Vahti Liven Basic- ja Premium-taso

  • 17 kesäkuu 2016
  • 17 kommenttia
  • 1039 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Koin suuren yllätyksen, kun osti kolmannen Vahti Live kameran ja viikon kuluttua katosi Aikajana ja tilalle tuli kehotus päivittää Premium-tasoon. Olisi tietysti ollut kiva monivuotisena asiakkaana saada tietoja tällaisista muutoksista.

Useita päiviä yritin saada Elisasta selvää, mitä maksavat eri tasot. Lopulta joku osasi varmana tietona kertoa, että Basic-taso on kuukausiveloitukseton eli 0,0 euroa/kk ja Premium-taso 9,90 euroa/kk. Asiakaspalvelu väitti aluksi, että ei ole olemassa 0,0 euroa/kk -tasoa.

Sitten päätin tilata kolmanteekin kameraani Premium-tason 9,90 euroa/kk ja tarjouksena olikin kolme kuukautta yhden hinnalla (tarkoittavat ilmeisesti kolmea ensimmäistä kuukautta). Nyt törmäsin seuraavaan tilanteeseen, joka sekään ei vastannut "mainostekstiä". Kännykälläni en mistään löytänyt paikkaa, jossa asiakas voisi maksaa laskulla, kuten "mainosteksti" kertoo. Maksoin siis luottokortillani tuon 9,90 euroa ja palvelu alkoi välittömästi toimia (hyvä juttu).

Tänään 17.6. Elisasta soitettiin ja ehdotettiin, että tuo kolmaskin kamera laskutettaisi jatkossa samalla E-laskulla kuin kaksi aikaisempaakin. Totesin tuon olevan hyvä ja looginen rakaisu ja Elisa kuulemma tekee muutoksen.

Meni muutamia minuutteja ja puhelin soi jälleen. Viesti Elisasta oli, että Elisa ei voikaan tehdä muutosta vaan minun on se tehtävä.

Selvitin, että kyseessä on PayEx-yritys ja lähetin sinne muutospyynnnön heidän lomakkeellaan.

Vajaan tunnin sisällä tuli PayEx:ltä vastaus, että en minä voi tuollaista tehdä vaan Elisan on se tehtävä.

Puhelin käteen ja soitto maksulliseen asiakaspalvelunumeroon, jossa ensimmäinen vastaaja (5 min) siirsi puhelun Vahti Livestä tietävälle, jolla ei kuulemma ole ruuhkaa ja jopa alle puolentunnin kaveri vastasikin. Jatko oli tuttua Elisaa "Asia laitetaan selvitykseen ja minuun otetaan yhteyttä..."

Kumpikohan tulee ensin Juhannus vai soitto Elisalta? Nuo runsaiden 010-puheluiden veloitukset haluan jossain vaiheessa Elisalta hyvityksinä.

Opettakaa nyt asiakaspalvelijoillenne tuotteittenne perusasiat, muuten selvittämistä riittää ja asiakkaat (kuten minä) tuskastuvat teihin ja vaikka palvelut ja tuotteet ovat mielestäni hyvät, niin aina sitä ruohoa on aidan toisellakin puolella.

17 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
E-laskusopimusta ei voi kolmas osapuoli tehdä. E-laskusopimus on pankin ja asiakkaan välinen sopimus. Mitäs kautta siis tilailit tuon Premiumin?

Ja joo, hassua ettei puhelimessa tiedetty Basicin ja Premiumin eroja. Kertaan ne tähän vielä jos joku eksyy tänne etsimään tietoa niistä. Basic (0e/kk) sisältää siis monikameratuen, livekuvan äänellä ja liikeilmoitukset. Premium (9,9e/kk) edellämainittujen lisäksi aikajanan, omat tallenteet ja näkymän jaon. Uskon kyllä, että soitto tulee sinulle päin kun asia on selvitetty. 🙂
Elisalla on olemassa myös asiakaspalvelu chat, sekä tämä Palsta mitä oletkin jo aiemmin käyttänyt. Nämä ovat molemmat maksuttomia yhteydenottotapoja jos tuo paikallisverkkomaksun hinta ärsyttää.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Nyt meni hiukan kommentin alku pieleen. Minulla on E-laskusopimus ollut jo iät ja ajat kahden Vahti live kameran ja kaikkien muittenkin Elisa/Saunalahden-palveluiden osalta. Halusin siis Elisan ehdotuksesta LOPETTAA TUON LUOTTOKORTTILASKUTUKSEN jatkossa ja saada kolmannenkin kameran samalle E-laskulle kahden aikaisemman kanssa. Tämä ehdotus tuli puhelinsoittona Elisasta päin.

Kännykässä oli paikka, jossa Premium-päivitys tehdään ja siinä sen tein. Sitä en todellakaan tiedä, että mitä "kautta" tuo tilaus sitten meni. Siinä vaan en ainakaan huomannut muuta kuin luottokorttimaksun.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Olen käyttänyt chattia ja yksityisviestejäkin asioiden selvittelyyn, mutta aina homma jää toteamukseen "Asiaa selvitetään ja sinnun otetaan yhteyttä..." Tänään tulleen puhelun alussa en edes tiennyt, mitähän selvitystä tämäkin puhelu koskee.

Päätin, että ehkä on parempi käyttää vain yhtä kanavaa, jottei "sopasta tule useamman kokin takia liian suolaista."

Koulutuksen lisäämisen paikka asiakaspalvelulle ilman muuta, muuten "hukutte" jatkuviin selvityksiin. Kuten jossain kirjoitin, tietotekniikka ja sen tuotteet ovat siinä muista erilaisia, että asiat ovat joko täysin oikein tai sitten päin helvettiä. Bittikin on vain nolla (0) tai ykkönen (1), ei mitään muuta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jaahas no tuo vähän selvensi. 🙂 Eli sovelluksen kautta teit päivityksen premiumiin.
Vahti Livellä tosiaan on vähän oma jenginsä, joka sitä hoitaa joten sullekin luultavasti sielä ihan ammattilainen selvittelee asiaa. Itse olin siinä käsityksessä, että itse tilatessa sen itse (ainakin netistä, selaimen kautta) pitäisi saada myös laskulle. Uskon, että muutos onnistuisi kyllä. Täytynee tosin olla yhteydessä ehkä laskutukseen, sillä itse tuollaista muutosta en pääse naputtelemaan. 🙂

Jos haluat, että selvitellään näin Palstatiimin toimesta niin viskaa yksityisviestillä. Vaikkei sitä omaa erikoisalaa ookkaan niin kyllähän me tää ny selvitellään! :8 Itse olen huomennakin paikalla 12-20, mutta esimerkiksi tuo varsinainen reskontra ei kyllä taida lauantaisin puurtaa.

Edit: korjattu typoja.. 😃
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Ja homma jatkuu sekavana:

Minulle soitettiin ja kerrottiin, että voin itse muuttaa laskutuksen Vahti Live -sovelluksessa. Koska en ihan heti enää luota Elisan neuvoihin, niin pyysin oleman "langoilla" sen ajan, kun teen muutoksen. ja hyvä oli, että pyysin, sillä eihän sovelluksessa ole mitään kohtaa "Korttilaskutus", johon pydettiin minua menemään.

Asiakaspalvelija, Joka ilmeisesti yritti parhaansa, mutta ei asiasta tiennyt tarpeeksi, totesi, että täytyy tutustua asiaan tarkemmin ja toivotti hyvää viikonloppua.

Aina vaan korostan: TUTUSTUKAA TUOTTEISIINNE JA PALVELUIHINNE! Asiat pitää hallita täysin, jotta voi neuvoa muita! Tulee jotenkin asiakkaana sellainen olo taas, että Vahti Livekin kulkee Vahti-palvelun tietä kohti auringonlaskua. Sääli!
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Mielenkiintoisia nuo Penasen kokemukset!

Olen ihmetellyt joskus, kun Palstalla on keskusteltu Vahti Live Prosta, Premiumista, Basicista,..

Kävin taas Liven tuote- ja ohjesivuilla ihmettelemässä, löytyisikö sieltä asiaan selvennystä. Mutta ei mitään. Ohjeet ovat edelleen vanhat ja kovasti mainostetaan, miten sovelluksella voi nähdä, mitä lapset puuhaavat ja mikseipä myös, syövätkö muistisairas isoisä ja koiransa samasta kupista ja miten tätä kaikkea ihanuutta voi jakaa helposti ystäville ja tuttaville...

Pieni ihmettelevä kysymys:

Jos palvelusta on kaksi-kolme (Pro, Basic; Premium) versiota, MINKÄ IHMEEN TAKIA NÄITÄ EI OLE SELOSTETTU PALVELUKUVAUKSISSA, JOISSA EI MAINITA (EN AINAKAAN LÖYTÄNYT) MITÄÄN TASOA?

Ovatko nämä jotain salaista tietoa?

Olisiko aika päivittää ohjeet ja kuvaukset vastaamaan olemassa olevaa tilannetta!
Kysytään nyt vaikka tässä keskustelussa. Tietääkö joku saako Elisa vahdin tilattua Elisalta Basic-tasolla eli niin, että maksaisi vain kamerasta?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Jos tämä kommentti by palstatiimiläinen Mits ei pidä paikkaansa, niin sitten asiat ovat todella päin mäntyä Elisassa.

"Ja joo, hassua ettei puhelimessa tiedetty Basicin ja Premiumin eroja. Kertaan ne tähän vielä jos joku eksyy tänne etsimään tietoa niistä. Basic (0e/kk) sisältää siis monikameratuen, livekuvan äänellä ja liikeilmoitukset. Premium (9,9e/kk) edellämainittujen lisäksi aikajanan, omat tallenteet ja näkymän jaon."

Siis voit hankkia pelkän kameran ja maksaa nolla (0) euroa per kk käytöstä.

Uudella kameralla näet jonkin aikaa Premium-tason ja sitten häviää Aikajana ja sitten sen tilalle tulee kehotus "Päivitä Premium-tasoon". Älä sitten päivitä.
Käyttäjätaso 2
Luin koko ketjun. Ajattelin päivittää omani premiumiksi. Mutta nyt pelottaa. Tuollaista taistelua en kaipaa.
Tuolla ketjussa jossain asiakaspalvelija kertoi että premiumin voisi tilata netin kautta.
Siis mistä ja miten? Koska haluan että se liitettäisiin puhelinlaskuni yhteyteen. Tai jos ei siihen pystytä, niin sitten omana nettilaskunaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tässä ohjeita premiumin tilaamista varten:

Tietokoneella/web-selaimella:

Kirjaudu palveluun osoitteessa https://vahtilive.fi/login.html
Valitse kamera, jonka palvelua haluat muuttaa
Valitse videonäkymän oikeasta yläkulmasta "Ratas" ikoni (Asetukset)
Valitse ”Tilaa” tai peru tilaus Premium-kohdasta

Mobiilisovelluksella:

Valitse kamera, jonka palvelua haluat muuttaa
Pidä puhelinta pystysuunnassa ja valitse "asetukset"-näkymä
Valitse Palvelu
Tilaa tai peruuta Premium-palvelu
Tilatessa asiakas saa aikajanan käyttöönsä heti.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Nyt syyskuussa 2016 asia kääntyi päälaelleen, kun aioin hankkia neljännen Elisa Vahti Liven kameran ja nyt olisi kelvannut pelkkä Basic-tason palvelu ulkomaille säätä kuvaamaan. Nyt sitten vastattiin, että Elisa ei enää myy Basic-tasoa, vaan se täytyy ostaa muualta.

Kysymykseni nyt onkin: Saako muualta ostetun Elisa Vahti Live kameran kytkettyä saman käyttäjätunnuksen alle kuin aikaisemmat kolme kameraa?

Melkoisen outoja ovat Elisan kiemurat Vahti-asioissa olleet menneiden vuosien aikana ja ovat näköjään aina vaan. Jokin aika sitten Basic oli oletus ja se piti erikseen päivittää Premium-tasoon, nyt ei sitten Basic-tasoa enää olekaan Elisalla. Mitähän seuraavaksi keksitään?!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Selvittelin tuota, nykyään tosiaan pitää hommata muualta tuollainen kamera jos haluaa liittää sen suoraan tuohon basic-tasoon. Uusmyynnistä ostetulle kameralle tulee premium.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kun tuollaisia muutoksia tulee, niin eikö olisi hyvä päivittää myös palvelun tuotesivuja vastaamaan olemassa olevaa tilannetta? Ellei nyt muuten, mutta ihan kohteliaisuudesta asiakkaita (?) kohtaan :8.
Käyttäjätaso 2
Ne ohjeet ovat kuin Mooseksen kivitaulut . Eivät kovin helposti muutettavat .
Itse olen jo miettinyt jonkun muun palveluun siirtymistä Niin vaikeaksi on tämän palvelun säätö tehty.
Samoin tiedon saaminen maksaa tolkuttomia noissa palvelu numeroissa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Yksityisviesteillä Palstatiimin kanssa sain tiedon, että muualta (esim. Peten Koiratarvike) ostetulla EVL-kameralla hintaan 119 € saa käyttöönsä Basic-tason eli käyttö 0 €/kk ja käyttöönotto aivan sama kuin Elisasta suoraan ostetuilla EVL-kameroilla. Kameraa voi käyttää samalla käyttäjätunnuksellakin.

Olen nyt tyytyväinen Palstatiimiltä saamiini tietoihin ja elän toivossa, että yli 3.000:n kilometrin päässä kamera todella alkaa toimia heti. Uskon, että alkaa, sillä EVL on hyvä ja tarpeeksi yksinkertaisena pidetty tuote, vaikka Elisan oma väki sen kanssa aina vaan sekoilee varsinkin chatissa.

Toistan ties kuinka monetta kertaa: KOULUTTAKAA ASIAKASPALVELIJANNE HALLITSEMAAN TUOTTEENNE, sillä arvailujen varassa on huono heidänkin toimia. Ja me asiakkaat kuormitamme heitä yhä uudestaan ja uudestaan saman asian selvittämiseksi. Ei hyvä!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Olet kyllä ihan oikeassa, että kokemasi asiakaspalvelu ei vastaa sitä, mihin Elisalla pyrimme. Se ei ole asiakkaan eikä myöskään meidän etu. Pahoittelut näistä useista epäselvyyksistä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Olen nyt käyttänyt muutaman viikon EVL:n Basic-tasoa yhdessä neljästä kamerastani ja toimii ihan hyvin.

Yksi kysymys: Onko tuo teksti "Päivitä premium-tasoon" tuossa kuvassa maailman tappiin asti? Kamera kuvaa ainoastaan säätilaa, joten Basic-taso ja 0 euroa/kk on riittävä, kun muissa kameroissa on Premium-taso Tietysti tuo teksti häviää, kun kääntää vaakatasoon ja tökkää näyttöä.

Osallistu keskusteluun