Virheitä Saunalahden sivuilla!

  • 25 maaliskuu 2010
  • 325 kommenttia
  • 57523 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

325 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
hpguru kirjoitti:
"17.3" LED-taustavalaistu BrightView -teräväpiirtonäyttö (1 600 × 900)"

Eipä ole teräväpiirtoa nähnytkään.

HP Pavilion 17-f078

Suhteuttaen siihen, että joissain mainoksissa HD Ready -tarkkuutta (1360 x 720) markkinoidaan teräväpiirtona, on tuo näyttö todella teräväpiirtoinen. Eihän se Full HD ole, mutta kuitenkin.

Ongelmaa voi myös aiheuttaa se, että jenkeissä, (mistä HP on kotoisin) käsitteellä HD tarkoitetaan monesti kaikkea vähintään 720 vaakapikselin tarkkuutta näyttävää näyttöä. Ja Saunalahtihan on tainnut speksit kopioida suoraan HP:n prujusta niin termi on tullut sinnekin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Niin, mutta tyhmiä kuluttajia tässä harhautetaan. Kyseessä kun on normaali 17" näyttö, ei mikään teräväpiirto.
HP:n sivulla ainakin näkyy;)

Katsopas tänne:

http://www8.hp.com/fi/fi/products/laptops/product-detail.html?oid=7231997&jumpid=oc_r1002_fifi_c-001_r0001#!tab=specs
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
"17.3" LED-taustavalaistu BrightView -teräväpiirtonäyttö (1 600 × 900)"

Eipä ole teräväpiirtoa nähnytkään.

HP Pavilion 17-f078
Tässäkin  http://asiakastuki.saunalahti.fi/ohje/29 7/  on osittain virheellistä tietoa uusimpien liittymien osalta.

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Tiedotteet/Saunalahdelta-uusia-puheliittymi%C3%A4-myyntiin/m-p/386649#M2859
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Häiriökartassa lukee

Osoitehhaku
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Latausliittymien info-sivulla kerrotaan

Reilu Latausliittymä
Kk-maksu alk. 12,90 €/kk sis. tiedonsiirto jopa 2 Mbit/s, 300 min puhetta ja 25 tekstiviestiä

Tällaista pakettia ei kuitenkaan pysty tilaamaan, koska mukaan pakotetaan nykyään 100 tekstarin paketti ja hinta siten 14,80 €/kk.

Ps: 100 min ja 25 sms paketti 9,90 €/kk hintaan kuten alunperin oli voisi houkutella asiakkaita toisilta operaattoreilta, mutta harva haluaa maksaa tyhjästä noilla pakkosyöttöpaketeilla.

reilu.PNG
Käyttäjätaso 5
  • , kiitoksia tiedosta! Laitoin asian eteenpäin Oma Saunalahti-tiimille. Oikea kampanjahinnoittelu on tosiaan se, että ensimmäiset 12 kk hintaan 14,90 euroa/kk ja seuraavat 12kk 19,80 euroa/kk.

  • , Oma Saunalahden pääkäyttäjän pystyt tosiaan tekemään alikäyttäjiä asiakasnumerosi Oma Saunalahteen. Näille alikäyttäjille pystyt määrittämään eritasoisia käyttöoikeuksia haluamiisi palveluihin.
  • Mitä tarkoittaa alikäyttäjien hallinta? Kuka hallitsee ja ketä vai onko kyse palvelusta, jota toinen käyttäjä voi käyttää pääkäyttäjän luvalla? Kiitos.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    OmaSaunalahden kirjautumissivulla sekä OmaSaunalahdessa bannerin mukaan kampanjahinnoittelu 24 kuukautta. Tuotekuvauksessa kerrotaan kampanjahinnoittelun olevan voimassa vain 12 kuukauden ajan. Kumpi on oikein?

    Mobiililaajakaista 4G -kampanja.jpg

    Tuon linkin takaa saa isommaksi: Saunalahti Mobiililaajakaista 4G -kampanja
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Kiitokset tarkasta huomiosta, tieto välitetty eteenpäin! 🙂
    Huawei E5172 4G/WLAN  laitteen lisätiedoissa:

    Teoreettinen maksiminopeus LTE-verkossa 150/50 Mbit/s (593-u 100 Mbit/s)

    On taidettu kopioida tiedot B593:sta.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Siirretty viesti omaksi ketjukseen. //kukkatippa
    Käyttäjätaso 5
    Hei Hyvis,

    Hienosti bongatut virheet, välitetäänpä tieto eteenpäin!
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
     http://www.riemurasia.net/kuva/Pilkunviilausta/11678

    Acer Iconia A1-811 16Gt 3G

    1. Pitäisi olla: "16 Gt" eli välilyönti lukuarvon ja yksikön välissä

    2.  Esittelyssä lukee:

    "Acer Iconiassa on tehokas neli ydinprosessori takaa videoiden, pelaamisen ja sovellusten vaihtamista sulavasti. IPS näyttö antaa 170 asteen katselukulman ja 4:3 kuvasuhteen. Mobiililaajakaista toimii Mini-SIM kortilla".

    Mutta heti alapuolella lukee: "micro-SIM".

    Toimiihan se Mobiililaajakaista tietysti molemmilla, mutta tuohon pitää laittaa yhtenevät tiedot.

    3. "neliydinprosessori" on yhdyssana.

    4. Alempana: "max 42Mbs/s", jälleen lukuarvon ja yksikön väliin välilyönti.

    5. "IPS-näyttö" on yhdyssana, joka kirjoitetaan viivan kera. Paikoitellen se on oikein.

    6. Alempana:

    • Neliydinprosessori, Mediatek MTK 8389W 1.2GHz
    • 16 Gb sisäistä muistia
    Jälleen lukuarvo jne. Lisäksi suomen kielisessä tekstissä käytetään desimaalipilkkua, ei -pistettä. Tässä Neliydinprosessori on oikein! Mutta tuotteen nimessä käytetään yksikkönä "Gt" ja tässä "Gb". Yhtenäisyyden vuoksi on käytettävä samaa yksikköä koko ajan. Saman kielisiä yksiköitä ja ilmaisuja tulee käyttää kaikkien tuotteiden kohdalla ja koko tekstissä samaa kieltä.
    Käyttäjätaso 7
    antero kirjoitti:
    Vieläkö sinulla tuo sivu ei näy kunnolla?

    Minulla ainakin näkyy oikein, tosin eri mainos tällä hetkellä

    Ovat vaihtaneet taustan juuri. Täällä myös näkyi aiemmin aamulla vain hitunen hevonp*rsettä vasemmassa laidassa.

    Ei sen puoleen, että mainosten näkymisellä olisi mitään väliä... Ja siihen liittyen, adblockin ansiosta blokkaamattomatkin sivuelementit näkyy joskus vähän eri tavalla kuin tekijä on suunnitellut. Tiedä sitten oliko tässä siitä kyse vai ei.

    Sauniksen etusivu on kyllä ylipäätään yks käytettävyyden kukkanen, kun asialinkit löytääkseen pitää selata noin 3 ruudunmittaa alaspäin. 
    Vieläkö sinulla tuo sivu ei näy kunnolla?

    Minulla ainakin näkyy oikein, tosin eri mainos tällä hetkellä
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +5
    Onko tarkoitus, että Saunalahden etusivulla 15-tuumaisella läppärinäytöllä Saunalahden mainoshahmosta ei näy muuta kuin pää ja hauskan eläimen takamus? Vastaukseksi ei kelpaa hanki suurempi näyttö.

    Käyttäjätaso 6
    Siitä lähti kyselyt eteenpäin. Mainoksissa tämmösiä on luvattu, niin hyvinkin mahdollista, että tuo veloituksetta sitten näille asiakkaille laitetaan. Tämä on siis oma heittoni eikä missään nimessä Saunalahden kanta asiaan.
    Käyttäjätaso 7
    antero kirjoitti:

    Eiköhän Elisan tulisi antaa tuo liittymä mainoksen mukaisella hinnalla, kun siinä vielä on erikseen mainittu tuo tarjousaikakin.

    Ja kun sähköpostiinkin tuli sama tarjous, niin kai niihin yhdessä pitäisi voida luottaa? Tosin Elisalla tuskin ollaan samaa mieltä, joten joku viitseliäs voisi laittaa tuosta jutun eteenpäin.
    kv36 kirjoitti:
    Jaksuu kirjoitti:
    Hesarin mainoksessa todellakin on virhe. Liittymässä kuuluu olla tuo 0.99e/kk maksu.
    Tuleeko seuraavaan Hesariin korjausilmoitus vai onko tuo sellainen virhe, joka asiakkaan tulisi (muidenkin kuin Elisan mielestä) ymmärtää olevan virhe?

    Eiköhän Elisan tulisi antaa tuo liittymä mainoksen mukaisesti Ilman kuukausimaksua, kun siinä vielä on erikseen mainittu tuo tarjousaikakin.
    Käyttäjätaso 7
    Jaksuu kirjoitti:
    Hesarin mainoksessa todellakin on virhe. Liittymässä kuuluu olla tuo 0.99e/kk maksu.
    Tuleeko seuraavaan Hesariin korjausilmoitus vai onko tuo sellainen virhe, joka asiakkaan tulisi (muidenkin kuin Elisan mielestä) ymmärtää olevan virhe?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +5
    Jaksuu kirjoitti:
    antero kirjoitti:
    Nyt tämä Tablet-liittymä on Hesarin mainoksen mukaan ilman kuukausimaksua.:smileyshocked:

    Tarjous voimassa 12.5.2014 asti.;)

    Onkohan tullut virhe mainokseen?

    Kiitos tästä!

    Hesarin mainoksessa todellakin on virhe. Liittymässä kuuluu olla tuo 0.99e/kk maksu.

    Ei ole ensimmäinen kerta, kun jotain "unohdetaan".
    Käyttäjätaso 6
    antero kirjoitti:

    Nyt tämä Tablet-liittymä on Hesarin mainoksen mukaan ilman kuukausimaksua.:smileyshocked:

    Tarjous voimassa 12.5.2014 asti.;)

    Onkohan tullut virhe mainokseen?


    Kiitos tästä!

    Hesarin mainoksessa todellakin on virhe. Liittymässä kuuluu olla tuo 0.99e/kk maksu.
    Nyt tämä Tablet-liittymä on Hesarin mainoksen mukaan ilman kuukausimaksua.:smileyshocked:

    Tarjous voimassa 12.5.2014 asti.;)

    Onkohan tullut virhe mainokseen?

    Osallistu keskusteluun