Vastattu

Vakuusmaksu

  • 10 huhtikuu 2017
  • 6 kommenttia
  • 1460 katselukerrat

Moro.

Sain vakuusmaksun arvolta 170,00€ Xbox One S konsolipaketista.

Olen kuitenkin juuri maksanut teille puhelimesta 220€ vakuusmaksun, maksan teille Elisa Viihdettä arviolta 80€/kk, ei maksuja rästissä. Lisäksi otin nyt teiltä puhelin- ja nettiliittymät jotka aiemmin oli Soneralla.

Saisko ton Xboxin vakuusmaksun pois, olen kuitenkin teidän asiakas jo monen palvelun osalta joista maksan kuukausittain, niinkö normaali ihminen.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi matiaas 10 huhtikuu 2017, 13:16

Soitapa asiasta meidän luotonhallinnan puolelle p. 010 190 250 (arkisin 9-16) niin sieltä voivat tuosta keskustella tarkemmin. Täältä Palstan kautta emme valitettavasti voi noista vakuusmaksuista keskustella kuin yleisellä tasolla. Toivottavasti asia selvää! 🙂
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vakuusmaksua ei saa pois, tietääkseni. Ei edes sillä verukkeella, että kaikki liittymät ja laitteet olisi hankittu Elisalta. Vakuusmaksu voi muodostua vaikka maksusuoritukset Elisan suuntaan olisivatkin kunnossa. Riittää, että luottotiedoissa on jotain häikkää, vaikkapa vanhoja merkintöjä tms.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Soitapa asiasta meidän luotonhallinnan puolelle p. 010 190 250 (arkisin 9-16) niin sieltä voivat tuosta keskustella tarkemmin. Täältä Palstan kautta emme valitettavasti voi noista vakuusmaksuista keskustella kuin yleisellä tasolla. Toivottavasti asia selvää! 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
paras tapa tommosissa on äänestää jaloillaan ja vaihtaa firmaa jos ei saa sovittua asiaa
ettei firmalle jää käsitystä että tota asiakasta voi pallotella miten tahansa
Käyttäjätaso 1
Ihmettelen kovasti Elisan logiikkaa vakuusmaksun määräytymisessä pitkäaikaiselle asiakkaalle.

Olen ollut Elisan asiakas yli vuosikymmenen ja viimeisten muutaman vuoden aikana niin maksukykyni kuin maksuhäiriömerkintäni ovat parantuneet. Olen ostanut osamaksulla Elisalta vuosien 2016-2019 välillä yhteensä 4.500 euron edestä. Viimeisin 500 euron arvoinen ostos on ollut helmikuussa 2019. Kaikki tilaukset ovat menneet välittömästi toimitukseen eikä minulta ole koskaan pyydetty vakuusmaksua. Olen maksanut kuukausieräni moitteettomasti, keskimäärin pari viikkoa ennen eräpäivää. Tänään jäljellä oleva luottovelka Elisalle on enää 1.800 euroa.

Lopetin viime vuoden lopulla laajakaistaliittymäni Elisalla, koska en suoraan sanottuna arvostanut Elisan ylimielistä ja törkyhintaista määräaikaisen liittymän jatkotarjousta pitkäaikaiselle, laskunsa ajallaan maksaneelle asiakkaalle. Minulle tyrkytettiin vain Elisa Viihdettä, ja kun en siihen suostunut, annettiin tarjoukseksi töykeällä käytöksellä höystettynä normaali listahinta. Kilpailijoilla hinnat reilusti alemmat uusillekin asiakkaille. Nyt huhtikuussa siirsin puhelinliittymäni pois Elisalta tunnetun työnantajani nimiin (vihje Elisalle: olen työsuhteessa, minulla on siis säännölliset ansiotulot).

Yritin eilen tehdä alle 700 euron luottokauppatilausta ja kas, sain 350 euron vakuusmaksuvaatimuksen. Perusteena tälle luottotiedoissa olevat merkinnät. Elisalle on kuitenkin ollut ihan OK myöntää 4.500 euron luotto, vaikka samaiset merkinnät ovat olleet jo tuolloin tiedossa. Toisin sanoen, kun lopetat 25e/kk puhelinliittymän Elisalla, et ole heille enää minkään arvoinen.

Olisikohan tässä nyt Elisalle ihan peiliin katsomisen paikka: miksi ne liittymäni ovat lähteneet teiltä pois? Miksi ylipäänsä enää harkitsisin mitään asiakkuutta teidän kanssa luottosopimuksien päätyttyä, jos tämä on tapanne kohdella pitkäaikaista asiakasta? Ja ei, en tule maksamaan vakuusmaksua.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ihmettelen kovasti Elisan logiikkaa vakuusmaksun määräytymisessä pitkäaikaiselle asiakkaalle.

Olen ollut Elisan asiakas yli vuosikymmenen ja viimeisten muutaman vuoden aikana niin maksukykyni kuin maksuhäiriömerkintäni ovat parantuneet. Olen ostanut osamaksulla Elisalta vuosien 2016-2019 välillä yhteensä 4.500 euron edestä. Viimeisin 500 euron arvoinen ostos on ollut helmikuussa 2019. Kaikki tilaukset ovat menneet välittömästi toimitukseen eikä minulta ole koskaan pyydetty vakuusmaksua. Olen maksanut kuukausieräni moitteettomasti, keskimäärin pari viikkoa ennen eräpäivää. Tänään jäljellä oleva luottovelka Elisalle on enää 1.800 euroa.

Lopetin viime vuoden lopulla laajakaistaliittymäni Elisalla, koska en suoraan sanottuna arvostanut Elisan ylimielistä ja törkyhintaista määräaikaisen liittymän jatkotarjousta pitkäaikaiselle, laskunsa ajallaan maksaneelle asiakkaalle. Minulle tyrkytettiin vain Elisa Viihdettä, ja kun en siihen suostunut, annettiin tarjoukseksi töykeällä käytöksellä höystettynä normaali listahinta. Kilpailijoilla hinnat reilusti alemmat uusillekin asiakkaille. Nyt huhtikuussa siirsin puhelinliittymäni pois Elisalta tunnetun työnantajani nimiin (vihje Elisalle: olen työsuhteessa, minulla on siis säännölliset ansiotulot).

Yritin eilen tehdä alle 700 euron luottokauppatilausta ja kas, sain 350 euron vakuusmaksuvaatimuksen. Perusteena tälle luottotiedoissa olevat merkinnät. Elisalle on kuitenkin ollut ihan OK myöntää 4.500 euron luotto, vaikka samaiset merkinnät ovat olleet jo tuolloin tiedossa. Toisin sanoen, kun lopetat 25e/kk puhelinliittymän Elisalla, et ole heille enää minkään arvoinen.

Olisikohan tässä nyt Elisalle ihan peiliin katsomisen paikka: miksi ne liittymäni ovat lähteneet teiltä pois? Miksi ylipäänsä enää harkitsisin mitään asiakkuutta teidän kanssa luottosopimuksien päätyttyä, jos tämä on tapanne kohdella pitkäaikaista asiakasta? Ja ei, en tule maksamaan vakuusmaksua.

Anteeksipyyntöni että loukkasimme sinua 😞 Se ei missään nimessä ole ollut tarkoitus! Vakuusmaksua arvioidessa menee tilanne monen seulan läpi ja lopputulos riippuu monestakin tekijästä. Valitettavasti asiakaspalvelun puolelta ei noille mitään voida, vaan noista tulisi aina soitella siihen vakuusmaksukirjeessä näkyvään numeroon. Luotonhallinta on meillä se joka loppukädessä voi arvioida vakuusmaksua ja sen määräytymistä, joten suosittelen vielä tekemään heidän suuntaansa tuon varmistuspuhelun tilanteesta 🙂
Käyttäjätaso 1
Tämä ei koske tämän yhteisön asiakaspalvelijoita, mutta itselläni ei ole intressiä tuhlata aikaani soittelemalla maksulliseen numeroon kun palvelu on jo sähköisesti tällä tasolla. Teinpä tuossa huvikseni pienen testin ja yritin tilata 12kk osamaksulla 44,95€ hintaista tuotetta (+ toimituskulut lähipostiin vaatimattomat 7,95€ (kirjelähetys)) . Sähköpostiin tuli välittömästi 30€ vakuusmaksuvaatimus. Eli luottoraja on tosiaan pudonnut 4500€ nollaan. Hymähdin, ja tilasin tuotteen kilpailijaltanne toimitettuna noin 15 euroa halvemmalla. Ahneella on niin sanotusti p*skainen loppu.

Osallistu keskusteluun