Kysymys

Vaihto toiselle operaattorille määräaikaisena

  • 29 toukokuu 2012
  • 14 kommenttia
  • 3112 katselukerrat

Miten on seuraava tilanne: Minulla on Saunalahden Norppa + liittymä määräaikaisena (2 vuotta) jota olisi vielä jäljellä noin 9,5kk ja sain "paremman" tarjouksen toiselta operaattorilta johonka ajatus olisi vaihtaa mutta Saunalahti halunnee liittymän kuukausimaksut tuolta 9,5kk ainakin, onko muutakin erityisempää(?) kun ilmeisesti ainakin numeron siirron saa tehtyä mutta miten käytännössä tämä "rikkomus" suoritus toimii, minulla ei ole mitään kytkyluuria tai mitään muuta maksettavaa tässä tapauksessa liittymän ohessa että ellen ihan metsässä ole, niin maksan norppa+ kk kulut ainaskin...

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Juuri tuolla tavalla se menisi. Mikäli numeronsiirron tilaat, sinuun todennäköisesti otetaan Saunalahdelta tekstiviestillä yhteyttä ja tehdään parempi tarjous.

Voit kyllä ihan jo etukäteen soittaa siihen ilmaiseen myyntinumeroon 0800 96630 ja kertoa saamastasi tarjouksesta. Se tekstiviesti-ilmoitus tulee todennäköisesti numerosta 173601.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Hei,

kiinteät kuukausimaksut tulevat laskuttumaan automaattisesti loppuun, mikäli numeron siirtää toiselle operaattorille kesken sopimuskauden. Määräaikaisen sopimuskauden päätyttyä Saunalahdella päättyy sopimus automaattisesti.

Haluan tarkentaa, että Myyntipalvelumme palvelee ainoastaan uusien liittymien ja palveluiden tilauksissa. Mikäli asiakkaalla on olemassa oleva liittymä Saunalahdella josta on kysymys, niin tällöin tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme 🙂
No parempi tarjous toiselta operaattorilta sisältää myös uuden kännykän ohessa jonka tarvitsen ja Saunalahti tuskin tarjoaisi moista etua vaikka pitkäaikainen asiakas olenkin ja sitten on edullisempi nettikin mukana kun mitä Saunalahti tarjoaa tietoni mukaan kk veloituksella. Saunalahdella ei joudu erikseen maksamaan vielä jotain sopimusrikko maksua noitten kiinteiden kuukausi maksujen lisäks kun siirtää itsensä toiselle operaattorille numeron kera kun määräaikais sopimus voimassa? Oletan ei ole tähän tietoon muuten vaikuttaa aika selkeältä ja kyllä kyseessä on olemassa oleva liittymä saunalahdella joka määräaikainen.

Täytynee soitella asiakaspalveluun sitten kun teen vaihdon 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ilana kirjoitti:
Hei,

Haluan tarkentaa, että Myyntipalvelumme palvelee ainoastaan uusien liittymien ja palveluiden tilauksissa. Mikäli asiakkaalla on olemassa oleva liittymä Saunalahdella josta on kysymys, niin tällöin tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme :)


Ainakin minulle saapui tuosta numerosta tekstiviesti pari viikkoa sitten kun olin tilannut numeronsiirron toiselle operaattorille. Ja juuri tuo numero mainittiin siinä tekstiviestissä. Ja soittamalla juuri tuohon numeroon sain jatkoa Eliitti+ -liittymään vuodeksi ilman kuukausimaksua. Kysyin sitten vielä, että miten teen vuoden kuluttua ja kerrottiin, että mahdollisesti sama numero on silloin käytössä.

En sitten ole varma, mihin tuo numero menee. Siellä tosiaan vastattiin "Saunalahden asiakaspalvelu". Eli se myyntipalvelun numero on tietysti eri. Onko se edelleen 0303 9400?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Hyvis kirjoitti:

Ilana kirjoitti:

Hei,

Haluan tarkentaa, että Myyntipalvelumme palvelee ainoastaan uusien liittymien ja palveluiden tilauksissa. Mikäli asiakkaalla on olemassa oleva liittymä Saunalahdella josta on kysymys, niin tällöin tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme :)



Ainakin minulle saapui tuosta numerosta tekstiviesti pari viikkoa sitten kun olin tilannut numeronsiirron toiselle operaattorille. Ja juuri tuo numero mainittiin siinä tekstiviestissä. Ja soittamalla juuri tuohon numeroon sain jatkoa Eliitti+ -liittymään vuodeksi ilman kuukausimaksua. Kysyin sitten vielä, että miten teen vuoden kuluttua ja kerrottiin, että mahdollisesti sama numero on silloin käytössä.

En sitten ole varma, mihin tuo numero menee. Siellä tosiaan vastattiin "Saunalahden asiakaspalvelu". Eli se myyntipalvelun numero on tietysti eri. Onko se edelleen 0303 9400?


Hei Hyvis!

Anteeksi kovin, taitaa olla aika hankkia lasit, koska katsoin numeron väärin :smileygrin: Eli siis numero 080096630 oli ihan oikein, kyseisessä numerossa palvellaan Saunalahdelta pois aikovia asiakkaita :)

Ja uusille asiakkaille oleva myyntinumero on siis 0800 939393. My mistake, kiitos että huomautit!!

*lähtee optikolle ..*
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sattuuhan näitä. Kannattaa sitten muistaa, ettei haksahda niihin 79 euroalla kahdet lasit ja kaupanpäälle vielä kaverille kolmannet -kampanjoihin. 😉 Niistä laseista ei tule kuin paha mieli. Myös sille kaverille.

Onkos tuo uusille asiakkaille suunnattu numero sellainen, että sieltä voi saada jotain muutakin kivaa julkisten tarjousten lisäksi?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Hyvis kirjoitti:

Sattuuhan näitä. Kannattaa sitten muistaa, ettei haksahda niihin 79 euroalla kahdet lasit ja kaupanpäälle vielä kaverille kolmannet -kampanjoihin. 😉 Niistä laseista ei tule kuin paha mieli. Myös sille kaverille.

Onkos tuo uusille asiakkaille suunnattu numero sellainen, että sieltä voi saada jotain muutakin kivaa julkisten tarjousten lisäksi?


Hei Hyvis,

uusille asiakkaille ja sopimuksille tarkoitettu numero voi tarjota samat edut mitä on yleisestikin tarjolla :)

Ja kiitos vinkistä lasien suhteen!! :smileygrin: siinähän vois tulla jo valinnan vaikeus mitä laseja minäkin päivänä käyttää :smileycool:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Luulisi laamakiikareilla kyllä pärjäävän hetken aikaa... :smileycheesy:
Käyttäjätaso 4
Väännetään vielä vaikka rautalangasta ettei tule meikäläiselle yllätyksiä. Eli määräaikaisuutta jäljellä vielä joku kuukausi, liittymänä tällä hetkellä pakettiliittymä (sis. datan). Koska minun viimeistään tulee vaihtaa liittymätyyppiä esim. tikka+:aan jotta pääsen alhaisella kk-maksulla määräaikaisen loppuun? ts. pitääkö liittymätyyppiä vaihtaa heti kun on tehnyt sopparin toiselle operaattorille vai riittääkö juuri ennen kuin numero on siirtymässä? entäs miten käy jos vaihdan vähäksi aikaa tikkaan ja otan siihen edullisimman datapaketin niin sulkeutuuko datan kk-maksu samalla kun nro siirtyy vai maksanko sitäkin määräaikaisuuden loppuun?

Ehkä sekavasti ilmaistu, mutta miten siis määräaikaisen pakettiliittymän ja datan kanssa kannattaa toimia ettei tarvi turhasta maksaa vaikka toinen operaattori olisi jo käytössä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
ilpoo kirjoitti:
Väännetään vielä vaikka rautalangasta ettei tule meikäläiselle yllätyksiä. Eli määräaikaisuutta jäljellä vielä joku kuukausi, liittymänä tällä hetkellä pakettiliittymä (sis. datan). Koska minun viimeistään tulee vaihtaa liittymätyyppiä esim. tikka+:aan jotta pääsen alhaisella kk-maksulla määräaikaisen loppuun? ts. pitääkö liittymätyyppiä vaihtaa heti kun on tehnyt sopparin toiselle operaattorille vai riittääkö juuri ennen kuin numero on siirtymässä? entäs miten käy jos vaihdan vähäksi aikaa tikkaan ja otan siihen edullisimman datapaketin niin sulkeutuuko datan kk-maksu samalla kun nro siirtyy vai maksanko sitäkin määräaikaisuuden loppuun?

Ehkä sekavasti ilmaistu, mutta miten siis määräaikaisen pakettiliittymän ja datan kanssa kannattaa toimia ettei tarvi turhasta maksaa vaikka toinen operaattori olisi jo käytössä


Tässä herää seuraava kysymys: Mikä on tämän hetkinen liittymätyyppi? Mainitset tuossa "datapaketin". Onko siis kytkyliittymässä kyseessä liittymätyyppi: "MobiililaajakaistaPaketti", jossa mukana tuli nettitikku? Vai onko kyseessä ns tavallinen liittymä kytkysopimuksella; siinä on sitten mukana "Mobiililaajakaista-lisäpalvelu"? Vai onko liittymällä "MobiililaajakaistaPlus(-lisäpalvelu)", tällöin määräaikaisuus on 24 kuukautta, mukana tuli nettitikku ja toinen SIM-kortti?

Mikäli kyseessä on ensimmäinen eli MobiililaajakaistaPaketti, et voi vaihtaa sitä muuksi kuin MobiililaajakaistaPaketiksi toiselle nopeudelle. Halvin mahdollinen kuukausimaksu on siis 9,90 e.

Toisaalta kerrot kyseessä olevan "pakettiliittymä, joka sisältää datan". Tällä voi tarkoittaa kytkypakettia, jossa on Mobiililaaakaista(Plus)-lisäpalvelu ohessa.

Jos kyseessä on Mobiililaajakaista-lisäpalvelu, voit poistaa lisäpalvelun käytöstä ja jättää pelkän liittymän, jossa liittymätyyppinä on sitten vaikka se Tikka+.

Ja jos kyseessä on MobiililaajakaistaPlus jollain liittymällä, et voi poistaa sitä käytöstä ennen kuin määräaikaisuus on loppu, vaan joudut maksamaan kuukausimaksua sopimuksen loppuun saakka.

Sitten vielä semmoinen: Mikäli haluat siirtää liittymän numeron toiselle operaattorille, sinun tulee maksaa määräaikaisuuden perusmaksut sopimuksen loppuun saakka. Tällöin liittymä jää olemassa olevaksi satunnaiselle numerolle ja tämän hetkisen numeron voit siirtää toiselle operaattorille.

Tuossa on siis useampi mahdollisuus. Toivottavasti tämä selvitti asian ja rautalankaakin oli riittävästi. 😉
Käyttäjätaso 4
Vähän tarkennuksia, eli siis vanha TuplaPaketti missä on mobiililaajakaista-lisäpalvelu. Vielä Hyviksen vastauksen jälkeen muutama kysymys. Jotta minun ei tarvitse maksaa Paketin kk-maksua sopimuksen loppuun vaan esim. Tikan tai Norpan alhaisempi maksu, niin koska minun pitää liittymätyyppiä vaihtaa? Entä jos vaihdan ajoissa Tikkaan tai Norppaan ja otan siihen lisäpalveluna edullisimman datan niin siinä vaiheessa kun numerosiirtyy toiselle operaattorille, maksanko sopimusajan loppuun Tikan (tai jonkun muun) kk-maksua sekä datan kk-maksua vai tippuuko datan osuus pois automaattisesti ja maksan vain liittymän kk-maksua sopimuksen loppuun?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mobiililaajakaista-lisäpalvelun voit sulkea heti, kun et sitä tarvitse ja maksut päättyvät sen osalta. MobiililaajakaistaPaketin osuus tuossa vastauksessani koskee siis nimenomaan liittymää, jonka nimi on MobiililaajakaistaPaketti tai DataPaketti.

Liittymätyypin eli tassa tapauksessa TuplaPaketin suhteen taas näin kuukauden viimeisinä päivinä merkitystä on vain sillä, että vaihdat liittymätyyppiä viimeistään kuukauden viimeinen päivä. Hinnoittelu vaihtuu vaihtohetkeä seuraavan vuorokauden alussa. Esimerkiksi jos vaihdon suorittaisi tätä kirjoittaessani nyt lauantaina kello 7.19, uusi liittymätyyppi olisi voimassa sunnuntaina kello 0.00.

Periaatteessa nuo kuukausimaksut tasoitettaisiin päivien mukaan, mutta laskulla kaikki on selkeämpää, kun laskutuskausi ja perusmaksu muuttuu samalla hetkellä. Eikä tuossa tule juuri mitään näkyvää eroa rahallisestikaan.

Sitten vielä numeronsiirrosta ja maksuista. Sinun tulee maksaa kerralla perusmaksu määräaikaisuuden loppuun saakka, ennen kuin voit siirtää numeron toiselle operaattorille. Käytännössä liittymä on kyllä olemassa, mutta siihen tulee jokin satunnainen numero. Periaatteella ei mikään taida estää sinua käyttämästä kyseistä liittymää kunnes irtisanot sen, koska vain numero lliittymältä siirtyy. Tuosta liittymän käyttömahdollisuudesta en ole ihan satavarma. Lisätietoa saat tuolta: Numeronsiirto, kun sinulla on määräaikainen sopimus. En tiedä tämänhetkistä tilannetta sen suhteen, että mitä peritään korvauksena numeronsiirrosta kesken sopimuskauden.

Tulee muuten vielä mieleen, että oletko kysynyt Saunalahdelta kunnon tarjousta tuon siirron sijaan? Kerrot mitä sinulle on muualta tarjottu ja Saunalahti ainakin yrittää antaa paremman tarjouksen. Maksuton puhelinnumero sinne "tarjouspalveluun" on 0800 96630.
Käyttäjätaso 4
Hyvis kirjoitti:

Tulee muuten vielä mieleen, että oletko kysynyt Saunalahdelta kunnon tarjousta tuon siirron sijaan? Kerrot mitä sinulle on muualta tarjottu ja Saunalahti ainakin yrittää antaa paremman tarjouksen. Maksuton puhelinnumero sinne "tarjouspalveluun" on 0800 96630.


Voiko tuonne oikeasti soitella tuosta vaan ja heti saa alennuksia? Jos se näin helppoa olisi...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
ilpoo kirjoitti:
Hyvis kirjoitti:

Tulee muuten vielä mieleen, että oletko kysynyt Saunalahdelta kunnon tarjousta tuon siirron sijaan? Kerrot mitä sinulle on muualta tarjottu ja Saunalahti ainakin yrittää antaa paremman tarjouksen. Maksuton puhelinnumero sinne "tarjouspalveluun" on 0800 96630.


Voiko tuonne oikeasti soitella tuosta vaan ja heti saa alennuksia? Jos se näin helppoa olisi...

Ainakin jos on tilannut numeronsiirron toiselle operaattorille..... Ja nyt elokuun alustahan operaattori ei saa enää ottaa oma-aloitteisesti yhteyttä numeronsiirron tilanneeseen, joten operaattorin vaihtoa suunnittelevan kannattaa ja täytyy olla itse aktiivinen.

Osallistu keskusteluun