Vastattu

Varoitus: Saunalahti perii viivästyskorkoa E-laskusta, kun raha ei liiku pankkien välillä!

  • 18 heinäkuu 2013
  • 23 kommenttia
  • 6446 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei...

Kaikki tietävät tämän e-laskutuksen eli se veloittuu ERÄPÄIVÄNÄ, mutta nyt Saunalahti on alkanut röyhkeästi veloittamaan siitä, kun asiakas ei voi vaikuttaa siihen, että rahat liikkuisi pankkien välillä viikonloppuisin.

Lasku kyllä maksautui eräpäivänä, mutta tuli Saunalahden järjestelmiin vasta maanantaina. Saunalahti hyvänä operaattorina peri oikein viivästyskorkoa tältä ajalta - mutta eihän viikonloppuna raha liiku!

Patistetaan e-laskuun ja sitten tarkoituksella asetetaan eräpäivä perjantaiksi tms. niin jotta raha ei liikkuisi ja näkyisi Saunalahdella vasta maanantaina ja sinä maksat viivästyskoron!

Koskaan ennen ei maksettu viivästyskorkoa, koska järkikin sen sanoo, että viikonloppuisin ei raha liiku ja mitä tämä Saunalahti edes laittaa eräpäiväksi torstai tai perjantain? Väkisinkin raha on Saunalahden tilillä maanantaina ja nyt tässä laskussa oikein veloitettiin viivästyskorkoa. Näinkö pitää toimia vai onko tämä sitä kannattavuuden parantamista?

Näin sitä rehellinen yritys perii rahaa, okei kyse oli kolmesta sentistä, mutta pistää pään kuumaksi! Tuttavan lasku kyseessä suoraveloituksella.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 23 heinäkuu 2013, 10:00

Joo noin siinä lienee käynyt.

Mutta ei tehdä mitään, kolme senttiä sen verran vähän, ettei ole järkeä hukata aikaa tähän.
Katso alkuperäinen viesti

23 kommenttia

Eihän tässä ole kyse siitä minkälainen lasku on maksettu eräpäivänä. Vaan ilmeisesti Saunalahden laskutusjärjestelmän virheestä, koska veloittaa viivästyskorkoa eräpäivänä maksetusta laskusta. Vastaava virhe oli myös Elisan puolella.

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Yleinen-keskustelu/Viiv%C3%A4styskorko/m-p/274836#M4947

Muuten, eivät e-laskut veloitu automaatisesti eräpäivänä, jos siitä ei ole erikseen tehty pankin kanssa sopimusta verkkopankissa.

Suoraveloitus taas on aivan eri asia, joka ei liity e-laskuihin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
antero kirjoitti:
Muuten, eivät e-laskut veloitu automaatisesti eräpäivänä, jos siitä ei ole erikseen tehty pankin kanssa sopimusta verkkopankissa.

Veloituksessa on ilmeisesti pankki- ja/tai järjestelmäkohtaisia eroja. POP-pankissa voin hyväksyä e-laskun klikkailemalla lähtemään eräpäivänä ilman mitään sopimuksia pankin kanssa. Taitaa olla Samlinkin systeemi.
Arska kirjoitti:
antero kirjoitti:
Muuten, eivät e-laskut veloitu automaatisesti eräpäivänä, jos siitä ei ole erikseen tehty pankin kanssa sopimusta verkkopankissa.

Veloituksessa on ilmeisesti pankki- ja/tai järjestelmäkohtaisia eroja. POP-pankissa voin hyväksyä e-laskun klikkailemalla lähtemään eräpäivänä ilman mitään sopimuksia pankin kanssa. Taitaa olla Samlinkin systeemi.

Kysehän oli automaattisesta veloituksesta ei yksittäisen laskun maksuun hyväksymisestä.

Tuo automaattisen veloituksen sopiminen kyllä tapahtuu ainakin Nordealla verkkopankissa laskuttajakohtaisesti itse klikkaamalla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
hpguru kirjoitti:

Hei...

Kaikki tietävät tämän e-laskutuksen eli se veloittuu ERÄPÄIVÄNÄ, mutta nyt Saunalahti on alkanut röyhkeästi veloittamaan siitä, kun asiakas ei voi vaikuttaa siihen, että rahat liikkuisi pankkien välillä viikonloppuisin.

Lasku kyllä maksautui eräpäivänä, mutta tuli Saunalahden järjestelmiin vasta maanantaina. Saunalahti hyvänä operaattorina peri oikein viivästyskorkoa tältä ajalta - mutta eihän viikonloppuna raha liiku!

Patistetaan e-laskuun ja sitten tarkoituksella asetetaan eräpäivä perjantaiksi tms. niin jotta raha ei liikkuisi ja näkyisi Saunalahdella vasta maanantaina ja sinä maksat viivästyskoron!

Koskaan ennen ei maksettu viivästyskorkoa, koska järkikin sen sanoo, että viikonloppuisin ei raha liiku ja mitä tämä Saunalahti edes laittaa eräpäiväksi torstai tai perjantain? Väkisinkin raha on Saunalahden tilillä maanantaina ja nyt tässä laskussa oikein veloitettiin viivästyskorkoa. Näinkö pitää toimia vai onko tämä sitä kannattavuuden parantamista?

Näin sitä rehellinen yritys perii rahaa, okei kyse oli kolmesta sentistä, mutta pistää pään kuumaksi! Tuttavan lasku kyseessä suoraveloituksella.


Laskutusjärjestelmään kirjautuu maksupäiväksi pankin ilmoittama maksupäivä, vaikka itse suoritus tulisikin meille vasta myöhemmin. Viivästyskorko peritään tämän päivämäärän mukaan, EI sen mukaan koska raha meille varsinaisesti tulee. Sillä että eräpäivä on torstaina tai perjantaina, ei ole mitään merkitystä viivästyskoron kannalta.

Mikäli maksupäivä on myöhäisempi kuin eräpäivä, korkoa peritään. Jos lasku maksetaan eräpäivänä, siitä ei korkoa peritä.

Huhtikuussahan oli se yksi virheellinen veloitus, kun eräpäivä sattui arkipyhän kohdalle, mutta sekin korjattiin ja hyviteltiin pois. Tällä hetkellä ei ole tiedossa että vastaava virhe olisi uusiutunut.

Mikäli hpgurulla on joku lasku jossa on jonkinlainen virhe tai muu hämmennys asiaan liittyen, voi laskun numeron ilmoittaa minulle niin tarkistellaan asiaa ja tehdään vikailmoitus mikäli on sille aihetta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Scarpia kirjoitti:
Huhtikuussahan oli se yksi virheellinen veloitus, kun eräpäivä sattui arkipyhän kohdalle, mutta sekin korjattiin ja hyviteltiin pois. Tällä hetkellä ei ole tiedossa että vastaava virhe olisi uusiutunut.

Ihanko varmasti? https://yhteiso.elisa.fi/t5/Yleinen-keskustelu/Viiv%C3%A4styskorko/m-p/296228#M5565
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Arska kirjoitti:

Scarpia kirjoitti:

Huhtikuussahan oli se yksi virheellinen veloitus, kun eräpäivä sattui arkipyhän kohdalle, mutta sekin korjattiin ja hyviteltiin pois. Tällä hetkellä ei ole tiedossa että vastaava virhe olisi uusiutunut.

Ihanko varmasti? https://yhteiso.elisa.fi/t5/Yleinen-keskustelu/Viiv%C3%A4styskorko/m-p/296228#M5565


Vastasin tuonne toiseenkin ketjuun, mutta tähänkin myös. Laskulla pitäisi olla (Elisa Viihteen laskuilla siis, tuo viesti ainakin oli Elisan puolella) ilmoitettuna myös ajanjakso jolta viivästyskorkoa peritään. Tarkistathan onko siinä 1.7.2013 - 2.7.2013 vai jokin muu päivämäärä-väli?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Minusta tuntuu, että tässä on nyt tehty kärpäsestä härkänen.

Oli kyse mistä tahansa yrityksestä, se kyllä oikaisee laskun ilman, että virheelle haetaan oikeutta julkisuuden kautta. Myös asiakkaalle on helpompi, kun hän ottaa yhteyden itse laskuttajaan viivytyksettä.

Suomessa eräpäivä tarkoittaa sitä, että lasku on maksettava viimeistään silloin. Jos myöhästymisestä peritään tällöin viivästymiskorkoa, on laskulla selvä virhe ja se on korjattava.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Oikeestihan eräpäivä on se päivä,jolloin rahan pitäisi olla saajan tilillä. Vakiintunut käytäntö on kuitenkin se, että kuluttaja ei voi eri pankeista riippuen,tietää kauanko rahan siirtyminen vastaanottajalle kestää, joten on sovittu,että eräpäivä tarkoittaa sitä päivää,jolloin lasku on viimeistään maksettava. Laskuttajathan voisivat ruveta laittamaan laskuihin merkinnän viimeinen maksupäivä niin,että sillä on aikaa matkustaa pankista toiseen ja on sitten saajalla hänen haluamaan päivänä.

 Esim. jos palkkapäivä on 15 pvä, pitää työnantajan laittaa raha ajoissa liikeelle,että sen on tilillä silloin, eikä niin että se 15 pvä on eräpäivä.

Jos lasku on maksettu ajallaan,niin korkoja ei tarvitse maksaa. Kyllä aiheettomat korot voi laskusta vähentää, eikä sen palautusta tarvitse kuukautta odottaa. Tietysti on hyvä sopia asiasta ensin, ettei tule lisäsotkuja. Virheellisestä laskusta voi myös pyytää kokonaan uuden laskun. Se rupeeko ihmiset sentin takia soittelemaan ja veivaamaan on sitten asia erikseen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kuluttajavirasto-Laskun maksaminen, Kuluttajansuojalaissa 13 on määrätty

Kuluttajan on maksettava lasku viimeistään laskuun merkittynä eräpäivänä.Kuluttajansuojalaissa 13 on määrätty, että maksu katsotaan tapahtuneeksi sinä päivänä, jona pankkitai posti on hyväksynyt ostajan asianmukaisen maksutoimeksiannon. Tämä periaate eräpäivänä suoritetun maksun oikea-aikaisuudesta on vakiintunut kuluttajaoikeudessa ja kuluttajat ovat omaksuneet sen säännöksi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Viivästyskorko laskusta 9357XXX11.07.1315.07.13100.03 €
Mutta hieman outoa on se, että maksaa laskun keskiviikkona pankin kautta automaattisesti (pankilla lupa maksaa e-lasku) ja se tulee teidän järjestelmiin vasta maanantaina viikonloppujen jälkeen, niin miten ihmeessä asiakas on se, joka tämän viivästyksen pyhien ja rahansiirron viiveen takia joutuu maksamaan?

Tuota ei saisi edes tapahtua laskutuksessa, koska ei asiakas mitään mahda, jos ei raha liiku reaaliajassa pankista toiseen. Hyvitys pitäisi olla mielestäni se, että annetaan tuntuva alennus tästä "laskutusvirheestä". Ja asiakkaan ala-arvioimisesta laskujen maksajana.

Mutta tuo 3 senttiä on pieni summa, joten en itse ainakaan lähtisi selvittämään. Veikkaan itse, että on käynyt näin eli rahansiirrossa kesti. Tosiaan kolme senttiä on alle promillen noin 75 euron laskusta, jossa 3 x Satakieli 2000 ja Satakieli Mobiililaajakaista 3G x 1. Alle euron päivän puheluita, puheluita yritysnumeroihin jonkun verran ja ulkomaanpuheluita.

Kiitos kuitenkin moderaattorille viestin huomioimisesta 🙂
Käyttäjätaso 4
Manipenni kirjoitti:
Oikeestihan eräpäivä on se päivä,jolloin rahan pitäisi olla saajan tilillä. Vakiintunut käytäntö on kuitenkin se, että kuluttaja ei voi eri pankeista riippuen,tietää kauanko rahan siirtyminen vastaanottajalle kestää, joten on sovittu,että eräpäivä tarkoittaa sitä päivää,jolloin lasku on viimeistään maksettava. Laskuttajathan voisivat ruveta laittamaan laskuihin merkinnän viimeinen maksupäivä niin,että sillä on aikaa matkustaa pankista toiseen ja on sitten saajalla hänen haluamaan päivänä.

Tuo nyt on ihan höpinää, tietenkin eräpäivä on se joka laskulla lukee ja viimeistään silloin lasku on maksettava. Ei se ole kuluttajan asia tietää koska raha on saajalla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
rma kirjoitti:
Manipenni kirjoitti:
Oikeestihan eräpäivä on se päivä,jolloin rahan pitäisi olla saajan tilillä. Vakiintunut käytäntö on kuitenkin se, että kuluttaja ei voi eri pankeista riippuen,tietää kauanko rahan siirtyminen vastaanottajalle kestää, joten on sovittu,että eräpäivä tarkoittaa sitä päivää,jolloin lasku on viimeistään maksettava. Laskuttajathan voisivat ruveta laittamaan laskuihin merkinnän viimeinen maksupäivä niin,että sillä on aikaa matkustaa pankista toiseen ja on sitten saajalla hänen haluamaan päivänä.

Tuo nyt on ihan höpinää, tietenkin eräpäivä on se joka laskulla lukee ja viimeistään silloin lasku on maksettava. Ei se ole kuluttajan asia tietää koska raha on saajalla.

Elämä on yhtä höpinää. Ehkä kirjotan huonosti tai sitten vaan kirjottamaani ei osata lukea.

"Velkakirjalaki sanoo, että saatavan on oltava velkojan käytössä eräpäivänä. Yleinen käytäntö on kuitenkin, että eräpäivän asettaja ottaa pankkienvälisen 1-3 vrk viiveen ja viikonloput huomioon. Eräpäivä on siis ns.muotoutunut siksi viimeiseksi maksupäiväksi, jonka jälkeen sitä korkoakin voidaan sitten alkaa laskemaan."

Eiköhän tämä ollu mun osalta tässä. Omat laskuni hoidan yleensä ennen eräpäivää(tyhmää tietysti, kun saavat rahansa etuajassa), mut oon niin laiska miettimään, et millon mitäkin menee tililtä. No korkoa ei kuitenkaan saa periä, eräpäivänä maksetusta laskusta, juurikin tuon sovitun käytännön vuoksi.
Käyttäjätaso 5
Öh, sittenhän lasku on pitänyt maksaa myöhässä eräpäivän jälkeen.

Muistankohan oikein, että joskus verkkopankissa maksaessani pankki siirtää eräpäivät seuraavaan pankkipäivään automaattisesti, jos eräpäivä ei ole pankkipäivä. :-)  Jos tuolta ajalta SL perii korkoa, niin johan pomppas. :smileyundecided: Vaikka summat on pieniä, niin kyllä siellä järjestelmässä pitäs olla jokin logiikka, että eräpäivät määrätään vain pankkipäiville. 

Toisaalta onkohan homma kuitenkin lopulta niin, että pankki menettelee väärin, jos se siirtää e-laskujen eräpäivät eteenpäin.  Noin on ehkä ollut e-laskuissa joskus aiemmin.... en ole asiaa noteerannut, koska ei kukaan muu laskuttaja läväse noita muistutuslaskuja muutaman päivän viiveistä.  Mutta mualima muuttuu...
Käyttäjätaso 4
Manipenni kirjoitti:
rma kirjoitti:
Manipenni kirjoitti:
Oikeestihan eräpäivä on se päivä,jolloin rahan pitäisi olla saajan tilillä. Vakiintunut käytäntö on kuitenkin se, että kuluttaja ei voi eri pankeista riippuen,tietää kauanko rahan siirtyminen vastaanottajalle kestää, joten on sovittu,että eräpäivä tarkoittaa sitä päivää,jolloin lasku on viimeistään maksettava. Laskuttajathan voisivat ruveta laittamaan laskuihin merkinnän viimeinen maksupäivä niin,että sillä on aikaa matkustaa pankista toiseen ja on sitten saajalla hänen haluamaan päivänä.

Tuo nyt on ihan höpinää, tietenkin eräpäivä on se joka laskulla lukee ja viimeistään silloin lasku on maksettava. Ei se ole kuluttajan asia tietää koska raha on saajalla.

Elämä on yhtä höpinää. Ehkä kirjotan huonosti tai sitten vaan kirjottamaani ei osata lukea.

"Velkakirjalaki sanoo, että saatavan on oltava velkojan käytössä eräpäivänä. Yleinen käytäntö on kuitenkin, että eräpäivän asettaja ottaa pankkienvälisen 1-3 vrk viiveen ja viikonloput huomioon. Eräpäivä on siis ns.muotoutunut siksi viimeiseksi maksupäiväksi, jonka jälkeen sitä korkoakin voidaan sitten alkaa laskemaan."

Eiköhän tämä ollu mun osalta tässä. Omat laskuni hoidan yleensä ennen eräpäivää(tyhmää tietysti, kun saavat rahansa etuajassa), mut oon niin laiska miettimään, et millon mitäkin menee tililtä. No korkoa ei kuitenkaan saa periä, eräpäivänä maksetusta laskusta, juurikin tuon sovitun käytännön vuoksi.

Ei se ole mikään sovittu asia laskujen kohdalla, vaan ihan normaali juttu. Kun kyseessä on velka esim pankkilainan lyhennys, on rahojen oltava saajan tilillä eräpäivänä. Nyt kuitenkin puhutaan tavallisen laskun maksamisesta, ja silloin riittää kun sen maksaa eräpäivänä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
En tiedä muiden lainoista, mutta omassani ei ole merkintää milloin se pitää olla saajan tilillä, enkä sitä siis tiedä.

Pankin sivuilla lukee ainoastaan lainannlyhennyksen veloituspäivä, milloin pankki veloittaa sen tililtä. Tämä päivä sovittu sillojn kun lainaa on joskus haettu ja oli ihan vapaavalintainenkin. No kohta se loppuu, ni ei tartte miettiä omia, eikä muiden eräpäiviä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
hpguru kirjoitti:
Hei...

Kaikki tietävät tämän e-laskutuksen eli se veloittuu ERÄPÄIVÄNÄ, mutta nyt Saunalahti on alkanut röyhkeästi veloittamaan siitä, kun asiakas ei voi vaikuttaa siihen, että rahat liikkuisi pankkien välillä viikonloppuisin.

Joo gurulla tuntuu nyt joka asia korpeavan saunan toiminnassa.

Onneksi minua eivät pääse enää *****tamaan (siirretty 4 liittymää tämän vuoden aikana TF:lle) koska juuri monien muutosten jälkeen rahastus meni yli maalaisjärjen.

Nyt itse maksan yhden latausliittymän käytön tarpeen mukaan saldoa lisäämällä. Siinä vaiheessa jos/kun alkavat rahastamaan Omien sivujen käytöstä (ja se tulee vielä tapahtumaankin) lähetän palautan vioimeisen sim-kortin ja liitän ehkä mukaan pienen näytteen siitä haisevasta tuotoksesta joka kuvaa hyvin mitä Saunalahti on nyt Elisan alaisuudessa joutunut tekemään.
Käyttäjätaso 6
hpguru kirjoitti:












Viivästyskorko laskusta 9357XXX 11.07.13 15.07.13 1 0 0.03 €


Mutta hieman outoa on se, että maksaa laskun keskiviikkona pankin kautta automaattisesti (pankilla lupa maksaa e-lasku) ja se tulee teidän järjestelmiin vasta maanantaina viikonloppujen jälkeen, niin miten ihmeessä asiakas on se, joka tämän viivästyksen pyhien ja rahansiirron viiveen takia joutuu maksamaan?

Tuota ei saisi edes tapahtua laskutuksessa, koska ei asiakas mitään mahda, jos ei raha liiku reaaliajassa pankista toiseen. Hyvitys pitäisi olla mielestäni se, että annetaan tuntuva alennus tästä "laskutusvirheestä". Ja asiakkaan ala-arvioimisesta laskujen maksajana.

Mutta tuo 3 senttiä on pieni summa, joten en itse ainakaan lähtisi selvittämään. Veikkaan itse, että on käynyt näin eli rahansiirrossa kesti. Tosiaan kolme senttiä on alle promillen noin 75 euron laskusta, jossa 3 x Satakieli 2000 ja Satakieli Mobiililaajakaista 3G x 1. Alle euron päivän puheluita, puheluita yritysnumeroihin jonkun verran ja ulkomaanpuheluita.

Kiitos kuitenkin moderaattorille viestin huomioimisesta :)


Meidän järjestelmiin pitäisi kirjautua alkuperäinen maksupäivä, joten viivästyskorkoa ei tuossa tapauksessa olisi pitänyt tulla, mikäli maksu on tililtä lähtenyt keskiviikkona 11.7.13. Todennäköisesti rahansiirrossa pankista on ollut viivettä, josta syystä tuo viivästyskorko on muodostunut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Joo noin siinä lienee käynyt.

Mutta ei tehdä mitään, kolme senttiä sen verran vähän, ettei ole järkeä hukata aikaa tähän.
Näyttää tuo maksupäivävirhe tulevan taas ajankohtaiseksi. ElisaViihde-laskussani 90242977070, jonka sain 4.8.2017 on viivästyskorko laskusta 90240755787 ajalle21.7. - 24.7.2017 0,02€. Maksoin laskun 21.7.2017 omaElisan verkkomaksuna ja pankkitililläni sen kirjaus ja arvopäivä on 21.7.2017, mutta omaElisan maksetuissa laskuissa näkyy maksupäivänä 24.7.2017. Samalla kerralla maksamani Elisan puhelinlaskun maksupäivä on kirjautunut oikein. Vaikka kyse on vain 2 sentistä, en periaatteessa halua maksaa teidän virheestänne.
Scarpia kirjoitti:

Huhtikuussahan oli se yksi virheellinen veloitus, kun eräpäivä sattui arkipyhän kohdalle, mutta sekin korjattiin ja hyviteltiin pois. Tällä hetkellä ei ole tiedossa että vastaava virhe olisi uusiutunut.

Ihanko varmasti? https://yhteiso.elisa.fi/t5/Yleinen-keskustelu/Viiv%C3%A4styskorko/m-p/296228#M5565

Sitä kun jatkuu joka kk!

Saunalahti Elisa sekoilee viitenumeroidenkin kanssa vaikka laskut ovat  maksettu omassa elisassa ja ajallaan, he saavat summan heti niin siellä silti lukee “erääntynyt” . Ei ole vielä heillä mennyt jakeluun että vika on heidän järjestelmässään ja että sinne on syötetty väärät tiedot asetuksiin mm - eli HE ovat mokanneet . 
On todella todella ärsyttävää kun tietää että on maksanut laskun niin siinä maksetussa laskussa lukee erääntynyt:triumph: !

Asiakkaalle valehdellaan mennen tullen ja viedään kuin pässiä narusta ellei asiakas huomauttele. Luvataan yhtä ja tehdään toista. Syytetään asiakasta ns asiakaspalvelijan omista virheistä! Länkytetään jostain turhanpäiväisestä asiasta ja kaadetaan syyt asiakkaan niskaan. 
Omassa Gurussa venytetään tahallaan puhelua jolla rahastetaan asiakasta ja väitetään puhelun hinnaksi 10-15€ (kun asiakas soiotti) ja että saunalahti elisa kun he soittivat niin asiakkaalle väitettiin  ettei tätä veloiteta mutta se olikin valhetta  koska todellisuudessa puhelu onkin yli 150€ - Ongelma olisi hoitunut sillä että olisivat olleet yhteydessä sähköpostin kautta ja kirjanneet neuvot kuinka edetä asiassa.

Käyttäjätaso 3

Saunalahti Elisa sekoilee viitenumeroidenkin kanssa vaikka laskut ovat  maksettu omassa elisassa ja ajallaan, he saavat summan heti niin siellä silti lukee “erääntynyt” . Ei ole vielä heillä mennyt jakeluun että vika on heidän järjestelmässään ja että sinne on syötetty väärät tiedot asetuksiin mm - eli HE ovat mokanneet . 
On todella todella ärsyttävää kun tietää että on maksanut laskun niin siinä maksetussa laskussa lukee erääntynyt:triumph: !

Asiakkaalle valehdellaan mennen tullen ja viedään kuin pässiä narusta ellei asiakas huomauttele. Luvataan yhtä ja tehdään toista. Syytetään asiakasta ns asiakaspalvelijan omista virheistä! Länkytetään jostain turhanpäiväisestä asiasta ja kaadetaan syyt asiakkaan niskaan. 
Omassa Gurussa venytetään tahallaan puhelua jolla rahastetaan asiakasta ja väitetään puhelun hinnaksi 10-15€ (kun asiakas soiotti) ja että saunalahti elisa kun he soittivat niin asiakkaalle väitettiin  ettei tätä veloiteta mutta se olikin valhetta  koska todellisuudessa puhelu onkin yli 150€ - Ongelma olisi hoitunut sillä että olisivat olleet yhteydessä sähköpostin kautta ja kirjanneet neuvot kuinka edetä asiassa.

Moikka @Rokkimimmi 

Pahoittelut, että viitenumeroiden kanssa on ollut epäselvyyttä!

Missään nimessä tarkoitus ei ole valehdella asiakkaille eikä syyttää asiakkaita. 

Jos tilanne on vielä ajankohtainen ja epäselvyyksiä on niin laitatko meillepäin yksityisviestiä niin selvitetään tilanne. elisa.fi/omayhteisotiimi

Saunalahti Elisa sekoilee viitenumeroidenkin kanssa vaikka laskut ovat  maksettu omassa elisassa ja ajallaan, he saavat summan heti niin siellä silti lukee “erääntynyt” . Ei ole vielä heillä mennyt jakeluun että vika on heidän järjestelmässään ja että sinne on syötetty väärät tiedot asetuksiin mm - eli HE ovat mokanneet . 
On todella todella ärsyttävää kun tietää että on maksanut laskun niin siinä maksetussa laskussa lukee erääntynyt:triumph: !

Asiakkaalle valehdellaan mennen tullen ja viedään kuin pässiä narusta ellei asiakas huomauttele. Luvataan yhtä ja tehdään toista. Syytetään asiakasta ns asiakaspalvelijan omista virheistä! Länkytetään jostain turhanpäiväisestä asiasta ja kaadetaan syyt asiakkaan niskaan. 
Omassa Gurussa venytetään tahallaan puhelua jolla rahastetaan asiakasta ja väitetään puhelun hinnaksi 10-15€ (kun asiakas soiotti) ja että saunalahti elisa kun he soittivat niin asiakkaalle väitettiin  ettei tätä veloiteta mutta se olikin valhetta  koska todellisuudessa puhelu onkin yli 150€ - Ongelma olisi hoitunut sillä että olisivat olleet yhteydessä sähköpostin kautta ja kirjanneet neuvot kuinka edetä asiassa.

Moikka @Rokkimimmi 

Pahoittelut, että viitenumeroiden kanssa on ollut epäselvyyttä!

Missään nimessä tarkoitus ei ole valehdella asiakkaille eikä syyttää asiakkaita. 

Jos tilanne on vielä ajankohtainen ja epäselvyyksiä on niin laitatko meillepäin yksityisviestiä niin selvitetään tilanne. elisa.fi/omayhteisotiimi

Lasku on maksettu jo aikoja sitten ja ns asiakaspalvelussanne istuu edelleen sellaisia henkilöitä että saa mitettiä mitä ne edes tekevät siellä! Röyhkeitä, tyhmiä, ilkeitä inttäviä & valehtelevia….!

Osallistu keskusteluun