Kysymys

Toimiiko tekstiviestitestaus?

  • 13 tammikuu 2013
  • 5 kommenttia
  • 1367 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
  • Tiedonjyvä
  • 875 kommenttia
Tänään on kaapeliyhteys pätkinyt taas urakalla. Kokeilin jopa tuota yhteyden tekstiviestitestausta: "TESTAA SCXXXX..." numeroon 18258, mutta sieltä ei tule mitään kuittausta tehdystä testistä.

Onko häiriöitä verkossa niin paljon, että aiemmin julki tulleiden häiriöilmoituslomakkeiden poiston lisäksi on otettu myös tämä tekstiviestitestaus pois käytöstä?

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
1-alkuisten tekstiviestinumeroiden yhdysliikenne ei ole aina mutkatonta. Mikäli mahdollista, kokeile lähettää viesti Elisan tai Saunalahden matkapuhelinliittymällä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Tänään taas netti katkeilee, eikä tuo tekstiviestitestaus anna tänäänkään mitään palautetta.

Kuis' on ELISA? Onko se käytössä vai ei?
Käyttäjätaso 5
Pistin tuosta kyselyä ja sainkin siihen vastauksen, että kyseisessä palvelussa on tällä hetkellä toimintähäiriö. Ongelma on tutkinnassa ja korjataan mahdollisimman pian.

Sillä välin, kun odotellaan tuon ongelman korjautumista, niin jos yhteyksissä on vikaa, niin suosittelen tekemään normaalit vianrajaustoimenpiteet yhteydelle: modeemin resetti, johtojen tarkistus, nopeusmittaus (speedtest.net tai saunalahti.fi/saunamittari) sekä testaamaan mahdollisesti useammasta pistorasiasta.

Toivotaan, että saavat mahdollisimman nopeaa tuon testin takasin toimimaan 🙂
Raiveri kirjoitti:
Pistin tuosta kyselyä ja sainkin siihen vastauksen, että kyseisessä palvelussa on tällä hetkellä toimintähäiriö. Ongelma on tutkinnassa ja korjataan mahdollisimman pian.

Sillä välin, kun odotellaan tuon ongelman korjautumista, niin jos yhteyksissä on vikaa, niin suosittelen tekemään normaalit vianrajaustoimenpiteet yhteydelle: modeemin resetti, johtojen tarkistus, nopeusmittaus (speedtest.net tai saunalahti.fi/saunamittari) sekä testaamaan mahdollisesti useammasta pistorasiasta.

Toivotaan, että saavat mahdollisimman nopeaa tuon testin takasin toimimaan :)

Ja roikkumaan vikapalvelun jonossa, kun netin kauttakin tuo häiriöilmoitus rampautettiin.:(
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Raiveri kirjoitti:
Pistin tuosta kyselyä ja sainkin siihen vastauksen, että kyseisessä palvelussa on tällä hetkellä toimintähäiriö. Ongelma on tutkinnassa ja korjataan mahdollisimman pian.

Sillä välin, kun odotellaan tuon ongelman korjautumista, niin jos yhteyksissä on vikaa, niin suosittelen tekemään normaalit vianrajaustoimenpiteet yhteydelle: modeemin resetti, johtojen tarkistus, nopeusmittaus (speedtest.net tai saunalahti.fi/saunamittari) sekä testaamaan mahdollisesti useammasta pistorasiasta.

Toivotaan, että saavat mahdollisimman nopeaa tuon testin takasin toimimaan :)

No olihan taas vastaus... Pelkkä ensimmäinen kappale olisi riittänyt.

Jos yhteydessä on vikaa, eli se on poikki kuten kirjoitin, niin miten ihmeessä sitä yhteyden nopeutta voi testata, kun  sitä yhteyttä ei ole, mitä testata... Kyllä sen yhteyden on saanut takaisin päälle, kun kerran olen tänne palstallekin päässyt viestimään. Kyse on siitä, että kuinka päästä kiinni päällä olevaan yhteyshäiriöön. Vai eikö häiriöiden syyn selvittäminen ja niiden ennalta ehkäiseminen todettujen vian syiden perusteella olekaan ELISAlle tärkeää?

Päällä olevaan vikaan ei pääse kiinni puhelinvikailmoituksella, kun jonotusaika saattaa olla yli puoli tuntia, ja nettilomakkeella vastaus kestää muutaman päivän. Kuinka voin ilmoittaa operaattorille viasta, joka on juuri nyt tällä hetkellä päällä, jotta yhteyskatkon syytä voisi edes yrittää selvittää?

Lisäksi tuo modeemin resettiehdotus alkaa olemaan jo aika lapsellinen. Vai onko niin, että toimivaksi luokitellaan laite, joka tarvitsee joskus resetin? Kuinka usea resetointitarve vielä katsotaan toimivaksi laitteeksi, tuntia, päivää, viikkoa, kuukautta tai vuotta kohden?

Osallistu keskusteluun