Olen havainnut sellaisen ongelman operaattoribrändäämättömän Huawei B715-reitittimen kanssa, että jos laite on siltaavassa tilassa ja painaa laitteen selainkäyttöliittymän etusivulta seuravaa nappia:
niin koko reititin jumittuu tyystin. Se ei siis enää päästä hallintakäyttöliittymään, välitä liikennettä eikä anna siihen kytketyille laitteille IP-osoitetta. Uudelleenkäynnistys ei auta, vaan laite täytyy palauttaa tehdastilaan resetointipainikkeen avulla.
Olen ollut asiasta Huaweihin yhteydessä ja kyseisen firman Suomen konttorilla ei taida olla pallo oikein hallussa. Siellä ei suostuttu ollenkaan kokeilemaan kyseisen ongelman toistamista, vaan kehotettiin lähettämään laite huoltoon. Tämä on minusta hieman omituista, ei pc:täkään lähetetä huoltoon sen takia, että jossain ohjelmassa vaikuttaa olevan bugi.
Mietin nyt tässä, miten minun kannattaisi toimia. Asiahan ei sinällään minua hirveästi haittaa, pitää vain muistaa olla koskematta tuohon nappiin, jos siltatila on päällä. Mikäli kyseessä on ohjelmistobugi, niin laitteen kuskaaminen huoltoon ei ole kovin mielekästä tai hyödyllistä touhua. Mutta jos kumminkin on niin, että laitteessa on joku outo rautavika mikä saa tuon aikaan, niin siinä tapauksessa se varmaan pitäisi korjata tai vaihtaa, ettei se ala oireilla pahemmin takuuajan jälkeen.
Jos jollakulla on käytettävissään tämä laite, niin olisi hienoa jos voisi yrittää toistaa tätä ongelmaa niin selviäisi, että koskeeko se vain minun laitetta. Pitää vain muistaa, että laite pitää resetoida tehdastilaan ja asetukset syöttää uudestaan tai palauttaa varmuuskopiotiedostosta tämän jumittumisen jälkeen.