettu koppi ja viety eteenpäin :)

    Eikös tätä ole jo ennekin ehdotettu ja luvattu ainakin tutkia.;)

    Kertaus on opintojen äiti.... :p

    Osallistu keskusteluun