Kysymys

Asus Zenbookin takuusta

  • 24 marraskuu 2012
  • 4 kommenttia
  • 8700 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Kuinka takuu teillä käytännössä toimii. Ostin asuksen kannettavan Saunalahdelta tuossa pari kuukautta sitten ja siitä on nyt kovalevy rikki. Oireet siis lukupään nakutus (eikä kyseessä siis välimuistin nakutus, vaan selkeästi lukupää) ja kovalevy ei tunnistu. Mielelläni siis ottaisin suoraan vain uuden kovalevyn ja lähettäisin sen jälkeen vanhan takaisin. (olen niin varma asiasta että olen kyllä valmis maksamaan uuden kovalevyn jos vanha todetaan jälkikäteen toimivaksi). Ammattitaito kymmenisen vuotta alalla olleena kyllä riittää kovalevyn vaihtamiseen (olen ollut myös töissä asusken valtuuttamassa liikkeessä joskus :))

Asiaa hieman häiritsee myös se että paketti oli saanut kolhuja postissa (josta valokuva todisteet) mutta oletin koneen kestäneen ne hyvän pakkauksen takia. Mutta jos konetta lähdetään lähettämään huoltoon, niin haluan ehdottomasti kokonaan uuden koneen, sillä on kyitenkin olemassa riski että emolevy taikka virransyöttö saanut osumaa josta johtuen kyseiset ongelmat. On siis täysin hyväksyttävää minulle että kokeilen uudella kovalevyllä kotona ja ongelman toistuessa vaihto uuteen koneeseen, mutta ei se että kone kierrätetään takuuhuollon kautta useamman viikon ajan jossa perustelut eivät vielä riitä koneen emolevyn taikka virran syötön uusimiseen ja kone lähtisi tämän jälkeen uusintakierrokselle. Tuollaisia kovalevyä syöviä vikoja mahdoton todeta vaan kone tulisi takaisin vain levy vaihdettuna ja riski uuteen takuu rumbaan siis aina olemassa sen jälkeen.

Tämä teksti nyt näin viikonloppuna avautuakseni ennen Saunalahden asiakaspalvelun avautumista maanantaina. Kuitenkin otin arvokkaamman koneen juuri välttyäkseni tälläisiltä ja mielestäni kone olisi pitänyt lähettää särkyvänä jotta kuljetuksessa tulleiden vaurioiden riski olisi saatu vältettyä.

4 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Tietokoneiden osalta takuun hoitavat aina laitevalmistajat. Kannattaa käydä katsomassa Asuksen oma huoltopalvelusivu: https://eu-rma.asus.com/pick_eu/fin/

Heillä on myös asiakaspalvelu- / tukinumero: 09-69379690.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Mikäli haluat hyödyntää tuotteesi takuuta, Saunalahti ei voi siirtää vastuun valmistajalle. Tuossa tapauksessa sinulla on siis täysi oikeus tuoda laite Shopitiin, jossa Elisan työntekijä hoitaa takuurumban puolestasi - sinun ei siis tarvitse soittaa Eniroon tai eri huoltoja läpi vaan Elisan tulisi liikkeestä lähettää tuote asianmukaiseen huoltoon.
Käyttäjätaso 5
hpguru kirjoitti:

Mikäli haluat hyödyntää tuotteesi takuuta, Saunalahti ei voi siirtää vastuun valmistajalle.


Puhelimien osalta asia on näin, kuten sanot. Puhelin kannattaa huolto- ja takuuasioissa viedä Elisa Shopittiin, jossa asia hoidetaan asiakkaan puolesta. Kuitenkin tietokoneiden osalta asia on toisin. Asuksella varsinkin on erittäin hyvä huoltopalvelu, joka löytyy aikasemmin laittamastani linkistä tai puhelinnumerosta.

Itse ostin aikoinaan verkkokauppa.com:ista Asuksen tietokoneen, joka meni takuuhuoltoon. Itse soitin aluksi tukinumeroon, jossa annettiin hyvät ohjeet miten toimia. Tämän jälkeen kävin neuvojen mukaan tuolla nettisivulla ja lähetin paketin Asukselle. Halutessa he tulevat ihan noutamaan koneen kotoa ja tuovat huollosta sen takaisin kotiin asti. Eli ei tarvitse edes lähteä mihinkään. Itse vein oman koneeni muistaaksnei suoraa DHL:lle, koska halusin sen heti liikkeelle.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Yleisestikin on suhttellisen paljon helpompaa ja nopeampaa hoitaa asia itse valmistajan kanssa, jolloin turhilta välikäsien viivytyksiltä (elisa shopit) vältytään.

Varsinkin asuksen huolton on ainakin läppärien osalta erittäin hyvä, joten itse olisin kyllä suoraan asukseen yhteydessä että miten toimitaan, tai mikä olisi Asuksen ratkaisu toimintatavaksi.

Osallistu keskusteluun