Elisan Verkkokaupan hinnat

  • 5 March 2020
  • 7 kommenttia
  • 943 katselukerrat

Käyttäjätaso 2

Olen kiinnittänyt jonkinaikaa jo huomiota siihen että Elisan "supertarjoukset" ,kuten nyt haukatut hinnat, ovat järjestään kalliimpia tai aivan sama hintaisia kuin esim Verkkokauppa.com, Gigantin, Powerin tai muiden hinnat. Lievää asiakkaiden aliarviontiako?


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

7 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Olen kiinnittänyt jonkinaikaa jo huomiota siihen että Elisan "supertarjoukset" ,kuten nyt haukatut hinnat, ovat järjestään kalliimpia tai aivan sama hintaisia kuin esim Verkkokauppa.com, Gigantin, Powerin tai muiden hinnat. Lievää asiakkaiden aliarviontiako?

Onneksi on vaihtoehtoja! :)

Toki meiltä Elisalta laitteen ostaessa saa muita hyötyjä, laitteen saa samalle laskulle muiden palveluiden kanssa ja korottomalla, jopa 3 vuoden maksuajalla. Myös laitteen tekniset tiedot ja IMEI-koodi näkyvät täällä jos tarvitsemme tietoja vianrajausta varten esim. reitittimien ja modeemien suhteen.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

 

Toki meiltä Elisalta laitteen ostaessa saa muita hyötyjä, laitteen saa samalle laskulle muiden palveluiden kanssa ja korottomalla, jopa 3 vuoden maksuajalla. Myös laitteen tekniset tiedot ja IMEI-koodi näkyvät täällä jos tarvitsemme tietoja vianrajausta varten esim. reitittimien ja modeemien suhteen.

 

Haittoja taas on esim. ohjelmistopäivitykset, joita ei voi Elisalta ostetulle laitteile asentaa suoraan valmistajan julkaisemista päivityksistä, vaan Elisa tekee omat päivityksensä, jotka poikkeavat täysin valmistajan päivityksen ominaisuuksista ja niitä joutuu odottamaan useimmiten melko kauankin. Myöskään tällöin valmistaja ei anna takuuta valmistamalleen laitteelle millään tavalla, vaan kaikki menee Elisan kautta. :anguished:

Käyttäjätaso 7

 

Toki meiltä Elisalta laitteen ostaessa saa muita hyötyjä, laitteen saa samalle laskulle muiden palveluiden kanssa ja korottomalla, jopa 3 vuoden maksuajalla. Myös laitteen tekniset tiedot ja IMEI-koodi näkyvät täällä jos tarvitsemme tietoja vianrajausta varten esim. reitittimien ja modeemien suhteen.

 

Haittoja taas on esim. ohjelmistopäivitykset, joita ei voi Elisalta ostetulle laitteile asentaa suoraan valmistajan julkaisemista päivityksistä, vaan Elisa tekee omat päivityksensä, jotka poikkeavat täysin valmistajan päivityksen ominaisuuksista ja niitä joutuu odottamaan useimmiten melko kauankin. Myöskään tällöin valmistaja ei anna takuuta valmistamalleen laitteelle millään tavalla, vaan kaikki menee Elisan kautta. :anguished:

Niinpä.

Ei Elisa itse tee mitään päivityksiä , vaan käsittääkseni teettää ne laitevalmistalla tai sen valtuuttamalla softafirmalla. Jakelu kyllä hoituu Elisan toimesta. No niin tai näin , niin asiakkaiden toiveet eivät niihin päivityksiin päädy , pikemminkin päinvastoin. Kaiken lisäksi niitä päivityksiä julkaistaan ihan liian harvoin.

Itselläni ei ole enää 6...7 vuoteen ollut Elisan “pilaamia” laitteita. Vertailun vuoksi sanottakoon , että nykyisen laitetoimittajani purkkeihin on viimeisen parin vuoden aikana tullut korjauksia ja muita parannuksia jo parikymmentä. Ja mikä parasta , niin olen myös itse päässyt vaikuttamaan eli raportoimiini asioihin on korjaus tullut jopa parissa viikossa.

No Elisa ei sellaiseen pysty eikä edes välitä toimiiko heidän “pilaamansa” purtilot vai ei. Päivityksiä ei tule kuin kerran vuodessa , korkeintaan. Muutenkin Elisa on poistattanut softistaan monille tärkeitä ominaisuuksia , mitkä valmistajan alkuperäisissä on.

 

edit. käyty muokkaamassa sana -jhanna

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

 

Toki meiltä Elisalta laitteen ostaessa saa muita hyötyjä, laitteen saa samalle laskulle muiden palveluiden kanssa ja korottomalla, jopa 3 vuoden maksuajalla. Myös laitteen tekniset tiedot ja IMEI-koodi näkyvät täällä jos tarvitsemme tietoja vianrajausta varten esim. reitittimien ja modeemien suhteen.

 

Haittoja taas on esim. ohjelmistopäivitykset, joita ei voi Elisalta ostetulle laitteile asentaa suoraan valmistajan julkaisemista päivityksistä, vaan Elisa tekee omat päivityksensä, jotka poikkeavat täysin valmistajan päivityksen ominaisuuksista ja niitä joutuu odottamaan useimmiten melko kauankin. Myöskään tällöin valmistaja ei anna takuuta valmistamalleen laitteelle millään tavalla, vaan kaikki menee Elisan kautta. :anguished:

Useimpiin laitteisiin päivitykset tulevat ihan normaalisti valmistajan aikataulun mukaisesti, Elisan kautta ohjelmistopäivityksiä tulee siis vain modeemeihin ja reitittimiin. Näissä on katsottu että päivitykset ovat Elisan palveluihin sopivia ja asiakkaille tietoturvallisia.

Myös normaali valmistajan laitetakuu on tottakai Elisan kautta ostetuille laitteille, Elisa toimii laitemyynnissä jälleenmyyjänä ja Elisan kautta voi laitteet toimittaa takuuhuoltoon (nämä yleensä menevät joko laitevalmistajalle tai laitevalmistajan valtuuttamaan huoltoon). :)

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Joo-o, mutta jos modeemissa on vika joka johtuu Elisan toimittamasta ohjelmistosta, valmistaja sanoo, etteivät he voi asialle mitään, kun Elisa on sotkenut laitteen omalla softallaan. :neutral_face:

Tällöin Elisa joko antaa uuden laitteen taas omalla softallaan tai toisen mallin, mutta siinäkin taas Elisan softa ja kierre jatkuu. :open_mouth:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Elisa rikkoo hieman myös SER-kierrätystä. Jos tilaan jääkaapin Elisalta, on ELisan velvollisuus kierrättää vanha jääkaappi. Mites tämä hoituu? Elisan sivuilla ei ole ohjetta tästä. Sama koskee mitä tahansa modeemia ynnä muuta verkkolaitetta. Jos ostan Elisalta uuden modeemin, heidän tulee ottaa vanha modeemi vastaan ja hävittää se oikealla tavalla.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +5

Elisa rikkoo hieman myös SER-kierrätystä. Jos tilaan jääkaapin Elisalta, on ELisan velvollisuus kierrättää vanha jääkaappi. Mites tämä hoituu? Elisan sivuilla ei ole ohjetta tästä. Sama koskee mitä tahansa modeemia ynnä muuta verkkolaitetta. Jos ostan Elisalta uuden modeemin, heidän tulee ottaa vanha modeemi vastaan ja hävittää se oikealla tavalla.

Myymälöissämme on SER-keräysastiat, joiden kautta jäte päätyy uudelleen käsittelyyn ja jälleen elektroniikan raaka-aineeksi. Myymälöissämme on myös keräyslaatikot akkuja ja paristoja varten. Isompien kodinkoneiden osalta on laitettu ideaa eteenpäin jos saataisiin niille poisvientimahdollisuus tulevaisuudessa.