Vastattu

Vakuusmaksun palautus?

  • 12 joulukuu 2016
  • 13 kommenttia
  • 3132 katselukerrat

Hei!

Määräaikainen 24kk sopimukseni puhelimesta ja liittymästä päättyy tammikuussa. Maksoin sekä puhelimesta että liittymästä vakuusmaksut tammikuussa 2015, milloin ja miten ne on mahdollista saada takaisin?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 13 joulukuu 2016, 08:40

Moikka Nirkku, ja tervetuloa palstalle!

Vuoden päästä vakuusmaksun maksamisesta on se mahdollista palauttaa, jos laskutilanne on ok (ei laskuja rästissä). Laita meille yksityisviesti vaikkapa tästä: http://elisa.fi/palstatiimi, josta ilmenee asiakasnumerosi, niin pääsen katsomaan.
Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

Hei!

Määräaikainen 24kk sopimukseni puhelimesta ja liittymästä päättyy tammikuussa. Maksoin sekä puhelimesta että liittymästä vakuusmaksut tammikuussa 2015, milloin ja miten ne on mahdollista saada takaisin?


Parhaiten saanet asian hoidettua kahden kesken Elisan kanssa. Siinä auttaa varmaan osaltaan palstatiimi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Moikka Nirkku, ja tervetuloa palstalle!

Vuoden päästä vakuusmaksun maksamisesta on se mahdollista palauttaa, jos laskutilanne on ok (ei laskuja rästissä). Laita meille yksityisviesti vaikkapa tästä: http://elisa.fi/palstatiimi, josta ilmenee asiakasnumerosi, niin pääsen katsomaan.
Käyttäjätaso 3
Ja Elisahan tietysti haluaa tästä 12euroa .

Siis https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/asiakaspalveluhinnasto/ linkistä moisen löysin..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Eipä näkyny moista maksua vakuusmaksun palautukselle.
Jos tarkoitit, Rahapalautus asiakkaan pankkitilille 12 € niin, tuohan peritään ainaki silloin jos asiakas on maksanut liikaa ja haluaa sen ylimääräisen suorituksen takaisin.
Toisaalta jos vakuusmaksun palautus maksaa asiakkaalle 12€ on se jo härskiä, kun tuo vakkuusmaksu on Elisan määräämänä toisille pakollinen:(
Kunniamerkki +3
Eipä siitä vakuusmaksun palautuksesta mitään maksua oteta. Hinnastossa oleva 12e hinta koskee juurikin noita tilanteita mitä Huopa mainitsikin. Eli mm. jos virheellisesti itse maksaa liikaa meille ja käydään niitä rahoja palauttelemaan takaisin. 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Eipä siitä vakuusmaksun palautuksesta mitään maksua oteta. Hinnastossa oleva 12e hinta koskee juurikin noita tilanteita mitä Huopa mainitsikin. Eli mm. jos virheellisesti itse maksaa liikaa meille ja käydään niitä rahoja palauttelemaan takaisin. :) ei palautuksesta varsinaisesti peritäkkään mitään mutta vakuusmaksu on elisalle ilmasta lainaa josta ei tarvi maksaa korkoa eli elisa kyllä hyötyy siittä rahallisesti että ottaa vakuuden muutoinkin kuin mahdollisten saatavien perimiseksi
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Eipä siitä vakuusmaksun palautuksesta mitään maksua oteta. Hinnastossa oleva 12e hinta koskee juurikin noita tilanteita mitä Huopa mainitsikin. Eli mm. jos virheellisesti itse maksaa liikaa meille ja käydään niitä rahoja palauttelemaan takaisin. :)mites muuten miten on mahdollisissa konkurssitilanteissa onko vakuusmaksu asiakkaan omaisuutta vai joutuuko asiakas normaalikäytännön mukaan hakeen saataviaan konkurssipesältä mitä todennäköisesti ei saa
Kunniamerkki +3
Tarkennatkos mmalinen vähäsen tuota sun kysymystä, en ihan ymmärtänyt.. Eli tarkoitatko, et jos Elisa menisi konkurssiin, niin saisiko asiakas sen vakuusmaksunsa takaisin? 😃
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Sitä juuri tarkoitin
Eli viittaan anttilan konkurssiin tällä
Siinähän. Asiakkaat saatto ja menettikin.
Jo maksamiaan tavaroita
Kyseessä on siis teoreettinen mahdollisuus et elisa menis konkkaan mutta aina se on mahdollinen
Kunniamerkki +3
Minäpäs kyselen tästä viisaammilta, palaan asiaan kunhan saadaan vastausta.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Tämän tyyppistä vastausta saatiin: Kun yritys asetetaan konkurssiin, määrätään sille samalla myös konkurssipesän hoitaja. Konkurssipesän hoitaja vastaa konkurssimentettelyn toteuttamisesta ja viime kädessä tekee pääätökset myös siitä, mitä omaisuutta konkurssipesään kuuluu. Pääsääntöisesti asiakkaiden saatavat kuuluvat aina konkurssipesään ja asiakas voi valvoa niitä normaalissti konkursissa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tämän tyyppistä vastausta saatiin: Kun yritys asetetaan konkurssiin, määrätään sille samalla myös konkurssipesän hoitaja. Konkurssipesän hoitaja vastaa konkurssimentettelyn toteuttamisesta ja viime kädessä tekee pääätökset myös siitä, mitä omaisuutta konkurssipesään kuuluu. Pääsääntöisesti asiakkaiden saatavat kuuluvat aina konkurssipesään ja asiakas voi valvoa niitä normaalissti konkursissa. eli käytännössä vakuusmaksu on vapaata riistaa mikä suurella todennäköisyydellä jää kuluttajan tappioksi koska todennäköisesti velkojissa on niin paljon tahoja jotka saa enemmän takas että tavalliselle pulliaiselle ei jää mitään jaettavasta
nostin asian esille siksi että tämä on hyvä asiakkaiden myös tiedostaa näinä aikoina kun yrityksiä kaatuu kohtuullisen paljon laman takia ja turha puhua ettei ole lamaa ainakin täällä tampereella on tosi paljon liiketilaa tyhjillään ja toi vakuusmaksuhan on yritykselle riskitöntä ilmasta lainaa mistä yritys ei ole vastuussa mutta kuitenkin yritys takaa saatavansa tolla vakuudella
itselläni on luottotiedot kunnossa ettei tarvi maksaa vakuuksia mutta haluan herättää keskustelua että kuluttaja ottaa sen riskin mikä kuuluis yrityksille
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Onneksi ei kuitenkaan ole suurta riskiä siihen, että Elisa konkurssiin joutuisi. 🙂 Vakuusmaksuja mm. puhelinliittymien ja Elisa Viihteen suhteen on laskettu kolmasosaan alkuperäiseen verrattuna. Lisäksi puhelinliittymän saa meiltä nykyään ilman vakuusmaksua, mutta tällöin liittymällä on täydet palvelunumeroestot ja asiakas ei pääse niitä itse hallinnoimaan. Palvelunumeroeston saa pois, jos maksaa 100e vakuusmaksun. Kuitenkin jokainen varmasti tiedostaa myös sen, että puhelinliittymällä voi helpostikin kerryttää todella ison laskun näillä palvelunumeroilla, joita ei sitten välttämättä ole varaa maksaa. Tällöin on todellakin hyödyllistä yritykselle sekä asiakkaalle, että sielä on se vakuusmaksu sisässä joka voidaan näihin isoihin laskuihin käyttää. Summahan tulisi asiakkaalle joka tapauksessa jotain kautta maksettavaksi, oli se sitten perinnästä tai ihan ulosoton kautta.

Ei toki yksittäinen tapaus Elisaakaan kaataisi, mutta kaikki voi varmaan kuvitella että näitä loppujen lopuksi voi olla lukemattomia määriä, jolloin sitten yrityksenkin menestys on vaarassa. Olen kyllä sillä kannalla, että vakuusmaksut todellakin on pakollisia ja ne saa aina takaisin, jos laskut hoitaa hyvin. Varsinkin kun vakuusmaksuja on pienennetty, ja puhelinliittymän voi ilman vakuusmaksua tilata.

Osallistu keskusteluun