Vastattu

Vanhan sim-kortin kuoletus KYMMENESSÄ MINUUTISSA ilman että asiakkaalle kerrotaan mitään!

  • 5 kesäkuu 2017
  • 1 kommentti
  • 203 katselukerrat

Hei
Ostin viime viikolla uuden puhelimen, johon tarvitsin nano-simin.
Eilen Jumbossa shoppailupäivää viettäessäni, päätin hetken mielijohteesta käväistä Elisan myymälässä hakemassa nano-simin uutta puhelinta varten, joka ei siis ollut minulla vielä käytössä tai edes tarvetta ottaa vielä käytöön. Myymälässä nuori, vaalea naismyyjä palveli minua ja antoi simin mukaani. Hän kertoi, että nano-sim on pienin siinä kortissa oleva ja lisäksi hän totesi että ensi laskulle tulee sitten 5 euron lisämaksu tästä. Tämä kaikki ok ja lähdin tyytyväisenä myymälästä jatkamaan shoppailukierrostani. Välillä hieman kummeksuin, kun kukaan ei minua tavoitellut viestein tai soittanut. Neljän tunnin päästä tuli minulle tarve soittaa kaverilleni ja kas, en pystynyt soittamaan tai lähettämään viestejä!!!!

Tajusin että nykyinen simini oli kuoletettu ja olin ollut pimennossa jo useita tunteja ja shoppailupäiväni jatkuisi vielä. Marssin sitten takaisin Elisa-myymälään, tämän samaisen naismyyjän luo. Kysyin häneltä kuolettiko hän vahingossa nykyisen simini kun hain uuden? Naismyyjä katsoi minua niin kuin pitäisi minua aivan tyhmänä ja totesi että tottakai nykyinen sim kuolettuu KYMMENESSÄ MINUUTISSA!

Voin sanoa, että suu jäi kyllä tässä tapaamisessa auki! Nainen ei sanallakaan sanonut tästä asiasta silloin kun uutta simiä hain! Eihän minulla ollut edes uutta puhelinta mukanani! Saati valmiuksia laittaa uutta simiä vanhaan puhelimeeni, koska iphoneihin tarvitsee sen ”tikun”! Mitä ihmettä? Totesin myyjälle että kun hain nykyseen puhelimeeni mikro-simin muutama vuosi sitten, niin sain sen aktivoitua soittamalla kotoani. Tähän myyjä totesi että tuollainen soittaminen on lisävaiva ja on paljon järkevämpää että uusi sim aktivoituu saman tien!

Olen vieläkin hyvin pöyristynyt tästä. Ei minulle tullut mieleenkään todeta myyjälle, että ethän kuoleta nykyistä simiäni. Miten voi käytäntönä olla, että nykyinen sim kuolettuu kymmenessä minuutissa ilman että asiakkaalle mainitaan asiasta yhtään mitään? Ja kuinkahan monella on valmius vaihtaa uusi sim puhelimeensa esim. kesken shoppailupäivän? Minä en ainakaan iphonen tikkua kanna mukanani! Naismyyjä ei myöskään uutta simiä hakiessani tarjoutunut laittamaan sitä nykyiseen puhelimeeni, joten miten ihmeessä olisin edes voinut päätellä, että nykyinen sim lakkaa toimimasta lähes samoin tein?!!!

Naismyyjä teki kyllä hyvin selväksi sen, että syy tapahtuneeseen oli minun. Siis minun! Aivan oikein – minun olisi siis pitänyt osata ”vaatia” ettei nykyistä simiäni kuoleteta! Hienoa asiakaspalvelua? Totesin myyjälle ettei hän sanonut kuoletuksesta mitään kun liikkeessä asioin. Sitten myyjä alkoi jo pyöritellä silmiään ja ei vastannut mitään. Lopulta hän totesi, että voi laittaa uuden simin nykyiseen puhelimeeni. Kiitin tarjouksesta, mutta sanoi että ei kiitos – olin jo siinä vaiheessa saanut tarpeekseni hänestä ja hänen palvelustaan. Ja tämähän oli sitä paitsi minun vikani – näin ymmärsin, mitä sitä sitten toisten toimesta paikkailemaan?

Näinkö teillä todella toimitaan? Se että olisin saanut aktivoida uuden simin kotoa käsin soittamalla, olisi ollut 500-kertaa pienempi ”vaiva”, kun mitä eilen sain kokea, kun vanha simini kuoletettiin kertomatta minulle. En edes ala kertoa mitä kaikkea lopulta kuuden tunnin tavoittamattomuudestani seurasi…!

Lopuksi voisin sanoa, että olisi vähintäänkin kohtuullista, ettette laskuta minulta tästä uudesta simistä sitä 5 euroa!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi matiaas 5 kesäkuu 2017, 16:35

Pahoittelut tapahtuneesta. 😞

Tästä on hyvä keskustella ja ottaa opiksi, ettei pääse puoleltamme toistumaan.

Voisitko laittaa minulle yksityisviestinä puhelinnumerosi ja nimesi niin ei jää enempää harmittamaan tilanne? 🙂
Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Pahoittelut tapahtuneesta. 😞

Tästä on hyvä keskustella ja ottaa opiksi, ettei pääse puoleltamme toistumaan.

Voisitko laittaa minulle yksityisviestinä puhelinnumerosi ja nimesi niin ei jää enempää harmittamaan tilanne? 🙂

Osallistu keskusteluun