Vastattu

Huawei HG635

  • 11 toukokuu 2018
  • 13 kommenttia
  • 1307 katselukerrat

Moi. Ongelmani on kun lähden Wi-Fi verkosta pois,ja kun tulen takaisin niin joudun sammuttamaan ja käynnistämään modeemin uudelleen että saan taas yhteyden ja wifin puhelimeen. Muuten Wi-Fi kyllä pelaa hyvin jos en katkaise yhteyttä välillä.modeemi on Huawei HG635 kotiboksi
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 11 toukokuu 2018, 08:54

Hei ja tervetuloa Palstalle! Tämän tyyppinen ongelma johtuu usein ruuhkautuneesta Wifi-kanavasta. Kanavaa voit vaihtaa HG635 Kotiboksiin laitteen paikallisen hallinnan tai OmaElisan (jos modeemi laajakaistan sopimuksella) kautta. Ohje kanavan vaihtamiseen löytyy täältä.

Käytätkö 5Ghz vai 2,4Ghz Wifiä? Tyypillisesti 5Ghz on se vähemmän ruuhkaisempi, mutta vähän vanhemmat laitteet eivät sitä välttämättä tue. Matkapuhelinten sovelluskaupoista löytyy myös sovelluksia joilla voit mitata, että millä kanavilla Wifi-verkossa on parhaiten "tilaa". Laitteen resetointi kannattaa myös ehdottomasti tehdä, ohje siihen löytyy tuosta HG635 linkistä.
Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Hei ja tervetuloa Palstalle! Tämän tyyppinen ongelma johtuu usein ruuhkautuneesta Wifi-kanavasta. Kanavaa voit vaihtaa HG635 Kotiboksiin laitteen paikallisen hallinnan tai OmaElisan (jos modeemi laajakaistan sopimuksella) kautta. Ohje kanavan vaihtamiseen löytyy täältä.

Käytätkö 5Ghz vai 2,4Ghz Wifiä? Tyypillisesti 5Ghz on se vähemmän ruuhkaisempi, mutta vähän vanhemmat laitteet eivät sitä välttämättä tue. Matkapuhelinten sovelluskaupoista löytyy myös sovelluksia joilla voit mitata, että millä kanavilla Wifi-verkossa on parhaiten "tilaa". Laitteen resetointi kannattaa myös ehdottomasti tehdä, ohje siihen löytyy tuosta HG635 linkistä.
Kiitti vastauksesta kokeilen tota 5ghz. Ainakin nyt tabletti ja puhelin on yhteydessä. Tarkkailen tilannetta
Ei auttanut tuo taajuuden vaihto 5GHZ. Kaikki laitteet oli itsekseen menny pois wifistä. Mut lähti pelittämään kun sammutin modeemin ja käynnistin uudelleen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Olitko tehnyt laitteelle resetoinnin, kuten roopeg tuossa jo aiemmin ohjeisti?
Joo olen tehnyt
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Saattaa olla modeemissa vikaa, jos kerran laitteet tippuvat itsestään pois langattomasta verkosta. Tätä teoriaa tukisi se, jos tabletti, puhelin tai tietokone tms. pysyy ongelmitta muissa langattomissa verkoissa ja laitteet osaavat yhdistää automaattisesti toiseen verkkoon tullessaan ko. verkon kantamalle.

Tuo Huawein malli on kohtuullisen tuore, joten siinä on todennäköisesti takuu vielä voimassa. Mikäli laite on Elisalta hankittu, kannattaa kilautella asiasta Elisan asiakaspalveluun 010 190 240 (mpm/pvm) ja kysellä uutta modeemia / toimintamallia modeemin vaihdon osalta.
Kiitti vinkistä toi on jo kolmas modeemi kuukauden aikana kaikissa sama ongelma. Kaksi zyxel modeemia ja nyt huawei.
Käyttäjätaso 7
Kiitti vinkistä toi on jo kolmas modeemi kuukauden aikana kaikissa sama ongelma. Kaksi zyxel modeemia ja nyt huawei.

Jos sinulla on ADSL/VDSL/ethernet-liittymä , niin se toimii modeemilla kuin modeemilla. Nuo Elisan purkit kun eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. Kun hankit esim. TeleWellin , niin ei tarvitse jumpata modeemin kanssa.

https://www.telewell.fi/fi/tuote/internet-kotona/adsl-vdsl-wifi/TW-EAV510AC/tw-eav510ac-4g-adsl2-vdsl2-wan-5-x-1gb-kytkin-palomuuri
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ei auttanut tuo taajuuden vaihto 5GHZ. Kaikki laitteet oli itsekseen menny pois wifistä. Mut lähti pelittämään kun sammutin modeemin ja käynnistin uudelleen.

Ihan mielenkiinnosta, oletko tehnyt modeemin (tai aiempien modeemien) asetuksiin mitään muutoksia? Etenkään sellaisia, jotka voisivat vaikuttaa langattoman verkon toimintaan? Vai ihanko ns. tehdasasetuksilla käytät laitetta?

Kun yhteys katoaa laitteilta, kertooko modeemi kuitenkin WLAN -verkon olevan edelleen pystyssä? Eli palaako laitteessa WLAN -valo normaalisti vai pimeneekö se kokonaan kun laitteet tippuvat pois verkosta ja joudut käynnistämään laitteen uudelleen?

Oletko kokeillut asettaa laitteeseen kiinteää WLAN -kanavaa? Mikäli modeemissa on WLAN -kanava asetuksella "automaattinen" saattaa modeemi vaihtaa lennosta kanavaa, jos käytössä oleva kanava käy liian ruuhkaiseksi. Tämän ei yleensä pitäisi näkyä langattoman verkon käytössä muuten kuin pätkimisenä, mutta eihän se tietenkään ole poissuljettua, etteikö tuo WLAN -kanavan vaihto tiputtaisi laitteita pois verkosta ja uudelleen yhdistäminen ei onnistu, ennen kuin modeemi on käynnistetty uudelleen.
Ihan tehdas asetuksilla on menty paitsi kanava asetuksia olen muuttanut ja tullut nro:13alaspäin ilman mitään vaikutusta aina automaattii vaihtoehtoon ssaakka. Verkko on kokoajan päällä valo palaa ja puhelimessa on wifin merkit
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hmm... Nyt on jo kinkkinen etenkin kun noita motuja on useampi ollut samoilla oireilla :? Melkein uskaltaisin jo sen perusteella sanoa, ettei kyseessä ole laitevika vaan jokin ulkoinen muuttuja mikä tuota aiheuttaa. Ehkä salaustapaa ja/tai SSID+WPA key yhdistelmiä muuttelemalla tuo korjautuisi, mutta tässä kohtaa en uskalla sanoa varmaksi
Lupasivat elisalta tarkastella modeemia ja olla yhteydessä huomenna. Ehkä sit ollaan viisaampia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ihan tehdas asetuksilla on menty paitsi kanava asetuksia olen muuttanut ja tullut nro:13alaspäin ilman mitään vaikutusta aina automaattii vaihtoehtoon ssaakka. Verkko on kokoajan päällä valo palaa ja puhelimessa on wifin merkit

Mutta data ei kulje suuntaan eikä toiseen?

Miten tuo modeemi on sijoitettu huoneistossa? Onko jollain keskeisellä ja näkyvällä paikalla vai jemmattu jonnekin kalusteiden taakse piiloon?

Sinulla on modeemista päätellen ADSL, VDSL tai kuitu -liittymä. Miten se on tuotu huoneistoon? Tuleeko yhteys puhelinpistokkeesta vai datanousuna huoneistossa olevaan kaappiin ja sieltä edelleen huoneisiin? Mikäli yhteys tulee datanousuna, eihän modeemi ole tuolla "datakaapissa" piilossa? Noissa on monesti metallinen ovi, joka blokkaa todella tehokkaasti WLAN -signaalia ja tämä voisi aiheuttaa nuo ongelmat.

Osallistu keskusteluun