Skip to main content

Ostin pari kuukautta sitten Arlo Go kameran Elisa kaupasta. Nyt kamera pimeni kokonaan ja sain vastauksen Elisalta. Kaikki takuuasiat pitää hoitaa Englanniksi soittamalla Arlon tukeen joka ei vastaa??

On nyt ihme hommaa! Miten tällaisia asioita voi hoitaa jos ei osaa puhua Englantia?? Kyllä luulisi tuon hintaisen kameran takuun hoituvan ihan Suomen kielellä?? 

Hmm, millä tavoin laite pimeni kokonaan? Voisiko sen kenties nollata jotenkin ilman takuuhuollon apua. Valitettavasti en tunne laitetta, vaikka olen sellaisesta joskus haaveillut mökin kameravalvontaan. Itse varmaankin poistaisin ensin kamerasta akut näin aluksi.

 

https://www.arlo.com/en-us/images/pdf/arlo_asennusopas.pdf


Laite on täysin kuollut. Ei ota virtaa eikä mitään muutakaan.


Alla lainaus kuluttajaviraston ohjeista:

“Tavaran myynyt yritys on ensisijaisesti vastuussa virheen hyvittämisestä. Myyjä ei voi velvoittaa kuluttajaa sopimaan korjauksesta tai muusta hyvityksestä maahantuojan ja takuuhuollon kanssa.

Vaikka myyjä on ensisijaisesti vastuussa virheestä, kuluttaja voi halutessaan esittää valituksensa myös maahantuojalle tai valmistajalle.

Suositeltavaa on, että kuluttaja selvittää asiaa kuitenkin ensin sopimuskumppanin eli myyjän kanssa. “

Siis myyjän pitää pystyä takuu hoitamaan, tässä kuitenkin voi mennä kauemmin ja olla joitakin omia hankaluuksia, eli suoraan valmistajan/huoltofirman ym. kanssa toimiminen voi olla parempi vaihtoehto. Mutta jos esim. kielimuuri jne. niin myyjän kanssa pitää voida hoitaa asiat.

 


Kuluttajasuoja on myös määritellyt 2viikkoa kohtuulliseksi takuukorjaus ajaksi.


Moro @Karikova ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Saitko valmistajan tukea vielä kiinni? Toki mekin voidaan tuota yhteydenottoa asiakaspalvelusta hoitaa, mutta useimmiten helpoiten ja nopeiten asia hoituu asiakkaan kannalta suoraan laitevalmistajan tuen kanssa


Arlolta vastaus. Hoitakaa asia Elisan kanssa. Hitto mitä pelleilyä!


Arlolta vastaus. Hoitakaa asia Elisan kanssa. Hitto mitä pelleilyä!

Aivan 😓 Otatko tuossa tapauksessa meihin yhteyttä joko puhelimitse, chatin tai somen kautta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ tai nappaatko meille OmaYhteisön moderaattoreille yksityisviestiä niin voidaan tottakai tätä asiaa katsoa tarkemmin.