Kysymys

Virheitä Saunalahden sivuilla!

  • 25 maaliskuu 2010
  • 322 kommenttia
  • 57372 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 8404 kommenttia
1. Etusivulla on kampanja: "Kaksi nettiä yhden hinnalla." Etusivulle aukeavassa ikkunassa lukee: "alkaen 9,80 /kk (384 mbit/s)" eli yksikkö on mennyt hieman pieleen.
2. ViestiX 3G -liittymätyypin esittelysivulla lukee: "Samsung Mesepuhelin nyt huippuedullisesti ViestiX-liittymän kanssa!  Lue lisää..." Kyseinen puhelinhan (Samsung C6625) ei taida olla enää valikoimassa. Onneksi linkki vie yleiselle puhelinten esittelysivulle.

322 kommenttia

Tuohon ensimmäiseen voisi sanoa sen verran että antaa olla vaan, ei ne nopeudet muutenkaan ole lähelläkään sitä myytyä nopeutta 😃
Nämä virheet on nyt korjattu. Kiitoksia (jälleen) tarkkaavaisuudesta!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Lisää korjattavaa:
Mobiililaajakaista Nopsa
ja Nettitikku E1820 Rajoittamaton jopa 15 Mbit/s
(MF636 max. 7,2 Mbit/s) 34,90 /kk

http://saunalahti.fi/gsm/mobiililaajakaistaplus.php
Sanovat esim. Elisa Shopitissa, että mobiililaajakaistan avaajalle Tietoturvasopimus 6kk ilmaiseksi, mutta sitten Saunalahden sivuilla se sitten maksaakin.
Samoja virheitä mm. Datapaketeissa oma.saunalahti sivujen puolella.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Sanovat esim. Elisa Shopitissa, että mobiililaajakaistan avaajalle Tietoturvasopimus 6kk ilmaiseksi, mutta sitten Saunalahden sivuilla se sitten maksaakin.
Samoja virheitä mm. Datapaketeissa oma.saunalahti sivujen puolella.


Kyllä tämä on todellinen tarjous http://saunalahti.fi/gsm/gsmdatapaketti.php . Turvapaketti tai Turvapaketti Plus tuotteiden kausimaksu tulee laskullekin, mutta niin tulee myös kampanjan mukainen hyvityskin. Lopputuloksena Turvapaketti on 6kk 0 Eur hintainen. Mikäli laskulla on virheellisesti veloitettu Tietoturvasta, mutta hyvitystä ei ole, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun esim oma.saunalahti.fi Viestit -osion välityksellä, niin lasku korjataan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Saunalahti Prepaid -sivulla on seuraava teksti:


- Väh. 20 kertalatauksella +30 % extraa
- Väh. 30 kertalatauksella +50 % extraa
(extrat puheluina/tiedonsiirtona Elisan mobiiliverkossa)
Voimassa netissä/Otto. -automaateilla 15.7.2010 asti!


Onko tuossa virhe, tarkoittaako se kaikkia Elisan mobiiliverkossa toimivia operaattoreita? Esim Academica? Aiemmin kyse on ollut Elisa-konsernin liittymiin soitetuista puheluista ja tekstiviesteistä. Ja mitä tuo tiedonsiirto tarkoittaa, eikös kaikki Saunalahden liittymästä lähtevä tiedonsiirto tapahdu Elisan mobiiliverkossa? Vai onko tarkoitus poissulkea ulkomaisten operaattoreiden verkoissa tapahtuva tiedonsiirto?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ja mitä tuo tiedonsiirto tarkoittaa


Pakettidataa. Eli internet- ja wap-yhteydet jotka on muodostettu pakettidataa käyttäen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Ja mitä tuo tiedonsiirto tarkoittaa


Pakettidataa. Eli internet- ja wap-yhteydet jotka on muodostettu pakettidataa käyttäen.


Tuossa tarkoitin kysyä nimenomaan sitä, että voiko Saunalahti Prepaid -liittymästä tehdä muutenkin kuin Elisan mobiiliverkossa. Taisin muotoilla kysymyksen jotenkin heikosti.  😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Tuossa tarkoitin kysyä nimenomaan sitä, että voiko Saunalahti Prepaid -liittymästä tehdä muutenkin kuin Elisan mobiiliverkossa.


Eipä voi, kun Saunalahden Prepaid-liittymät eivät toimi ulkomailla muiden operaattoreiden verkoissa. Huono muotoilu löytynee pikemminkin Saunalahden tarjouksesta kuin kysymyksestäsi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Tuossa tarkoitin kysyä nimenomaan sitä, että voiko Saunalahti Prepaid -liittymästä tehdä muutenkin kuin Elisan mobiiliverkossa.


Eipä voi, kun Saunalahden Prepaid-liittymät eivät toimi ulkomailla muiden operaattoreiden verkoissa. Huono muotoilu löytynee pikemminkin Saunalahden tarjouksesta kuin kysymyksestäsi.


Ai niin, toimiikos se ÅMT:n verkossa? Jos toimii tuossa tekstissä on varmaan kyse siitä.  Eli siis että ei voi hyödyntää siinä verkossa tehtävässä tiedonsiirrossa. 😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ai niin, toimiikos se ÅMT:n verkossa?


Ei, Saunalahden Prepaidt eivät toimi myöskään ÅMT:n verkossa.
Käyttäjätaso 2

http://saunalahti.fi/gsm/satakieli2000.php ' TARGET='_blank

Kuukausimaksu 2,90 (+ halutessasi puhelin)

Hinnasto
Liittymän kuukausimaksu 0,90 /kk


Hik...hik (röyh)


Hei Mr X!

Saunalahti Satakieli 2000 sisältää veloituksetta saman verkon puhelut 3000 min /kk. Tästä syystä kuukausimaksu hieman isompi.

Kyseessä ei siis hintavirhe.  🙂
Käyttäjätaso 2

Ok.

Kyseisen liittymän kk-maksu on siis 2,90 + 0,90 = 3,80 .


Hei Mr X!

Saunalahti Satakieli kk -maksu 0,90 EUR
Saunalahti Satakieli 2000 kk -maksu 2,90 EUR

Kyseessä kaksi eri liittymää. Ei siis lasketa yhteen. 🙂
Käyttäjätaso 2

No hei hei!

Eipä tietenkään lasketa yhteen.

Kuten edellisellä sivulla esitinkin, niin aamupäivällä kyseisen liittymälinkin hinnastokohtaa klikkaamalla tuli kyseinen virheellinen kk-maksu kuten allaolevasta selviää.


http://saunalahti.fi/gsm/satakieli2000.php ' TARGET='_blank

Kuukausimaksu 2,90 (+ halutessasi puhelin)

Hinnasto
Liittymän kuukausimaksu 0,90 /kk


Hik...hik (röyh)


Toinen asiakaspalvelija lupasikin asian korjaantuvan ja näin onkin jo tapahtunut. Poistanut viestinsä välistä jostain syystä.



Hei Mr X!

Saunalahti Satakieli 2000 sisältää veloituksetta saman verkon puhelut 3000 min /kk. Tästä syystä kuukausimaksu hieman isompi.

Kyseessä ei siis hintavirhe.  :)


Pitääkö lupaus?


Hei Mr X!

Myönnän katsoneeni uuden liittymän sisällön oikolukuna, tullut juuri myyntiin. Katsoin vain, että sisältää saman verkon puhelut joten oletin sen olevan sama määrä minuutteja kuin esim. Tikka + -liittymällä yms voimassa olevissa kampanjoissa.

Kyseessä todellakin vain 2000 min /kk saman verkon puheluita Satakieli 2000 liittymässä.

Olen todella pahoillani.  😞
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Kyseessä todellakin vain 2000 min /kk saman verkon puheluita Satakieli 2000 liittymässä.


Tästä kiinnostaisi tietää, koskeeko tämä tosiaan esimerkiksi puheluita Cubion liittymiin ja sen liittymistä? Sehän toimii Elisan verkossa palveluoperaattorina. Vai onko kyse konsernin sisäisistä puheluista?
Käyttäjätaso 2



Kyseessä todellakin vain 2000 min /kk saman verkon puheluita Satakieli 2000 liittymässä.


Tästä kiinnostaisi tietää, koskeeko tämä tosiaan esimerkiksi puheluita Cubion liittymiin ja sen liittymistä? Sehän toimii Elisan verkossa palveluoperaattorina. Vai onko kyse konsernin sisäisistä puheluista?


Hei!

Koskee puheluita Saunalahden, Elisan ja Kolumbuksen GSM-liittymiin.
http://saunalahti.fi/windowsphone/

Tarjous on mennyt umpeen jo pari viikkoa sitten.
Käyttäjätaso 2

http://saunalahti.fi/windowsphone/

Tarjous on mennyt umpeen jo pari viikkoa sitten.


Kiitos! Tämä on välitetty eteenpäin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3




Kyseessä todellakin vain 2000 min /kk saman verkon puheluita Satakieli 2000 liittymässä.


Tästä kiinnostaisi tietää, koskeeko tämä tosiaan esimerkiksi puheluita Cubion liittymiin ja sen liittymistä? Sehän toimii Elisan verkossa palveluoperaattorina. Vai onko kyse konsernin sisäisistä puheluista?


Hei!

Koskee puheluita Saunalahden, Elisan ja Kolumbuksen GSM-liittymiin.


Kiitos vastauksesta, näin arvelinkin. Näissä kampanjoissa ja vastauksissa luvataan usein hintojen koskevan "Elisan verkkoa" tai "samaa verkkoa", ei suinkaan mainittuja operaattoreita. Eli tarkkuutta, ettei joku käytä hyväkseen näitä virheellisiä lupauksia.
Käyttäjätaso 3

Ei jaksa käyttää hakua, joten lätkitään tänne.

Tulevan asiakkaan toimeksiannosta varmistelin erinäisiä asioita laskutukseen liittyen ja törmäsin http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/1290/laskutus/9203/sahkoisen-laskun-kayttoonotto/ ' TARGET='_blank

Voit lukea lisää laskujen toimitustavoista täältä.


Täältä -kohtaa klikatessa mennään osoitteeseen dev-www....

Forbidden

You don't have permission to access /saunalahti/asiakaspalvelu/1000/laskutusasiat/10030/tutustu-laskun-toimitustapoihin/ on this server.


Minä mitään tietoa kenellekkään etsi, kun kerran You don't have permission to access.
dev- edestä pois saattaisi auttaa, mutta en taida jaksaa yrittää... :)



Hei!

Kiitos ilmoituksesta, linkki on nyt korjattu!
Käyttäjätaso 3

Ei löytynyt haulla sopivaa aihetta, joten kysyn täällä. Varsinaisesta virheestä tuskin on kyse, mutta minusta kaipaa selitystä...

http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/340/puhelinpalvelun-vastausajat/ ' TARGET='_blank

1.10.2011 - 31.12.2011 Vastattu alle 60 s Keskim.jonotusaika
GSM-asiakaspalvelu            70 %                      0:01:59


http://www.viestintavirasto.fi/index/puhelin/teleyritystenasiakaspalvelu/asiakaspalveluidenvastausajat_puhelin.html ' TARGET='_blank, jossa vastaavat luvut matkapuhelinpalveluiden osalta ovat Saunalahdella 61 % / 3 min 40 s.

Verrokkina historia-tiedot pitävät Saunalahden osalta varsin hyvin paikkansa, joten nyt vertailuluvut hieman ihmetyttävät. Muiden teleyritysten osalta lukujen paikkansapitävyyteen en ota kantaa, vaikka ne kävinkin läpi.

Muutamasta sijastahan siinä on vain kyse eikä asia varsinaisesti ketään kiinnosta.


Moi!

Huomasithan, että tuolla Saunalahden sivulla vastausajat oli eritelty GSM- ja laajakaistapalveluihin erikseen. Viestintäviraston sivulla olevissa luvuissa nämä on laskettu yhteen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Luvuthan ovat ristiin ja niissä lisäksi muutaman sekunnin ja prosenttiyksikön heitot. Ei niissä mitään ainakaan ole yhteenlaskettu.

Joten jonkinlainen asian selvitys voisi olla paikallaan.

Vaikka ei siis taaskaan mikään maailman lopun asia ole nämä luvut eri webbisivuilla ole, tärkeämpäänhän olisi että palvelu olisi nopeampaa ja parempaa, ei siis mitään 2-4 minuutin aikoja ja näihinkin päästään vain ensimmäisen tason asiakaspalvelijan kohdalla, jos vähänkin vaativampaa asialla niin uudet jonotukset sitten "asiantuntijoille".
Käyttäjätaso 3

Luvuthan ovat ristiin ja niissä lisäksi muutaman sekunnin ja prosenttiyksikön heitot. Ei niissä mitään ainakaan ole yhteenlaskettu.

Joten jonkinlainen asian selvitys voisi olla paikallaan.

Vaikka ei siis taaskaan mikään maailman lopun asia ole nämä luvut eri webbisivuilla ole, tärkeämpäänhän olisi että palvelu olisi nopeampaa ja parempaa, ei siis mitään 2-4 minuutin aikoja ja näihinkin päästään vain ensimmäisen tason asiakaspalvelijan kohdalla, jos vähänkin vaativampaa asialla niin uudet jonotukset sitten "asiantuntijoille".


Moi!

Koitan saada tähän jotain selvitystä. Palaan asiaan!
Käyttäjätaso 2
Moi!

Meiltä oli mennyt viestintävirastolle virheelliset luvut, oikaisua pyydetty!

t.
Pekka / SL
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

http://saunalahti.fi/gsm/mobiililaajakaistapaketti.php ' TARGET='_blank
Sieltä alhaalta...
Yleistä:

Palvelupaketin kokonaiskustannus 24 kk sopimusajalta alk. 235,20


Minulle tuo lukujen kanssa pelaaminen ei ole kovin tuttua, joten saisinko lainauksen osalta tarkempaa matemaattista analyysiä. Pääasialliselle asiakaskunnalle ei tietysti kyseisellä kohdalla ole paljon merkitystä, mutta alkaa olla minun "asiakaskunnan" aisoissa pitelemisessä hommia.

Miten uusien valveutuneiden ja potentiaalisten asiakkaiden tulisi reagoida sivustoilla esiintyviin ja toistuviin virheisiin, ja kuvaako kyseinen toimintamalli kenties Saunalahden nykytilaa noin yleisesti?

Tilanteen parantamiseen on onneksi vielä jokunen kuukausi aikaa...


Siis ihan hyvä itttuilu viesti saunalahdelle, 🙂, mutta voisi hieman valoittaa asiaa että esim. 9,9 kertaa 24 kuukautta on 237,6 euroa. Jos siis vain tästä kyse...

Osallistu keskusteluun