Kysymys

Törkeää rahastusta omagurulla

  • 8 heinäkuu 2014
  • 4 kommenttia
  • 1553 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Ostin uuden 4G tabletin ja siihen Saunalahden mobiiliturvapaketin. Laite ei ole toiminut kunnolla ja kaikenlisäksi ilmoitti, että mobiiliturvan lisenssi on vanhentunut ja käskee ostamaan lisää. Soitin Saunalahden asiakaspalveluun mistä käskettiin ottaa yhteyttä omaguruun. On mielestäni todella törkeää, että minut ohjataan suoraan maksulliseen omaguruun, mistä saan maksaa aivan älyttömiä sadakseni laitteen toimimaan. Lisäksi jouduin maksaman samalla, että sain uuden aktivointitunnuksen mobiiliturvaan, mikä ei omagurun ohjeiden mukaan edes kelpaa. Puhelimessa meni yli puolituntia 2€/min, joten aika kohtuutonta rahastusta. Mitähän kuluttajan suoja sanoo tähän, kai myyjälläkin pitää, joku vastuu olla mitä myy. Vai onko se oma vika, kun ostin?

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuluttajasuojalaina vastaista on, jos sinulle ei ole etukäteen kerrottu puhelun hintaa. Se tulee kertoa viimeistään puhelun alussa ja sinä aikana puhelusta ei saa periä sitä lisähintaa eli vajaata kahta euroa.

Voit tietysti tarkistaa vielä kuluttajaneuvonnasta, mutta minun ymmärtääkseni puhelun maksua ei voida periä, jos tuota lisähintaa ei ole kerrottu puhelun alussa.
Ihmettelen vain, miksi minun pitää maksaa saadakseni laite toimimaan. Siinähän on 2 vuoden takuu, joka mielestäni pitäisi olla maksuton. Asiakaspalvelu ei auttanut, ohjasi vain suoraan tänne maksulliseen palveluun.
Alkaa pikku hiljaa mennä hermot. Taas turha soitto Saunalahdelle. Siirsivät tekniseen tukeen ja eipä osanneet neuvoa, kuinka laite korjataan. Lopuksi kehtasi vielä taas ehdottaa, että ota yhteys omaguruun, eli taas maksaisin lisää laitteesta, joka EI TOIMI. Tulee aika kalliiksi uusi tabletti. Vaan, kun penäsin rahoja takaisin turhista neuvoista, niin heti tuli jyrkkä vastaus, että ei makseta. On todella törkeää, että asiakas on syyllinen ja joutuu maksamaan, kun sa laitteen, joka EI TOIMI.
Käyttäjätaso 1
Näin täysin ulkopuolisena:

Jos laitteessa on vikaa, helpompaa on soittaa suoraan valmistajan tuotetukeen, useimmilla on 0800-numero ja osaavat varmasti paremmin tuen kuin saunalahden tunarit.

Myyjällä on tuotevastuu myymästään tuotteestaan, jos tuote on hajonnut/ ollut viallinen saapumisestaan/lähes heti niin yleensä on vaihdettu virheettömään ensimmäisen viikon aikana.

(Viallisen) Laitteen vaihto onnistuu parhaiten näin: Hengität syvään. Rauhoitut. Kohteliaasti ilmoitat että valitettavasti saamasi laite on viallinen ja pyydät tuotevaihtoa.

Näin onnistui omalla kohdallani kun Monsterit olivat jo heti kättelyssä haljenneet päivän käytön jälkeen.

* edit* Vaihtoivat myös suosiolla puoli vuotta vanhan Huawein reittimen kun alkoi vttuilemaan ja estämään vpn-yhteyksiä oman mielensä mukaan.. .. .. (en valita yhtään, sain uudemman mallin tilalle kun ed. mallin tuotanto oli loppunut)

Mitä tulee nettiturvaan niin.. Saunalahden (F-securen) soopa on ylihinnoiteltua, halvemmalla ja helpommalla löytyy suoraan Play-storesta. 

Osallistu keskusteluun