Vastattu

Uusi verkkokauppa, ostomerkki hukassa


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Miksi ei tule merkkiä kirjan kuvaan, ostettu. Halutaanko myydä kahteen kertaan kirja?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ninjatar 25 tammikuu 2018, 10:12

Moikka kauntre ja tervetuloa Palstalle!

Testasin asiaa, ja ostettu -merkki näyttäisi tulevan kirjan oikeaan yläkulmaan kuvan mukaisesti. Mikäli sinulla ei tällaista näy, millä laitteella käytät palvelua? Olethan myös varmasti kirjautuneena Kirja -tunnuksillasi kauppaan?

Samaa kirjaa ei voi kahta kertaa ostaa, joten sitä ei tarvitse pelätä. 🙂

Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Moikka kauntre ja tervetuloa Palstalle!

Testasin asiaa, ja ostettu -merkki näyttäisi tulevan kirjan oikeaan yläkulmaan kuvan mukaisesti. Mikäli sinulla ei tällaista näy, millä laitteella käytät palvelua? Olethan myös varmasti kirjautuneena Kirja -tunnuksillasi kauppaan?

Samaa kirjaa ei voi kahta kertaa ostaa, joten sitä ei tarvitse pelätä. 🙂
Menenpä uudelleen kokeilemaan. Kiitos. iPadilla operoin.
Käyttäjätaso 1
Sama juttu minullakin, Lee Childin Raaka laki ei näy ostettuna ja aiemmin oli jokin toinenkin sama juttu, nyt en sitä äkkiseltään muista...

Pitää sanoa että vanha Elisa-kirja nettikauppa oli parempi ja mukavampi käyttää! Ei olis kannattanut muuttaa huonommaksi....
Joskus ostomerkin latautuminen kuvan päälle kestää muutaman sekunnin. Hitaammalla yhteydellä ainakin.
Käyttäjätaso 1
Ehkä toi Raaka laki ei vielä ollutkaan ostettuna, mutta Gerritsenin Räjähdyherkkää olen ostanut jo aika kauan sitten ja lukenutkin, se ei näy ostettuna.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Matteus kirjoitti:

Ehkä toi Raaka laki ei vielä ollutkaan ostettuna, mutta Gerritsenin Räjähdyherkkää olen ostanut jo aika kauan sitten ja lukenutkin, se ei näy ostettuna.



Voisiko olla kyse siitä, että sinulla (tai perheellä) on ollut useampia käyttäjätunnuksia käytössä ?

Tuo jälkimmäinen kirja näkyy kuitenkin kirjahyllyssäsi ?
Käyttäjätaso 1
Tässä perheessä vain minä ostan e-kirjoja ja oikeastaan luenkin, no vaimo on joskus lukenut mutta suosii paperikirjoja. Minulla on vain tämä yksi käyttäjätunnus. Tämä ettei näy ostettuna, oli jo ennen uutta nettikauppaa...
Joistain kirjoista on tullut "uusi painos" kustantajan vaihduttua (tms.). Näissä ei uusi versio näy ostettuna, jos on ostanut vanhan. Itse olen tämän takia joskus onnistunut ostamaan "saman" kirjan kahteen kertaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
fizban kirjoitti:

Joistain kirjoista on tullut "uusi painos" kustantajan vaihduttua (tms.). Näissä ei uusi versio näy ostettuna, jos on ostanut vanhan. Itse olen tämän takia joskus onnistunut ostamaan "saman" kirjan kahteen kertaan.



Tuo on kyllä totta, jos on tullut uusi versio. Ollaan pistetty kyllä asiasta palautetta. 🙂
Nyt ostomerkit näkyvät miten sattuu. Tuli taas ostettua messutarjouksena kirjoja, jotka olen näköjään aikaisemmin ostanut toisessa formaatissa. Katsoin kyllä toisen formaatin tiedot ja odotinkin aika tovin, kun ostomerkkien latautumisessa on ollut hitautta, mutta merkki ilmaantui vasta, kun olin ostokseni tehnyt. Ja koko ajan olin kyllä kirjautuneena palveluun.
Näitä ratkaistuksi kuitattuja keskusteluja ei taida saada mitenkään sellaisiksi, että herättäisivät uudestaan Palstatiimin huomion? Tämä asia kun on edelleen ratkaisua vailla.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Kiitos viestistä fizban . Kommentit nostavat keskustelut takaisin "pinnalle" ja suosittelemme ehdottomasti kommentoimaan keskustelua, mikäli sama ongelma jatkuu edelleen.

Tässä vaiheessa olisi varmasti paras että vaihdamme tarkemmat tiedot yksityisviestitse ja jatkamme asian selvitystä syvällisemmin. Tarvitsemme pari kappaletta esimerkkejä teoksista, jossa ongelmaa ilmenee ja kerro samaisessa yksityisviestissä myös käyttämäsi tunnus Elisa Kirjassa. Yksityisviestin lähetys onnistuu Palstatiimin profiilin kautta: http://elisa.fi/palstatiimi

Elisa Kirjan tekninen tiimi on tavoitettavissa myös puhelimitse numerosta 01019 0240 . Se on kaikista nopein tapa selvittää asia ja täyttää siitä tarpeen mukaan vikailmoitukset.
Tekninen tukemme päivystää linjoilla 24/7 , myös pyhät.
Laitoin asiasta viime viikolla yksityisviestiäkin, mutten ole saanut vastausta.

Ongelma ei koske mitään tiettyä kirjaa vaan on täysin sattumanvarainen. Ainakin jossain määrin se liittynee siihen, että ostotiedot näyttäisivät latautuvan sivulle viimeisinä. Eli hidas yhteys ainaki pahentaa ongelmaa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Pahoittelut tuosta vastausviiveestä, tänään vastailtiin yksityisviestin puolella 🙂 Ilmoitellaan tosiaan siellä kunhan saadaan selkoa 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Saatiin aiheeseen vastausta Kirjan vastaavilta.
Täsmälleen samaa kirjaa ei pysty samoilla tunnuksilla ostamaan niin, että siitä menee veloitus. Jos menee ostamaan saman kirjan siirtyy se kiitos ostoksesta- sivulle, mutta ei siitä tule kulua.

Jos kirjasta on julkaistu uusi versio voi näin käydä, että joku ehtii tuplana ostamaan saman kirjan (jos näin pääsee käymään niin kannattaa ottaa välittömästi yhteys asiakaspalveluun). Jos kirjasta on julkaistu uudempi versio tulee tämä ladattavaksi kaikille jo kirjan ostaneille maksutta.

Jos taas ostaa saman kirjan eri formaatissa (e-kirja/äänikirja) menee tästä veloitus, eikä kyseessä silloin ole virhe.
Tämä ei vastaa kysymykseen, miksi ostomerkki ei näy ostetuissa.
Käyttäjätaso 1
Minä en ole yrityksistä huolimatta pystynyt toisintamaan tätä virhettä.

Taisit itse vastata kysymykseen tuossa aiemmin. Sivu valmistuu hitaasti tai saattaa jäädä ajoittain kokonaan kesken. Oletko kokeillut jollain toisella selaimella?
Parilla selaimella ja laitteella. Ongelma on pahin isompien tarjouskampanjoiden aikana, jolloin voisi olettaa sivuilla olevan enemmän liikennettä.

Osallistu keskusteluun