Vastattu

Vahti Live & Apple / LIIKETUNNISTUS

  • 11 marraskuu 2013
  • 12 kommenttia
  • 7002 katselukerrat

Hankin palvelun pari viikkoa sitten. Olen kytkenyt App'sista päälle liikehälytyksen sekä asettanut puh.nron. iPhonen sekä iPad Minin Ilmoituskeskuksessa on päällä "VIESTI", "MERKKI KUVAKKEESSA" ja "ÄÄNI". Netistä löysin vielä tiedon tuosta 20" ja 10' rajoista. Mitään ilmoitusta laitteisiin ei kuitenkaan tule vaikka heiluttaisi kättä 10 cm päässä kamerasta. Näppihäiriö vai viallinen kamera...?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jarbaello 14 marraskuu 2013, 10:00

Moikka Honeyhat,

selvittelin asiaa ja tilanne vaikuttaa siltä, että siitä täytyy tehdä vikailmoitus. Välitin tiedot etenpäin, jotta se saataisiin vireille mahdollisimman pian. Toivotaan, että saat Vahti Liven pian käyttöösi :)

Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Oliko ongelmia vielä? Näkyyhän tuossa vahti live sovelluksessa valo kellon vieressä? Tämä kertoo onko liikehälytys päällä. Kyseinen aktivointi tulee tehdä siis jokaiselle laitteelle, jonne PUSH-hälytys halutaan.

Puhelinnumeroa tarvitaan vain salasanan vaihtoa varten, joten tuosta se ei ole ainakaan kiinni.

Toki itse kamerakin voi olla viallinen, lisäätkö asiakasnumerosi vielä profiilitietoihisi. Pystytään tarvittaessa tarkistamaan, että täältä kaikki on ok.
Sama ongelma jatkuu. Aiakasnumero lisätty. Niin, ja liiketunnistuksen kello on vihreänä, ts. hälytys on päällä.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Moikka Honeyhat,

selvittelin asiaa ja tilanne vaikuttaa siltä, että siitä täytyy tehdä vikailmoitus. Välitin tiedot etenpäin, jotta se saataisiin vireille mahdollisimman pian. Toivotaan, että saat Vahti Liven pian käyttöösi 🙂
Hei!

Minulla on tismalleen sama ongelma kuin Honeyhatilla. Ilmoituksia ei tule, vaikka liiketunnistus on päällä.

Otin palvelun käyttööni eilen.

Miten asiassa edetään?
Moi Tinski,

Tänä aamuna tuli SMS:

"Hei, ilmoititte ongelmasta Elisa vahti live- palvelun kanssa. Kokeilkaa ongelman korjaamiseksi seuraavaa toimenpidettä. Resetoikaa Vahti live- kamera "reset"- painikkeesta. Painakaa "reset"- painiketta noin 20 s. pohjaan ja päästäkää irti. Jos tästä ei ole apua on kamera todennäköisesti viallinen. Uuden kameran saatte Elisa shopitista. T: Elisa"

Oikaisin paperiliittimen, painoin kameran takaa "reset"- nappia tuon 20 sekkaa ja asensin kameran uudelleen (eli LAN- piuha kiinni ja puhelimen sovellukseen uudestaan langattoman tunnukset).  Jo vain pelittää ja ilmoittaa liikkeestä välittömästi. Lisäksi sinne Liikevahti- napin "taakse" puhelimeen jää lista havainnoista kellonaikoineen!!! Jess...
Niinpä vielä; ISO kiitos Moderaattoreille asian ratkaisemisesta!!!!! Tämä on huomattavasti miellyttävämpi tapa hoitaa tämän(kin) tyyppisiä asioita kuin fyysisesti roudata kamat aina huoltoon tms...

Täydet Plussat teille!!!
Moi Honeyhat!
Kiitos vain kun laitoit saamasi ohjeet tänne! Kokeilin niiden mukaan, mutta ei onnistu. Tuo ei reagoi mihinkään liikkeeseen ja muutenkin kuva laahaa n. minuutin jäljessä. Nyt kamera ei rekisteröinyt minua edes aikakoneelle, eli liikkeistäni ei jäänyt jälkeäkään.
Nyt kamera hukkasi jo kuvan muutenkin; se ilmoittaa että kamera löytyi, kuva ilmestyy aivan pian. Olen nyt odotellut kuvaa kohta 10 minuuttia, eikä sitä vieläkään näy. Onpas tämä nyt hankalaa.
Käyttäjätaso 5
Tinski kirjoitti:
Moi Honeyhat!
Tuo ei reagoi mihinkään liikkeeseen ja muutenkin kuva laahaa n. minuutin jäljessä. Nyt kamera ei rekisteröinyt minua edes aikakoneelle, eli liikkeistäni ei jäänyt jälkeäkään.
Nyt kamera hukkasi jo kuvan muutenkin; se ilmoittaa että kamera löytyi, kuva ilmestyy aivan pian. Olen nyt odotellut kuvaa kohta 10 minuuttia, eikä sitä vieläkään näy. Onpas tämä nyt hankalaa.

Kuvassa voi olla viivettä. Kameran kuva kuitenkin lähetetään aluksi Elisan palvelimille ja sieltä taas edelleen sinun laitteillesi. Tässä kaikessa voi aiheutua viivettä riippuen käytetyistä nettiyhteyksistä ja laitteista.

Kannattaa tarkistaa, että johtuuko kuvaongelmat päätelaitteesta. Aluksi kannattaa tarkistaa, että onko ongelma sekä tietokoneella että puhelimessa. Jos ongelma on molemmilla, niin tällöin lähtisin tarkistamaan kameran nettiyhteyttä, mutta jos ongelma on vain jommalla kummalla niin tarkistaisin kyseisen laitteen.

Jos ongelma on molemmilla laitteilla, niin kameran yhteydessä voi olla ongelma. Olit jo resettiä koittanut, joten nyt siirtyisin tarkistamaan modeemia. Modeemin voi kokeilla resetoida, eli palauttaa tehdasasetukset. Yleensä modeemista löytyy reset-nappi. Kameran resettiä voi varmuuden vuoksi koittaa myös uudestaan tehdä.

Jos ongelma on vain jommalla kummalla laitteella, niin laitteiden asetusten tarkastus olisi hyvä tehdä. Tietokonetta käytettäessä kannatta tarkistaa, että Adobe Flash on päivitettynä ja kokeilla vaikka kahdella eri selaimella. Puhelinsovelluksessa ei juuri voi itse tehdä muuta, kuin tarkistaa puhelimen nettiyhteyden toimivaksi sekä asentaa Vahti Live -ohjelman uudestaan.

Ja mitä aikakoneeseen tulee, niin ehkä tyhmä kysymys, mutta olethan mobiililaitteella huomannu joko kääntää kuvan kyljelleen, jolloin pikkukuva ja koira muuttuvat isoksi kuvaksi ja aikajana tulee näkyviin. Tämän voi myös tehdä pienestä napista, joka on kuvan oikeassa alareunassa.
Kuva kyllä tuli ihan hyvin näkyviin, mutta edelleen ongelmana on, että liiketunnistus kamerassa ei toimi, resetoinnin jälkeenkään.Teenkö nyt johonkin tiettyyn paikkaan vikailmoituksen, vai miten asia hoidetaan eteenpäin?
Käyttäjätaso 5
Hei Tinski,

Voit tehdä häiriöilmoituksen täällä:

www.elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio/
Kiitos Rapsi! Häiriöilmoitus tehty tällä päivämäärällä.
Nyt kävi kyllä vanhanaikaisesti, nimittäin vika olikin täällä päässä! Liiketunnistuksen toimimattomuus olikin kiinni puhelimen asetuksista, joita en ollut tarpeeksi huolellisesti tarkistanut.

Voiko häiriöilmoituksen jotenkin perua?

Muokattu: asia hoidettu Elisan kanssa, eli valtakunnassa kaikki hyvin!

Osallistu keskusteluun