Vastattu

Väärä sähköposti

  • 18 elokuu 2016
  • 11 kommenttia
  • 1089 katselukerrat

Joku minun kanssani saman nimen omaava on tilannut Saunalahti-liittymän, ja antanut minun sähköpostiosoitteen omanaan, minkä seurauksena saan mainostajilta roskapostia "noreply" osoitteesta.
Kuinka saan moisen loppumaan??
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 18 elokuu 2016, 19:52

Laitatko Palstatiimille yksityisviestillä vähän tarkempaa tietoa siitä, kenen sähköpostit puskevat sinulle. Palstatiimi pystyy täten olemaan yhteydessä kyseiseen henkilöön ja pyytää häntä vaihtamaan Elisan tiedoissa olevaa sähköpostiosoitetta.

On kuitenkin kyseisen henkilön vastuulla muuttaa sähköposti sellaiseksi, jota muut eivät käytä.
Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joku minun kanssani saman nimen omaava on tilannut Saunalahti-liittymän, ja antanut minun sähköpostiosoitteen omanaan, minkä seurauksena saan mainostajilta roskapostia "noreply" osoitteesta.
Kuinka saan moisen loppumaan??


Lisää sähköpostiohjelmallasi nämä saapuneet roskapostit roskapostiksi.

Ihan uteliaisuudesta kysyisin, että mistä olet päätellyt tämän Saunalahden liittymän tilaamisen liittyvän tähän asiaan? Tai siis mistä tiedät, että joku asiaan liittyvä on ylipäänsä tilannut Saunalahden liittymän, saati että hän olisi vielä antanut sinun sähköpostiosoitteesi omina tietoinaan? Tuleeko nämä mainokset Elisalta, vai?

Btw; onko sinulla kenties itselläsikin Saunalahden liittymä ja tämä kyseinen sähköposti ilmoitettuna Elisalle yhteystietoinasi.. :8
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko käyttämäsi sähköposti Elisalta vai joltain muulta palveluntarjoajalta, esim. Googlelta?
Tiedän, koska sähköpostit on osoitettu henkilölle, jonka toinen etunimi on eri kuin itselläni. Olen myös saanut hänelle osoitettua Elisan/saunalahden sopimukseen liittyvää sähköpostia. Käytössä Gmail. Olen myös lähettänyt aiemmin ko. Henkilölle tekstiviestin ja kertonut, että ko. Gmail osoite on minun. Ei tunnu auttavan 😞
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Johtuu siitä, että Googlen politiikan mukaan esim. sähköpostiosoitteet etunimi.sukunimi@gmail.com ja etunimisukunimi@gmail.com kuuluvat yhdelle ja samalle käyttäjälle. Lisää tietoa löydät täältä.

Minulle on myös joskus tullut Gmailiin sähköpostia, mikä on osoitettu täysin toiselle henkilölle, jolla on kuitenkin sama etu- ja sukunimi kuin minulla. Meidän osoitteet on erottanut toisistaan ainoastaan yksi piste.
Tiedän tuon. Tuo toinen henkilö selvästikään ei, kun saan sähköpostiini hänen liittymäsopimuksia, deittipalstoille rekisteröitymisvahvistuksia jne... Kuten sanoin, otin liittymäsopimuksesta numeron ja
Laitoin tekstiviestin asiasta. Ei mitään vastausta (liekö vaan pelkkää dataa varten tuo liittymä). Homma
jatkunut jo pari vuotta!! Toivoisin, että joku Elisa/Saunalahden ihminen korjaisi asian ja olisi tuohon toiseen
Yhteydessä asiasta. Ei kai lie kenenkään edun mukaista, että saan hänen "viralliset" sähköpostit!?!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Laitatko Palstatiimille yksityisviestillä vähän tarkempaa tietoa siitä, kenen sähköpostit puskevat sinulle. Palstatiimi pystyy täten olemaan yhteydessä kyseiseen henkilöön ja pyytää häntä vaihtamaan Elisan tiedoissa olevaa sähköpostiosoitetta.

On kuitenkin kyseisen henkilön vastuulla muuttaa sähköposti sellaiseksi, jota muut eivät käytä.
Jep, kiitos!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko kenelläkään tietoa siitä, että mikä tällaisessa tilanteessa määrittää Gmailissa sen kumman postit tulee kummallekin, vai saako molemmat toistensa posteja?

Eikö yhtälailla tämän ketjun aloittajan postit/posteja ole saattanut mennä tälle toiselle henkilölle? Tuleeko postit kenties tuplana, vai aina vain sattumanvaraisesti jompaan kumpaan?
Käyttäjätaso 7
Onko kenelläkään tietoa siitä, että mikä tällaisessa tilanteessa määrittää Gmailissa sen kumman postit tulee kummallekin, vai saako molemmat toistensa posteja?

Minä olen kuvitellut, että Gmail ei anna kenellekään muulle sitä toista osoitetta. Ainakaan nykyään.

Yleensä nuo väärin tulleet postit ovat kumminkin jonkun tahon kirjoitusvirheitä (tahattomia tai tahallisia). Saattaa esim. osoitteesta ville.v.virtanen@jotain unohtua tuo extra-v välistä, joten posti päätyy toiselle henkilölle osoitteeseen ville.virtanen@jotain
Joku minun kanssani saman nimen omaava on tilannut Saunalahti-liittymän, ja antanut minun sähköpostiosoitteen omanaan, minkä seurauksena saan mainostajilta roskapostia "noreply" osoitteesta.
Kuinka saan moisen loppumaan??


Enpä menisi vetämään mitään johtopäätöksiä väärästä osoitteesta, kun kyseinen asia perustuu roskapostituksen osoitteeseen, joka voidaan väärentää tai poimia kaverin osoitteistosta pöpön avulla. Avoimen langattoman yhteyden käyttö saattaa riittää osoitteen poimimiseksi viestiliikenteestä. Ja kun on kerran joutunut listalle, niin sieltä ei poistutakaan helpolla. Jos yksi postittaja lopettaa, niin osoite myydään eteenpäin. Vastaamalla netin kilpailuihin tulee samalla antaneeksi luvan roskapostittajalle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko kenelläkään tietoa siitä, että mikä tällaisessa tilanteessa määrittää Gmailissa sen kumman postit tulee kummallekin, vai saako molemmat toistensa posteja?

Minä olen kuvitellut, että Gmail ei anna kenellekään muulle sitä toista osoitetta. Ainakaan nykyään.


Näin juuri se näköjään Gmailissa meneekin. Ainakin nykyään.

Kokeilin huvikseni luoda itselleni uutta gmail-tiliä niin, että lisäsin entisestään pisteitä omaan tunnukseeni, sekä niin, että jättäisin tunnuksessani olevat pisteet kokonaan pois. Gmail ilmoitti käyttäjätunnuksen olevan jo varattu, ja huomautti vielä tuosta, ettei pisteitä ja isoja kirjaimia huomioida.

Osallistu keskusteluun