Vastattu

Vakuusmaksu

  • 20 huhtikuu 2016
  • 1 kommentti
  • 428 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
hei olen tilanut 2x apple Watchia ja nyt huomasin elisan oma sivulla että minulle on lähetetty joku vakuusmaksu lasku , kysmys olisi jos tarvitse jonkun vakuusmaksu suorita niin miksi sitä ei mainitaan tilauksen yhteydessa ja jokainen voi päättä haluako tilata vai ei ja myös olisi tiedossa se summa minulla on koko perhelle liitymät elisalla ja lasku on n200 e kk ja kaikki laskut on maksettu etuajassa joo pikän miksi näin ? Ehkä kun sopimus elisalla loppu niin täytty katso mitä DNA tai SONERALLA on tarjolla huono asiakas palvelua...
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 20 huhtikuu 2016, 18:23

Moikka,

Vakuusmaksu peritään mm. tilanteissa, jossa asiakkalla on merkintä luottotiedoissa, häneltä on aiemmin suljettu palvelut Elisalta laskujen takia tai muuta vastaavaa. Syitä on useita, enkä voi tästä selvittää mistä on kyse sinun kohdallasi. Vakuusmaksu pyynnössä onkin mainittu luotonhallinnan yhteystiedot, josta voit halutessasi syytä vakuusmaksulle sinun tilanteessasi selvittää. Tässä asiakaspalvelussa emme näitä syitä näe.
Syy, miksei sitä ilmoiteta ennen tilausta on se, että asiakkaan tiedot käyvät läpi automaattisen luottotarkastuksen vasta tilauksen tekemisen jälkeen. Toisilla ne ok, eikä heille vakuusmaksua tule. Toisilla taas luottohäiriö tai muu syy aiheuttaa tuon vakuusmaksun muodostumisen.

Suosittelenkin sinua olemaan yhteydessä luotonhallintaan. Jos sinulla tosiaan on pitkä ja moitteeton maksuhistoria Elisalla niin tuota vakuusmaksua voidaan kohtuullistaa tai jopa ohittaa kokonaan. Mutta tuon päätöksen voi ainoastaan tehdä luotonhallinta.
Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moikka,

Vakuusmaksu peritään mm. tilanteissa, jossa asiakkalla on merkintä luottotiedoissa, häneltä on aiemmin suljettu palvelut Elisalta laskujen takia tai muuta vastaavaa. Syitä on useita, enkä voi tästä selvittää mistä on kyse sinun kohdallasi. Vakuusmaksu pyynnössä onkin mainittu luotonhallinnan yhteystiedot, josta voit halutessasi syytä vakuusmaksulle sinun tilanteessasi selvittää. Tässä asiakaspalvelussa emme näitä syitä näe.
Syy, miksei sitä ilmoiteta ennen tilausta on se, että asiakkaan tiedot käyvät läpi automaattisen luottotarkastuksen vasta tilauksen tekemisen jälkeen. Toisilla ne ok, eikä heille vakuusmaksua tule. Toisilla taas luottohäiriö tai muu syy aiheuttaa tuon vakuusmaksun muodostumisen.

Suosittelenkin sinua olemaan yhteydessä luotonhallintaan. Jos sinulla tosiaan on pitkä ja moitteeton maksuhistoria Elisalla niin tuota vakuusmaksua voidaan kohtuullistaa tai jopa ohittaa kokonaan. Mutta tuon päätöksen voi ainoastaan tehdä luotonhallinta.

Osallistu keskusteluun