Vastattu

Toimitusongelmat

  • 3 toukokuu 2017
  • 8 kommenttia
  • 494 katselukerrat

Missä päässä on ongelmia? Olen kolme tuotetta tilannut elisalta, ja elisalta postille tuotteen vieminen kestää aina vähintään 1 arkipvän.
Tilaan tuotteen vaikka tänään iltapäivällä kello 15.
Tuotteeseen tulee seurantakoodi seuraavana aamuna
Tuote kuitenkin on postilla vasta siitä seuraavana aamuna.

Missä vika? Jokaisen tuotteen kohdalla käynyt, muualta tilatessa ei ongelmaa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne 3 toukokuu 2017, 20:26

Laita Palstatiimille yksityisviestillä tarkemmat tiedot, asiakasnumeroa ja JJFI-koodia mukaan, niin pääsevät selvittämään, mitä on tapahtunut.

Muistaakseni pitäisi olla niin, että jos tilaus saadaan käsiteltyä ennen klo 17 (kaikki tilaukset eivät mene automatiikalla läpi), lähtee se vielä tilauspäivänä eteenpäin.

Viiveitä voi aiheutua tilauksen käsittelyssä, varastolla tai Postin toiminnassa.
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vika voi olla myös Postissa. Mediassa oli juttua, kuinka yksi paketti taittoi matkaa Turusta Helsinkiin kuukauden. Meille tuli eräs kirje kahden viikon päästä siitä, kun Posti oli lyönyt kirjeeseen leiman.

Mikä on paras tapa hävittää ruumis? -Anna se Postin kuljetettavaksi.
Mä en luota et ois postin päässä vika, koska muualta tilatut kyllä on aina tulleet hyvin, mutta elisalta tilatessa nyt kolmatta kertaa ongelma vastassa. En usko et on niin huono säkä että elisalta tilatut aina kustais postin päässä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Ei kyllä Verkkiksessäkään ole saman päivän aikana tilaus lähtenyt toimitukseen. Ei kertaakaan, kun itse olen tilannut. Jimms PC store taasen on lähes aina saanut tuotteet lähtemään heti samana päivänä. Mistä lie erot johtuu... Mikähän on luvattu toimitusaika? Kai saa sen sisällä viivytellä niin paljon kuin vain voi. Ikävää se toki on. Itsekin haluan tuotteet mahdollisimman nopeasti.
No eipä oo tullu verkkokaupasta tilattua, mutta olettaisin että tuote lähtee samana tai seuraavana pvänä, mutta tässähän selitän kuinka seuraavana pvänä saan vasta lähetystunnuksen, siitä vielä pvä niin paketti vasta on postilla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
"Ongelma" ei välttämättä ole edes Elisan varastossa. Elisan logistiikkaa en tunne, eikä myöskään ole tietoa Elisan ja Postin välisistä sopimuksista, joten kaikki on pelkkää arvailuja ja villejä veikkauksia.

Tilanteen voi aiheuttaa monikin tekijä. Esimerkki: Tilaus tehdään sopivan myöhään -> käsittely menee seuraavalle päivälle -> Posti on jo ehtinyt noutaa lähtevät tuotteet ennen kuin tilaus on saatu lähetyskelpoiseksi -> tuote lähtee matkaan vasta seuraavana aamuna. Riittää, että lähetys valmistuu muutaman minuutin myöhässä.

Itse olen töissä eräässä "melko" isossa ketjussa. Postin kuski vaihtui juuri ja lähetykset ovat lähteneet myöhässä, koska Postin uusi kuski ei tajua / ymmärrä ottaa niitä kyytiin. Meillä tosin vierailee parikin kuskia päivän mittaan. Myöhemmin päivällä tulevat kuskit ovat todella nihkeitä ottamaan lähteviä paketteja kyytiin. Mieluunmin jättävät ne odottamaan "jakelupostia".
Jos asia oisi postin syy, niin ehkä elisalla tää huomattais ja korjattais. Selkeästi halua siihen ei ole, joten tuskin on postissa vika.
En usko että oon onnistunu tilaa 3 krt just väärään aikaan tavaraa. Kerran myös 2 pvää ei tapahtunut mitään, vaan paketti hengasi elisalla. Tässä vaiheessa kyllä olisi jotain tehtävä jos se vika siellä postissa ois.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Laita Palstatiimille yksityisviestillä tarkemmat tiedot, asiakasnumeroa ja JJFI-koodia mukaan, niin pääsevät selvittämään, mitä on tapahtunut.

Muistaakseni pitäisi olla niin, että jos tilaus saadaan käsiteltyä ennen klo 17 (kaikki tilaukset eivät mene automatiikalla läpi), lähtee se vielä tilauspäivänä eteenpäin.

Viiveitä voi aiheutua tilauksen käsittelyssä, varastolla tai Postin toiminnassa.
Onpa kiire tavaralla.

Tuotteet ovat todennäköisesti pakkaamattomina kuormalavalla/häkkivaunussa toimittajan pakkauksessa.
- Toimitus pitää pakata ja 15:oo tilattu tavara ei tarvitse olla ensimmäisenä pakkausjonossa
- Todennäköisesti vasta pakkaamisen jälkeen kuitataan seurantanumero, mikä tulee ko. pakkaukseen.
- Aamunouto on ehtinyt noutaa paketit
- Postin kirjauksissa on viivettä (olen saanut eri verkko-ostoksista seurantanumeron vasta, kun lähetys on jo määränpääpostissa).
Toimitus olisi päivää aikaisemmin perillä, jos sen tilaa edellisenä päivänä 🆒

Osallistu keskusteluun