Verkkokauppa tilaus

  • 15 September 2017
  • 11 kommenttia
  • 4682 katselukerrat

Hei,

Olen huono valittamaan mistään, varsinkaan seuraavaa asiaa ei ole näin 2000luvulla tarvinnut edes kuvitella että tulisi vastaan.

Tilasin viikko siiten samsungin tvn, muutamaan päivään tilaus ei edennyt minnekkään. Soitin as.palveluun jossa kerrottiin että tuote voi olla varastolta loppu? vaikka tekstissä selkeästi lukee että "tiedoista poiketen tuotetta reilusti varastossa". Hieman olisi kiire tvn kanssa joten peruin tuon kuulemani jälkeen.

Siirrettyäni tapahtumaa jonne tvn tarvitsen, tilasin uuden tvn (LG) neljä päivää sitten. Alussa seuranta näytti että odottaa toimitus, nyt kaksi päiv näyttänyt että tietoja ei saatavilla. Soitin eilen as.palveluun jossa sanoivat ettei nyt osaa kertoa onko tv tulossa ja yhdistivät minut toisaalle jossa olisi joku, joka kuulemma osaisi kertoa.

15min jonotettuani pääsin kyselemään toiselta henkilöltä että missä tvni kulkee? saanko sen? onko sitä varastossa? tuleeko se viikon sisällä?.

Tämä as.palvelija ei uskaltanut luvata että saisin tv:tä, ei kertoa muuta kuin saman minkä itse sanoin että odottaa postitusta. Ei osannut kertoavettä onko sitä varmasti varastossa ja jos ei ole niin onko tulossa lisää.


Eli siis meneekö homma tosiaan näin että teiltä tilatessa tv:tä, täytyy asennoitua ettet tule ikinä tietämään, saatko tvn, onko se tulossa, missä se menee ja täytyy luottaa siihen ettei kukaan tiedä koko hommasta mitään?

Tilauksen vieressä teillä lukee toimitusaika 1-2pv, kunnes kaivaa pienet printit esiin joista ilmenee että se on POSTIN toimitusaika, paketin heille saavuttua. Tämä on kus**sta!

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Krhm. Ihan vaan sellainen huomio, että jos jollain ostoksella on kiire, se kannattaa hakea kivijalkakaupasta. Nettikaupoista et voi koskaan olla 100 % varma.

Noin muuten Elisalla olisi kyllä paljon petrattavaa nettikaupan toteutuksessa.
Krhm. Ihan vaan sellainen huomio, että jos jollain ostoksella on kiire, se kannattaa hakea kivijalkakaupasta. Nettikaupoista et voi koskaan olla 100 % varma.

Noin muuten Elisalla olisi kyllä paljon petrattavaa nettikaupan toteutuksessa.



Joo ei tässä ole nyt mikään seniori ensimmäistä kertaa kaupoilla, vaan päivittäinen nettikauppojen käyttäjä joka voi todeta ettei ole vielä missään törmännyt näin tiedottomaan henk.kuntaa tilausten osalta. Päätinkin että ensi viikon alussa (mikäli vielä tyhjin käsin), otan yhteyttä ylemmäs ja tiedustelen että onko tämä edes luvallista. Myydä ei-oota ja ei-tietoo. 🙂
ja nyt tulikin viestiä ettei kolmas yrityskään tilaamisessa auttanut. kiitos koko syrämmeni pohjasta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Eli siis meneekö homma tosiaan näin että teiltä tilatessa tv:tä, täytyy asennoitua ettet tule ikinä tietämään, saatko tvn, onko se tulossa, missä se menee ja täytyy luottaa siihen ettei kukaan tiedä koko hommasta mitään?

Elisa myy televisiot toimitusmyyntinä. Eli kun asiakas tilaa television Elisalta, Elisa välittää tilauksen maahantuojalle, jonka varastosta televisiota lähdetään toimittamaan, mikäli maahantuojalla on tavaraa varastossa.

Elisa pitää tuotteet myynnissä sivuillaan siitäkin huolimatta, että tuote saattaa olla väliaikaisesti loppu maahantuojan varastosta. Mikäli asiakas sattuu tilaamaan Elisan verkkokaupasta tuotteen, jota maahantuoja ei voi heti tilauksen saatuaan toimittaa, joutuu asiakas odottamaan ylimääräisiä päiviä tai viikkoja tuotteen toimitusta.

Mielestäni Elisan tulisi kertoa tämä selkeästi tuotteen tiedoissa, jotta tämä tieto on asiakkaalle helposti saatavilla. Tuotesivuilla saatavuustiedoissa pitäisikin olla maininta: "Toimitusmyyntituote. Tuote toimitetaan maahantuojan varastosta, mikäli maahantuojalla on tuotetta toimitettavaksi." - tjsp.'

Tällä hetkellä televisioiden saatavuustiedoissa lukee "Saatavuustiedoista poiketen laitteita on hyvin saatavilla." - tämä on joissain tapauksissa pahasti harhaanjohtavaa tietoa. KKV (Kuluttaja- ja Kilpailuvirasto) ei katso hyvällä asiakkaan harhaanjohtamista. Itse saattaisin tilanteessasi olla niin häijy, että laittaisin tilanteessasi tästä KKV:lle ilmoituksen menemään, siitäkin huolimatta, että Elisa palauttaisi tuotteen ostohinnan tililleni.
ite pistin just myyntisivut pystyy...mun verkkokaupasta saa tilata kaikkea, en lupaa että saa muuta kuin tiedot että tuote tulossa!
Käyttäjätaso 7
Mielestäni Elisan tulisi kertoa tämä selkeästi tuotteen tiedoissa, jotta tämä tieto on asiakkaalle helposti saatavilla. Tuotesivuilla saatavuustiedoissa pitäisikin olla maininta: "Toimitusmyyntituote. Tuote toimitetaan maahantuojan varastosta, mikäli maahantuojalla on tuotetta toimitettavaksi." - tjsp.'

Monet it-nettikaupat myyvät tavaraa suoraan maahantuojan tai muun toimittajan varastosta, ja myös näyttävät ko. tahon varastosaldon. En tiedä kuinka hyvin nuo kolmannen osapuolen varastosaldot pitävät paikkaansa, mutta ainakaan tuollaisen systeemin rakentaminen ei ole mahdotonta. Edellytyksenä vaan on, että nettikauppaa ylläpitävällä taholla olisi halua se tehdä.

Elisahan ei kykene hallitsemaan edes omia varastosaldojaan. Saati että saisi rakennettua esim. moneen kertaan toivotut maksusysteemit, joilla tuotteen voisi maksaa heti (ja vältyttäisiin esim. vakuusmaksuprosesseilta).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Mielestäni Elisan tulisi kertoa tämä selkeästi tuotteen tiedoissa, jotta tämä tieto on asiakkaalle helposti saatavilla. Tuotesivuilla saatavuustiedoissa pitäisikin olla maininta: "Toimitusmyyntituote. Tuote toimitetaan maahantuojan varastosta, mikäli maahantuojalla on tuotetta toimitettavaksi." - tjsp.'

Monet it-nettikaupat myyvät tavaraa suoraan maahantuojan tai muun toimittajan varastosta, ja myös näyttävät ko. tahon varastosaldon. En tiedä kuinka hyvin nuo kolmannen osapuolen varastosaldot pitävät paikkaansa, mutta ainakaan tuollaisen systeemin rakentaminen ei ole mahdotonta. Edellytyksenä vaan on, että nettikauppaa ylläpitävällä taholla olisi halua se tehdä.

Elisahan ei kykene hallitsemaan edes omia varastosaldojaan. Saati että saisi rakennettua esim. moneen kertaan toivotut maksusysteemit, joilla tuotteen voisi maksaa heti (ja vältyttäisiin esim. vakuusmaksuprosesseilta).


Tuo toimittajan varastosaldon oikeellisuus riippuu pitkälti siitä, minkälaisen diilin jälleenmyyjä ja toimittaja ovat solmineet asiasta ja minkälainen infra tuota varten on rakennettu. Ei olisi täysin mahdotonta tehdä sellaista systeemiä, joka päivittäisi verkkokauppaan toimittajan saldon vaikkapa puolen tunnin välein, jolloin verkkokaupassa näkyvä toimittajan tavaratilanne olisi suhteellisen reaaliaikainen. Tarvittaessa 6h välein päivittyvä tieto olisi sekin jo mahdollisesti riittävä.

Eli Elisa ei tarvitsisi kuin sopivan diilin toimittajan kanssa ja halun lisäksi myös taidon toteuttaa tuo. Tässä yhtälössä tuo taidon osuus onkin se suurin kysymysmerkki ja muuttuja. Jos mietitään vaikkapa Elisan firmiksiä Viihteen digibokseille ja laajakaistamodeemeille, en asettaisi kovin suuria odotuksia toimivan infran rakentamisesta Elisan puolelta.
Käyttäjätaso 7
Eli Elisa ei tarvitsisi kuin sopivan diilin toimittajan kanssa ja halun lisäksi myös taidon toteuttaa tuo.

Jos halua olisi riittävästi, taitoa saisi ostamalla. Etenkin kun kyse on Elisan tapaisesta isosta firmasta, jossa asiat eivät jää kiinni hetkellisestä maksuvalmiudesta.
(Pätee myös noiden laitefirmisten kohdalla)
Olisi ollut kiva, jos olisin lukenut tämän ennen kun eilen tilasin Elisan verkkokaupasta tv:n.
Olen tilannut Elisalta paljon lähinnä tietotekniikka tuotteita ja aika äkkiä tilausvahvistuksen tultua, on tullut seurantakoodi ja ilmoitus että tuote on lähtenyt matkaan.

Nyt on mennyt siis vuorokausi, ja ei näköjään tiedä saanko tuota Tv:tä ikipäivinä.
En huomannut kyllä että verkkokaupan sivuilla olisi ollut mitään ilmoitusta tuosta että tuote lähtisikin maahantuojalta, mikäli tai sikäli lähtee.

Tuotesivulla oli vain ilmoitus että tuotetta on varastossa.

Pitäiskö tässä odottaa kuinka monta viikkoa, ennen kun tietää todellisen tilanteen. Tietäisin peruuttaa tilauksen ja tilata television, mitä oikeasti on saatavilla. tai mennä kivijalkaliikkeeseen ostamaan.

Olisi kohtuullista vähintään ilmoittaa missä mennään.
Ei ole kiva että heti tulee kyllä tilausvahvistus, ja jos sitten on montakin viikkoa ihan hiljaista.

Elisalta tästä nyt pitkä miikka
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Itse en kyllä ymmärrä miksi tilata televisioita, jääkaappeja, pesukoneita ym. operaattorilta. Muualta saa tietää varastotilanteen heti ja on enemmän valikoimaa. Ainoa hyöty, että saa korottomana. Minä aina säästän ennen isoa hankintaa, meni sitten 3 tai 6 kk ja hyvin usein ko. ajan päästä tuote ei enää innostakaan - säästyy paljon rahaa. Elisan eksoottisimmat menevät tosiaan maahantuojan kautta. Näin ollen Elisalta ei kannata ostaa muuta kuin liittymiä ja puhelimia tietokoneineen. Kaupassa on vikaa, jos toimitusaikaa ei luvata.

Nyt soi Sub Zero Project ft. Christina Novelli - The Contagion (Radio Edit).

Hyvää illan jatkoa!
Kirjoitin chattiin kun näkyi olevan ihminen paikalla.
Kysyin tuosta tilauksestani ja sieltä neuvottiin katsomaan omaelisasta. siellä oli että tilaus on lähetetty. no hyvä,
Kysyin miksi Elisa vielä tilausvahvistuksessa ilmoittaa virheellisesti että heiltä tulee seurantakoodi, kun tilaus on lähetetty. Kun näin ei ilmeisestikään ole.
ja sieltä sanottiin että kun olen tilannut kotiinkuljetuksen niin seurantakoodia ei näissä tapauksissa tule.
Ihmettelin asiaa, kun kuitenkin Postin kotiinkuljetus ja seurantakoodi on kaksi aivan eri asiaa.
Kyllä muualtakin tilatessa on seurantakoodi tullut, vaikka onkon sitten postin kotiinkuljetuskin tilattu.
Seurantakoodillahan seurataan lähetyksen kulkua Elisalta tai maahantuojalta postiin.
Ja tuo kotiinkuljetus tarkoittaa sitten aivan eri asiaa. eli Postin palvelua.

Sitten katsoin samaisesta omaelisan tilaus linkistä näpäten tuon tilauksen auki, niin siellä oli seurantakoodi:
Asiakaspalvelijanne chatissa ei ole tehtävien tasalla.