Vahti Livekin päättyy

  • 5 maaliskuu 2018
  • 25 kommenttia
  • 3151 katselukerrat

Elisalta tuli tänään sähköposti-ilmoitus että Vahti Live -palvelu päättyy 30.9.2018. Kahden kameran omistajana tuli lievästi sanottuna huijattu olo :@

Laittakaan nyt vanhoille Vahti Live -asiakkaille edes Nest -kameroista huipputarjoukset (-50%) ja tällä tarkoitan kaikkia Nest -kameroita eikä pelkästään sitä karvahattumallia !

25 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Haluisko Elisa lunastaa ton mun kameran takaisin syyskuun jälkeen vai mitähän käyttöä sille keksisi?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ei niitä kameroita valitettavasti takaisin lunasteta.
Käyttäjätaso 2
Aika hauskaa, asiakkaalle myydään kamera ja sitten lopetetaan palvelu joten asiakkaan pitää keksiä mitä kameralla tekee. Tietääkö joku voiko sitä mitenkään hyödyntää vastaavaan toimintaan vai tunnustanko taas itselleni että tulin elisan huijjaamaksi?
Käyttäjätaso 7
Ei niitä kameroita valitettavasti takaisin lunasteta.

No saisiko niihin sellaisen päivityksen ja/tai ohjeet, että niitä pystyisi (ihan oikeasti) käyttämään jatkossa ilman Live-palvelua?

Asiastahan on keskusteltu aiemmin esim
https://palsta.elisa.fi/elisa-vahti-live-21/kameran-kohtalo-irtisanomisen-jaelkeen-347203
Käyttäjätaso 2
No niin.
Nyt taas huijataan. Ostanut Elisalta laitteet ja kameran. On ollut ihan mukavaa kun ne nyt on kohta maksettu, niin voi sitten viedä romukierätykseen. Onko Elisalla neuvoa miten niitä voisi käyttää edelleen syksyn jälkeen. Sitten vaan uutta ostamaan. Ihan mukavaa kun tehdään busdinesta.

Tämä on ihan ahterista tämä Elisan touhu. Nyt saavatten ostaa ne takaisin. Ihan oikeesti. Eikö tälle touhulle saada järkeä. Mitähän seuraavaksi tulee.
Käyttäjätaso 2
Ostanko elisalta uuden kameran hintaan 169€ ja odotan koska palvelu taas ajetaan alas ja kamera jää tarpeettomaksi? No en osta.
Käyttäjätaso 3
Valitettavasti Vahti Live -kamerat eivät toimi palvelun päättymisen jälkeen 30.9.2018, sillä ne toimivat ainoastaan Vahti Live-palvelun kanssa. Palvelua voi käyttää huhtikuusta alkaen veloituksetta 30.9.2018 asti. Tänne olemme koonneet vastauksia yleisimpiin kysymyksiin https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/vahtilive/ohje/vahti-live-loppuu/?utm_source=sllaitesuora_vko10_vahtilive&utm_medium=email&utm_campaign=sllaitesuora.
Käyttäjätaso 2
Viittaan siihen, että olen maksanut toimivasta laitteesta, niinkuin moni moni asiakas. Nyt se on loppuajan jälkeen hyödytön. On senkin jälkeen käyttökelpoinen. Olen ärtynyt siitä että taas pitää Ostaa uuden kameran ja rahaa menee täysin hukkaan. Sekä alennus vakuutus maksuissa poistuu, jos lopetan virallisen valvontalaitteen.

Elisan tulisi hyvittää laitteisiin laitetut rahat uusiin vempaimiin. Ihan kun asiakasta saa rahastaa mielin määrin. Muutokset Elisalla on ollut asiakkaalle miinusmerkkinen. Pitkäaikainen asiakkuus on koetuksella. Uusia asiakkaita ongitaan mukaan suurilla koukutuksilla ja alennuksilla, pysyvä asiakkuus jää takaa-alle. Nyt ryhdistäytykää, ja tehkää nyt jotai hyvää. Tuo diibadaaba noista edellä olevassa kirjoituksessasi on niin imelää että.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ei niitä kameroita valitettavasti takaisin lunasteta.

No saisiko niihin sellaisen päivityksen ja/tai ohjeet, että niitä pystyisi (ihan oikeasti) käyttämään jatkossa ilman Live-palvelua?

Asiastahan on keskusteltu aiemmin esim
https://palsta.elisa.fi/elisa-vahti-live-21/kameran-kohtalo-irtisanomisen-jaelkeen-347203


Tämähän olisi Elisalta melko reilu veto. Kameran valmistajalta varmasti saisi originaalin firmiksen kameraan, jolloin se voisi vapautua Elisan kahleista. Tosin pelkään pahoin, että nykyiset firmikset on toteutettu samaan tapaan kuin digibokseille sekä joillekin modeemeille, laitevalmistajan omaa, originaalia firmistä laitteeseen ei saa kirveelläkään.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Parasta tietysti olisi, jos elisa voisi edes tarjota latauslinkin, josta laitteen omistaja saisi ladata vapaan laiteohjelmiston, ja asentaa sen sitten ihan omalla vastuullaan. Ei elisan tarvitsisi tälle mitään tukea jatkossa antaa, mutta tuntuu hölmöltä, että laite pakkorampautetaan suljetulla ohjelmistolla.

Tuskin nyt ilmoitettu tilanne edistää Nest-tuotteiden myyntiä, koska asiakas ei voi luottaa, että tempoilevaan oheislaitestrategiaan. Onneksi Nest-laitteet ovat vapaasti ostettavissa muualtakin, eikä niitä ole pakkokytketty operaattoriin millään tavalla edes laiteohjelmiston tasolla.
Alkaa sen verran kyrsimään tämä Elisan touhu jotta Vahti Liven päättymisen (2 kameraa) myötä päätän myös muut Elisan palveluni:

- Elisa Viihde + laajakaista
- Elisa mobiililaakajaista
- viisi GSM-liittymää
- turvapalvelu 15 laitteelle

Pitäkää tunkkinne.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Näin se vain menee. Itse nauttisin kesäkauden ajan elisan huomenlahjasta ja nostaisin kytkintä vasta sen jälkeen. Kuulisin mielelläni palveluntarjoajan kertomana, onko syynä päätökseen jättää kamerat toimettomiksi ainoastaan liiketaloudellinen peruste.
Käyttäjätaso 2
Onkohan tuo edes ihan laillista että kuluttajille myydään laitteita ja sitten ilman mitään järkevää syytä laitteiden käyttöön tarvittava palvelu lopetetaan jonka jälkeen laitteet jäävät käyttökelvottomiksi?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Kiitokset palautteista ja kysymyksistä. Välitin ne eteenpäin asiasta vastaaville 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Pahoittelemme palvelun päättämisestä aiheutunutta mieliharmia. Koemme, että emme enää ole pystyneet vastaamaan riittävästi asiakkaidemme lukuisiin toiveisiin Vahti Live -palvelun ominaisuuksiin sekä kehittämiseen liittyen. Tämän vuoksi lähdettiin hakemaan olemassa olevaa ratkaisua, joka olisi mahdollisimman kattava ominaisuuksiltaan sekä käytettävyydeltään.

Valinta kohdistui Google Nest -palveluun, joka vastaa nykyisiä käyttötarpeita kaikista parhaiten. Nest on myös ominaisuuksiltaan huomattavasti kattavampi sekä edullisempi kuin nykyinen Vahti Live -palvelu.
Nestin valikoimissa on jo nyt älykkäät sisä- ja ulkokamerat sekä häkä- ja palovaroitin. Valikoimaan on tulevaisuudessa tulossa lisää liitettäviä laitteita, joiden uskomme vastaavan parhaiten myös Vahti -käyttäjien toiveita ja muuttuvia käyttötarpeita.

Johtuen ratkaisusta lopettaa Elisa Vahti Live -palvelu ja koska Vahti Live -kamerat ovat käytettävissä ainoastaan Elisa Vahti Live -palvelun kanssa, päätimme tiedottaa asiasta heti sekä tarjota palvelun kaikki kk-maksulliset (norm. 9,90 €/kk) ominaisuudet veloituksetta palvelun päättymiseen 30.9.2018 asti (yhteensä 59,40 €). Lisäksi tarjoamme nykyisille asiakkaillemme 31.5.2018 asti mahdollisuuden ostaa Google Nest -kameran edullisempaan hintaan 169,00 eur (norm. 219,00 eur).
Käyttäjätaso 2
Nyt se rahastus sitten alkaa. Nest cam indoor. Huikeaan ale😠hintaa. 168,88, 218,00 Elisan normi hinta, ei voi olla totta. Minulla edelleen toimiva Live kamera. Ei ole Elisalla mitään kestävän toiminnan käytäntöä tällä laite alueella. Mistäköhän nuokun rahat repäisen. Ei ole edes Elisan osakkeita mitä myydä.
Nest aware 24/7=300€/VUOSI😄😄😄😄😄😄😄
Onko tämän uuden nest kameran firmware sidottu jotenkin Elisaan? Näitä kameroitahan myydään esim. gigantissa hintaan 219€ mutta mieluummin ostan teiltä (169€) jos ei taas joku päivä palvelua lakkauteta ja uutta kameraa ostamaan 😞
Käyttäjätaso 2
Onko tämän uuden nest kameran firmware sidottu jotenkin Elisaan? Näitä kameroitahan myydään esim. gigantissa hintaan 219€ mutta mieluummin ostan teiltä (169€) jos ei taas joku päivä palvelua lakkauteta ja uutta kameraa ostamaan :(

Miten tuon saa toimimaan ilman sitä pilvitallennusta?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
IKINÄÄN EI KANNATA OSTAA LAITETTA MIHIN ON LAITETTU OPERAATTORIN OMA FIRMIS
koska silloin et voi käyttää enään laitettu kun vaihdat operaattoria tai operaattori lopettaa laitteen tukemisen aina kannattaa ostaa laite valmistajan omalla firmiksellä
IKINÄÄN EI KANNATA OSTAA LAITETTA MIHIN ON LAITETTU OPERAATTORIN OMA FIRMIS
koska silloin et voi käyttää enään laitettu kun vaihdat operaattoria tai operaattori lopettaa laitteen tukemisen aina kannattaa ostaa laite valmistajan omalla firmiksellä


Juuri tätä yritän välttää. Onko kamerassa valmistajan oma firmis jos ostan sen Elisan kautta hintaan 169€?
Käyttäjätaso 7
Miten tuon saa toimimaan ilman sitä pilvitallennusta?

Pilvitallennuksenkin voi ostaa muualta kuin Elisalta
https://nest.com/cameras/nest-aware/
Käyttäjätaso 2
Niitä sii ei voi ladata omalle koneellkö?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Käsitykseni on, että tämä Nest on täysin Googlen toimintaa: Kameroissa mukana saa Googlelta mm. sarjanumeron ja ns. E-Keyn, jotka pitää antaa kameraa käyttöön otettaessa. Samaten tuo Nest Aware on tietojen tallennusta jonnekin Googlen pilvipalveluun. Elisalla ei liene noiden kanssa muuta tekemistä, kuin se, että ne voi ostaa heidän kauttaan. Myös esimerkiksi Fortum tarjoaa samoja kameroita, itsekin sain heiltä tarjouksen ko. firmasta sähköä ostavana.

Tuo kv36:n antama linkki vie juuri Googlen tallennuspalveluun Nest Aware palveluun.

Noita palvelun lähettämistä liike- yms. havainnoista saa erittäin helposti ns. clipin, jonka voi tallettaa omalle tietokoneelle ja sieltä esimerkiksi mahdollisen murron tms. tutkijoille. Olen testannut, että tuo siirto toimii. Tietokoneellani nuo tallentuvat ilman eri määrittelyjä Ladatut tiedostot -kansioon.
Hei,
miten saa tilata sen Aware palvelun?
Kun sielä pitää täytää "state" jsa Suomea ei ole listalla
Ei onnistu 😭

Ystävällisin Natatalilili
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hei,
miten saa tilata sen Aware palvelun?
Kun sielä pitää täytää "state" jsa Suomea ei ole listalla
Ei onnistu 😭

Ystävällisin Natatalilili


Laittelin sinulle vinkkiä tuohon perustamaasi aiheeseen:
https://palsta.elisa.fi/muut-26/ongelma-510628

Osallistu keskusteluun